Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En mahdu miesystävän juhannuksenviettoon

Vierailija
18.06.2026 |

Miesystävä lupasi aikuiselle lapselleen ja hänen kavereilleen, joita miesystävä ei tunne, rantahuvilan ja saunan koko juhannukseksi. Nämä vieraat käyvät päärakennuksessa laittamassa ateriansa ja tekevät ne omassa aikataulussa ja itselleen. Näin heillä on kuulemma tapana. Saatoin ehkä vähän ihmetellä omaa rooliani juhannuksen vietossa,  miesystävän mukaan mitään ongelmaa ei ole. Hän on poissa juhannusaattoiltapäivän kaverinsa kanssa  perinteeksi tulleella veneilyreissulla. Aikatauluista ei tietenkään tiedä etukäteen. Eikä ruokailuista eikä edes siitä, keitä tulee sitten loppujen lopuksi pihapiiriin iltaa viettämään. 

Miten te ratkaisisitte juhannuksen viettämisen, jos olisitte minä?

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa juhannus kestää yhden päivän, juhannuspäivän

Äläpä nyt höpötä. Juhannukseen kuuluu myös aatto ja sen takia se on monessa työpaikassa vapaapäivä tai tuplapalkkapäivä.

Et näköjään ymmärrä sanan aatto merkitystä.

"Aatto on juhla- tai merkkipäivää edeltävä päivä, varsinkin sen ilta. [1] Esimerkiksi vappua edeltää vapunaatto, juhannuspäivää juhannusaatto, joulupäivää jouluaatto ja uudenvuodenpäivää uudenvuodenaatto."

Vierailija
102/153 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauttisin kotona yksinolosta.

Tämä on saanut 34 peukkua, kuinkahan monella palstajuntilla MT riittää yksinoloon juhannuksena?

Alapeukun perusteella ei kellään. 

Kyllä täällä ainakin yksi sellainen on. Mun huominen ohjelma peruuntui, ja oon helpottunut. Pesen huomenna aamupäivällä pyykkiä, ja iltapäivällä käyn kävelyllä ja keräämässä kukkia. Illalla ehkä grillaan itsekseni jotain oikein helppoa, esim. kasslerpihvi ananaksella ja maissia. Nautin hiljaisuudesta, selvin päin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tehnyt mitään suunnitelmaa? Mitä ratkaistavaa tuossa on. Olisit järkännyt itsellesi ohjelmaa. Rantahuvilan käyttäjät eivät liity juhannukseesi mitenkään.

Kyllä käytännössä vaikuttaa, esim sinne ei vou mennä.

No eihän se sinun huvilasi ole!

Kutsuiko miesystävä sinua missään vaiheessa huvilalleen juhannuksena, tai ehdottiko yhteistä juhannusta?  Vai oletitko vain, että kaikki muut muuttavat perinteisiä juhannustapojaan koska Pyhä Sinä olet ilmestynyt mukaan kuvioon? 

Mikset tee jussina sitä mitä normaalistikin olet tehnyt? 

Miksi oletit, että vietätte juhannusta yhdessä, jos sitä ei kukaan sinulle ehdottanut? 

Vierailija
104/153 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mies juhli perinteisesti kavereittensa kanssa juhannuksen alla, vaikka siihen osui myös tuore hääpäivämme. Sanoin sitten miehelle, että ensi vuonna ei kyllä asiat mene enää näin. Ja oikein uhosin. Eivät menneet asiat seuraavana vuonna niin, koska hän kuoli äkillisesti, eikä sitä seuraavaa kertaa enää tullut.

Minä tai kaverit, hmm? Aika nopeasti paikkaisin kamani jos joku minun tällaisen valinnan eteen laittaisi. 

Hääpäivä ennemin siis kavereitten kanssa, ok. Hei hei

Harvemmin minä niitä kavereita näen kuin tuota ukkoa. Joutaisi mennäkin jos ei sitä ymmärrä..

Perinteet ovat kerran vuodessa ja hääpäivää voi viettää vaikka joka päivä, mutta useamman ystävän kanssa samaan aikaan ajan viettäminen onkin sitten jo ihan eri tarina. 

Jospa häät oli juuri tuona ajankohtana siksi, että kaverit sai silloin helpoiten kasaan.

Mutta toisaalta, pitää ymmärtää että sinkkuna ja naimisissa on eri velvoitteet. Ja varsinkin sitten kun tulee lapsia. Ei vaan voi itsekkäästi pitää kiinni sinkkuvuosien perinteistä

Ei jumaluta parisuhde mikään vankila ole. Jalkojen levittäminen jollekin miehelle antaa diktatuurimaista rajatonta valtaa määritellä milloin mies tapaa esim ystäviään ja sulle olisi naisena fine, jos mies kieltäisi sulta kaverit tai muulla tavalla omisi sun kaiken ajan itselleen? 

Eikönäistä asioista kuuluisi keskustella ja sopia keskekään, eikä vain yksipuolisesti ilmoittaa, että olempas muuten ennemmin kavereiteni kuin perheen kanssa. Saa toki näin tehdä, mutta turha ihmetellä kun muija lähtee

Vierailija
105/153 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni vietti juhannuksena 2-3 päivää kaverin mökissä porukalla juhlien. Myös, kun meillä oli jo lapset. Joka jussi oli kurja olo, kun valitsi kaverit perheen sijaan.

Mites ne vuoden muut viikonloput? 

Vierailija
106/153 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en nyt oikein ymmärrä, mitä tarkoitat.

ap on erityisherkkä kaikesta-ahdistuja, joka ei kestä, että lasten kaverit voivat käydä mökin keittiössä tekemässä ruokaa ilman aikataulua

Ei kai tuo ole ongelman ydin, vaan se, että mies ei halua olla hänen kanssaan juhannuksena. Miksi kumppani ei pääse mukaan veneilemään? Loukkaantuisin itsekin siitä.

Eiköhän tuo suhde ole taputeltu, kun ei kerta toisen seura kiinnosta. 

Muutama tunti erillään juhannusaattona? Kauhea katastrofi! Suhde on taputeltu!

Vierailija
107/153 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mies juhli perinteisesti kavereittensa kanssa juhannuksen alla, vaikka siihen osui myös tuore hääpäivämme. Sanoin sitten miehelle, että ensi vuonna ei kyllä asiat mene enää näin. Ja oikein uhosin. Eivät menneet asiat seuraavana vuonna niin, koska hän kuoli äkillisesti, eikä sitä seuraavaa kertaa enää tullut.

Minä tai kaverit, hmm? Aika nopeasti paikkaisin kamani jos joku minun tällaisen valinnan eteen laittaisi. 

Harvemmin minä niitä kavereita näen kuin tuota ukkoa. Joutaisi mennäkin jos ei sitä ymmärrä..

Perinteet ovat kerran vuodessa ja hääpäivää voi viettää vaikka joka päivä, mutta useamman ystävän kanssa samaan aikaan ajan viettäminen onkin sitten jo ihan eri tarina. 

Jospa häät oli juuri tuona ajankohtana siksi, että kaverit sai silloin helpoiten kasaan.

Mutta toisaalta, pitää ymmärtää että sinkkuna ja naimisissa on eri velvoitteet. Ja varsinkin sitten kun tulee lapsia. Ei vaan voi itsekkäästi pitää kiinni sinkkuvuosien perinteistä

Ei jumaluta parisuhde mikään vankila ole. Jalkojen levittäminen jollekin miehelle antaa diktatuurimaista rajatonta valtaa määritellä milloin mies tapaa esim ystäviään ja sulle olisi naisena fine, jos mies kieltäisi sulta kaverit tai muulla tavalla omisi sun kaiken ajan itselleen? 

Eikönäistä asioista kuuluisi keskustella ja sopia keskekään, eikä vain yksipuolisesti ilmoittaa, että olempas muuten ennemmin kavereiteni kuin perheen kanssa. Saa toki näin tehdä, mutta turha ihmetellä kun muija lähtee

Luitko yhtää mistä tämä haara lähti liikeelle…Sanoin sitten miehelle, että ensi vuonna ei kyllä asiat mene enää näin.

Vierailija
108/153 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juhannus on ihmisille niin merkittävä? Suhteettomat odotukset johtaa suhteettomiin pettymyksiin, kuten tästäkin aloituksesta saa lukea. 

En kanssa tajua. Kun oikeasti juhlitaan ei-mitään. Eihän kukaan squirttaa talvipäivänseisauksestakaan, niin miksi kesäpäivänseisauksesta pitäisi? Varsinkin kun se ei edes osu juhannusaattoon kuin joka seitsemäs vuosi. Juhlitaan pisintä päivää vähän sinnepäin. 

Vierailija
109/153 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko yhtää mistä tämä haara lähti liikeelle…Sanoin sitten miehelle, että ensi vuonna ei kyllä asiat mene enää näin.

Tuo on se naisten tapa keskustella. ”It’s my way or highway”.

Vierailija
110/153 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin äkkilähdön etelään, jos olisi lomaa. Joka tapauksessa mies sais äkkilähdön, en jaksais tollaista ollenkaan. 

Niin, järkyttävä mies kun antaa oman lapsensa käyttää omaa kesähuvilaansa ja vieläpä viettää kavereidensa kanssa aikaa tavalla, joka on traditio ajalta ennen ap:ta. Ihan hirveä mies kun ei hylkää muita ihmisiä uuden patjan takia. 

Sinulla on ap miehen huvilaan sanomista sitten kun omistat siitä puolet. Muuten mies tietysti antaa käyttölupia muille, miten mielii. 

Vierailija
111/153 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde vaikka festareille ja sanot että tulet kotoa joskus juhannuksen jälkeen. Tarkkaa päivää et osaa sanoa koska ei sitä tiedä jos reissu venähti. 🐯

Vierailija
112/153 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan kannattanut ennen liittoa keskustella miten tärkeä se yksi päivämäärä on? 

Vierailija
113/153 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on just nyt lähdössä iltapäiväksi pois kotoa (3-4 tuntia).

Siivoan äkkiä ja sitten luen kirjaa ja mussutan suklaakahvia. ;)

Minunkin mieheni lähti juuri koko iltapäiväksi veljelleen. Ollaan lomalla. En tajunnutkaan, että nythän on koko loma pilalla kun mies noin vaan jätti minut koko iltapäiväksi yksin! 

Arvatkaa mitä se ruoja muuten on myös tehnyt. Käynyt isänsä ja veljensä ja sen mukuloiden kanssa niiden suvun mökillä, mihin minulla ei kyllä ole osuutta, mutta kumminkin, menivät ilman minua, en mahtunut mukaan! Siis se ihan aidosti on tehnyt asioita, mitä tahtoo tehdä, ilman minua. 

Kiitos, rakkaat palstalaiset, että poistitte suomukset silmiltäni. Tuohan on ihan paska mies ja minä olen sitä 20 vuotta katsellut ja vielä mielikseni. Tänäänkin olin niin tyhmä että olin vaan tyytyväinen kun saan rauhassa roikkua vauviksella, koska en kehtaa tehdä sitä miehen aikana kovin paljoa. Se kuulee näppäimistön raivokkaan naputuksen ja kysyy, että taasko trollaat. 

Vierailija
114/153 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde vaikka festareille ja sanot että tulet kotoa joskus juhannuksen jälkeen. Tarkkaa päivää et osaa sanoa koska ei sitä tiedä jos reissu venähti. 🐯

Ei nämä satutädit mihinkään lähde. He istuvat koko juhannuksenkin suljettujen sälekaihtimien takana katsomassa Satuhäiden uusintoja ja kirjoittamassa tänne näitä alakouluaineita. 

Vierailija
115/153 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetkö itse siis päärakennukseen? 

Vierailija
116/153 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin omalle mökilleni 

Vierailija
117/153 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ja miehelläsi hyvä puheyhteys. Juhannuskuviot olisi kannattanut pohtia yhdessä hyvissä ajoin. Jos miesystäväsi olisi kuunnellut sinua tarkalla korvalla, hän olisi tajunnut, että aikeensa tekevät sinut murheelliseksi. Nyt kuulostaa siltä, että miehesi kommentoi lähinnä olkia kohautellen kurjia tunnelmiasi. Kyllähän juhannujseen mahtuu monenlaista tekemistä, mutta tärkeää on tunne välittämisestä. 

Vierailija
118/153 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pointti on se että vaan ilmoitetaan mitä aikoo tehdä jonkun muun kuin oman kumppaninsa kanssa. Kyllä loukkaisi minuakin. Asioista jutellaan ja mietitään yhdessä joku kompromissi. Jos aina jää yksin ja ystävät menee edelle, niin kyllähän sitä miettii, että mikä tämä suhde on. Pahempaa vielä jo kuvioissa lapsia, eikä toinen pääse koskaan ilman lapsia mihinkään

Vierailija
119/153 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivalle ehtii vielä, tyttöjen reissuun! 

Vierailija
120/153 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin miestä. Tän sulle muutama muukin varmaan sanoi jo.

Aloitus toki voi olla veetin tekemä ja viharunkkumotivoitunut, eli hän kuvittelee että alistaa naista ja nainen kärsii siitä. Mutta veeti ei tajua, että naiset ottaa suurimman osan eroista muutenkin ja että tämäkin aloitus edistää miesten incelöitymistä ja pillutta jääntiä, mutta toisaalta naisten lisääntyvää hyvinvointia vapaina ja onnellisina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän