Olen nyt kuunnellut 3 vuotta, kun yläkerran naapurin lapsi juoksee asunnossa
Ja alan olemaan sille äänelle todella allerginen. Järkyttävä töminä, kantapäähyppely pieneltä lapselta. Ikää lapsella nyt noin 5 vuotta ja juoksee juoksee ja juoksee. Itse vanhempana jo sanoisin, että sisällä juokseminen on kielletty. Tänne alas kuuluu ääni kun korvan juuressa tömistelisi.
Pienet on murheet, mutta oli vaan pakko purkautua. Seutaavaksi muutan ylimpään kerrokseen, jos ei sitten hiiret kirmaa jossain vintillä ja pidä mekkalaa.
Ps. Itelläkin lapsia, jo isompia. En muista millon lopettivat juoksemisen sisällä vai juoksiko ollenkaan, kun en vaan muista.
Kommentit (164)
Vapaa kasvatus t. White Trash YH-äippä.
Eksä antaa omien kakaroidensa juosta ympäri seiniä ja hyppiä sängyllä. Ihmettelee suuresti miksi vanhin kolmikosta ei tee mitään mitä pyydetään. Miksi tekisi, jos 13 vuotta on saanut tehdä mitä itse huvittaa?
Joidenkin ei kannattaisi lisääntyä jos kasvatusta ei jaksa tehdä kunnolla.
Etuoven paiskominen on asia jota en sitten voi ymmärtää. Joskus harvoin se sulkeutuu hiljaisesti, mutta enemmän pamahtaa niin että seinät tärisee. Vaatiiko se muka niin paljon aivokapasiteettia ettei oven sivistynyt sulkeminen onnistu jos samalla miettii vaikkapa jotain ostoslistaa yms.?
Vierailija kirjoitti:
Eksä antaa omien kakaroidensa juosta ympäri seiniä ja hyppiä sängyllä. Ihmettelee suuresti miksi vanhin kolmikosta ei tee mitään mitä pyydetään. Miksi tekisi, jos 13 vuotta on saanut tehdä mitä itse huvittaa?
Miten lasta tulisi kurittaa jotta se alkaa totella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ala. Siitä tulee Elmän Kolulane jolle poliisi ja putka tulevat hyvin tutuiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ala. Siitä tulee Elmän Kolulane jolle poliisi ja putka tulevat hyvin tutuiksi.
Lastenkasvatus on toivotonta jos on sattunut synnyttämään keskivaikealla tai vaikealla temperamentillä varustetun lapsen.
Just tuon takia rakennettiin oma talo maalle v 2006 ja on saanut nukkua yönsä rauhassa ja ilman yläkerran kantapää ja juoksuaskelia, ymmärrä täysin alkuperäistä kirjoittajaa, me emme nähneet enää muuta mahdollisuutta kuin talo ja ilman naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne juoksi, jos olivat terveitä.
Mahdollisimman paljon oltiin ulkona, mutta silti ne juoksivat sisällä .
Valittiin kyllä eka kerros juuri tämän takia. Kuuluu se tietysti sivusuunnassa ja yläkertaankin.
Eivät juokse sisällä, kun opettaa, ettei sisällä juosta. Turvallisuuskysymys.
Voi vielä naulata jalan lattiaan, niin pyörii vaan. Lapset saa näkyä, muttei kuulua ja muutenkin ihmisten pitää olla ruodussa heti pienestä. Kellariin vaan kuin Kampusch teki.
ja joo, on sarkasmia. Täydellistä vapautta tehdä mitä vaan tuskin tarvitaan, mutta jos kotona pitää normaalia leikkimistä rajoittaa naapurien vuoksi, niin joko naapurin tai lasten asuinpaikka on väärä.
Kuulostaa kuin olisi nyt kasvanut kärpäsestä härkänen.
Tuttu juttu. Huomattavasti vaan pahempi kuin pikkulapsen juoksentelu: huutamista, musiikkia, räminää ym epäilyttäviä ääniä. Kävin puhkomassa kaverin auton renkaat ja jätin lapun, että jos ei rauhotu niin kohta puhkotaan muutakin. En tiedä tiesikö kaveri minun jättämäksi lapuksi, mutta sen verran iso mies (189cm, 95kg) olen että ei uskaltanut tämä noin hoikka 170 cm pikku-mies mitään sanomaan. Muutti pois muutaman kuukauden päästä.
En siis suosittele tätä lähestymistapaa. Ja ennen tätä kokeiltu oli muitakin tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne juoksi, jos olivat terveitä.
Mahdollisimman paljon oltiin ulkona, mutta silti ne juoksivat sisällä .
Valittiin kyllä eka kerros juuri tämän takia. Kuuluu se tietysti sivusuunnassa ja yläkertaankin.
Eivät juokse sisällä, kun opettaa, ettei sisällä juosta. Turvallisuuskysymys.
Voi vielä naulata jalan lattiaan, niin pyörii vaan. Lapset saa näkyä, muttei kuulua ja muutenkin ihmisten pitää olla ruodussa heti pienestä. Kellariin vaan kuin Kampusch teki.
ja joo, on sarkasmia. Täydellistä vapautta tehdä mitä vaan tuskin tarvitaan, mutta jos kotona pitää normaalia leikkimistä rajoittaa naapurien vuoksi, niin joko naapurin tai lasten asuinpaikka on väärä.
Kuulostaa kuin olisi nyt kasvanut kärpäsestä härkänen.
Tämä on yksi syistä miksi omakotitalo on lapsiperheelle käytännössä pakollinen. Enää ei eletä 80-lukua jolloin lapset pidettiin hiljaisina remmillä uhkaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt edes vaivautuisivat käyttämään sitä sivistynyttä kiristyskasvatusta että lapselta viedään etuja pois jos ei käyttäydy. Saa aika apina olla jos ei ala yhdistelemään asioita pienessä päässään toisiinsa.
Kaverivanhemmuus on pilannut kaiken nykypäivänä. Kaverivanhemmalle pahin asia maailmassa on vihainen lapsi, lapsi pitää yrittää pitää hyvänä kaverina ja tyytyväisenä jatkuvasti mielistelemällä ja antamalla täyden vapauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen kersa on kyllä sitten menetetty tapaus eikä siihen tehoa sitten pehmeätkään konstit. Kyllä itsellä ainakin tehosi hyvin risun uhka ja tiesi käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt edes vaivautuisivat käyttämään sitä sivistynyttä kiristyskasvatusta että lapselta viedään etuja pois jos ei käyttäydy. Saa aika apina olla jos ei ala yhdistelemään asioita pienessä päässään toisiinsa.
Miksi kiristyskasvatus on sivistynyttä?
Jos asuu yksin, kannattaa muuttaa taloon jossa ei asu lapsia ja asunnot on vain yksiöitä tai pieniä kaksioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska siinä ei käytetä kivikautista väkivaltaa vaan modernia psyykkisen sodankäynnin taitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska siinä ei käytetä kivikautista väkivaltaa vaan modernia psyykkisen sodankäynnin taitoa.
Saako lapsen laittaa jäähylle tai arestiin vai onko pakko käyttää etuuksien poistoa?
Juokseminen on lapselle normaali tapa liikkua ja sitä ei saa kieltää. On erittäin tärkeää että lapsi saa liikkua luontaisella, innokkaalla tavallaan jolloin lihaksisto, aivot ym kehittyy monipuolisesti. Kaikki päivän liike on tärkeää, ei vain se kun erikseen mennään leikkipuistoon ja annetaan lupa juosta.
Lapset kuitenkin yleensä menee aikaisin illalla nukkumaan ja mahdolliset päiväunet, ulkoilut ja päiväkodissa olo - töminää tuskin hirveän montaa tuntia päivässä on.
Jos tuntuu liialliselta, voit ehdottaa heille alimpana kerrokseen muuttoa tai muuttaa itse ylemmäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset ei juoksennelleet ja hyppineet sisällä. He menivät ulos leikkimään hyppelyleikkejä. Harrastavat myös urheilulajeja nykyäänkin. Esim juoksua, tanssia ja judoa.
Mut tos mä pyytäisin aloittajana yläkerran porukkaa hillitsemään sitä juoksentelua ja hyppelyä sisällä. Ne ei ehkä tajua sitä, kuinka paljon se kuuluu alakertaan.
Ei sitä kaksivuotiasta laiteta ulos hyppelemään keskenään. Lapsi on kotona, kun vanhemmilla ei ole aikaa lähteä ulos.
Joskus tulee mieleen, että oltaispa Ukrainassa.
Pienemmät ongelmat.
No autisti hyvä; ei kukaan käske työntää kaksivuotiasta ulos ilman huoltajaa. Minä olin itse aina mukana alle kouluikäisten lasteni kanssa ulkona. Sittemmin saivat olla pihapiirissä kouluikäisinä kavereiden kanssa. Kauemmas mentäessä olin aina mukana kun olivat alakouluikäisiä. Harrastuksiin vein autolla sinne lukioikäisiksi saakka.
Selkeä maalainen siellä. Täällä Helsingissä kyllä jo alakouluikäiset liikkuvat itse.
Siksi eivät olekaan niin sairaan lihavia kuin maatiaispossunne.
Lukioikäinen autolla ja vielä kuvittelet olevasi hyvä vanhempi.
Kaupungissa me asumme. Tästä johtuen sitä suuremmalla syyllä pitää katsoa lasten perään. Kaupungeissa on sinunlaisia pöpejä, joilta pitää suojella lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu yksin, kannattaa muuttaa taloon jossa ei asu lapsia ja asunnot on vain yksiöitä tai pieniä kaksioita.
Noi yksineläjäthän ne just möykkää ja soittaa yöllä musaa. Meille tuli alakerran veeti keskellä yötä soittamaan ovikelloa. Se öykkäsi ja soitti musaa keskellä yötä.
Tähän ikuisuuskysymykseen ei ole kukaan osannut vastata, että miksi tällainen äänistä häiriintymätönkin kertoo laittavansa puukengät jalkaan ja tanssivansa polkkaa jos esim. alakertalainen alkaisi koputtelemaan luudanvarrella kattoon. Eihän niiden äänten pitänyt ärsyttää?