Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Wille Rydmanilla esittää minkäänlaisia todisteita "poliittisten suojatyöpaikkojen" olemassaolosta?

Vierailija
20.06.2026 |

Kummasti näitä väitteitä aina heitellään, mutta minkäänlaista konkreettista katetta niille ei koskaan anneta.

"Musta nyt vaan tuntuu tältä" ei taida ihan riittää todisteeksi.

Kommentit (218)

Vierailija
121/218 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaiset tuntuvat pontevasti tietävän, että tällaisia "poliittisia suojatyöpaikkoja" ja "järjestöjen järjestöjä" on Suomessa pilvin pimein.
Kun sitten kysytään konkreettista esimerkkiä, edes yhtä tällaisista "suojatyöpaikoista", tuleekin hiljaista.

Listat, summat ja kuvakaappaukset löytyy kun vähän kaivelee googlea ja sosiaalista mediaa. Ei niitä aikuisille tarvitse erikseen todistella. 

Vierailija
122/218 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taannoisessa a-studiossa toimittaja ja Sofia Virta yrittivät kymmeneen kertaan tivata Rydmanilta konkreettista esimerkkiä tällaisille väitteilleen. Ei tullut yhden ainoaa.

"Toimittaja voi itse etsiä esimerkit" taisi Wille vielä perään heittää...

Eikös ihan julkisuudessa Rydmania ole ollut sättimässä järjestöpomo joka on vanha demarivaikuttaja. Ettekö te lue uutisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/218 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas nähtiin. Suomessa on ainoastaan yksi puolue joka aidosti yrittää ajaa kansalaisten etua ja leikata pöhöttynyttä hallintoa. Kaikki muut haluavat suojella hallintoa ja leikata mielummin palveluista.

 

Välittävä suomi.

Vierailija
124/218 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliittisia suojatyöpaikkoja on vaikka kuinka paljon. Esim. kuntien työnvälitys ja kasvupalvelut. Erilaiset järjestöt, jotka pyörittävät työkokeiluja työmarkkinatuella. Kansalaisopistot ja työväenopistot. Kaikkien näiden johtajat ja iso osa henkilökunnasta on poliittisesti valittuja suojatyöpaikkalaisia. Esim. Tampereella kaikki em. johtajat ovat SDP:n jäseniä. Osa heistä on vieläpä Tampereen demarien puheenjohtajia, kuten Jyrki Koskinen, joka pyörittää Vaunukadun työpajaa.

Jälleen ympäripyörää sanahelinää, jossa ei lopulta mainita ensimmäistäkään konkreettista todistetta kyseisten "suojatyöpaikkojen" olemassaololle. Pystytte varmasti parempaan, jos näitä vakansseja kerran on suomi täynnä??

Vierailija
125/218 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Huolestuttavaa, että kukaan ei tunnu olevan kiinnostunut demokratian tilasta, kun yksi ministeri saa puuhailla täysin omiaan omien harhojensa siivittämänä.

Valitettavasti on. Sieltä vaan selailemaan keitä näiden järjestöjen johdossa istuu ja mitkä heidän poliittiset taustansa ovat 

Vierailija
126/218 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olepa hyvä, Lue ja yritä ymmärtää lukemasi.

https://www.mikamerano.fi/p/poliittisten-virkanimitysten-anatomia

Samalta henkilöltä löytyy myös X:stä ketju, johon on kerätty yhdistysten avustussummia ja johtajien puoluetaustoja. Kuvakaappaukset STEA:n sivuilta niiltä ajoilta kun STEA vielä julkaisi kokonaissumman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/218 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään taas nähtiin. Suomessa on ainoastaan yksi puolue joka aidosti yrittää ajaa kansalaisten etua ja leikata pöhöttynyttä hallintoa. Kaikki muut haluavat suojella hallintoa ja leikata mielummin palveluista.

 

Välittävä suomi.

Perussuomalaisethan haluaa leikata nimenomaan niistä palveluista, eivät hallinnosta. Johan sen on todistanut tämä hallituskausi. Mieluummin ilmoitetaan julmasti, että jokainen tukieuro näiltä vammautuneita auttavilta, itsemurhaa yrittäneitä tukevilta ja syöpäpotilaaksi joutuneiden pienten lasten tukityötä tekeviltä lähtee käytännössä ministerien oman verotuksen keventämiseen. Voiko hävyttömämpää puoluetta enää olla??

Vierailija
128/218 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi tavallinen äänestäjä haluaisi ihan väkisin puolustella näitä virkoja.  Viimeinen korruption pesäke 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/218 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliittisia suojatyöpaikkoja on vaikka kuinka paljon. Esim. kuntien työnvälitys ja kasvupalvelut. Erilaiset järjestöt, jotka pyörittävät työkokeiluja työmarkkinatuella. Kansalaisopistot ja työväenopistot. Kaikkien näiden johtajat ja iso osa henkilökunnasta on poliittisesti valittuja suojatyöpaikkalaisia. Esim. Tampereella kaikki em. johtajat ovat SDP:n jäseniä. Osa heistä on vieläpä Tampereen demarien puheenjohtajia, kuten Jyrki Koskinen, joka pyörittää Vaunukadun työpajaa.

Jälleen ympäripyörää sanahelinää, jossa ei lopulta mainita ensimmäistäkään konkreettista todistetta kyseisten "suojatyöpaikkojen" olemassaololle. Pystytte varmasti parempaan, jos näitä vakansseja kerran on suomi täynnä??

Sinäkö haluat kohdistaa leikkaukset asiakasrajapinnassa työskenteleviin, etkä keskushallintoon. Tuo erikoinen arvomaailma sinulle sallitaan, mutta älä tunge tuota "poliittisia suojatyöpaikkoja" paskaa tähän. Ne eivät olleet Rydmanin kriteereissä. 

Vierailija
130/218 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylen aamussa olivat kuluneella viikolla yhteishaastattelussa Krista Kiuru, Joakim Wigelius ja Päivi Räsänen. Myös Räsänen kommentoi näitä poliittisia suojatyöpaikkoja ja tietää toki mistä puhuu, onhan hän ollut politiikassa kauemmin kuin suurimmalla osalla tämän ketjun kirjoittajista on ikävuosia.

Niin - Päivihän on hallituksessa ollut jakamassa "joululahjarahoja" aviomiehensä yhdistyksille - vastoin virkamiesten esityksiä, kuten Poutalakin. Räsäskä tietää siis paljonkin järjestöjen suhmuroinnista veronmaksajien rahoilla.

Persussuomalaiset haluaa lopettaa eduskunnan joululahjarahat https://yle.fi/a/74-20176368
Et varmaankaan vastusta?

Persut  on hallituksessa eivätkä  ole lopettaneet  joululahjarahoja   vaan jakaneet rahoja  sukulaisilleen  ja tuttavilleen.

Miten vaikeaa on ymmärtää, että mikään puolue ei voi yksin päättää? Oletko yhtään seurannut mikä itku tänään on meneillään jo sovitus säästösumman kohdentamisesta? Kuvitteletko, että yksi puolue tai yksi Riikka pystyy napsaisemaan joululahjarajat poikki ilman, että Petteri ja Anders tulevat itkuntuhruisin silmiin väliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/218 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olepa hyvä, Lue ja yritä ymmärtää lukemasi.

https://www.mikamerano.fi/p/poliittisten-virkanimitysten-anatomia

Samalta henkilöltä löytyy myös X:stä ketju, johon on kerätty yhdistysten avustussummia ja johtajien puoluetaustoja. Kuvakaappaukset STEA:n sivuilta niiltä ajoilta kun STEA vielä julkaisi kokonaissumman.

Jälleen - ei yhden yhtä todistetta minkäännäköisistä "suojatyöpaikoista". Ovatko kaikki julkiseen virkaan avoimesti täytettävät vakanssit perussuomalaisten mielestä "suojatyöpaikkoja"?

Vierailija
132/218 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungissa ainakin kaupungin omien eri osa-alueiden virkojen täyttäminen on eri puolueiden hallinnassa ja ovat jotkut saaneetkin työpaikkansa poliittisin perustein mitä ei tietysti avoimesti myönnetä. Jos kumartaa oikeaan suuntaan voi siitä olla etua työpaikkaa hakiessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/218 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään taas nähtiin. Suomessa on ainoastaan yksi puolue joka aidosti yrittää ajaa kansalaisten etua ja leikata pöhöttynyttä hallintoa. Kaikki muut haluavat suojella hallintoa ja leikata mielummin palveluista.

 

Välittävä suomi.

Perussuomalaisethan haluaa leikata nimenomaan niistä palveluista, eivät hallinnosta. Johan sen on todistanut tämä hallituskausi. Mieluummin ilmoitetaan julmasti, että jokainen tukieuro näiltä vammautuneita auttavilta, itsemurhaa yrittäneitä tukevilta ja syöpäpotilaaksi joutuneiden pienten lasten tukityötä tekeviltä lähtee käytännössä ministerien oman verotuksen keventämiseen. Voiko hävyttömämpää puoluetta enää olla??

Näin nimenomaan asia ei ole paitsi punaisen puoluekirjan värittyneen puolustajan mielestä.  Tarkoitus on nimenomaan leikata se ylimääräinen johtoryhmä pois ja panostaa siihen varsinaiseen auttavaan työhön. 

En ymmärrä miksi kukaan haluaisi puolustaa väkisin jonkun ökypalkkaisen järjestöjohtajan pallia vapaaehtoisesti 

Vierailija
134/218 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. Niinkuin republikaaneilla ei ole todisteita vaalivilpistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/218 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekatkaa myös @pihanurmi

Hyvää selvitystyötä

Vierailija
136/218 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todisteita eikä tule, MUTTA MITES SE SUVIVIRSI?! 

-Keskiverto persu 

Vierailija
137/218 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on. Omansa.

Vierailija
138/218 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on valtava määrä piilokorruptiota ihan tutkimustenkin mukaan ja se on nimenomana nämä poliittiset nimitykset. Pieni piiri pyörii.

Ja minkähän lähteen mukaan? "Naapurin peralta kuulin rappukäytävässä" ei taida ihan riittää.

Samat naamat pyörii kokouksissa ja hallituksissa.Mitä todisteita sinä peräät?Tuskin niitä vauvaketjuun saadaan.😂

Vierailija
139/218 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään taas nähtiin. Suomessa on ainoastaan yksi puolue joka aidosti yrittää ajaa kansalaisten etua ja leikata pöhöttynyttä hallintoa. Kaikki muut haluavat suojella hallintoa ja leikata mielummin palveluista.

 

Välittävä suomi.

Perussuomalaisethan haluaa leikata nimenomaan niistä palveluista, eivät hallinnosta. Johan sen on todistanut tämä hallituskausi. Mieluummin ilmoitetaan julmasti, että jokainen tukieuro näiltä vammautuneita auttavilta, itsemurhaa yrittäneitä tukevilta ja syöpäpotilaaksi joutuneiden pienten lasten tukityötä tekeviltä lähtee käytännössä ministerien oman verotuksen keventämiseen. Voiko hävyttömämpää puoluetta enää olla??

Näin nimenomaan asia ei ole paitsi punaisen puoluekirjan värittyneen puolustajan mielestä.  Tarkoitus on nimenomaan leikata se ylimääräinen johtoryhmä pois ja panostaa siihen varsinaiseen auttavaan työhön. 

En ymmärrä miksi kukaan haluaisi puolustaa väkisin jonkun ökypalkkaisen järjestöjohtajan pallia vapaaehtoisesti 

Kukaan ei ole puolustanut mitään "ökypalkkaisen järjestöjohtajan pallia". Ongelma on siinä ettei kukaan Perussuomalaisista ole vielä tähän päiväänkään mennessä kyennyt perustelemaan tai antamaan minkäänlaista konkreettista todistetta tai esimerkkiä tällaisen "ökyjohtajan" palkkapussista. Mielenkiinnolla odotan millaista ympäripyöreää passiivisaggressiivista Trump-jargonia sieltä seuraavaksi tulee...

Vierailija
140/218 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todisteita eikä tule, MUTTA MITES SE SUVIVIRSI?! 

-Keskiverto persu 

Onko sulla jotain vikaa päässäsi 

Haluat siis suvivirren pois ja palkata jokaisen järjestöjohtajan vaikka sitten terveydenhoidon kustannuksella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä