En mahdu miesystävän juhannuksenviettoon
Miesystävä lupasi aikuiselle lapselleen ja hänen kavereilleen, joita miesystävä ei tunne, rantahuvilan ja saunan koko juhannukseksi. Nämä vieraat käyvät päärakennuksessa laittamassa ateriansa ja tekevät ne omassa aikataulussa ja itselleen. Näin heillä on kuulemma tapana. Saatoin ehkä vähän ihmetellä omaa rooliani juhannuksen vietossa, miesystävän mukaan mitään ongelmaa ei ole. Hän on poissa juhannusaattoiltapäivän kaverinsa kanssa perinteeksi tulleella veneilyreissulla. Aikatauluista ei tietenkään tiedä etukäteen. Eikä ruokailuista eikä edes siitä, keitä tulee sitten loppujen lopuksi pihapiiriin iltaa viettämään.
Miten te ratkaisisitte juhannuksen viettämisen, jos olisitte minä?
Kommentit (153)
äkkilähtö laivalle ei muuten ole edes kallis
Vierailija kirjoitti:
Minusta pointti on se että vaan ilmoitetaan mitä aikoo tehdä jonkun muun kuin oman kumppaninsa kanssa. Kyllä loukkaisi minuakin. Asioista jutellaan ja mietitään yhdessä joku kompromissi. Jos aina jää yksin ja ystävät menee edelle, niin kyllähän sitä miettii, että mikä tämä suhde on. Pahempaa vielä jo kuvioissa lapsia, eikä toinen pääse koskaan ilman lapsia mihinkään
Minusta voi ilmoittaa, mutta se on tehtävä riittävän ajoissa, että toinen ehtii tekemään omat suunnitelmansa.
Minusta kuulostaa siltä että ap uhriutuu ja loukkaantuu turhasta, jos mies on poissa vain yhden iltapäivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta pointti on se että vaan ilmoitetaan mitä aikoo tehdä jonkun muun kuin oman kumppaninsa kanssa. Kyllä loukkaisi minuakin. Asioista jutellaan ja mietitään yhdessä joku kompromissi. Jos aina jää yksin ja ystävät menee edelle, niin kyllähän sitä miettii, että mikä tämä suhde on. Pahempaa vielä jo kuvioissa lapsia, eikä toinen pääse koskaan ilman lapsia mihinkään
Minusta voi ilmoittaa, mutta se on tehtävä riittävän ajoissa, että toinen ehtii tekemään omat suunnitelmansa.
Olen tästä samaa mieltä. Minulla on työ, harrastuksia, ystäviä, läheisiä, jne eikä siitä mitään tulisi jos joka kerta täytyisi käydä joku kädenvääntö voiko ottaa esim työkeikan vastaan tai käydä tapaamassa omia vanhempiaan ja ystäviään.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuulostaa siltä että ap uhriutuu ja loukkaantuu turhasta, jos mies on poissa vain yhden iltapäivän.
höpsistä, antaa palaa vaa muiden miesten kanssa!
Onneksi voit viettää juhannuksen av-palstalla laadukkaiden juttujen äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap:n mies on joka helvetin ikinen juhannus ollut kalalla kaverinsa kanssa, miksi sen pitäisi ap:n takia muuttua? Miksi ap olettaa, että juhannus välttämättä vietetään yhdessä?
Ap:n kaikki kärsimys on nyt seurausta siitä, että se vaan oletti asioita. Että juhannus nyt vaan täytyy olla yhdessä, kahdestaan 24/7, huvilalla. Kysymättä mieheltä mitään. Olisi varmaan kannattanut kysyä, mitä mies on ajatellut ja suunnitellut.
Toisekseen, totta hemmetissä normaali ihminen antaa lapsensa mennä omalle huvilalleen juhannuksen viettoon. Olisihan ihan sairasta asettaa uusi naisystävä oman lapsen edelle, että ei, kultaseni, et voi tulla huvilalle koska Maire ei tahdo. Millainen isä sellainen olisi?
Miehellä saattaa olla sekin taka-ajatus, varsinkin jos lapsensa on nuori aikuinen, että pystyy hiukan katsomaan perään, ja näkee samalla niitä lapsen kavereita, että millaista sakkia ovat. Hyvä mies siis kaikin puolin kyseessä, kun ajattelee lapsensa etua.
Vielä lopuksi: jos ette tahdo, että mies menee kalaan kavereidensa kanssa, älkää ottako miestä joka menee kalaan kavereiden kanssa. Kalamiehet ei muutu. Metsästäjät on samanlaisia ja eräjormat, halkoholisteista puhumattakaan. Jos miehellä on se The Juttu, se on ja pysyy, ja mikään määrä jalanpolkemista ja kirkumista ei sitä muuta. Ottakaa mies, jonka harrastusten kanssa voitte elää, vielä mieluiten sellainen jonka harrastuksista voitte olla tyytyväinen.
Minä olen sillä tavalla vanhanaikainen että minusta on ihanaa kun miehet lähtee keskenään kalaan. Se on jotenkin niin perin juurin miehistä. Sama kaikki eräilyt, metsäpalstoilla puuhailut sun muut. Sitäpaitsi täytyyhän niilläkin hemmetti sentään muutakin elämää olla kuin työ ja muija.
Tämähän on iso ongelma, ala-arvoiset maalaistummelit saavat kilareita, kun komeat miehet tekevät mitä huvittaa. Ja nämä komeat miehet ovat äitiensä ikuisia maalaisjuntteja, ei mitään järkeä, mutta saadaan punkeroille iloa maalla. kaikki järkevät hävinneet.
Ap kysy, mitä tekisimme hänen sijassaan.
Vastaan että ihan mitä mieleni tekee, kuten muutenkin. En ymmärrä, miten miehen kalastamiset siihen vaikuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että nyt muuttuu juhannuksen vietto, kun minä olen mukana kuvioissa. Jos ei se sovi, tämä loppuu nyt tähän, ja hauskaa loppuelämää.
Älä anna käyttää itseäsi lattiamattona, nainen.
Oletko osaomistajana kiinteistöissä? Jos et, määräysvaltasi on aika pieni.
Turhaapa sitä sellaisilla kiinteistöillä aikaansa viettää missä ajanvietettäminen on tympeää. Jännä kyllä että mulla ei ole koskaan ollut tuollaista tilannetta että istun kiinteistöllä jossa minua ei ole mitenkään otettu huomioon eikä olemistani rekisteröidä mitenkään, ja jossa en saa edes sanoa miten itse haluaisin siellä aikaa vietettävän jos minä siellä kerran olen kutsuttuna. En näe oikein mitään järkeä siinä.
Vierailija kirjoitti:
kompromississa kumpikin on tyytymätön, miellä joustetaan vuorotellen. Juhannuksena minä menen kaverin mökille yhdeksi yöksi ja mies menee lasten kanssa mökille, Ja kun alkaa loma ja minä menen sitten perässä. Ja miehen kaverit tulee mökille ensi viikonloppuna ja me lähdetään lasten kanssa kotiin.
Pienestä näyttää parisuhteen olemassaolo olevan kiinni joillakin. Se on siitä poikki, kun ei saada olla rantasaunallakin kahden kesken juhannuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en nyt oikein ymmärrä, mitä tarkoitat.
miesystävän lapset kavereineen menee mökille
miesystävä menee veneilemään
AP ihmettelee mitä tekis
MITÄ kohtaa et ymmärtänyt
Sitä en ainakaan ymmärtänyt, miten tämä olisi keskustelun aihe täällä. Jos ap haluaa juhannukseensa minuuttiaikataulun, pitää hänen sopia se miehensä kanssa. Jos hän haluaa enemmän osallisuutta, pitää sekin sopia miehen kanssa. Miksi ap ei voisi mennä veneilemään mukaan? Ja jos mies on sopinut muuta ohjelmaa, eikä halua ap:ta mukaan, on sekin tietysti jonkilainen statement.
Ok. Mä päätin, että vietän tämän juhannuksen yksin kotona ja mieheni saa mennä kavereidensa kanssa. Ensi vuonna onkin sitten uudet kuviot, kun on lapsi.
Avauksen pari oletettavasti seurustelee, eivätkä asu yhdessä?
Ollaan arkena erikseen töiden ym takia ja sitten tulee juhannus ja vapaat, olisi aikaa olla yhdessä, Ja sitten toinen ei pidäkään sitä yhdessäolemista yhtä tärkeänä. Mutta jos sama jo viime vuonna ja sitä edellisenä, niin ei pitäisi tulla yllätyksenä. Ehkä ap ja miehensä eivät osaa kommunikoida kunnolla
Vierailija kirjoitti:
Pienestä näyttää parisuhteen olemassaolo olevan kiinni joillakin. Se on siitä poikki, kun ei saada olla rantasaunallakin kahden kesken juhannuksena.
Kannattaisi hakea apua lähesriippuvuuten.
Ja eihöhän sen somekuvan rantahuvilalta ehdi ottaa myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mä päätin, että vietän tämän juhannuksen yksin kotona ja mieheni saa mennä kavereidensa kanssa. Ensi vuonna onkin sitten uudet kuviot, kun on lapsi.
Sopikaa ne kuviot hyvissä ajoissa, että mieskin ne tietää.
Vierailija kirjoitti:
Juhannuksena? Mikä juttu tämä juhannus nyt oikein on? Miksi se on teille niin tärkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopikaa ne kuviot hyvissä ajoissa, että mieskin ne tietää.
Merkkauta kaikki muutkin tärkeät kissanristiäispäivämäärkin milloin se toinen on kotiarestissa.
Veeti, mee sä ja hirtä ittes. Naiset osaa pitää hauskaa paremmin kuin miehet ja ihan ilman sun neuvomisia.