Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen on kateellinen työttömille?

Vierailija
20.06.2026 |

Työttömän elämä

 

-köyhyys

-syrjäytyminen

-vihan kohde

-työnantajat eivät halua palkata

-työnantajat haluaa ilmaiseksi orjaksi (edellinen)

 

Työläisen elämä

 

+Ei tarvitse elää köyhyydessä 

+Ei kärsi syrjäytymisestä

+Kukaan ei vihaa 

+Työelämässä haluttuja

+Työläiselle maksetaan palkkaa

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titämättömyys ja kyvyttömyys asettua toisen asemaan

Vierailija
62/115 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset herää klo 7.00 aamulla valmistautumaan töihin ja menevät nukkumaan klo 22 jälkeen huomista työpäivää varten. Toiset herää ehkä klo 10-11 ja menevät nukkumaan klo 2 jälkeen.

Ehkä toi ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkansa tylsyydessä hidasta kuolemaa tekevät, jotka ovat kateellisia työttömän "vapaudesta".

No ei se vapaus paljoa lohduta, jos vapaus on sitä, että joutuu syrjäytymisen uhriksi

Ihan on enimmäkseen oma valinta.

Vierailija
64/115 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskasta työtä tekevä pientä palkkaa saava raataja on kateellinen tuhansien eurojen tukia nostavalle kotona makoilevalle työn vieroksujalle.

Tuhansien eurojen tukia? Itse akateemisena sain lopulta sen pelkät 595e/kk, kunnes nyt en uhtään mitään. Suuri vääryys sinua kohtaan? Lisäksi maksan tämän hetken vajaan 200e vuokratuloilla tuloilla perintöveroa ja pääomatuloveroa kuitenkin, enkä saa mitn yhteiskunnalta, enkä tule saamaan eläkkeitä. Olet vieläkin kateellinen? Pakanat on kateellisia köyhälle ja kipeälle, haluavat ahneina kaikki köyhien almutkin veroaleina itselleen ja köyhät ambomaan köyhyystasolle, pakkasella sillan alle vaikka itseään myymään. Miksi? Koska olette monet, post CV19, pahuutta ja demoneita täynnä.

Vierailija
65/115 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset herää klo 7.00 aamulla valmistautumaan töihin ja menevät nukkumaan klo 22 jälkeen huomista työpäivää varten. Toiset herää ehkä klo 10-11 ja menevät nukkumaan klo 2 jälkeen.

Ehkä toi ainakin.

Minä menen nukkumaan n. 2.30 ja herään klo 11. Ja ihan töitä teen, etänä ja tällä hetkellä kesämökillä ollessa. Ammatinvalintakysymys.

Vierailija
66/115 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset herää klo 7.00 aamulla valmistautumaan töihin ja menevät nukkumaan klo 22 jälkeen huomista työpäivää varten. Toiset herää ehkä klo 10-11 ja menevät nukkumaan klo 2 jälkeen.

Ehkä toi ainakin.

Mitä sitten? Tuo mainitsemasi ei liity työssäkäymiseen mitenkään. Ihmisillä on erilaisia unirytmejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/115 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti monet toivoo, että olisi töissä joskus vähän helpompaa. Työssä voi olla jatkuvaa kiirettä  ja fyysisesti raskasta. Nyt vielä työntekijöitä on kaikkialla vähennetty  Monesti työ tuo myös henkistä painetta. Ihminen voi olla aivan ylivirittynyt tai hyvin uupunut. Aina ei ole aikaa tasata oloa ja rauhoittua.  Sairaslomaa ei aina saa riittävästi. Pitäisi palata vanhaan ja paljasta enemmän työntekijöitä 6 tuntnen työpäivä olisi ihan hyvä. Hoitoalalla on vaikeaa kun joutuvat tekemään poissaolevan työt. Nyt vaan hoitajia  lisää vähennetään. Ihan väärin on tämä hallitus kaikki asiat ajanut

Vierailija
68/115 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kateellinen (terveille) työttömille. Olin pitkään itsekin työttömänä ja nyt taas kokoaikatyössä. 

Mielestäni työstä saatava palkka ei korvaa sitä vapaa-aikaa ja hyvinvointia joka tulee siitä että voi esimerkiksi ulkoilla valoisaan aikaan, on aikaa laittaa oikeasti ruokaa (myös lounasaikaan), on aikaa perheelle, aikaa harrastaa ja kehittää itseään, ei tarvitse kuluttaa turhaan aikaa työmatkoihin jne. Kokoaikainen työ vie kuitenkin päivästä matkoineen sen 8-10h. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/115 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpulissa kasvaneet hemmotellut kakarat, jotka eivät vielä tiedä työnteosta mitään. Kaiken rahan kun saavat huutamalla....pappa...mamma! 😂

Vierailija
70/115 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nuori haluaisi todella päästä töihin ,mutta paikkoja on vähän. Minua harmittaa kun eläkeläiset ottavat kesätöitä ja heitä palkataan kun osaavat jo työn. Nuorilta viedään mahdollisuus  edes saada työkokemusta.  Esim palomiehet on raskas ja vaativa työ ja eläkeikää  nostetaan ihan liikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/115 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut

Työttömät persut. Ja suojatyöpaikassa olevat kokkarit.

Vierailija
72/115 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutamia jotka on kateellisia ja osa sossuja, heidän mielestä työttömillä on vain aina aikaa olla ja päihteisiin, aivan kuin ei muita olisi. Sitä paitsi suuri osa haluaisi työn jotta olisi tuloja elää ja harrastaa. Kauhea epäilys olemattomista rahoista. Samalla he itse tienaa noin 4000e tai yli. Kostavat tuota kateutta niin ettei myönnä mitään mihinkään köyhille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/115 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelassa oltu kateellisia työttömille, asua ei saisi ja ei saa olla tilillä rahaa kaikki ylijäämää jos jää pieni summa laskuja varten. Eivät ota huomioon pakollisia maksuja, laskuja, ruoka kuluja, terveys laskuja yms. Jos jää vähän yli tilille se on liikaa ja ei myönnä mitään. Myös muutto yms. tulisi itse maksaa, alle 595e tuesta. 

Vierailija
74/115 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskasta työtä tekevä pientä palkkaa saava raataja on kateellinen tuhansien eurojen tukia nostavalle kotona makoilevalle työn vieroksujalle.

No miksi hän ei sitten heittäydy työttömäksi? Hullu paljon työtä tekee,viisas pääsee vähemmällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/115 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kai osaa keplotella Kelan rahoilla isoja tukia. Ainkin minun tutut elää pienillä  työmyyskorvauksilla.  Kahden lapsenkin kanssa lapsilisä ei ole suuri. Toimeentulotukea ei saa, jos vuokra on liian korkea. Siis ihan 4 € kiinni. Kyllä pienenpalkan varassa oleva tarvitsee myös tukia. Tämä hallitus on tehnyt ihan järjettömiä säästö toimia.Eivät kyllä itseltä  ota mitään.

Vierailija
76/115 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskasta työtä tekevä pientä palkkaa saava raataja on kateellinen tuhansien eurojen tukia nostavalle kotona makoilevalle työn vieroksujalle.

Tuhansia euroja? Ei Jeesus soikoon tätä suhteellisuudentajun ymmärtämättömyyttä.

 

PS. Onko kukaan koskaan tullut ajatelleeksi sitä ironiaa, että aina kun kristillisyyttä korostava henkilö puhuu taivaasta, on taivas sellainen Onnela jossa kukaan ei kärsi ja kaikki ovat onnellisia. Mutta, heti kun joku ehdottaa jotain millä edistää maanpäällisen elämän hyvinvointia, on se yhtäkkiä jotain aivan kamalaa

Kyllä se on tuhannen euron takuueläke minkä ikityötön saa tekemättä päivääkään työtä kun taas esim 25-30 v pienellä palkalla työtä tehnyt saa saman eläkkeen.

Ei Jeesus soikoon tätä suhtellisuustajun ymmärtämättömyyttä !

Vierailija
77/115 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sano, mä arvaan: sellainen tai tällainen!

Vierailija
78/115 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänsä pilannut. Katkera. Talousnero.

Vierailija
79/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla lienevät joko syvä katkeruus yhteiskuntaa kohtaan tai harhaluulot työttömän todellisuudesta.

Vierailija
80/115 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen pienipalkkainen, jonka palkka on sama, kuin tt-tuki ja joka asuu vaatimattomammin, kuin ikuistyötön ja joutuu kuuntelemaan työttömien jatkuvaa aiheetonta valitusta.

Missä kokoaikatyössä palkka on sama kuin toimeentulotuki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi