Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekee loppuelämän kun ei töitä saa enää 50 vuotiaana.

Vierailija
15.06.2026 |

Tulee aika pitkäksi kun makoilee vaan kotona eikä ole rahaa tehdä mitään eikä ole mahdollisuuksia tienata rahaa.

Kommentit (217)

Vierailija
121/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle on annettu tämä yksi ainoa elämä ja vingut siitä, ettei ole mitään tekemistä?

Noh, mitä voi tehdä ilman tuloja?

Vierailija
122/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikä nousee koko ajan. Jos on omaisuutta ja haluaa sen pitää niin on pakko käydä töissä eläkeikään asti. Paitsi tietysti, jos on tileillä isot summat rahaa eikä tarvitse tukia.

Veikkaanpa, että tulevaisuudessa ei välttämättä ole vuokramökeistä pulaa, jos vaatimaton taso riittää. 

 

Kesämökin voi myös vuokrata. 

Vuokratulot eli pääomatulot leikkaavat yleistukea eikä vuokra-asuntoon saa asumistukea, jos on pääomatuloja (ei saa olla tuottavaa omaisuutta).

Tarkoitin, että tuilla elävä voi myös vuokrata itselleen vaikka viikoksi edullisen kesämökin. 

 

Näissä usein vuokra maksetaan käteisellä. Ketään ei kiinnosta mistä raha tulee ja minne se menee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuessa saa olla kesämökki, mutta sitä ei saa vuokrata. Ei saa olla tuottavaa omaisuutta. Omistusasuntoa ei saa olla.

Mutta jos omistaa kesämökin ei saa toimeentulotukea lääkkeisiin eikä ruokaan.

Tuissa on eri säännöt.

Vierailija
124/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikä nousee koko ajan. Jos on omaisuutta ja haluaa sen pitää niin on pakko käydä töissä eläkeikään asti. Paitsi tietysti, jos on tileillä isot summat rahaa eikä tarvitse tukia.

Veikkaanpa, että tulevaisuudessa ei välttämättä ole vuokramökeistä pulaa, jos vaatimaton taso riittää. 

 

Kesämökin voi myös vuokrata. 

Vuokratulot eli pääomatulot leikkaavat yleistukea eikä vuokra-asuntoon saa asumistukea, jos on pääomatuloja (ei saa olla tuottavaa omaisuutta).

Tarkoitin, että tuilla elävä voi myös vuokrata itselleen vaikka viikoksi edullisen kesämökin. 

 

Näissä usein vuokra maksetaan käteisellä. Ketään ei kiinnosta mistä raha tulee ja minne se menee. 

Kai ymmärrät että yleistuki on 590 euroa ei enempää ja jos on omaisuutta ei sitäkään. Sitten sinne mökille pitäis päästäkin. MIstä vaikka hesan lähellä saa mökin luokkaa 10eur/vrk ja pääsee bussilla?

Vierailija
125/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuessa saa olla kesämökki, mutta sitä ei saa vuokrata. Ei saa olla tuottavaa omaisuutta. Omistusasuntoa ei saa olla.

Mutta jos omistaa kesämökin ei saa toimeentulotukea lääkkeisiin eikä ruokaan.

Tuissa on eri säännöt.

Syksyllä tulee yleistuen toinen vaihe voimaan.

Vierailija
126/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikä nousee koko ajan. Jos on omaisuutta ja haluaa sen pitää niin on pakko käydä töissä eläkeikään asti. Paitsi tietysti, jos on tileillä isot summat rahaa eikä tarvitse tukia.

Eläkeikä on jo 70v ja jos on työtön saa vaan kansaneläkettä 700 euroa. Sellaista eäkettä ei kannata odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja pidensi keräysajan 12 kuukauteen.

https://www.tyj.fi/lakimuutokset

Vierailija
128/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikä nousee koko ajan. Jos on omaisuutta ja haluaa sen pitää niin on pakko käydä töissä eläkeikään asti. Paitsi tietysti, jos on tileillä isot summat rahaa eikä tarvitse tukia.

Eläkeikä on jo 70v ja jos on työtön saa vaan kansaneläkettä 700 euroa. Sellaista eäkettä ei kannata odottaa.

Takuueläke on 990 netto www.kela.fi/takuuelake

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 000 eläkeläistä saa asumistukea.

Vierailija
130/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikä nousee koko ajan. Jos on omaisuutta ja haluaa sen pitää niin on pakko käydä töissä eläkeikään asti. Paitsi tietysti, jos on tileillä isot summat rahaa eikä tarvitse tukia.

Veikkaanpa, että tulevaisuudessa ei välttämättä ole vuokramökeistä pulaa, jos vaatimaton taso riittää. 

 

Kesämökin voi myös vuokrata. 

Vuokratulot eli pääomatulot leikkaavat yleistukea eikä vuokra-asuntoon saa asumistukea, jos on pääomatuloja (ei saa olla tuottavaa omaisuutta).

Tarkoitin, että tuilla elävä voi myös vuokrata itselleen vaikka viikoksi edullisen kesämökin. 

 

Näissä usein vuokra maksetaan käteisellä. Ketään ei kiinnosta mistä raha tulee ja minne se menee. 

Kai ymmärrät että yleistuki on 590 euroa ei enempää ja jos on omaisuutta ei sitäkään. Sitten sinne mökille pitäis päästäkin. MIstä vaikka hesan lähellä saa mökin luokkaa 10eur/vrk ja pääsee bussilla?

On totta, että Hesoissa asuvalle voi olla vaikea löytää halpaa mökkiä bussiyhteydellä.

 

Mutta maakunnissa asuva voi löytää halvan mökin fillarimatkan päässä kotiosoitteesta.

 

Ylipäätään Hesoissa ei kannata tuossa tilanteessa asua, jos haluaa asua luonnon lähellä yleistuella. Muualla Suomessa voit jopa saada mökkiä muistuttavan asunnon, jos sitä haluaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama tilanne. Odotan koska nostavat taas eläkeikää. Se olisi kirsikka elämäni kakun päällä.

Vierailija
132/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikä nousee koko ajan. Jos on omaisuutta ja haluaa sen pitää niin on pakko käydä töissä eläkeikään asti. Paitsi tietysti, jos on tileillä isot summat rahaa eikä tarvitse tukia.

Veikkaanpa, että tulevaisuudessa ei välttämättä ole vuokramökeistä pulaa, jos vaatimaton taso riittää. 

 

Kesämökin voi myös vuokrata. 

Vuokratulot eli pääomatulot leikkaavat yleistukea eikä vuokra-asuntoon saa asumistukea, jos on pääomatuloja (ei saa olla tuottavaa omaisuutta).

Tarkoitin, että tuilla elävä voi myös vuokrata itselleen vaikka viikoksi edullisen kesämökin. 

 

Näissä usein vuokra maksetaan käteisellä. Ketään ei kiinnosta mistä raha tulee ja minne se menee. 

Kai ymmärrät että yleistuki on 590 euroa ei enempää ja jos on omaisuutta ei sitäkään. Sitten sinne mökille pitäis päästäkin. MIstä vaikka hesan lähellä saa mökin luokkaa 10eur/vrk ja pääsee bussilla?

On totta, että Hesoissa asuvalle voi olla vaikea löytää halpaa mökkiä bussiyhteydellä.

 

Mutta maakunnissa asuva voi löytää halvan mökin fillarimatkan päässä kotiosoitteesta.

 

Ylipäätään Hesoissa ei kannata tuossa tilanteessa asua, jos haluaa asua luonnon lähellä yleistuella. Muualla Suomessa voit jopa saada mökkiä muistuttavan asunnon, jos sitä haluaa. 

Kela maksaa yksin vuokralla asuvalle lämmitykseen 46 euroa kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama tilanne. Odotan koska nostavat taas eläkeikää. Se olisi kirsikka elämäni kakun päällä.

Nuoremmilla eläkeikä on 69- vuotta. Jos irtisanotaan 50-vuotiaana niin pitkä aika yrittää sinnitellä omistusasunnossa 595 yleistuella.

Vierailija
134/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 46 euroa kuukaudessa riitä talvella lämmitykseen. Pakko asua vuokralla asunnossa, missä on maalämpö tai kaukolämpö mikä kuuluu kohtuulliseen vuokraan eli läävässä. Onneksi tykkään vaatteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikä nousee koko ajan. Jos on omaisuutta ja haluaa sen pitää niin on pakko käydä töissä eläkeikään asti. Paitsi tietysti, jos on tileillä isot summat rahaa eikä tarvitse tukia.

Veikkaanpa, että tulevaisuudessa ei välttämättä ole vuokramökeistä pulaa, jos vaatimaton taso riittää. 

 

Kesämökin voi myös vuokrata. 

Vuokratulot eli pääomatulot leikkaavat yleistukea eikä vuokra-asuntoon saa asumistukea, jos on pääomatuloja (ei saa olla tuottavaa omaisuutta).

Tarkoitin, että tuilla elävä voi myös vuokrata itselleen vaikka viikoksi edullisen kesämökin. 

 

Näissä usein vuokra maksetaan käteisellä. Ketään ei kiinnosta mistä raha tulee ja minne se menee. 

Kai ymmärrät että yleistuki on 590 euroa ei enempää ja jos on omaisuutta ei sitäkään. Sitten sinne mökille pitäis päästäkin. MIstä vaikka hesan lähellä saa mökin luokkaa 10eur/vrk ja pääsee bussilla?

On totta, että Hesoissa asuvalle voi olla vaikea löytää halpaa mökkiä bussiyhteydellä.

 

Mutta maakunnissa asuva voi löytää halvan mökin fillarimatkan päässä kotiosoitteesta.

 

Ylipäätään Hesoissa ei kannata tuossa tilanteessa asua, jos haluaa asua luonnon lähellä yleistuella. Muualla Suomessa voit jopa saada mökkiä muistuttavan asunnon, jos sitä haluaa. 

Kela maksaa yksin vuokralla asuvalle lämmitykseen 46 euroa kuukaudessa.

Tuon huomaa. 

 

Naapurin vähävarainen herra polttaa kattilassa kaiken, mikä palaa. Menee kyllästetty ja kyllästämätön. Maalattu ja maalaamaton.

 

Savut tulee koko kaupunginosan iloksi. Välillä käy palotarkastaja uhkailemassa, mutta mitään sen kummempaa ei tapahdu. 

Vierailija
136/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama tilanne. Odotan koska nostavat taas eläkeikää. Se olisi kirsikka elämäni kakun päällä.

Nuoremmilla eläkeikä on 69- vuotta. Jos irtisanotaan 50-vuotiaana niin pitkä aika yrittää sinnitellä omistusasunnossa 595 yleistuella.

En jäisi soviet suomeen odottamaan että tulee 70v eläkeikäiseksi.

Vierailija
137/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näpistely tuo jännitystä ja taloudellista hyötyäkin. Mätitahnalla aloitin itse.

Vierailija
138/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle on annettu tämä yksi ainoa elämä ja vingut siitä, ettei ole mitään tekemistä?

Noh, mitä voi tehdä ilman tuloja?

Voi tyhmyyden ylistys.

Vierailija
139/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittelet vauva palastalle kuten muut työttömät.

Näin ne poliisit hyötyy työttömistä kun kirjoittelevat nettiin kaiket päivät. Siksi kaikkien pitää olla mahdollisillan pitkään työttöminä paitsi poliisit tietenkin.

Vierailija
140/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa virkaan pääseminen, siis työllistyminen,  ei riipu omista ansioista. Esimerkiksi opettajaksi Päijät-Hämeeseen on otettu pitkiin pätkiin ihmisiä taustan, ei osaamisen takia. Puuttuva koulutus ja puuttuva osaaminen ei haittaa, jos sukunimi on oikea ja kuuluu verkostoihin. Sitten tuetaan, ohjataan ja silitellään päätä. Virkavaali on muodollisuus, jossa ihmisten koulutuksesta valehdellaan.