Ranskalainen paradoksi: Ranskassa käytetään maailman eniten kovia rasvoja, mutta silti ranskalaiset elävät mm. suomalaisia pidempään
Ranskassa syödään juustoa ja kulutetaan voita maailman eniten per capita. Herää väkisin kysymys, että ovatko kovat rasvat todellakin niin vaarallisia kuin meille kerrotaan?
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Teollisuusruokavalio on vaarallinen. Ranskalaiset syövät luonnollista harmaata merisuolaa ja mahdollisimman käsittelemätöntä maitoa. Lähiruokaa, viiniä, juusto on kypsytettyä ja vehnä käsitelty oikein (hapattaminen sieniorganismien avulla). Lisäksi eivät ylensyö ja nauttivat auringosta.
GMO, siemenöljyt, tiedemiesten kehittämä pöytäsuola, prosessoitu ruoka, ylensyönti, auringon välttely, yhdistettynä tiettyihin huonoihin elintapoihin kuten steroideihin+seksiin, ym. Loppuvaiheessa myös sen myrkkysuolan välttely kokonaan, vaikka on yksi ihmiskehon tärkeimpiä ravintoaineita.
Pariisin kokoisessa kaupungissa on täysin mahdotonta, että suurin osa asukkaista söisi lähiruokaa. Auringon mainitseminen on kuitenkin hyvä, sillä ruokavalio ei ole ainoa elinajanodotteeseen vaikuttava asia. Ranskassa ja Espanjassa on Suomea lämpimämpi ilmasto, jolla on merkitystä. Yksinäisyys on terveydelle vaarallista ja melkein kaikkialla ihmoset ovat sosiaalisempia ja yhteisöllisempiä kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ranskalainen juo viiniä lasillisen tai kaksi ruoan kanssa.
Suomalainen juo viinipullon tyhjään mahaan ennen ensimmäistäkään alkupalaa.
Siksi ranskalaiset on kohtuukäyttäjiä ja suomalaiset alkoholisteja.
Tilastotiedon mukaan Ranskassa juodaan enemmän alkoholia per capita kuin Suomessa. Ranskassa juodaan puhdasta alkoholia 11 litraa per capita per vuosi, kun taas Suomessa juodaan puhdasta alkoholia 9 litraa per capita per vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teollisuusruokavalio on vaarallinen. Ranskalaiset syövät luonnollista harmaata merisuolaa ja mahdollisimman käsittelemätöntä maitoa. Lähiruokaa, viiniä, juusto on kypsytettyä ja vehnä käsitelty oikein (hapattaminen sieniorganismien avulla). Lisäksi eivät ylensyö ja nauttivat auringosta.
GMO, siemenöljyt, tiedemiesten kehittämä pöytäsuola, prosessoitu ruoka, ylensyönti, auringon välttely, yhdistettynä tiettyihin huonoihin elintapoihin kuten steroideihin+seksiin, ym. Loppuvaiheessa myös sen myrkkysuolan välttely kokonaan, vaikka on yksi ihmiskehon tärkeimpiä ravintoaineita.
Pariisin kokoisessa kaupungissa on täysin mahdotonta, että suurin osa asukkaista söisi lähiruokaa. Auringon mainitseminen on kuitenkin hyvä, sillä ruokavalio ei ole ainoa elinajanodotteeseen vaikuttava asia. Ranskassa ja Espanjassa on Suomea lämpimämpi ilmasto, jolla on merkitystä. Yksinäisyys on terveydelle vaarallista ja melkein kaikkialla ihmoset ovat sosiaalisempia ja yhteisöllisempiä kuin Suomessa.
Pariisista löytyy jokaisesta kaupunginosasta joka päiväinen tori, jonne maalaiset tulevat myymään tuotteitaan. Lähiruokaa siis löytyy ihan päivittäin. Näin se on muuallakin eteläisemmässä Euroopassa. Kauppahallit lisäksi. Et ole tainnut paljonkaan kierrellä näissä maissa tai isoissa kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen terveystiedon mukaan valkoinen vehnä tappaa 100% kaiken elävän sadan kilometrin säteellä. Jännä juttu miten valkoisella vehnällä elävissä Etelä-Euroopan maissa eletään silti terveellisemmin ja pidempään kuin Suomessa 🤔
Leipää ei puputeta joka välissä. Esim Patonkia syödään keiton kanssa. Suomessa syödään leipää aanaisella, välipalalla ja iltapalalla. Asuin itse Espanjassa 11 vuotta eikä meillä ollut koskaan muuta leipää kuin tuore vehnäpatonki josta otettiin alkuruaalla paloja tai syötiin pala paahtolripää oliiviöljyllä. Suomessa leipä kuuluu joka väliin ja valikoimat ovat valtavat. Margarinia ja meetvurstia päälle.
Jos olet ollut Espanjassa niin tiedät kyllä että siellä syödään leipää lähes joka välillä: aamukahvin kanssa, aamupalalla, lounaalla, välipalalla ja illallisella. Lisäksi syövät siellä paljon leivonnaisia pitkin päivää jotka on tehty vehnästä. Leipä ja leivonnaiset on oleellinen osa kahvittelu- ja tapaskulttuuria.
Tilastotiedon mukaan Suomessa kulutetaan sokeria 50 kg per capita per vuosi, kun taas Espanjassa kulutetaan sokeria 34 kg per capita per vuosi. Lihaa syödään Suomessa 72 kg per capita per vuosi, kun taas Espanjassa syödään lihaa 105 kg per capita per vuosi. Espanjalaisten elinaikaodote on suomalaisia korkeampi.
Ero sokerissa selittynee suomalaisella karkkikulttuurilla, jollaista ei ole missään muualla samassa mittakaavassa (eli että aikuiset ihmiset syö kilokaupalla karkkia).
Väitän, että Suomessa karkinsyönti toimii piristeenä ja alakuloisen mielialan nostattajana.
Istutaan sohvilla ja napostellaan irtokarkkia ja sipsejä. Vieraita ei saa käydä, ovea ei avata jos ovikello soi. Mörötellään yksin kotona kaikki eri huoneissa jos on perhettä. Sosiaalisuus kadonnut, kaikilla puhelin liimaantunut käsiin. Pitää saada olla rauhassa Suomessa... kyllä siinä alakuloa syntyykin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen terveystiedon mukaan valkoinen vehnä tappaa 100% kaiken elävän sadan kilometrin säteellä. Jännä juttu miten valkoisella vehnällä elävissä Etelä-Euroopan maissa eletään silti terveellisemmin ja pidempään kuin Suomessa 🤔
Leipää ei puputeta joka välissä. Esim Patonkia syödään keiton kanssa. Suomessa syödään leipää aanaisella, välipalalla ja iltapalalla. Asuin itse Espanjassa 11 vuotta eikä meillä ollut koskaan muuta leipää kuin tuore vehnäpatonki josta otettiin alkuruaalla paloja tai syötiin pala paahtolripää oliiviöljyllä. Suomessa leipä kuuluu joka väliin ja valikoimat ovat valtavat. Margarinia ja meetvurstia päälle.
Jos olet ollut Espanjassa niin tiedät kyllä että siellä syödään leipää lähes joka välillä: aamukahvin kanssa, aamupalalla, lounaalla, välipalalla ja illallisella. Lisäksi syövät siellä paljon leivonnaisia pitkin päivää jotka on tehty vehnästä. Leipä ja leivonnaiset on oleellinen osa kahvittelu- ja tapaskulttuuria.
Tilastotiedon mukaan Suomessa kulutetaan sokeria 50 kg per capita per vuosi, kun taas Espanjassa kulutetaan sokeria 34 kg per capita per vuosi. Lihaa syödään Suomessa 72 kg per capita per vuosi, kun taas Espanjassa syödään lihaa 105 kg per capita per vuosi. Espanjalaisten elinaikaodote on suomalaisia korkeampi.
Ero sokerissa selittynee suomalaisella karkkikulttuurilla, jollaista ei ole missään muualla samassa mittakaavassa (eli että aikuiset ihmiset syö kilokaupalla karkkia).
Väitän, että Suomessa karkinsyönti toimii piristeenä ja alakuloisen mielialan nostattajana.
Istutaan sohvilla ja napostellaan irtokarkkia ja sipsejä. Vieraita ei saa käydä, ovea ei avata jos ovikello soi. Mörötellään yksin kotona kaikki eri huoneissa jos on perhettä. Sosiaalisuus kadonnut, kaikilla puhelin liimaantunut käsiin. Pitää saada olla rauhassa Suomessa... kyllä siinä alakuloa syntyykin.
Suomalaiset ovat silti ihan tutkitusti maailman onnellisimpia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen terveystiedon mukaan valkoinen vehnä tappaa 100% kaiken elävän sadan kilometrin säteellä. Jännä juttu miten valkoisella vehnällä elävissä Etelä-Euroopan maissa eletään silti terveellisemmin ja pidempään kuin Suomessa 🤔
Ja suomalaiset vehnäallergisetkin voivat syödä vehnää ulkomailla saamatta allergiaoireita.
Olen asunut sekä Ranskassa että Suomessa, ja kyllähän aina välillä hiukan huvittaa, kun Suomessa kaikki ruokaan liittyvä tiedetään niin paljon paremmin. Aamulla pitää syödä päivän tärkein ateria, vaikka ei olisi nälkä, illalla ei saa syödä lainkaan, missään tapauksessa ei saa syödä juustoja tai leikkeleitä, kaiken pitää ehdottomasti olla rasvatonta/sokeritonta/mautonta/hajutonta/lisää-oma-tonta, kahvin täytyy olla suodatinkahvia eikä ainakaan espressoa jne jne jne.
Mitä itse siitä ranskalaisesta ruokakulttuurista opin ja huomasin, niin siellä ei ollut koko ajan pikkunälkä eikä tehnyt koko ajan mieli napostella jotakin "herkkua", kun se ruoka oli aidosti hyvää eikä jäkiruokakaan ollut kiellettyjen listalla. Lisäksi se ruokarytmi, jossa ei syödä aamulla vaan illalla, oli ainakin omaan luontaiseen nälkärytmiin just passeli. Jos lopulta kuolen pari vuotta aikaisemmin siksi, että olen nauttinut ruuasta, niin olkoon sitten niin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, onko sulla dementia kun et muista että teit saman aloituksen jo eilen?
Sinulla se dementia on kun jankkaat tuota samaa. Minusta tämä ketju on mielenkiintoinen ja niin näyttää olevan monesta muustakin. En ollut eilen palstalla enkä siis lukenut mitä siellä oli enkä myöskään selaa vanhoja ketjuja. Menisi liian paljon aikaa palstailuun. Terv. Pariisiin ihastunut.
On se vaan kumma, että vaikka kuinka ihmiset (oletettavasti) syövät kasvirasvatuotteita, vähärasvaisia vaihtoehtoja ja mitä lie kasviskorvikkeita niin sydän- ja verisuonitaudit on siltikin tappaja numero 1 Suomessa ja niihin liittyviä lääkkeitä kiskoo valtava määrä suomalaisia.
Vammainen aloitti taas . Jäätyykö RANSKASSA MERI TALVELLA ? HÄ. ONKO TIET JÄÄSSÄ ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen terveystiedon mukaan valkoinen vehnä tappaa 100% kaiken elävän sadan kilometrin säteellä. Jännä juttu miten valkoisella vehnällä elävissä Etelä-Euroopan maissa eletään silti terveellisemmin ja pidempään kuin Suomessa 🤔
Välimeren ravintopyramidin perusainekset:
valkoinen vehnä
sokeri
rasva
tupakka
Suomalaisen ravintopyramidin kauhistukset:
valkoinen vehnä
sokeri
rasva
tupakka
Kumpi on tässä oikeassa?
Unohdit Välimeren pyramidista viinit!
Ja siellä juodaan oikeita viinejä, ei mitään kaupan 8% feikkejä.
Täytyykö Ranskassa pudottaa lumia ja jäätä talon katolta miten usein ? Pitääkö odottaa että lumet sulaa pellolta ? Onko sukset jalassa ?
Vierailija kirjoitti:
Vammainen aloitti taas . Jäätyykö RANSKASSA MERI TALVELLA ? HÄ. ONKO TIET JÄÄSSÄ ?
Mitä pakkanen ja jäätyneet tiet vaikuttavat ruokavalioon?
Kylmässä pitää syödä enemmän, mutta vain sen verran enenmmän mitä energiantarve kasvaa.
Väittäisin, että Suomessa sisätilat ovat talvella lämpimämmät kuin Ranskassa.
Paljonko oli Ranskassa jään vahvuus ? Anna nyt ihmeessä tukirahaa jäänmurtajiin.
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksan lisäainetta on yhteydessä korkeaan verenpaineeseen, kertoo suurtutkimus
Ranskalainen tutkimus yhdisti 8 yleistä lisäainetta korkeaan verenpaineeseen ja sydänvaivoihin.
Tutkimuksessa seurattiin pitkään yli 110 000 ihmistä.
Tutkimus julkaistiin European Heart Journal -tiedelehdessä.
Tulosten perusteella tutkijat löysivät kahdeksan korkeaan verenpaineeseen yhdistyvää lisäainetta, jotka olivat:
kaliumsorbaatti (E202)
kaliummetabisulfiitti (E224)
natriumnitriitti (E250)
askorbiinihappo (E300)
natriumaskorbaatti (E301)
natriumerytorbaatti (E316)
sitruunahappo (E330)
rosmariiniuutteet (E392)
Listassa on myös niin sanottuja antioksidanttisia säilöntäaineita, joita ovat muun muassa sitruunahappo sekä askorbiinihappo eli C-vitamiini.
Myös niiden runsas käyttö lisäsi korkean verenpaineen todennäköisyyttä 22 prosenttia.
Aineita esiintyy luonnollisesti esimerkiksi hedelmissä, joiden kautta saatuna ne ovat tutkitusti terveydelle hyväksi.
En jaksa uskoa, että hedelmästä saatava C-vitamiini olisi yhtään terveellisempää kuin sama aine purkista. Nuo ruusu-ym suolatkin ovat vain likaista suolaa.
Mutta, auttoihan käärmeöljykin monia ihmisiä.
TUORE RUOKA LÄPI VUODEN KUULE KASVAA ULKONA PELLOILLA . MEILLÄ EI LUMIHANGESSA KASVA . SYÖDÄÄN VUODEN VANHAA RUOKAA TALVEN YLI.
Vierailija kirjoitti:
On se vaan kumma, että vaikka kuinka ihmiset (oletettavasti) syövät kasvirasvatuotteita, vähärasvaisia vaihtoehtoja ja mitä lie kasviskorvikkeita niin sydän- ja verisuonitaudit on siltikin tappaja numero 1 Suomessa ja niihin liittyviä lääkkeitä kiskoo valtava määrä suomalaisia.
Suomalaisilla on geneettinen alttius noihin tauteihin.
Kohta tämä muuttuu, kun yhä useamman suomalaisen nimi on Mohammed tai Fatima.
Painoindeksejä tutkimalla sekin selviää. Itse asun Espanjassa, eikä täälläkään mussuteta ruokaa koko ajan. Aamupala, lounas klo 14 ja illallinen myöhään, jos ollenkaan. Voita ei kyllä käytetä yhtään pelkästään oliiviöljyä, eikä leipäkään ole kovin suosittua (huonoa se onkin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksan lisäainetta on yhteydessä korkeaan verenpaineeseen, kertoo suurtutkimus
Ranskalainen tutkimus yhdisti 8 yleistä lisäainetta korkeaan verenpaineeseen ja sydänvaivoihin.
Tutkimuksessa seurattiin pitkään yli 110 000 ihmistä.
Tutkimus julkaistiin European Heart Journal -tiedelehdessä.
Tulosten perusteella tutkijat löysivät kahdeksan korkeaan verenpaineeseen yhdistyvää lisäainetta, jotka olivat:
kaliumsorbaatti (E202)
kaliummetabisulfiitti (E224)
natriumnitriitti (E250)
askorbiinihappo (E300)
natriumaskorbaatti (E301)
natriumerytorbaatti (E316)
sitruunahappo (E330)
rosmariiniuutteet (E392)
Listassa on myös niin sanottuja antioksidanttisia säilöntäaineita, joita ovat muun muassa sitruunahappo sekä askorbiinihappo eli C-vitamiini.
Myös niiden runsas käyttö lisäsi korkean verenpaineen todennäköisyyttä 22 prosenttia.
Aineita esiintyy luonnollisesti esimerkiksi hedelmissä, joiden kautta saatuna ne ovat tutkitusti terveydelle hyväksi.
En jaksa uskoa, että hedelmästä saatava C-vitamiini olisi yhtään terveellisempää kuin sama aine purkista. Nuo ruusu-ym suolatkin ovat vain likaista suolaa.
Mutta, auttoihan käärmeöljykin monia ihmisiä.
VIROLAINEN VEN
LÄINEN KÄÄRMEVOIDE ON MYRKKYÄ ! TIEDÄ SE ON MURHAAMISTA .
Ranskalaiset syövät kohtuullisia määriä pysyäkseen normaalipainoisina, toisin kuin monet suomalaiset.