TOP CHEF 2012 -ketju
Tänne kaikki Top Chef jutut. Mitäs mieltä olette uudesta kaudesta, kuka on suosikkinne, kuka inhokkinne?
Mua nyppii vieläkin Hans Välimäen skitsoilu niistä Eeron aurinkolaseista. Siis mitä hemmetin väliä sillä on oliko sillä päässä lasit, vai oisko ollut vaikka hiuspanta. Ei se siihen ruokaan vaikuta, ja pitkätukkaisella saattaa auttaa pitämään ne hiukset jopa paremmin takana. Ärh.
Kommentit (90)
Joo, pitää kyllä kompata Krisua tässä asiassa vaikka itse tämmöinen "Konservatiivinen Satanisti" olenkin. Ihmisen omat arvot ovat ihmisen omia arvoja ja niitä on ihan turha mennä kenenkään dissaamaan. Mulla Ja Krissellä on hyvin erilainen arvomaailma ja silti nukuttiin nätisti sulassa sovussa samassa huoneessa kisan ajan. Ja rakkaat katsojat, on hyvä muistaa, että "ohjelmahan" tehdään pitkälti leikkauspöydällä, joten paljon sellaista mitä oikeasti tapahtui jää teiltä näkemättä. Siksi esim Aurinkolasit on ja pysyy...
Eero, se ärsyttävä aaurinkolasi-dude
Terveisin verilettuja mielikseen syövä Ano Nyymi
Tuomarit käyttäytyvät välillä kuin huonotapaiset pikkulapset "yök en syö" ja "hyyyyyiiii mitä tämä on". Minun on vaikera uskoa, että kukaan noista kokeista tekisi oikeasti pahaa ruokaa - mun kokkailut ansaitsisivat välillä tuon tason kommetteja, mutta jopa meidän 4-vuotias tietää, ettei ruokaa saa haukkua.
Parhaita tuomarointeja on olleet ne, joissa vieraileva tuomari on löytänyt positiivista sanottavaa. Positiivinen kommentointi nostaa sarjan tasoa, siitä tulee sellainen olo, että tässä todellakin kisailee joukko TOP chefejä. Harmi, että viime kaudesta on menty enemmän dissaamisen suuntaan, vaikka muussa tositv-maailmassa se näyttää trendinä olevan jo vähän passé.
Kotiruoka- ja suurtalous-kommentteja jaetaan usein naiskilpailijoille, näin viimeksikin. En sinänsä tunne kokkimaailmaa, mutta minulla vähän särähtää korvaan tämä.
Miksi kotiruoka on negatiivissävyinen asia? Miksi taas joku ei edes ruualta näyttävä minimalistinen piperrys taas on hieno asia? Kuitenkin jotain grillausta taas pidetään ihan ok:na - mutta sehän onkin jotenkin "miehisenä" pidetty ruuanlaiton laji.
Ei sika ja riista ole kiellettyjä! Ne oli kiellettyjä vanhassa testamentissa, Uudessa testamentissa kielto kumottiin ja voimaan jäi ainoastaan veren syönnin kielto.
joku toinen tosiuskis taas kieltäytyisi juuri ko. aineista koska ne on kielletty VT:ssa. :)
Mutta mikäs minä olen ihmettelemään, en tuollaista touhua ymmärrä kuitenkaan.ettei verta tirise pihveistäkään? Ihan naurettavaa meininkiä, kuten monet muutkin asiat uskonnoissa. Minulla ei ole mitään sitä vastaan että joku uskoo jumalaan tai johonkin korkeampaan voimaan, mut just nämä uskontojen harjoittamiset typerine sääntöineen ovat niin hevonpa*kaa että huh.
Jos jossain on jumala, niin ei se kyllä niin pikkusieluinen ole että jostain veriletuista nipottaisi. Hyvä vaan et käytetään tapetusta eläimestä kaikki ruoaksi kelpaava.
Ja mun ehdoton inhokki on välimäki. Ihan viimeinen tippa oli se aurinkolasi-episodi sen Eeron kanssa. Ekaks valitti niiden käytöstä ja sit tuli vielä uhkailemaan et polkis ne rikki. Jos olisin ollut Eero, olisin todennut et voitko sä olla käyttämättä noin rumaa paitaa.
Muuten en ota asiaan kantaa. Mulle on ihan sama, millä periaatteella kukakin ruokaa laittaa.
Minua kuvottaa se Anjan hikoilu. Ihan satavarmaan on sitä hikeä joka safkassa. Sillähän on fleda ihan märkänä aina. Ällöttävää!
sillä lihaa on vaikeaa saada täysin verettömäksi, tosin siihen tietysti pyritään sen takia että liha säilyisi mahdollisimman pitkään ja maku olisi hyvä. Mutta siis, jos vaikka keittää lihakeittoa tai jauhelihakeittoa, niin kaikki se pintaan muodostuva vaaleanruskea hähmä on verta joka tirisee lihasta lihasnesteen kanssa ulos.
Verestä vielä....
Niinkuin jo joku aiemmin mainitsi ni vanha testamentti kielsi paljon ruokia, aluksi ihmiset eivät syöneet lihaakaan, mutta uuden testamentin puolella kaikki muut sallittiin syötäväksi paitsi veri. Se periaate on vaan niin että se kuvastaa elämää, siksi sitä ei käytetä. Jos ruoka on asianmukaisesti teurastettu tai pistetty niinkuin kaloille tehdään ja siitä valutetaan veri pois, se on ok käyttää. Se riittää, ei tarvitse saivarrella, Jumala ei ole pikkutarkka. Raamatussa ei montaa asiaa kielletä tai oikeammin kehoiteta karttamaan, mutta tämä on yksi niistä. Muita ovat mm. aviorikos, päihteiden väärinkäyttö, tappaminen, elämän halveksiminen.
Mielestäni veren itsensä käyttö ruuanlaitossa on nykyään niin harvinaista että mielestäni se ei vaikeuta kokin ammatin harjoittamista.T: Kristian, se uskis-kokki
Ps. Eikö ole hienoa arvostella ihmisiä anonyymisti?
tulla johonkin vauvapalstalle puolustelemaan tekopyhyyttään.
A.Nonyymi
muuttunut viime kaudesta paljon negatiivisempaan, jopa ilkeään suuntaan. Tuntuu kuin tuomarit kilpailisivat keskenään, kuka nyrpistelee eniten ja keksii nokkelimmat ivasanat. Kilpailijoiden kesken on onneksi kiva tunnelma Jounin touhuja lukuun ottamatta. Tosin muut kilpailijat tuntuivat aika nopeasti antaneen anteeksi Jounille tämän sooloilut.
että niin moni formaatti on alkuperäisenä ihan kiva, mutta tänne tuotuna ja "suomennettuna" ohjelma menettää ideastaan ja miellyttävyydestään hirveästi? Tykkään tosi paljon jenkkien Top Chefistä, se on vauhdikas ja myös ruoanlaittoa näytetään paljon. Suomiversion tylsyys lähtee jo surkeasta juontajasta ja tarkoituksellisen ilkeistä tuomareista. (Miten on voitu edes kuvitella, että mallista tulisi hyvä juontaja tai liiketoimintaryhmän johtajasta pätevä tuomari kokkikilpailuun?)
Olen seurannut Top Chefin suomiversiota ihan siitä syystä, että ammattitaitoista ruoanlaittoa on kuitenkin mahtava katsella! Jos tästä tulee vielä kolmas kausi, niin toivottavasti ohjelma pannaan ihan uusiksi tuomareiden ja juontajan osalta. Julkkiskokit ja muut mainetta saaneet voisi myös karsia suoralta kädeltä pois. Sen jälkeen ohjelma olisikin varmaan loistava :)
Mistä te höpötätte? Ihan sama kaataako se lautaselle vai lettutaikinaan. Tarjosi syötäväksi.
että niin moni formaatti on alkuperäisenä ihan kiva, mutta tänne tuotuna ja "suomennettuna" ohjelma menettää ideastaan ja miellyttävyydestään hirveästi? Tykkään tosi paljon jenkkien Top Chefistä, se on vauhdikas ja myös ruoanlaittoa näytetään paljon. Suomiversion tylsyys lähtee jo surkeasta juontajasta ja tarkoituksellisen ilkeistä tuomareista. (Miten on voitu edes kuvitella, että mallista tulisi hyvä juontaja tai liiketoimintaryhmän johtajasta pätevä tuomari kokkikilpailuun?)
Olen seurannut Top Chefin suomiversiota ihan siitä syystä, että ammattitaitoista ruoanlaittoa on kuitenkin mahtava katsella! Jos tästä tulee vielä kolmas kausi, niin toivottavasti ohjelma pannaan ihan uusiksi tuomareiden ja juontajan osalta. Julkkiskokit ja muut mainetta saaneet voisi myös karsia suoralta kädeltä pois. Sen jälkeen ohjelma olisikin varmaan loistava :)
Olisi kiva nähdä enemmän kokkausta ja kuulla kilpailijoiden suunnitelmia ja ajatuksia kokkaamisestaan. Mieluummin kuin jotain tekemällä tehtyä draamaa ja turhaa ilkeilyä.
laita hiiri kuvan päälle ja paina suurennuslasia
iPhonella ei näköjään toi suurene sitten millään.
Voi itku miten onnetonta menoa tuo viimeinen jakso oli.
Pipsa on niin typerä kakkanaama ettei mitään rajaa.
Jos hän olisi edes kaunis, niin se oikeuttaisi maailman järjestyksessä edes jonkinlaisen vapautuksen ottaa kantaa noihin sapuskoihin. Mutta ei, hän se arvostelee kuin viimeistä päivää kilpailijoiden tekemiä ruokia, ymmärtämättä mitään ruoan estetiikasta, valmistuksesta, mausta tai mistään muustakaan mihin kokit panostavat sydämensä.
Ne teistä, jotka puhuvat ranskaa varmaan panivat merkille Pipsan tavan ääntää sanan "bouillabasse". "Bujabei", saatana ampukaa mut ellei kukaan tuotantotiimistä voinut korjata tuota virhettä. Sitä ollaan niin pirun viisaita arvostelijoita ruoan suhteen, ettei edes osata lausua ruokaa mistä on puhe. Sai taas hävetä.
Ja Välimäki, voi herranen aika mikä patsastelija. Teatteria? Äijä vääntää sellaista shaissea ravintolassaan että oksat pois. Jamppa ei tule _koskaan_ saamaan 3 Michelin tähteä. Ai miksi? Jokainen voi arvata mitkä kriteerit 3 tähteen ovat. Eivät ainakaan pompöösit menut täynnä naurettavia annoksia. Sori, El Bullia ei enää ole, keskity oleelliseen!
Ja mikä sinä olet arvostelemaan ulkoisen olemuksen suhteen ketään? Lasselle sanoit hänen olevan "tukka hyvin, näkyykö kello" -tyyppiä. Hei kollaa oma naamasi ja olemuksesi peilistä, olisiko paperipussi päähän mitään?
Ja se viimeinen ripulin tulos. Kämppi. Täysin olematon yksilö. Onneksi ei tarvitse olla hänen alaisensa, sillä elämä on kuitenkin arvokasta.
Ja Ranskassa asuneena (3 vuotta) aikas kivasti Pipsa ton lausui. Bouillabaisse [bujabés].
Mut ei tähän oikeen voi muuten kommentoida, kun on sulla ankeeta...
Ihan ok ohjelma, itse en pidä Kämpistä ja Hansin raflassa usein syöneenä, niin tosi hyvää safkaa:).
Eipä hän 3 tähteä tavoittelekaan tietääkseni.
= Iloinen, elämänmyönteinen, positiivinen, hyväntuulinen (jatka luetteloa kaikilla hymyn tuovilla sanoilla) :)
Jouni voittaa sillä se sen ansaitsee
Toivottavasti ei sentään voita! Se on antanut itsestään tuossa ohjelmassa niin vastenmielisen kuvan, että ei tosikaan. Kun kameran edessä muut kisaajat pohtii omia suorituksiaan ja miettii missä meni vikaan, niin Jouni-poika se löytää (ja myös mielellään kertoo!) aina vaan vikoja kanssakilpailijoiden taidoista tai käytöksestä! Todella vastenmielistä!
Se myös pitää itseään todella hyvänä kokkina, mutta ei ne sen annokset kovin kaksisen näköisiä tuossa ohjelmassa ole olleet. Eilinenkin "mustikkamaito" maistui kuulemma liikaa timjamilta...
No, totuuden nimessä on sanottava, etten suinkaan ole ollut pettynyt illallisiini hänen ravintolassaan. Sinne ei tämän ohjelmasarjan jälkeen minua kuitenkaan enää saa - onneksi kaupungissa riittää muitakin ravintoloita, miellyttävämpien keittiömestarien ohjastamina!
Ja minut tuo ohjelma on saanut melkein haluamaan takaisin kokiksi.
se sotanorsu puhuu "legUUmeista"? miksi se ei edes sitten sano "legYYmit" jos on pakko käyttää tollasia sanoja??
urpo.
Verestä vielä....
Niinkuin jo joku aiemmin mainitsi ni vanha testamentti kielsi paljon ruokia, aluksi ihmiset eivät syöneet lihaakaan, mutta uuden testamentin puolella kaikki muut sallittiin syötäväksi paitsi veri. Se periaate on vaan niin että se kuvastaa elämää, siksi sitä ei käytetä. Jos ruoka on asianmukaisesti teurastettu tai pistetty niinkuin kaloille tehdään ja siitä valutetaan veri pois, se on ok käyttää. Se riittää, ei tarvitse saivarrella, Jumala ei ole pikkutarkka. Raamatussa ei montaa asiaa kielletä tai oikeammin kehoiteta karttamaan, mutta tämä on yksi niistä. Muita ovat mm. aviorikos, päihteiden väärinkäyttö, tappaminen, elämän halveksiminen.
Mielestäni veren itsensä käyttö ruuanlaitossa on nykyään niin harvinaista että mielestäni se ei vaikeuta kokin ammatin harjoittamista.
T: Kristian, se uskis-kokki
Ps. Eikö ole hienoa arvostella ihmisiä anonyymisti?