Mitä tekee loppuelämän kun ei töitä saa enää 50 vuotiaana.
Tulee aika pitkäksi kun makoilee vaan kotona eikä ole rahaa tehdä mitään eikä ole mahdollisuuksia tienata rahaa.
Kommentit (58)
Minä tuskin työllistyn enää nelikymppisenäkään monisairaana pitkäaikaistyöttömänä. Täytyy vain keksiä keinoja tappaa aikaa. Voisi vaikka lukea kirjaston kirjat läpi, ja kunhan vanhemmasta aika jättää, ei muakaan täällä enää tarvita.
Jos saat rahaa edes vähän säästöön, niin kierrä kaikki Suomen kansallispuistot. Rahaa menee lähinnä matkustamiseen ja majoittumiseen (esim. Teltan ostaminen)
Voit myös alkaa käymään museoiden ja näyttelyiden ilmaispäivillä.
Virkaa, kudo, myy tavaraa kirppiksillä, kävele, aloita juoksu harrastus, hanki vapaaehtoistyöhön jonnekin
Tuo on kyllä. Ei meitä yli viisikymppisiä kukaan enää palkkaa, vaikka osaamista ja virtaakin olisi.
Haet, haet ja haet töitä, vaikka tuskin niitä enää löytyy. Minä olin vaihtelevasti töissä +50-vuotiaana kunnes 57-vuotiaana lähdin opiskelemaan kolmatta tutkintoa. Vielä vuosi opintoja edessä enkä usko työllistyväni valmistumisen jälkeen mutta pakko yrittää.
Minäkin, 58v, teen vain osa-aikaista työtä ja saan hiukan yleistukea palkkani päälle. Silti joudun hakemaan kuukausittain 4 työpaikkaa vaikka tuskin enää työllistyn mihinkään kokoaikaiseksi.
Laitankin aina ikäni hakemuksiin, jotta työnantajat voisivat ottaa mieluummin nuoren ihmisen, joka tarvitsee työpaikkaa itseäni enemmän.
Itselläni on kyllä talous hyvässä kunnossa ja paljon puuhaa, joten tekemistä ei tarvitse erikseen keksiä.
Siinä olet oikeassa, että kyllä työttömän 5-kymppisen on enää hankala työllistyä ja suurimmalle osalle palkka olisi kuitenkin tervetullut.
Vanhene, menetä muisti, aloita asioiden unohtaminen
Ole ilmainen lapsenvahti lapsenlapsillesi
Minä käytän aikaa opiskeluun ja sijoittamiseen. .....talon myin ja ryhdyin sijoittamaan säästöjä pörssiin.
Perusta jokin yhdistys tai harrastuskerho
Itsemurhan ihanuuden ymmärtää vasta kun sen kokee
Vierailija kirjoitti:
Perusta jokin yhdistys tai harrastuskerho
...ja menetä yleistuki!
Mikä siinä on, kun suomalaiset viisikymppiset eivät kelpaa työelämään, mutta jenkkilässä monet ovat vielä töissä 70+.
Onhan sitä kaikenlaista harrastusta. Minä olin 24 vuotta työttömänä ennen vanhuuseläkkeelle siirtymistä. Harrastan lenkkeilyä, lukemista, shakinpelaamista, pianonsoittoa, ratkon ristikoita, ja vaikka mitä. Hyvin olen saanut ajan kulumaan ja yksin asun. Säästäväinen pitää olla, ja minähän olen.
Säästäminenkin on hidasta koska ei ole muita tuloja kun työttömyysraha. Parissa vuodessa voi saada pari tonnia säästöön.
Passiivista väkeä Suomessa. Tiedän virolaisen 90 v rouvan, jolla oma firma Tallinnassa ja aivot skarppina työskentelee koko ajan.
Itse treenailen ulkosaleilla, kävelen, juoksen ja pyöräilen. Töitä ja rahaa ei ole, mutta onpahan ainakin parikymppisen yleisurheilijan kroppa ja sixpack.
Kirjoittelet vauva palastalle kuten muut työttömät.