Vastustatko aborttia?
Koska abortti on poliittisesti se ikuinen kuuma peruna, haluan esittää tämän kysmyksen
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastusta, koska kyseessä on normaaliin lääketieteeseen kuuluva operaatio, joka on välillä hengen ja terveyden suojelemiseksi pakkokin suorittaa. Nykyinen lainsäädäntö asian suhteen on hyvä ja 12 viikkoa on hyvä raja, koska sikiö ei ole vielä ehtinyt kehittyä ihmiseksi tuossa ajassa.
Ns. "pro life" porukat ovat lisäksi täysiä tekopyhiä, koska he jo äänestyskäytöksensä perusteella eivät todellisuudessa piittaa pätkääkään siitä "suojelemastaan" lapsesta jahka se putkahtaa ulos.
Ai me prolifeläiset ei välitetä lapsistamme? Mitä soopaa sä suollat? Ihan kuule eikkareiden lapsia ollaan ruokittu kun vanhemmat ryyppää.
Jos välittäisitte syntyneistä lapsista, toimisitte sijaisvanhempina ja tukiperheinä niille lapsille jotka ovat joutuneet kärsimään ensimmäiset vuotensa huonoissa elinolosuhteissa vanhempien kanssa joiden ei koskaan pitäisi hankkia lapsia.
Kuulepas, mä olen toiminut sijaishuollossa ja ENSIMMÄINEN prioriteetti on saada ihan ne omat vanhemmat heräämään vanhemmuuteen. Vanhemmuutta tuetaan kaikin keinoin. Sitten katsotaan isovanhempia tai tätejä ja setiä.
Mikä on tekosyysi olla toimimatta tukiperheenä?
En kerro tämän enempää tunnistettavia tietoja, mutta meillä on vammainen lapsi. Ihana vesseli on, mutta sitoo 100 %:sesti ja liikenevä aika menee sisarustensa parissa.
HänKÄÄN ei mennyt vessanpytystä. Hymynsä ja naurunsa on kultaa. Avioliitto ei hajonnut, koska nämä asiat on keskusteltu etukäteen.
Kaikkeen pitää varautua, kun alkaa perustaa perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastusta, koska kyseessä on normaaliin lääketieteeseen kuuluva operaatio, joka on välillä hengen ja terveyden suojelemiseksi pakkokin suorittaa. Nykyinen lainsäädäntö asian suhteen on hyvä ja 12 viikkoa on hyvä raja, koska sikiö ei ole vielä ehtinyt kehittyä ihmiseksi tuossa ajassa.
Ns. "pro life" porukat ovat lisäksi täysiä tekopyhiä, koska he jo äänestyskäytöksensä perusteella eivät todellisuudessa piittaa pätkääkään siitä "suojelemastaan" lapsesta jahka se putkahtaa ulos.
Ai me prolifeläiset ei välitetä lapsistamme? Mitä soopaa sä suollat? Ihan kuule eikkareiden lapsia ollaan ruokittu kun vanhemmat ryyppää.
Jos välittäisitte syntyneistä lapsista, toimisitte sijaisvanhempina ja tukiperheinä niille lapsille jotka ovat joutuneet kärsimään ensimmäiset vuotensa huonoissa elinolosuhteissa vanhempien kanssa joiden ei koskaan pitäisi hankkia lapsia.
Kuulepas, mä olen toiminut sijaishuollossa ja ENSIMMÄINEN prioriteetti on saada ihan ne omat vanhemmat heräämään vanhemmuuteen. Vanhemmuutta tuetaan kaikin keinoin. Sitten katsotaan isovanhempia tai tätejä ja setiä.
Mikä on tekosyysi olla toimimatta tukiperheenä?
Miksi asia ei kuulu vanhemmille itselleen?
Siinähän nimenomaan tuetaan vanhempien jaksamista ja vanhemmuutta. Ymmärräthän, että jos ei-toivottuja raskauksia ei saisi keskeyttää, tukea tarvitsevia lapsia ja vanhempia olisi äkkiä huomattavasti nykyistä enemmän, eivätkä kaikki nytkään saa tarvitsemaansa tukea. Jos tähän ihmisryhmään syntyisi vuosittain useampi tuhat uutta "ylimääräistä" lasta, lastensuojelu kriisiytyisi peruuttamattomasti muutamassa vuodessa, kun se jo nytkin menee veitsenterällä.
Eli mikä on tekosyysi olla toimimatta tukiperheenä?
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset proliferi= paskaläjiä
Kiitos näkemyksestä. Argumentit jäivät tällä kertaa vielä saapumatta.
Et ilmeisesti pysty käsittelemään omia tunteitasi tässä aiheessa?
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset proliferi= paskaläjiä
Olet oikeassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on moninainen osa naisten terveydenhuoltoa. Abortin vastustaminen on sama kun vastustais kohdunkaulan syövän seulontaa, koska soluja nekin on.
Te ootte kyllä humoristisia.
Nyt on ihmisalkio, pieni ihminen kuvattu tässä ketjussa
-solumöykyksi
-limaklöntiksi
-syyläksi
-ja nyt syöpäsoluiksi.
Oikeesti, mua pelottaa jos joku teidän tuttu raskautuu alkuvaiheessa ja saa keskenmenon. Suree ja itkee teille. "Noo, älä sure, se oli syöpäsolu tai syylä".
Ohis, en myöskään haluaisi, että neuvolassa tai synnärillä henkilökunta olisi näitä limaklöntti, solumössö, syylä tai syöpä-nimittelijöitä.
Niin, ainakin ne (seksuaali)terveydenhoitajat yleensä ONNITTELEE raskautumisesta ja puhuu iloiseen sävyyn. Vaikka ovat valmiita myrkkypilleriinkin.
Mulla oli myooma kohdussa ja ei mua siitä onniteltu. Tai ei apteekissa Syylendiä ostaessa mitenkään kysytty: milloinkas on sun syylän laskettu aika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua alkaa pikkuhiljaa ottaa päähän tämä että me prolifet ei välitettäis syntyneistä vauvoista. Kuka bile-pyryharakka on tuollaisen i-diotismin keksinyt?
Me joudutaan hoitamaan töissä (monet meistä töissä sotealalla, päivähoidossa ja lasussa) ja vapaa-ajalla näitä hetken huuman tuloksia.
Monet meistä lahjoittavat rahaakin lapsityöhön ja köyhien perheiden auttamiseen, eikä ole parista eurosta kyse.
Emme valita, koska me välitämme, mutta eihän he meille kuuluisi. Meillä on omatkin lapset.
Mutta palkaksi meitä haukutaan tekopyhiksi.
Ette olisi tuossa tilanteessa, jos naiset saisivat helpommin tehtyä abortin
Voi i-diotismia. Me tykkäämme lapsista, hankaliin elämäntilanteisiinkin syntyneistä, koska meillä on asia nimeltä empatia. Tuemme myös yh-äitejä.
Te haluatte saada vain jotain söpöjä ökyvauvoja joita pullautatte 38-vuotiaana ku muutenkin rupsahtaa, johonkin luksusvaunuihin, luksustaloon ja jonnekin väitöskirjan ja ulkomaan komennuksen väliin.
Tai hommaatte k*sipäämiehen jolla ummetusoireita ja kireyttä heti 2 lapsen jälkeen ja joka sanoo ei 3.lapselle. Asiahan, jota ei voi milläääään keskustella etukäteen.
Tämä sepustus on aivan uskomatonta kielenkäyttöä. Miten sinulle kuuluu, koska ja kuinka monta lasta perheeseen hankitaan tai minkälaisen miehen kanssa?
Eipä minua kyllä vakuuta nekään ajatukset, joiden mukaan abortti on murha, mutta sen saa hipheijaa Jumalalta anteeksi, jos katuu riittävästi. Muuten sitten sekä äiti että varmaankin myös se abortoitu lapsi joutuvat ikuisiksi ajoiksi tuliseen järveen.
Voiko joku omalle kohdalleen uskoa käyvän näin, vai ainoastaan niille muille, hourille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastusta, koska kyseessä on normaaliin lääketieteeseen kuuluva operaatio, joka on välillä hengen ja terveyden suojelemiseksi pakkokin suorittaa. Nykyinen lainsäädäntö asian suhteen on hyvä ja 12 viikkoa on hyvä raja, koska sikiö ei ole vielä ehtinyt kehittyä ihmiseksi tuossa ajassa.
Ns. "pro life" porukat ovat lisäksi täysiä tekopyhiä, koska he jo äänestyskäytöksensä perusteella eivät todellisuudessa piittaa pätkääkään siitä "suojelemastaan" lapsesta jahka se putkahtaa ulos.
Ai me prolifeläiset ei välitetä lapsistamme? Mitä soopaa sä suollat? Ihan kuule eikkareiden lapsia ollaan ruokittu kun vanhemmat ryyppää.
Jos välittäisitte syntyneistä lapsista, toimisitte sijaisvanhempina ja tukiperheinä niille lapsille jotka ovat joutuneet kärsimään ensimmäiset vuotensa huonoissa elinolosuhteissa vanhempien kanssa joiden ei koskaan pitäisi hankkia lapsia.
Kuulepas, mä olen toiminut sijaishuollossa ja ENSIMMÄINEN prioriteetti on saada ihan ne omat vanhemmat heräämään vanhemmuuteen. Vanhemmuutta tuetaan kaikin keinoin. Sitten katsotaan isovanhempia tai tätejä ja setiä.
Mikä on tekosyysi olla toimimatta tukiperheenä?
Miksi asia ei kuulu vanhemmille itselleen?
Siinähän nimenomaan tuetaan vanhempien jaksamista ja vanhemmuutta. Ymmärräthän, että jos ei-toivottuja raskauksia ei saisi keskeyttää, tukea tarvitsevia lapsia ja vanhempia olisi äkkiä huomattavasti nykyistä enemmän, eivätkä kaikki nytkään saa tarvitsemaansa tukea. Jos tähän ihmisryhmään syntyisi vuosittain useampi tuhat uutta "ylimääräistä" lasta, lastensuojelu kriisiytyisi peruuttamattomasti muutamassa vuodessa, kun se jo nytkin menee veitsenterällä.
Eli mikä on tekosyysi olla toimimatta tukiperheenä?
Missään tapauksessahan ennaltaehkäisy (valistus, seksihulluustrendien kääntäminen, ehkäisyvälineet) eivät ole keinovalikoimissanne? ...nennnene? 😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua alkaa pikkuhiljaa ottaa päähän tämä että me prolifet ei välitettäis syntyneistä vauvoista. Kuka bile-pyryharakka on tuollaisen i-diotismin keksinyt?
Me joudutaan hoitamaan töissä (monet meistä töissä sotealalla, päivähoidossa ja lasussa) ja vapaa-ajalla näitä hetken huuman tuloksia.
Monet meistä lahjoittavat rahaakin lapsityöhön ja köyhien perheiden auttamiseen, eikä ole parista eurosta kyse.
Emme valita, koska me välitämme, mutta eihän he meille kuuluisi. Meillä on omatkin lapset.
Mutta palkaksi meitä haukutaan tekopyhiksi.
Ette olisi tuossa tilanteessa, jos naiset saisivat helpommin tehtyä abortin
Voi i-diotismia. Me tykkäämme lapsista, hankaliin elämäntilanteisiinkin syntyneistä, koska meillä on asia nimeltä empatia. Tuemme myös yh-äitejä.
Te haluatte saada vain jotain söpöjä ökyvauvoja joita pullautatte 38-vuotiaana ku muutenkin rupsahtaa, johonkin luksusvaunuihin, luksustaloon ja jonnekin väitöskirjan ja ulkomaan komennuksen väliin.
Tai hommaatte k*sipäämiehen jolla ummetusoireita ja kireyttä heti 2 lapsen jälkeen ja joka sanoo ei 3.lapselle. Asiahan, jota ei voi milläääään keskustella etukäteen.
Tämä sepustus on aivan uskomatonta kielenkäyttöä. Miten sinulle kuuluu, koska ja kuinka monta lasta perheeseen hankitaan tai minkälaisen miehen kanssa?
Eipä minua kyllä vakuuta nekään ajatukset, joiden mukaan abortti on murha, mutta sen saa hipheijaa Jumalalta anteeksi, jos katuu riittävästi. Muuten sitten sekä äiti että varmaankin myös se abortoitu lapsi joutuvat ikuisiksi ajoiksi tuliseen järveen.
Voiko joku omalle kohdalleen uskoa käyvän näin, vai ainoastaan niille muille, hourille?
Ihminen on käynyt Kuussa, mutta ei osaa lapsiluvun ollessa täysi pistää sterkalla ja vasektomialla piuhoja poikki. Täyttä uusavuttomuutta.
Näitä ihmisiä pitää ymmärtää. Kommenttien tasosta näkee, että heillä on kovin vaikeaa.
Minusta sivistys mitataan siinä, miten yhteiskunta kohtelee kaikkein heikoimpia - myös niitä, jotka eivät vielä pysty puolustamaan itseään.
Vierailija kirjoitti:
Aborttia vastustava mies vihaa naisia.
Aborttia vastustava nainen vihaa itseään.
Melkoista yleistystä ja leimaavaa.
Minä en naisena lapsia alkanut hommaamaan, koska ei kiinnosta. En kuitenkaan kannata abortin saamista nykyistä helpommaksi.
En myöskään ymmärrä tämän hetken sirkusta tämän aborttiasian ympärillä, koska Suomessa on aivan riittävä oikeus saada abortti, jos on tilanne että on tosiaan selkä seinää vasten. Miksi se ei riitä vaan kaikki pitäisi saada nopeammin, helpommin ja vaivattomammin. Lähtökohta kuitenkin on se, että tekee kaikkensa ettei ei-toivottua raskautta tule ja jos tulee, niin siihen on jo toimiva systeemi.
Ja tähän viestiin on turha vastata. Minä en tule tätä ketjua enää lukemaan.
Ei voi muuta kuin olla kiitollinen, että meillä on järkevä lainsäädäntö asian suhteen. Mitään muuta argumenttia abortin vastustajilla ei ole kuin uskonto. Ja lähimmäiserakkaus loistaa poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi muuta kuin olla kiitollinen, että meillä on järkevä lainsäädäntö asian suhteen. Mitään muuta argumenttia abortin vastustajilla ei ole kuin uskonto. Ja lähimmäiserakkaus loistaa poissaolollaan.
Uskovaisilla on todistetusti alhaisempi äo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastusta, koska kyseessä on normaaliin lääketieteeseen kuuluva operaatio, joka on välillä hengen ja terveyden suojelemiseksi pakkokin suorittaa. Nykyinen lainsäädäntö asian suhteen on hyvä ja 12 viikkoa on hyvä raja, koska sikiö ei ole vielä ehtinyt kehittyä ihmiseksi tuossa ajassa.
Ns. "pro life" porukat ovat lisäksi täysiä tekopyhiä, koska he jo äänestyskäytöksensä perusteella eivät todellisuudessa piittaa pätkääkään siitä "suojelemastaan" lapsesta jahka se putkahtaa ulos.
Ai me prolifeläiset ei välitetä lapsistamme? Mitä soopaa sä suollat? Ihan kuule eikkareiden lapsia ollaan ruokittu kun vanhemmat ryyppää.
Jos välittäisitte syntyneistä lapsista, toimisitte sijaisvanhempina ja tukiperheinä niille lapsille jotka ovat joutuneet kärsimään ensimmäiset vuotensa huonoissa elinolosuhteissa vanhempien kanssa joiden ei koskaan pitäisi hankkia lapsia.
Kuulepas, mä olen toiminut sijaishuollossa ja ENSIMMÄINEN prioriteetti on saada ihan ne omat vanhemmat heräämään vanhemmuuteen. Vanhemmuutta tuetaan kaikin keinoin. Sitten katsotaan isovanhempia tai tätejä ja setiä.
Mikä on tekosyysi olla toimimatta tukiperheenä?
Miksi asia ei kuulu vanhemmille itselleen?
Siinähän nimenomaan tuetaan vanhempien jaksamista ja vanhemmuutta. Ymmärräthän, että jos ei-toivottuja raskauksia ei saisi keskeyttää, tukea tarvitsevia lapsia ja vanhempia olisi äkkiä huomattavasti nykyistä enemmän, eivätkä kaikki nytkään saa tarvitsemaansa tukea. Jos tähän ihmisryhmään syntyisi vuosittain useampi tuhat uutta "ylimääräistä" lasta, lastensuojelu kriisiytyisi peruuttamattomasti muutamassa vuodessa, kun se jo nytkin menee veitsenterällä.
Eli mikä on tekosyysi olla toimimatta tukiperheenä?
Missään tapauksessahan ennaltaehkäisy (valistus, seksihulluustrendien kääntäminen, ehkäisyvälineet) eivät ole keinovalikoimissanne? ...nennnene? 😏
Tietysti seksivalistus ja helposti saatavilla oleva ehkäisy ovat ne tärkeimmät keinot. Mutta ehkäisy voi pettää, tai sitten tapahtuu jotain muuta mistä syystä tarvitaan abortti, ja silloin abortin saaminen pitää olla mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aborttia vastustava mies vihaa naisia.
Aborttia vastustava nainen vihaa itseään.
Melkoista yleistystä ja leimaavaa.
Minä en naisena lapsia alkanut hommaamaan, koska ei kiinnosta. En kuitenkaan kannata abortin saamista nykyistä helpommaksi.
En myöskään ymmärrä tämän hetken sirkusta tämän aborttiasian ympärillä, koska Suomessa on aivan riittävä oikeus saada abortti, jos on tilanne että on tosiaan selkä seinää vasten. Miksi se ei riitä vaan kaikki pitäisi saada nopeammin, helpommin ja vaivattomammin. Lähtökohta kuitenkin on se, että tekee kaikkensa ettei ei-toivottua raskautta tule ja jos tulee, niin siihen on jo toimiva systeemi.
Ja tähän viestiin on turha vastata. Minä en tule tätä ketjua enää lukemaan.
Vastaan silti. Suomessa on viimeisimmän lakimuutoksen jälkeen aivan tarpeeksi helppo saada abortti, eikä sitä tietääkseni kukaan halua helpottaa vielä lisää. Aborttilaki on ongelma vain aborttioikeuden vastustajille.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi muuta kuin olla kiitollinen, että meillä on järkevä lainsäädäntö asian suhteen. Mitään muuta argumenttia abortin vastustajilla ei ole kuin uskonto. Ja lähimmäiserakkaus loistaa poissaolollaan.
Ei. Keskeinen argumentti on ihmisen hengen puolustaminen. Uskonto vastaa korkeintaan kysymykseen, miksi elämä on arvokasta - ei siihen, onko kohdussa kasvava olento biologisesti ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi muuta kuin olla kiitollinen, että meillä on järkevä lainsäädäntö asian suhteen. Mitään muuta argumenttia abortin vastustajilla ei ole kuin uskonto. Ja lähimmäiserakkaus loistaa poissaolollaan.
Ei. Keskeinen argumentti on ihmisen hengen puolustaminen. Uskonto vastaa korkeintaan kysymykseen, miksi elämä on arvokasta - ei siihen, onko kohdussa kasvava olento biologisesti ihminen.
Kill yourself
Vierailija kirjoitti:
Ei voi muuta kuin olla kiitollinen, että meillä on järkevä lainsäädäntö asian suhteen. Mitään muuta argumenttia abortin vastustajilla ei ole kuin uskonto. Ja lähimmäiserakkaus loistaa poissaolollaan.
On tälläkin palstalla useamman kerran kirjoittanut henkilöitä, jotka vastustavat abortteja aivan ilman uskonnollista vakaumusta. Lokeroimalla erimieliset itse keksimäänne idioottiuskisnönnönnöö-ryhmään vältytte kätevästi ajattelematta asiaa pitemmälle.
Missä kohtaa raskautta kyse on ihmisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi muuta kuin olla kiitollinen, että meillä on järkevä lainsäädäntö asian suhteen. Mitään muuta argumenttia abortin vastustajilla ei ole kuin uskonto. Ja lähimmäiserakkaus loistaa poissaolollaan.
Ei. Keskeinen argumentti on ihmisen hengen puolustaminen. Uskonto vastaa korkeintaan kysymykseen, miksi elämä on arvokasta - ei siihen, onko kohdussa kasvava olento biologisesti ihminen.
Edelleenkin, elämä on ikuista kristinuskon mukaan, eikä se pieni alkio ole vielä syyllistynyt mihinkään syntiin, joten se påäsee suoraan Jumalan luo. Miksi pitäisi synnyttää se tänne kärsimään ja tekemään syntiä, jonka seurauksena sille koittaisi ikuinen helvetin tuli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi muuta kuin olla kiitollinen, että meillä on järkevä lainsäädäntö asian suhteen. Mitään muuta argumenttia abortin vastustajilla ei ole kuin uskonto. Ja lähimmäiserakkaus loistaa poissaolollaan.
Ei. Keskeinen argumentti on ihmisen hengen puolustaminen. Uskonto vastaa korkeintaan kysymykseen, miksi elämä on arvokasta - ei siihen, onko kohdussa kasvava olento biologisesti ihminen.
Edelleenkin, elämä on ikuista kristinuskon mukaan, eikä se pieni alkio ole vielä syyllistynyt mihinkään syntiin, joten se påäsee suoraan Jumalan luo. Miksi pitäisi synnyttää se tänne kärsimään ja tekemään syntiä, jonka seurauksena sille koittaisi ikuinen helvetin tuli?
Tuolla logiikalla olisi parempi tappaa kaikki vauvat heti syntymän jälkeenkin, jotta he varmasti pääsisivät taivaaseen. Harva kuitenkaan hyväksyy sellaista johtopäätöstä.
Kysymys ei ole siitä, minne lapsi kuoleman jälkeen päätyy, vaan siitä, onko ihmisellä oikeus tarkoituksellisesti päättää viattoman ihmisen elämä. Monen mielestä vastaus on ei.
Uskovaiset proliferi= paskaläjiä