Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekee loppuelämän kun ei töitä saa enää 50 vuotiaana.

Vierailija
15.06.2026 |

Tulee aika pitkäksi kun makoilee vaan kotona eikä ole rahaa tehdä mitään eikä ole mahdollisuuksia tienata rahaa.

Kommentit (217)

Vierailija
181/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se myös työelämässä. Ukot käy päälle, tuijottaa prsettä, hipeilöi muniaan, käyvät kourimaan ja ehdottelemaan.

Vierailija
182/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama se myös työelämässä. Ukot käy päälle, tuijottaa prsettä, hipeilöi muniaan, käyvät kourimaan ja ehdottelemaan.

Suurin osa viroista 90% on annettu naisille, suurin osa työttömistä on keski-ikäisiä miehiä. Ei pitäisi johtua suomalaisista miehistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne duunit on joita iltasanomat mainostaa että pääsee ilman koulutusta ja saa 7 tonnia kuukaudessa?

Pohjakoulutus pitää yleensä olla, vaikkei erityistä koulutusta kyseiseen tehtävään tarvitakaan. 

Tosi hyville palkoille pääsee esimerkiksi tehtävissä, joissa kiivetään linkkitorniin puhdistamaan jäätä rakenteista. Ja muissa samankaltaisissa, kaikille sopivissa hommissa.

Vierailija
184/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, kun suomalaiset viisikymppiset eivät kelpaa työelämään, mutta jenkkilässä monet ovat vielä töissä 70+. 

Kukaan fyyssisesti kuormittavassa suorittavassa työssä oleva ei ole vapaaehtoisesti työelämässä yli 70 -vuotiaana. Ei ole taloudellisesti varaa jäädä eläkkeelle.

Suomessa miehen elinajan odote on 79v.

Vierailija
185/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä on vaikka kuinka paljon. Mene vaikka poimimaan marjoja.

nyt vai?  Vai luomaan lunta?

Lumitykillä voi luoda lunta keskellä kesää ja sitten luoda se pois ennen kuin se sulaa.

Vierailija
186/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla kun poliitikko mässyttää työvoimapulasta voisi toimittaja kysyä missä alalla niitä voimia töitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttii elämästä.

Olisi hienoa kun saisi potkut ja voisi alkaa vapaana odottamaan eläkepäiviä.

Potkut on helpompi hankkia kuin saada töitä yli viis tai kuuskymppisenä. Väännä pomosi nenä niskaan ja ala nauttimaan.

Vierailija
188/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten saat aikasi kulumaan, eikö aika käy pitkäksi". Mikä hel...vetin hokema tämä on. Mihin ajan pitäisi kulua? Miten se käy pitkäksi? Olet zeniläisesti ja olla öllötät vaan. En ymmärrä, että pitää herätä aikaisin aamulla, ja riemuita illalla, että menipäs se tämäkin päivä? Hip ja hurraa odottamaan uutta päivää ja sen kulumista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työttömänä 8 vuotta. Ei mitään hätää, toki elämä on tosi niukkaa. Tai en tarkoituksella käytä rahaa, säästöön toki pistän. Harrastelen ilmaisia juttuja, bongaan lintuja, opiskelen uutta kieltä netissä. Höpsöttelen kissojeni kanssa. Oikeastaan odottelen perintöä, jonka pitäisi olla noin 100 000. Sitten alan hommailla maksullisia juttuja. Tai voihan se ollla, että itse kuolen ensin.  M 63.

Vierailija
190/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudun työttömäksi, niin yritän hakeutua ulkomaille töihin, samalla opiskelen (esim.kieliopinnot) eri taitoja. Myyn omaisuuteni ja lasken elintasoa, niin pärjään jonkin aikaa. En halua ensin kitua työttömänä 15v ja sen jälkeen pienelle eläkkeelle (kun puuttuu 15v työeläke). Suomi on niin perseestä kaikin tavoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työttömänä 8 vuotta. Ei mitään hätää, toki elämä on tosi niukkaa. Tai en tarkoituksella käytä rahaa, säästöön toki pistän. Harrastelen ilmaisia juttuja, bongaan lintuja, opiskelen uutta kieltä netissä. Höpsöttelen kissojeni kanssa. Oikeastaan odottelen perintöä, jonka pitäisi olla noin 100 000. Sitten alan hommailla maksullisia juttuja. Tai voihan se ollla, että itse kuolen ensin.  M 63.

Kivahan se olisi pistää säästöön vaan jos menee joka kuu miinukselle 25€ niin eipä siinä voi säästää, päinvastoin: syö vaan säästöjään jatkuvasti. Jos voisi lopettaa syömisen kokonaan niin sitten onnistuisi ja jäisi säästöön 75€/kk. Toivottavasti en sairastu, ei ole varaa ostaa lääkkeitä tai mennä sairaalaan. 

Vierailija
192/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala yrittäjäksi ilman rahaa. On teillä typeriä ideoita.

Ovat joko provoja tai sitten täysin pihalla yrittäjyyden käsitteestä. 

Eihän täällä kukaan olisi työtön, jos yrittäjänä tienaisi elantonsa ja siihen voisi tuosta vain ryhtyä vailla mitään alkupääomaa. Tai toki voi. Yrityksen perustaminenhan on helppoa, mutta sen jos menee tekemään, menettää vähätkin tulonsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, kun suomalaiset viisikymppiset eivät kelpaa työelämään, mutta jenkkilässä monet ovat vielä töissä 70+. 

Siellä ei saa tukea ja eläkkeet pieniä: töihin on mentävä. Aina löytyy tunti sieltä toinen täältä. Suomessa sitä ei vaan tarvitse tehdä.

Vierailija
194/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisko ulkomaille muuttaa töihin? Mä ainakin harkitsisin jos Suomesta ei töitä löytyis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
195/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjanpoimijoita tarvitaan aina joten töitä kyllä saa jos haluaa.

Etenkin marraskuusta kesäkuuhun on marjanpoimijoiden tarve loputon. 

Vierailija
196/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuessa saa olla kesämökki, mutta sitä ei saa vuokrata. Ei saa olla tuottavaa omaisuutta. Omistusasuntoa ei saa olla.

Mutta jos omistaa kesämökin ei saa toimeentulotukea lääkkeisiin eikä ruokaan.

Tuissa on eri säännöt.

Syksyllä tulee yleistuen toinen vaihe voimaan.

Mitä se tarkoittaa?

Vierailija
197/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi vaan joku päivä osua kohdilleen. Mä sain tuurilla vakipaikan yli 5-kymppisenä, kun työpaikkaan valittu ei aloittanutkaan. Ottivat sitten minut. Sitä ennen olin kolmessakin eri vuokratyöpaikassa, pisin kesti yli vuoden. Kävin työkkärin järkkäämän taloushallinnon koulutuksen oman osaamiseni laajentamiseksi ja se auttoi saamaan nykyisen työpaikkani. Ei siis ollut mikään höpöhöpö cv-kyrssi vaan 10 kuukauden koulutus ensin ns. koulunpenkillä ja päälle noin neljän kuukauden työharjoittelu. Työharjoittelupaikastakin soitettiin muutaman kuukauden päästä sen loputtua ja tarjottiin töitä. Mutta olin silloin jo saanut tämän nykyisen vakipaikan.

Ei onnistu enää edes kesätöitä ei nuoret saa kun suomi on ladattu siirtotyövoimalla.

Kesätöihin on meille palkattu yli 100 suomalaista, osa nuoria ja osa jo kokeneempia. Nuorien kilpailijoiksi on tulleet vanhemmat, kun muuta ei saa kuin kesätöitä.

Nuori menee aina ohi aikuisten, jopa se ruskea on ihanan eksoottinen ja aito verrattuna koulutettuun ammattilaiseen koska rekrytoimassa on lissu ja jasperi 25v

 

Työnhakijat paljastavat karvaat kokemuksensa – "Kun rekrytoija on nimeltään Emmi, Ida, Jere, Oliver..."

Ikäsyrjintä rehottaa työelämässä, IS:n lukijat paljastavat.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010444238.html

Riippuu aka paljon alasta. Meillä ei ns. ruskeita ole kuin kourallinen parin tuhannen joukosta.

90% uusista työpaikoista menee ruskeille ja balteille. Iiseihin entrylevelin hommiin aina ulkomaalainen.

Meillä ei näin ole. Pahoittelen, että tehdään poikkeama sun tilastoon.

Vierailija
198/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi vaan joku päivä osua kohdilleen. Mä sain tuurilla vakipaikan yli 5-kymppisenä, kun työpaikkaan valittu ei aloittanutkaan. Ottivat sitten minut. Sitä ennen olin kolmessakin eri vuokratyöpaikassa, pisin kesti yli vuoden. Kävin työkkärin järkkäämän taloushallinnon koulutuksen oman osaamiseni laajentamiseksi ja se auttoi saamaan nykyisen työpaikkani. Ei siis ollut mikään höpöhöpö cv-kyrssi vaan 10 kuukauden koulutus ensin ns. koulunpenkillä ja päälle noin neljän kuukauden työharjoittelu. Työharjoittelupaikastakin soitettiin muutaman kuukauden päästä sen loputtua ja tarjottiin töitä. Mutta olin silloin jo saanut tämän nykyisen vakipaikan.

Kivat sulle, mutta Suomessa on silti Europan pahin työttömyys. Ei ole mitenkään mahdollista, että kaikilla 5-kymppisillä yhtenä päivänä osuu kohdilleen. Ei tule tapahtumaan. 

En ole niin väittänytkään, kerroin vain esimerkin, että pitää vaan jatkaa yrittämistä. Joku päivä se onni voi osua omalle kohdalle.

 

Jatkan vähän vielä hehkutusta, meidän perheen molemmat nuoret ovat saaneet vakipaikan tänä keväänä. Toinen oli monta vuotta nollatuntisopimuksella ja toinen useamman vuoden määräaikaisena. Ei pidä luovuttaa eikä toisaalta kurkotella pilviinkään.

Vierailija
199/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, kun suomalaiset viisikymppiset eivät kelpaa työelämään, mutta jenkkilässä monet ovat vielä töissä 70+. 

Joskus sitä miettii, että maissa, joissa työntekijöiden oikeudet ovat heikommat, yrittäjiä on enemmän kuin Suomessa. Eli myös työttömiä on vähemmän.

Vierailija
200/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työttömänä 8 vuotta. Ei mitään hätää, toki elämä on tosi niukkaa. Tai en tarkoituksella käytä rahaa, säästöön toki pistän. Harrastelen ilmaisia juttuja, bongaan lintuja, opiskelen uutta kieltä netissä. Höpsöttelen kissojeni kanssa. Oikeastaan odottelen perintöä, jonka pitäisi olla noin 100 000. Sitten alan hommailla maksullisia juttuja. Tai voihan se ollla, että itse kuolen ensin.  M 63.

Työttömänä on paljon tuskattomampaa olla 30 vuoden työputken jälkeen kuin ennen sitä, tämä on totta. Aina keksii tekemistä.