Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisarusten perheettömyys redflag deittaillessa?

Vierailija
21.06.2026 |

Treffikumppanini kyseli minulta sisaruksistani (nuorin on 36 vuotias) ja alkoi tivaamaan mikä perheessäni ollut vialla kun yhdelläkään sisaruksistani ei ole puolisoa tai lapsia. Sisaruksia on siis kolme, kaksi siskoa, yksi veli. Yritin jotain selittää, että ei lapsuudenperheessä mitään vikaa ollut, kaikki tykkäävät vain olla yksin. Ainakin siskoni ovat tämän ääneen sanoneetkin ja ovat itse lähteneet parisuhteistaan. 

Kysymys siis kuuluu että onko tällainen tilanne, että on useampi aikuinen sisarus ja kellään ei ole perhettä niin automaattinen redflag?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vain naurattaa miten tämän ei ole yhtään itsestäni kiinni oleva seikka. Toki ymmärrän jos itsellä olisi sisaruksilla perheet ja hengaisin niiden kanssa niin jonkun toisen tilanne olisi aivan eri. Totuus on myös se ettemme vanhempien kanssa missään erityisen hyvissä väleissä ole, mutta ei huonoissakaan. 

-ap

Vierailija
2/65 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää, taas kerran🤦‍🤦‍🤦‍🤦‍🤦‍

Kiertäkää tuollaiset kyselijät ja ihmettelijät kaukaa. Jos nyt olet tosissasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se hänelle oli?

Ehkä hän pelkää, että perheessäsi ei sitouduta liittoihin ja sinäkin jossain vaiheessa lähdet lätkimään jostain mitättömästä syystä. Ovatko vanhempasi yhdessä?

Vierailija
4/65 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan tosissani olen ja ehkä itsekin hämmennyin jonkin verran tilanteesta että tunsin hetken aikaa itseni jotenkin oudoksi ja huonoksi. En tiedä olisiko itse pitänyt hyökätä jotain häntä koskevaa asiaa vastaan. Noh onneksi ei tarvitse enää ko. ihmistä enää edes nähdä. 

Vierailija
5/65 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se hänelle oli?

Ehkä hän pelkää, että perheessäsi ei sitouduta liittoihin ja sinäkin jossain vaiheessa lähdet lätkimään jostain mitättömästä syystä. Ovatko vanhempasi yhdessä?

Erosivat kun olin täysi-ikäinen. Isä on mennyt uudelleen naimisiin. Miksi käyttäyisin automaattisesti samalla tavalla kuin muu perheeni ja vanhempani? 

Vierailija
6/65 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin vastaamatta ja häipyisin paikalta. En seurustele ääliöiden ja ilkeilijöiden kanssa. Suosittelen samaa muillekin, jos olette fiksuja.

Vierailija
7/65 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se hänelle oli?

Tai hän ajattelee, että perheessäsi ei pyritä harmoniaan vaan on luvassa jatkuvaa parisuhdedraamaa eksien ja nyksien kanssa.

Vierailija
8/65 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se hänelle oli?

Erosivat kun olin täysi-ikäinen. Isä on mennyt uudelleen naimisiin. Miksi käyttäyisin automaattisesti samalla tavalla kuin muu perheeni ja vanhempani? 

Et varmaan automaattisesti, mutta monet arvot ja toimintamallit periytyvät melko tiedostamatta.

Jossain perheessä on yleisesti ottaen korkeampi kynnys erota. Ehkäpä se on sellainen arvo, joka on hänelle tärkeä.

Vierailija
9/65 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ainakaan itsellwni. - Sisaruksillani in lapsia, -  minulla ei ole.

- Se nitä toivoisin, niin kuten minä omien sisaruksieni kanssa olen hyvissä väleissä, niin olisi oikein mukava jis mahd kumppaninikin olisi myös hyvissä väleissä hänen omien sisaruksiensa kanssa

Ikisinkku mies 40+

Vierailija
10/65 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin vastaamatta ja häipyisin paikalta. En seurustele ääliöiden ja ilkeilijöiden kanssa. Suosittelen samaa muillekin, jos olette fiksuja.

No joo, ja puhui aivan liikaa vanhasta suhteestaan ollakseen valmis uuteen. Liekö hänellä nyt joku selkeä käsitys mitä kaikkea partnerin tulee olla ja jos tuosta poikkeaa niin se on kamalaa. 

Vierailija
11/65 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hemmettiä nyt taas? En ymmärrä kysymyksen relevanttiutta. Ihan kuin sinä ja sisaruksesi olisitte yhtä isoa yhteensulautunutta ihmistä. Dillejä sitä riittää.

Vierailija
12/65 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se hänelle oli?

Et varmaan automaattisesti, mutta monet arvot ja toimintamallit periytyvät melko tiedostamatta.

Jossain perheessä on yleisesti ottaen korkeampi kynnys erota. Ehkäpä se on sellainen arvo, joka on hänelle tärkeä.

Niin no, sain käsityksen että suurempi paha oli ettei heillä ole lapsia. Itse voisin kuvitella että taustalla ajatus sellaisesta kivasta kuvittellusta ajanvietosta jossa perheet kokoontuvat lapsineen yhteen. Onhan se totta että nyt juhlapyhät aika ankeita kun istumme äidin sohvalle sisarusten kesken ja kukaan tuskin kertoo mitään elämästään. 

Vierailija
13/65 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako sitä yritellä seurustelua kaiken maailman ääliöiden kanssa? Heitä kyselijä mäkeen ja ota seuraava tilalle. 

Vierailija
14/65 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, itsekin kyllä ihmettelisin mihin syrjäytyneiden perheeseen olen eksynyt jos kukaan ei kykene terveeseen parisuhteeseen ja perheen perustamiseen. Lähtisin koska en kokisi että tuollaiset laarin pohjimmaiset tuo mitään lisäarvoa omaan elämääni. Etsisin parempaa seuraa/sukua.

Vierailija
15/65 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä hemmettiä nyt taas? En ymmärrä kysymyksen relevanttiutta. Ihan kuin sinä ja sisaruksesi olisitte yhtä isoa yhteensulautunutta ihmistä. Dillejä sitä riittää.

Itsellä vähän sama ajatus, sillä en ole sisarusten kanssa paljoa tekemisissä ihan jo fyysisen etäisyyden vuoksi. Tämän vuoksi en ole asiaa koskaan aiemmin oikeastaan edes pohtinut. Toki jos itsellä läheiset välit sisaruksiin niin joku erilainen malli voi olla outoa.

Vierailija
16/65 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, itsekin kyllä ihmettelisin mihin syrjäytyneiden perheeseen olen eksynyt jos kukaan ei kykene terveeseen parisuhteeseen ja perheen perustamiseen. Lähtisin koska en kokisi että tuollaiset laarin pohjimmaiset tuo mitään lisäarvoa omaan elämääni. Etsisin parempaa seuraa/sukua.

Ehkäpä kaikki eivät halua noita asioita

Vierailija
17/65 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se hänelle oli?

Niin no, sain käsityksen että suurempi paha oli ettei heillä ole lapsia. Itse voisin kuvitella että taustalla ajatus sellaisesta kivasta kuvittellusta ajanvietosta jossa perheet kokoontuvat lapsineen yhteen. Onhan se totta että nyt juhlapyhät aika ankeita kun istumme äidin sohvalle sisarusten kesken ja kukaan tuskin kertoo mitään elämästään. 

Jep, itsekin ajattelin että on varmaan kysellyt tulevaisuus mielessään, että onko omalle mahdolliselle lapselle luvassa serkkuja vaimon puolelta. Silti minusta tahditonta, tuo voisi viitata uskovaisuuteen tai muuten konservatiiviseen ajatusmaailmaan, koska monella nuorella aikuisellahan ei edes ole sisaruksia nykypäivänä.

Vierailija
18/65 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä se itselläkin mielessä kävisi, että minkäköhän lainen perhe on kyseessä jos neljä 35+ lasta eikä kukaan ole perheellinen tai edes ns. "vakiintuneessa" parisuhteessa. Ihan vain, koska se on tilastollisesti epätavallista. En siitä tosin mitään ääneen sanoisi eikä se mihinkään mitenkään vaikuttaisi. Ihmeellistä käytöstä, jos tuosta alkaa kysely "mitä vikaa...".

Vierailija
19/65 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä se itselläkin mielessä kävisi, että minkäköhän lainen perhe on kyseessä jos neljä 35+ lasta eikä kukaan ole perheellinen tai edes ns. "vakiintuneessa" parisuhteessa. Ihan vain, koska se on tilastollisesti epätavallista. En siitä tosin mitään ääneen sanoisi eikä se mihinkään mitenkään vaikuttaisi. Ihmeellistä käytöstä, jos tuosta alkaa kysely "mitä vikaa...".

Joo, tahditonta käytöstä, mutta voihan sitä ihan viattomastikin ihmetellä ääneen, jos ei ole tuollaiseen törmännyt. Eli ihan kaikesta ei tarvitse loukkaantua.

Vierailija
20/65 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on treffikumppanisi henkilökohtainen red flag, ei mikään yleinen sellainen. Jos tuollainen asia vaivaa ja kummastuttaa kovasti jo treffailuvaiheessa, niin parempi tosiaan molempien jatkaa heti omille teilleen. Vähän fiksumpi ihminen tosin ei heti mene vetämään negatiivisinta ja ennakkoluuloisinta mahdollista johtopäätöstä vaan ymmärtää, että syyt tilanteiden taustalla ovat usein moninaisia ja ehkä vaikeasti avattavia. Eivät mitään ensitreffien small talk -osastoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän