Tutkimus: Miehet itse pitävät miesten maskuliinisia piirteitä viehättävinä, ei niinkään naiset
Brittiprofessori David Perrettin johtamissa tutkimuksissa on havaittu, että miehet yliarvioivat systemaattisesti maskuliinisten piirteiden vetovoimaa. Leveä leukalinja, korostunut lihaksikkuus ja muutenkin voimallinen maskuliinisuus näyttävät miesten mielikuvissa tärkeämmiltä ominaisuuksilta kuin mitä naiset keskimäärin pitävät seksuaalisesti houkuttelevana.
Kommentit (568)
Vierailija kirjoitti:
Miesten ihannemies on aika kaukana naisten ihannemiehestä. Tosin on tuota samaa ilmiötä naisillakin eli naiset pitää monia sellaisia piirteitä / asioita naisen ulkonäössä viehättävinä jotka ei miehiin juurikaan iske.
Ei-ulkonäöllisississä jutuissa samaa eli miehet kuvittelee naisten viehättyvän ärhentelystä, leuhottamisesta ja elvistelystä koska nuo tekee heihin itseensä vaikutuksen eli miehet pitää tuollaista miestä jotenkin miehisenä "alfana". Sen sijaan niitä naisten oikeasti arvostamia piirteitä hävetään ja pidetään nössöilynä.
Naiset taas kuvittelee olevansa miesten silmissä vastustamattoman ihania kun osaavat puhua sujuvasti kolmea kieltä ja olevansa korkeakoulutettuja koska jopa kadehtivat edellä mainittuja juttuja toisiltaan.
Naiset ja miehet ei enää nykyisin oikein ymmärrä toisiaan sitäkään vähää kuin vielä 30 vuotta sitten ja siihen sitten vielä päälle kaikki se kuinka sukupuolet ei olisikaan erilaisia missään asiassa. Tuntuu kummalta ajatukselta, että siinä on nähty jotain pahaa että naiset ja miehet eroaa monessa asioissa toisistaan melko jyrkästikin että kaikki on haluttu yrittää tunkea samaan lokeroon.
Mä taas en oikein näe mitkä ne tyypilliset sukupuolierot nyt sitten olisi kun yksilöt eroaa toisistaan paljon enemmän. Jos ei nyt ihan perusbiologiasta puhuta, eli esimerkiksi miesten fyysisestä voimasta.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat itse todella tylsiä, mutta odottavat vitsimiehiä :D
Hyvä huomio,naisethan luulevat että miehiä kiinnostaa niiden jutut.
Vierailija kirjoitti:
jaahas, taas hs-pravda yrittää markkinoida feminiinisiä vasemmistomiehiä, helposti johdateltaville naisille. leuattomat naiselliset miehet ovat yleensä virkamiehiä tai setalaisia, eivätkä kelpaa kenellekään. omat äitinsäkin hyljeksivät niitä.
Tinderissä ainakin on ylitarjontaa oikeistomiehistä ja vasemmistolaiset menevät kuin kuumille kiville. Luonnollisesti naiset haluavat miehen jolla samanlaiset arvot kuin itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee että ei ne lihakset vaan puppailu ja pupistiset ominaisuudet vetoaa. 👴🥳🔪🥩🎈🧸
Konis komppaa! Kyllä naiseen tekee vaikutukset oiva jauhenlihan käsittely. 🥸👌
Oujee 👴🔪🍞🎈💚
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolta varmasti tuntuu jos miehet kiinnostaa enemmän eikä pysty myöntämään olevansa ho mo. Johan on taas luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Olen s eks uaalisesti aktiivinen nainen, hetero, ja ihastun miehissä testosteronipiirteisiin jopa siinä mittakaavassa ,että olen deitti-ilmossani maininnut tuon hormonin. Leveät leukaperät ja ylipäätään iso pää ja leveä naama, tykkään. Leveät hartiat ja selkeästi erottuvat lihakset olkapäissä, hartioissa, rintalastassa ja varsinkin käsivarsissa, tärkeää. Y-kroppa. Tämä kuulostaa nyt pinnalliselta, mutta niinhän on aloitus ts tutkimustuloskin. Vastaan pelkästään omasta puolestani, että en usko tähän tutkimukseen pätkääkään. Sen tekijä on varmaan joku pienileukainen testosteronin puutteesta kärsivä narsisti :D En tiedä, mutta minä olen nainen, ja miehekkään näköinen mies kelpaa!
Ei kukaan väittänyt etteikö joku nainen tykkäisi myös korostuneen maskuliinisista piirteistä, tietenkin teitäkin on. Nyt oli kyse siitä että miehet yliarvioi ja yleistää näiden piirteiden houkuttelevuuden. Kuitenkin moni muistanee esimerkiksi miten "himoittu" vaikkapa nuori Ville Valo oli tai moni muukin hintelä "kaunis poika". Itsekään en ole koskaan syttynyt lihaksista vaan enemmän tykännyt näistä "runoilijapojista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en keksi yhtään syytä, miksi kiinnostuisin miehestä, jota ei kiinnosta minun jutut.
Odotan sitä päivää kun miehet keksii "kostaa naisille" alkamalla vetää toisiaan perseeseen. Ihme ettei joku Tate ole jo ehdottanut sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen moni nainen hymyilee hyväntahtoisesti miesten tyhmille jutuille, koska se on kulttuurisesti opittua. On turvallisempaa pitää mies hyvällä tuulella kuin sanoa suoraan että juttunsa ovat äärettömän typeriä.
Kyllä minun silmään miehekkäät leukaperät on seksikkäät. Ei tarviiolla iso leuka, mutta miehen leuka vaan on vähän eri mallinen kuin naisen ja se on eroottinen kohta miesvartalossa, usein herkkää aluetta.
Onhan se nyt ihan yleisesti tiedossa että naiset sanoo julkisesti yhtä kun se on oikein mutta tekee toisin
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt ihan yleisesti tiedossa että naiset sanoo julkisesti yhtä kun se on oikein mutta tekee toisin
No tuossa tutkimuksessa ei nimenomaan kysytty julkisesti vaan ihan anonyymisti sai vastata.
Joo, ne jutut leuoista ja lihaksista on täyttä miesfantasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni nainen on kertonut pitävänsä tylsistä ja kuivakoista miehistä ja ilmaissut toiveen pariutua sellaisen kanssa?
(Minulle ei ole ikinä tullut tällaista naisen toivetta vastaan kun on porukoissa keskusteltu)
Se kuivakka ja tylsä harvoin iskee vaikka olisi minkälainen adonis. Kyllä parasta miesseuraa on sellainen, jonka seurassa saa nauraa vedet silmissä. Oman miehen kanssa oltu liki 30 vuotta ja edelleen naurattaa.
Pakko arvostaa miestäsi, että kestää naista, joka nauraa koko ajan. Minä en kestäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä pitäisi paikkansa, miksi sitten on niin paljon naisettomia tylsiä, mitäänsanomattoman keskivertoja, kuivakoita, hiljaisia, ujoja, kunnollisia ja hyviä miehiä?
Koska naisille tärkeintä on luonne. Empaattinen, syvällinen ja hauska mies kiinnostaa.
Naisille on tärkeintä on libido ja ystäväpiiri. Miehen tulee tyydyttää molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni nainen on kertonut pitävänsä tylsistä ja kuivakoista miehistä ja ilmaissut toiveen pariutua sellaisen kanssa?
(Minulle ei ole ikinä tullut tällaista naisen toivetta vastaan kun on porukoissa keskusteltu)
Se kuivakka ja tylsä harvoin iskee vaikka olisi minkälainen adonis. Kyllä parasta miesseuraa on sellainen, jonka seurassa saa nauraa vedet silmissä. Oman miehen kanssa oltu liki 30 vuotta ja edelleen naurattaa.
Pakko arvostaa miestäsi, että kestää naista, joka nauraa koko ajan. Minä en kestäisi.
Kertoo paljon sinusta. Luultavasti saat kyllä olla ihan rauhassa iloisilta ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolta varmasti tuntuu jos miehet kiinnostaa enemmän eikä pysty myöntämään olevansa ho mo. Johan on taas luuseri.
Ai luulet että miehet jahtaa naisia siksi kun niillä on niin mielenkiintoisia ajatuksia 😆😆
Vierailija kirjoitti:
Mä olen muuten ultranaisellinen, mutta miehiin olen tehnyt vaikutuksen isoilla autoilla, rannekelloilla ja käymällä säännöllisesti salilla.
Se, että olen naimisissa, tuntuu olevan monille miehille haaste, joka pitää voittaa - pikemminkin hidaste, kuin este.
Olet mies. Nainen olisi riittävän älykäs tajuamaan, ettei tekstissäsi kuin-sanan eteen kuulu laittaa pilkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reikä ei tarvitse ääniefektejä.
Todella hyvä kommentti! Ihan liian monet miehet esittävät jotain kovista koska luulevat naisten haluavan sellaisen miehen. Oikeasti haluan aidon miehen joka uskaltaa olla oma itsensä.