Sisarusten perheettömyys redflag deittaillessa?
Treffikumppanini kyseli minulta sisaruksistani (nuorin on 36 vuotias) ja alkoi tivaamaan mikä perheessäni ollut vialla kun yhdelläkään sisaruksistani ei ole puolisoa tai lapsia. Sisaruksia on siis kolme, kaksi siskoa, yksi veli. Yritin jotain selittää, että ei lapsuudenperheessä mitään vikaa ollut, kaikki tykkäävät vain olla yksin. Ainakin siskoni ovat tämän ääneen sanoneetkin ja ovat itse lähteneet parisuhteistaan.
Kysymys siis kuuluu että onko tällainen tilanne, että on useampi aikuinen sisarus ja kellään ei ole perhettä niin automaattinen redflag?
Kommentit (91)
Nöin 20+ vuotta aviossa olleena sanoisin, että ehdoton red flag on ainakin se jos 5 sisaruksesta puolet on eronnut (3/5). Silloin tosiaan on sukupuussa vikaa. Ja appivanhemmatkin jääriä.
Vierailija kirjoitti:
Nöin 20+ vuotta aviossa olleena sanoisin, että ehdoton red flag on ainakin se jos 5 sisaruksesta puolet on eronnut (3/5). Silloin tosiaan on sukupuussa vikaa. Ja appivanhemmatkin jääriä.
Eronnut tai vanhapiika/poika, onko paljoa eroa? Mielestäni ei. Vaikeita ihmisiä todennäköisesti.
En kyllä ensimmäisillä treffeillä puhuisi mitään perheenjäsenistä..
Vierailija kirjoitti:
Omasta kokemuksesta moni yrittää kalastella tietoa millaiset välit ovat omiin vanhempiin. Itseä asia ei sinänsä kiinnosta kyllä tippaakaan. Kyllä nyt ensisijaisesti haluan tutustua siihen ihmiseen, eikä mikään tällainen asia johon itsellä ei välttämättä ole vaikutusta ole mikään vedenjakaja
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa minulle, miten ihmeessä jonkun sisaruksen kumppani/ sinkkuus vaikuttaa kysyjän elämään? En todellakaan ymmärrä, en yhtään. Tai sitten olen vaan tyhmä. Minulla on kolme sisarusta. Kaikki kolme ovat naimisissa ja kaikilla on lapsia. Ollaan tavallinen kunnollinen ylemmän keskiluokan perhe. Minä taas olen ollut koko elämäni sinkku, koska kukaan mies ei ole minua koskaan halunnut eikä ollut kiinnostunut minusta. Minun kelpaamattomuuteni siis vaikuttaa minun veljieni ja siskoni elämään? Millä tavalla?
Lyhyesti: seura tekee kaltaisekseen.
Onhan tätä tieteellisemminkin tutkittu ja muun muassa eron tai vaikka pettämisen todennäköisyys nousee sitä enemmän, mitä yleisempää se on suvussa/perheessä/kaveripiirissä. Mikään lopullinen tuomio tai kiveen hakattu totuus ei ole kyseessä, mutta ihan tervettä huomioida ja ehkä jopa kysyä niitä kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
No mitä hemmettiä nyt taas? En ymmärrä kysymyksen relevanttiutta. Ihan kuin sinä ja sisaruksesi olisitte yhtä isoa yhteensulautunutta ihmistä. Dillejä sitä riittää.
Ei asia oli ihan noin yksioikoinen. Siitä, miten mies kohtelee siskojaan ja äitiään, näkee melko hyvin, miten hän kohtelee ylipäätään naisia.
Kieltämättä vähän red flag, mutta tietenkin hölmöä, jos yksin tuohon kaatuisi.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisillä treffeillä pitäisi kyetä puhumaan mistä tahansa. Ei tosin tarvitse tietenkään vastata, jos ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä vähän red flag, mutta tietenkin hölmöä, jos yksin tuohon kaatuisi.
Saahan sitä olla vaikka minkälaisia kriteereitä, mutta jos tällaiseen asiaan kaatuu niin sitten on niin tarkoitettukin.
Vierailija kirjoitti:
Aika vähänhän siitä treffikumppanista ensitapaamisella tiedetään, joten ei ihme, että tulee pettymyksiä. Täytyy vaan ottaa ne elämänmenoon kuuluvina ja jatkaa rohkeasti eteenpäin.
Joskus sentään käy niinkin, että kemiat toimivat heti, asiat loksahtavat hetkessä kohdalleen ja tapailusuhde syvenee parisuhteeksi muutamassa viikossa.
Rohkaisevana esimerkkinä tällaisesta tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.
Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.
Oliko tuo siis ap:n mummo?
Hän tarkoitti draamalla nimenomaan tuota mitä kirjoitin koska jossain kohtaa sitä häneltä kysyin kun hän alkoi taas puhua draamailusta. En minäkään ylianalysointia jaksa, ja ymmärrän mitä sinä tuossa ajat takaa ja kyllä minäkin joitain asioita voisin kuvata draamailuna mutta tässä tapauksessa tämä mies oli ihan eri lehdellä sen suhteen miten me tässä nyt draamailu käsitetään.
Uskonloikka todellakin, mutta olisi tosi hyvä olla myös harkitseva eikä tyhmä ja sinisilmäinen - ihastuakin voi mutta ei saisi sulkea silmiään tosiasioilta. Sanoisin että uskonloikka olisi hyvä ottaa että tutustuu ja lähtee siihen mutta parisuhde kannattaa muodostaa ajan kanssa kun on tutustunut kunnolla.