Millainen ihminen on kateellinen työttömille?
Työttömän elämä
-köyhyys
-syrjäytyminen
-vihan kohde
-työnantajat eivät halua palkata
-työnantajat haluaa ilmaiseksi orjaksi (edellinen)
Työläisen elämä
+Ei tarvitse elää köyhyydessä
+Ei kärsi syrjäytymisestä
+Kukaan ei vihaa
+Työelämässä haluttuja
+Työläiselle maksetaan palkkaa
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Sellainen pienipalkkainen, jonka palkka on sama, kuin tt-tuki ja joka asuu vaatimattomammin, kuin ikuistyötön ja joutuu kuuntelemaan työttömien jatkuvaa aiheetonta valitusta.
Hän voi sitten ihan suosiolla jättäytyä työttömäksi, jos noin kirpaisee.
Kivasti ohitettu muuten melkein kaikki aloituksen pointit, vastasit vain rahakohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmekään, että ap on työtön, kun kuvittelee työssä käyvän elämän noin ruusuiseksi. Herää todellisuuteen, pahvi!
Mitäpä, jos heräsit itse siihen todellisuuteen ja lopettaisit itsetuhoisuuden. Muistatko, kun vuoden 2023 vaaleissa Persut ja Kokoomus lupasivat vähentää työttömyyttä 100 000 henkilöllä ja vähentävänsä valtionvelkaa? Ilmeisesti et, kun todellisuus on täysin päinvastainen
No voi älykääpiö, minä puhuin ap:sta ja sen haihatuksista työssä käynnin, enkä mistään lupauksista, mihin sinä idiootti olet uskonut. Katso vain peiliin ja ppettele lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Loppuunopalamassa oleva siivooja.
Sinäkin voit jäädä työttömäksi ihan milloin vain haluat, jos kerran olet kateellinen työttömille. Muista sitten, että sen jälkeen sua halveksutaan ja vihataan, sulla ei ole varaa mihinkään, saatat syrjäytyä, ei ole työteveydenhoitoa eikä eläke kerry.
Sä olet nyt työelämässä. Jos haluat vaihtaa kivemmalle alalle, voit tehdä sen ja sun työllistymismahdollisuudet on paremmat kuin työttömällä.
Työttömyys:
+ aikaa ja energiaa kiinnittää huomiota terveelliseen ruokavalioon ja liikuntaan
+ aikaa ja energiaa sivistää itseään
- rahan kanssa täytyy olla tarkempi
Itse voin aina parhaiten juuri työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmekään, että ap on työtön, kun kuvittelee työssä käyvän elämän noin ruusuiseksi. Herää todellisuuteen, pahvi!
Ap ei sanallakaan ilmaissut olevansa itse työtön. Eli jospa sä pahvi opettelisit vaikka lukemaan ensin?
Huomautan että työtön ei välttämättä ole köyhä. Minua on luultu köyhäksi mutta eivät tiedä että minulla on kesämökki 260000 euron arvoinen. Ostin tämän 160000 eurolla mutta nyt sen arvo on 260000 koska tein 10 v sitten remonttia paljon. Teetin joskus kiinteistönvälittäjän arvion tästä. Mä tein tuota rantaakin 3 kuukautta itse. Se oli kamala isoa kiveä oli mutta nyt on tasainen hiekkaranta. Pikkuhiljaa remontoin lähes kaiken. Nyt tämä on paratiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä, jos heräsit itse siihen todellisuuteen ja lopettaisit itsetuhoisuuden. Muistatko, kun vuoden 2023 vaaleissa Persut ja Kokoomus lupasivat vähentää työttömyyttä 100 000 henkilöllä ja vähentävänsä valtionvelkaa? Ilmeisesti et, kun todellisuus on täysin päinvastainen
No voi älykääpiö, minä puhuin ap:sta ja sen haihatuksista työssä käynnin, enkä mistään lupauksista, mihin sinä idiootti olet uskonut. Katso vain peiliin ja ppettele lukemaan.
Hassua, että liki lukutaidoton komentaa itse toisia lukukouluun.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys:
+ aikaa ja energiaa kiinnittää huomiota terveelliseen ruokavalioon ja liikuntaan
Ööh.. Mä käyn kokopäivätöissä ja kyllä mulla on aikaa ja energiaa itsestäni ja perheestä huolen pitämiseen. Työttömänä ei olisi varaa käyttää tuohon näin paljon rahaakaan.
Outoa se on, tein paljon keikkaa ja sitä halveksunnan määrää mitä työttömät saivat osakseen varsinkin julkisella sektorilla. Ihan käsittämätöntä. Keikkaduunarinakin oli muuten ihan kakkoshakija kun haki töitä. Aina ne itki että miksi teit keikkaa, siis mikään ei työnantajalle kelpaa kuin vakituisesssa työsuhteessa oleva työnhakija kaikki muut on kuraa.
Se että sossupummit ja muut vapamaatkustajat vituttaa, ei ole kateutta. Se että on sitä mieltä,että tuet on liian suuret, ei ole kateutta
Suomessa on vielä mielipidevapaus . Vain idiootti jankuttaa kaikkeen että toinen on kateellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka et puhunutkaan lupauksista, antaa viestisi aggressiivisuus vahvasti ymmärtää sen, että äänestit joko perussuomalaisia tai kokoomusta. Ja mihin perustat väitteesi sille, että olisin äänestänyt persuja tai kokoomusta? Ihmettelen vain, koska juuri sinun käytöksesi on juuri se mikä antaa syyn epäillä sinun potentiaalista okeistolaisuutta.
Amis, joka itse tienaa melkein saman työtä tekemällä. Mutta koska hän on vähän höpsö, hän ei pidä ratkaisuna sitä, että itse saisi enemmän vaan sitä, että toiselta otetaan pois.
Työtön voi tehdä kuutamokeikkaa ja tienata sellaiset 800 euroakin kk käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys:
Ööh.. Mä käyn kokopäivätöissä ja kyllä mulla on aikaa ja energiaa itsestäni ja perheestä huolen pitämiseen. Työttömänä ei olisi varaa käyttää tuohon näin paljon rahaakaan.
Okei, no minulla ei ollut. Liikuntaharrastukset jäivät aina ja lihoin selvästi. Työttömänä tulee treenattua 5x viikossa ja askelia vähintään se 10 000 per päivä. Niin ja on helpompi syödä terveellisemmin, kun jaksaa kokata itse kaiken ruuan.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen pienipalkkainen, jonka palkka on sama, kuin tt-tuki ja joka asuu vaatimattomammin, kuin ikuistyötön ja joutuu kuuntelemaan työttömien jatkuvaa aiheetonta valitusta.
No hänhän voi sitten ryhtyä työttömäksi jos se on niin paljon helpompaa. Työtön taas ei niin vain työllisty.
Vierailija kirjoitti:
Se että sossupummit ja muut vapamaatkustajat vituttaa, ei ole kateutta. Se että on sitä mieltä,että tuet on liian suuret, ei ole kateutta
Suomessa on vielä mielipidevapaus . Vain idiootti jankuttaa kaikkeen että toinen on kateellinen
Ahaa.
No tässä ketjussa nyt käsitellään kateutta työttömiä kohtaan. Se on se premissi.
Mene riehumaan jonnekin muualle.
Kukaan ei ole kateellinen työttömille, koska työelämä antaa niin paljon muutakin kuin sen liksan. Kun olin nuori oli kunnia-asia tehdä työtä. Mentiin työhön ku työhön, jokainen kykyjensä mukaan. Nyt tuet ovat sitä luokkaa, että yhä useampi loisii tekemättä mitään. Näyttää siltä etteio se elämä onnelliseksti tee, päinvastoin. Tämän yhteiskunnan käy todella huonosti, ollaan jo pohjamudissa ryömimässä. Porukka alkaa syömään toinen toisiaan kuin nälkäiset rotat tunkioilla.
Kunpa vain olisi sellainen puolue joka aidosti ajattelisi suomalaisten parasta. Vasemmistolaisilla on taipumus uhrihierarkiaan ja oikeistolaisilla ihmiset nähdään joko orjina tai orjan omistajina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Loppuunopalamassa oleva siivooja.
No mitäpä, jos vain lopettaisit työnteon? Sitten pääset lepäilemään. Vai onko lepääminen aivan liian kauhea ajatus, kun joutuu sitten itse siihen työttömien leiriin? No kaipa tätä voisi kutsua ironiaksi, kun valitat loppuunpalmisen lähestymisen myötä (mahdollisesti) tulevaa työttömyyttä vihaten samanaikaisesti työttömiä
Sairasloman kautta kyllä