Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen on kateellinen työttömille?

Vierailija
20.06.2026 |

Työttömän elämä

 

-köyhyys

-syrjäytyminen

-vihan kohde

-työnantajat eivät halua palkata

-työnantajat haluaa ilmaiseksi orjaksi (edellinen)

 

Työläisen elämä

 

+Ei tarvitse elää köyhyydessä 

+Ei kärsi syrjäytymisestä

+Kukaan ei vihaa 

+Työelämässä haluttuja

+Työläiselle maksetaan palkkaa

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskasta työtä tekevä pientä palkkaa saava raataja on kateellinen tuhansien eurojen tukia nostavalle kotona makoilevalle työn vieroksujalle.

Tuhansia euroja? Ei Jeesus soikoon tätä suhteellisuudentajun ymmärtämättömyyttä.

 

PS. Onko kukaan koskaan tullut ajatelleeksi sitä ironiaa, että aina kun kristillisyyttä korostava henkilö puhuu taivaasta, on taivas sellainen Onnela jossa kukaan ei kärsi ja kaikki ovat onnellisia. Mutta, heti kun joku ehdottaa jotain millä edistää maanpäällisen elämän hyvinvointia, on se yhtäkkiä jotain aivan kamalaa

Kyllä se on tuhannen euron takuueläke minkä ikityötön saa tekemättä päivääkään työtä kun taas esim 25-30 v pienellä palkalla työtä tehnyt saa saman eläkkeen.

Ei Jeesus soikoon tätä suhtellisuustajun ymmärtämättömyyttä !

Mutta työtön ei ole voinut koskaan säästää penniäkään. 

Vierailija
82/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen pienipalkkainen, jonka palkka on sama, kuin tt-tuki ja joka asuu vaatimattomammin, kuin ikuistyötön ja joutuu kuuntelemaan työttömien jatkuvaa aiheetonta valitusta.

Missä kokoaikatyössä palkka on sama kuin toimeentulotuki?

Kiinalaisen ravintolan kokilla, joka työskentelee sikäläisen mafian palkkaamana  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te työssäkäyvät ette yritä muuttaa asioita? Ammattiliitot ovat yhä olemassa, ja niiden avulla työoloja on ennenkin onnistuttu parantamaan. Esim. 6 tunnin työpäivä toisi lisää vapaa-aikaa. Sitähän voisi ajaa vaikka seuraavissa vaaleissa.

Perustakaa perkele vaikka uusi puolue. Sehän on jo nähty, että PS ei ainakaan aja duunareiden asioita.

Miksi työntekijät ovat nykyään tuollaisia orjia, että totellaan vain kiltisti, mitä Kokoomus ja EK sanovat? Duunariäijätkin ovat nykyään pelkkiä vellihousuja, jotka eivät uskalla edes lakkoilla.

Boomerit eivät olleet tuollaisia. He vielä kuuluivat liittoihin ja osasivat hoitaa asioita porukalla. Ja osasivat pyörittää valtiotakin paljon fiksummin.

Sen sijaan X-sukupolvi ja milleniaalit ovat pelkkiä typeriä kapitalistin käskyläisiä, joilla ei omaa tahtoa ollenkaan. Lopettakaa se vinkuminen ja koettakaa tehdä asioille jotain. Hoitakaa ammattiliittojen avulla palkat ja muut työasiat kuntoon, perkele.

Vierailija
84/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen pienipalkkainen, jonka palkka on sama, kuin tt-tuki ja joka asuu vaatimattomammin, kuin ikuistyötön ja joutuu kuuntelemaan työttömien jatkuvaa aiheetonta valitusta.

Missä kokoaikatyössä palkka on sama kuin toimeentulotuki?

Kiinalaisen ravintolan kokilla, joka työskentelee sikäläisen mafian palkkaamana  

Ehkä kiinalaisen ravintolan kokin kannattaisi palata sitten kotimaahansa. 

Vierailija
85/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskasta työtä tekevä pientä palkkaa saava raataja on kateellinen tuhansien eurojen tukia nostavalle kotona makoilevalle työn vieroksujalle.

Kyllähän tämä on se mikä ärsyttää. Ja sitten jäätäviä veroja maksavaa työntekijää ärsyttää myös kun joku nostaa tuhansia euroja kun itse maksaa samasta summasta karmea verot. He kuvittelevat että kaikki työttömät saavat tuhansia euroja, vaikka jotkut joutuvat elämään pelkällä yleistuella. 

Ei kukaan joudu elämään pelkällä yleistuella. Jos ei muuta omaisuutta tai rahaa ole, niin saa kyllä muitakin tukia. Tuista menee myös enemmän veroja kuin palkasta. 

Vierailija
86/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijät joutuvat itse joskus sellaisiin hommiin mihin eivät olisi edes halunneet tai paskalla palkalla annetaan orjatöitä samalla kun työttömät nukkuvat kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijät joutuvat itse joskus sellaisiin hommiin mihin eivät olisi edes halunneet tai paskalla palkalla annetaan orjatöitä samalla kun työttömät nukkuvat kotona.

No, työttömäksi pääsee kyllä suhteellisen helposti. 

Vierailija
88/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkansa tylsyydessä hidasta kuolemaa tekevät, jotka ovat kateellisia työttömän "vapaudesta".

No ei se vapaus paljoa lohduta, jos vapaus on sitä, että joutuu syrjäytymisen uhriksi

Ihan on enimmäkseen oma valinta.

Vain sellainen, joka ei mitään mistään ymmärrä, voi ajatella noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Loppuunopalamassa oleva siivooja.

Siihen palkkaan nähden mitä siivoojille maksetaan vaaditaan kyllä nykyisin ihan liikaa. Pieni palkka, pieni työpanos...

Vierailija
90/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskasta työtä tekevä pientä palkkaa saava raataja on kateellinen tuhansien eurojen tukia nostavalle kotona makoilevalle työn vieroksujalle.

Tuhansia euroja? Ei Jeesus soikoon tätä suhteellisuudentajun ymmärtämättömyyttä.

 

PS. Onko kukaan koskaan tullut ajatelleeksi sitä ironiaa, että aina kun kristillisyyttä korostava henkilö puhuu taivaasta, on taivas sellainen Onnela jossa kukaan ei kärsi ja kaikki ovat onnellisia. Mutta, heti kun joku ehdottaa jotain millä edistää maanpäällisen elämän hyvinvointia, on se yhtäkkiä jotain aivan kamalaa

Kyllä se on tuhannen euron takuueläke minkä ikityötön saa tekemättä päivääkään työtä kun taas esim 25-30 v pienellä palkalla työtä tehnyt saa saman eläkkeen.

Ei Jeesus soikoon tätä suhtellisuustajun ymmärtämättömyyttä !

Puhuit tuhansista. Et tuhannesta. Vai eikö selkäranka kestä seistä omien sanojen takana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään miehen kanssa molemmat töissä, mutta voi kyllä sanoa että loppukuukaudesta kyllä kituutetaan köyhyydessä.

Tottakai talouteen liittyvät menot ovat osin oma valinta, vaikka mitään "turhaa" ei olla hankittukkaan. (Tulot<menot=köyhyys ja tulot>menot=vaurastuminen)

Vierailija
92/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Loppuunopalamassa oleva siivooja.

Miksi? Työtön ei voi valita osaansa. Sinä voi aina erota osaltasi työn ikeestä. Tervetuloa joukkoon tummaan, jos niin kadehduttaa!

Vierailija
94/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Loppuunopalamassa oleva siivooja.

Miksi? Työtön ei voi valita osaansa. Sinä voi aina erota osaltasi työn ikeestä. Tervetuloa joukkoon tummaan, jos niin kadehduttaa!

Sehän se aina onkin. Valitetaan siitä kuinka "helppoa" ja "huoletonta" työttömän elämä on, mutta silti ne työssä käyvät eivät työttömiksi halua. Mistäköhän mahtaa johtua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskasta työtä tekevä pientä palkkaa saava raataja on kateellinen tuhansien eurojen tukia nostavalle kotona makoilevalle työn vieroksujalle.

Kyllähän tämä on se mikä ärsyttää. Ja sitten jäätäviä veroja maksavaa työntekijää ärsyttää myös kun joku nostaa tuhansia euroja kun itse maksaa samasta summasta karmea verot. He kuvittelevat että kaikki työttömät saavat tuhansia euroja, vaikka jotkut joutuvat elämään pelkällä yleistuella. 

Ei kukaan joudu elämään pelkällä yleistuella. Jos ei muuta omaisuutta tai rahaa ole, niin saa kyllä muitakin tukia. Tuista menee myös enemmän veroja kuin palkasta. 

Esim. Minä elän vain yleistuella. Mitään muuta en saa. Joudun joka kk. Syömään säästöjäni. Töitä en saa vaikka miten yritän. Niitä ei vain ole. Ne vähäiset Harvat paikat menevät suhteella. Minut jopa erotettiin ed. Töistäni, kun tämmöiselle kermaperseelle piti saada työpaikka. Olen katkera ja vituttaa, koska töissäni olin huolellinen ja aina ahkera, työnantajankin puolta pitävä eli monta lisä euroloista otin taloon, vaikka saman olisin saanut tekemättä asian eteen yhtään mitään. Tuhansin virheitäkin korjasin talolle positiiviseen saldoon päin. Kiitos: pihalle lento osaamattoman nuoren kermaperseen takia. Mutta ne suhteet ne suhteet.

Vierailija
96/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Loppuunopalamassa oleva siivooja.

Miksi? Työtön ei voi valita osaansa. Sinä voi aina erota osaltasi työn ikeestä. Tervetuloa joukkoon tummaan, jos niin kadehduttaa!

Sehän se aina onkin. Valitetaan siitä kuinka "helppoa" ja "huoletonta" työttömän elämä on, mutta silti ne työssä käyvät eivät työttömiksi halua. Mistäköhän mahtaa johtua?

Esimerkiksi siitä, että palkkatulojen käytöstä saat päättää ihan itse.

Vierailija
97/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Loppuunopalamassa oleva siivooja.

Miksi? Työtön ei voi valita osaansa. Sinä voi aina erota osaltasi työn ikeestä. Tervetuloa joukkoon tummaan, jos niin kadehduttaa!

Sehän se aina onkin. Valitetaan siitä kuinka "helppoa" ja "huoletonta" työttömän elämä on, mutta silti ne työssä käyvät eivät työttömiksi halua. Mistäköhän mahtaa johtua?

Esimerkiksi siitä, että palkkatulojen käytöstä saat päättää ihan itse.

Tuo oli ns "retorinen" kysymys...

Vierailija
98/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Loppuunopalamassa oleva siivooja.

Miksi? Työtön ei voi valita osaansa. Sinä voi aina erota osaltasi työn ikeestä. Tervetuloa joukkoon tummaan, jos niin kadehduttaa!

Sehän se aina onkin. Valitetaan siitä kuinka "helppoa" ja "huoletonta" työttömän elämä on, mutta silti ne työssä käyvät eivät työttömiksi halua. Mistäköhän mahtaa johtua?

En tiedä mutta olen työtön ja, jos nyt töitä löytyisi, eli sitä joku ANTAISI, niin tältä istumalta töihin lähtisin! En todellakaan voi "vain mennä" töihin. Sitä on yrittäjäpomon ensin annettava minulle. Ja ainakaan vielä en ole keksinyt, miten voisin saada hypnotisoitua pomomiehen niin, että se antaisi minulle töitä!

En sanoisi, ettei kukaan työtön olisi mielellään ilman töitä, mutta kovinkaan moni ei halua olla ilman, koska raha on rahaa ja varmasti 8/10 työttömästä lähtee hommiin, jos töitä jostain saisi. Esim. Omassa laajassa kaveri/tuttavapiirissä kukaan ei halua olla ilman töitä. Kaikki ovat aiemmin olleet aina töissä, jos sitä on ollut. Kuten minäkin. Se, ettei nyt tänä aikana töitä saa, ei ole meidän vika! Kadehtikaa mun puolesta sitten vaikka itsenne hautaan!

Vierailija
99/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskasta työtä tekevä pientä palkkaa saava raataja on kateellinen tuhansien eurojen tukia nostavalle kotona makoilevalle työn vieroksujalle.

Tuhansia euroja? Ei Jeesus soikoon tätä suhteellisuudentajun ymmärtämättömyyttä.

 

PS. Onko kukaan koskaan tullut ajatelleeksi sitä ironiaa, että aina kun kristillisyyttä korostava henkilö puhuu taivaasta, on taivas sellainen Onnela jossa kukaan ei kärsi ja kaikki ovat onnellisia. Mutta, heti kun joku ehdottaa jotain millä edistää maanpäällisen elämän hyvinvointia, on se yhtäkkiä jotain aivan kamalaa

Kyllä se on tuhannen euron takuueläke minkä ikityötön saa tekemättä päivääkään työtä kun taas esim 25-30 v pienellä palkalla työtä tehnyt saa saman eläkkeen.

Ei Jeesus soikoon tätä suhtellisuustajun ymmärtämättömyyttä !

No ei saa samaa eläkettä pitkän uran tehnyt. Tietenkin hänen eläkkeensä on korkeampi vaikka ei olekaan tonneja eroa.

Vierailija
100/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen pienipalkkainen, jonka palkka on sama, kuin tt-tuki ja joka asuu vaatimattomammin, kuin ikuistyötön ja joutuu kuuntelemaan työttömien jatkuvaa aiheetonta valitusta.

Missä kokoaikatyössä palkka on sama kuin toimeentulotuki?

Muakin kiinnostaa. Sain osa-aikasiivoojanakin jo enemmän rahaa kuin mitä tt-tuki on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan