Mitä tekee loppuelämän kun ei töitä saa enää 50 vuotiaana.
Tulee aika pitkäksi kun makoilee vaan kotona eikä ole rahaa tehdä mitään eikä ole mahdollisuuksia tienata rahaa.
Kommentit (217)
Nauttii elämästä.
Olisi hienoa kun saisi potkut ja voisi alkaa vapaana odottamaan eläkepäiviä.
Se voi vaan joku päivä osua kohdilleen. Mä sain tuurilla vakipaikan yli 5-kymppisenä, kun työpaikkaan valittu ei aloittanutkaan. Ottivat sitten minut. Sitä ennen olin kolmessakin eri vuokratyöpaikassa, pisin kesti yli vuoden. Kävin työkkärin järkkäämän taloushallinnon koulutuksen oman osaamiseni laajentamiseksi ja se auttoi saamaan nykyisen työpaikkani. Ei siis ollut mikään höpöhöpö cv-kyrssi vaan 10 kuukauden koulutus ensin ns. koulunpenkillä ja päälle noin neljän kuukauden työharjoittelu. Työharjoittelupaikastakin soitettiin muutaman kuukauden päästä sen loputtua ja tarjottiin töitä. Mutta olin silloin jo saanut tämän nykyisen vakipaikan.
Hattu kouraan vaan ja rohkeasti johtajan puheille. Kyllä ahkeralle tekijälle aina töitä löytyy.
Tee mitä vaan voit tehdä käytännössä ilman mitään tuloja eli 590 e yleistuella norjan hinttatason maassa ja voit tehdä mitä vaan mitä tehdään yksin.
Vierailija kirjoitti:
Se voi vaan joku päivä osua kohdilleen. Mä sain tuurilla vakipaikan yli 5-kymppisenä, kun työpaikkaan valittu ei aloittanutkaan. Ottivat sitten minut. Sitä ennen olin kolmessakin eri vuokratyöpaikassa, pisin kesti yli vuoden. Kävin työkkärin järkkäämän taloushallinnon koulutuksen oman osaamiseni laajentamiseksi ja se auttoi saamaan nykyisen työpaikkani. Ei siis ollut mikään höpöhöpö cv-kyrssi vaan 10 kuukauden koulutus ensin ns. koulunpenkillä ja päälle noin neljän kuukauden työharjoittelu. Työharjoittelupaikastakin soitettiin muutaman kuukauden päästä sen loputtua ja tarjottiin töitä. Mutta olin silloin jo saanut tämän nykyisen vakipaikan.
Ei onnistu enää edes kesätöitä ei nuoret saa kun suomi on ladattu siirtotyövoimalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi vaan joku päivä osua kohdilleen. Mä sain tuurilla vakipaikan yli 5-kymppisenä, kun työpaikkaan valittu ei aloittanutkaan. Ottivat sitten minut. Sitä ennen olin kolmessakin eri vuokratyöpaikassa, pisin kesti yli vuoden. Kävin työkkärin järkkäämän taloushallinnon koulutuksen oman osaamiseni laajentamiseksi ja se auttoi saamaan nykyisen työpaikkani. Ei siis ollut mikään höpöhöpö cv-kyrssi vaan 10 kuukauden koulutus ensin ns. koulunpenkillä ja päälle noin neljän kuukauden työharjoittelu. Työharjoittelupaikastakin soitettiin muutaman kuukauden päästä sen loputtua ja tarjottiin töitä. Mutta olin silloin jo saanut tämän nykyisen vakipaikan.
Ei onnistu enää edes kesätöitä ei nuoret saa kun suomi on ladattu siirtotyövoimalla.
Kesätöihin on meille palkattu yli 100 suomalaista, osa nuoria ja osa jo kokeneempia. Nuorien kilpailijoiksi on tulleet vanhemmat, kun muuta ei saa kuin kesätöitä.
Itse keksin kyllä tekemistä. Jään eläkkeelle toivottavasti 45v, mutta viimeistään 49v. Riippuu parista muuttujasta. Alkuun en varmaan tee paljon mitään jos vaikka rentoutuisi ja lepäisi hetken. 25-30v töitä saa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua, ne pitää myydä.
Oikeestiko ei saa omistaa kesämökkiä?
Syksyllä yleistuki 2 tiukkenee ja taveoite on kai että jää vain pääasiassa suomeen muuttaville annettava toimeentulotuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi vaan joku päivä osua kohdilleen. Mä sain tuurilla vakipaikan yli 5-kymppisenä, kun työpaikkaan valittu ei aloittanutkaan. Ottivat sitten minut. Sitä ennen olin kolmessakin eri vuokratyöpaikassa, pisin kesti yli vuoden. Kävin työkkärin järkkäämän taloushallinnon koulutuksen oman osaamiseni laajentamiseksi ja se auttoi saamaan nykyisen työpaikkani. Ei siis ollut mikään höpöhöpö cv-kyrssi vaan 10 kuukauden koulutus ensin ns. koulunpenkillä ja päälle noin neljän kuukauden työharjoittelu. Työharjoittelupaikastakin soitettiin muutaman kuukauden päästä sen loputtua ja tarjottiin töitä. Mutta olin silloin jo saanut tämän nykyisen vakipaikan.
Ei onnistu enää edes kesätöitä ei nuoret saa kun suomi on ladattu siirtotyövoimalla.
Kesätöihin on meille palkattu yli 100 suomalaista, osa nuoria ja osa jo kokeneempia. Nuorien kilpailijoiksi on tulleet vanhemmat, kun muuta ei saa kuin kesätöitä.
Nuori menee aina ohi aikuisten, jopa se ruskea on ihanan eksoottinen ja aito verrattuna koulutettuun ammattilaiseen koska rekrytoimassa on lissu ja jasperi 25v
Työnhakijat paljastavat karvaat kokemuksensa – "Kun rekrytoija on nimeltään Emmi, Ida, Jere, Oliver..."
Ikäsyrjintä rehottaa työelämässä, IS:n lukijat paljastavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua, ne pitää myydä.
Oikeestiko ei saa omistaa kesämökkiä?
Estää toimeentulotuen.
Ei sitä toimeentulotuellakaan pystyisi pitämään. Siitä menee kuitenkin kiinteistöverot ja vakuutukset.
Eikä omistusasuntoa tai autoa niitä ei yleistuilla makseta suomessa on jäätävät vastikkeet johtuen korruptiosta. Omistussuntoon ei saa asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua, ne pitää myydä.
Oikeestiko ei saa omistaa kesämökkiä?
Estää toimeentulotuen.
Ei sitä toimeentulotuellakaan pystyisi pitämään. Siitä menee kuitenkin kiinteistöverot ja vakuutukset.
Eikä omistusasuntoa tai autoa niitä ei yleistuilla makseta suomessa on jäätävät vastikkeet johtuen korruptiosta. Omistussuntoon ei saa asumistukea.
Siksi kannattaa asua vuokralla. Miksi laittaa rahaa johonki kasaan kiviä/puuta johon pitää kaataa vaan lisää rahaa koko ajan. Parempi on ollut sijoittaa/käyttää rahat nykyhetkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi vaan joku päivä osua kohdilleen. Mä sain tuurilla vakipaikan yli 5-kymppisenä, kun työpaikkaan valittu ei aloittanutkaan. Ottivat sitten minut. Sitä ennen olin kolmessakin eri vuokratyöpaikassa, pisin kesti yli vuoden. Kävin työkkärin järkkäämän taloushallinnon koulutuksen oman osaamiseni laajentamiseksi ja se auttoi saamaan nykyisen työpaikkani. Ei siis ollut mikään höpöhöpö cv-kyrssi vaan 10 kuukauden koulutus ensin ns. koulunpenkillä ja päälle noin neljän kuukauden työharjoittelu. Työharjoittelupaikastakin soitettiin muutaman kuukauden päästä sen loputtua ja tarjottiin töitä. Mutta olin silloin jo saanut tämän nykyisen vakipaikan.
Ei onnistu enää edes kesätöitä ei nuoret saa kun suomi on ladattu siirtotyövoimalla.
Kesätöihin on meille palkattu yli 100 suomalaista, osa nuoria ja osa jo kokeneempia. Nuorien kilpailijoiksi on tulleet vanhemmat, kun muuta ei saa kuin kesätöitä.
Nuori menee aina ohi aikuisten, jopa se ruskea on ihanan eksoottinen ja aito verrattuna koulutettuun ammattilaiseen koska rekrytoimassa on lissu ja jasperi 25v
Työnhakijat paljastavat karvaat kokemuksensa – "Kun rekrytoija on nimeltään Emmi, Ida, Jere, Oliver..."
Ikäsyrjintä rehottaa työelämässä, IS:n lukijat paljastavat.
Riippuu aka paljon alasta. Meillä ei ns. ruskeita ole kuin kourallinen parin tuhannen joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi vaan joku päivä osua kohdilleen. Mä sain tuurilla vakipaikan yli 5-kymppisenä, kun työpaikkaan valittu ei aloittanutkaan. Ottivat sitten minut. Sitä ennen olin kolmessakin eri vuokratyöpaikassa, pisin kesti yli vuoden. Kävin työkkärin järkkäämän taloushallinnon koulutuksen oman osaamiseni laajentamiseksi ja se auttoi saamaan nykyisen työpaikkani. Ei siis ollut mikään höpöhöpö cv-kyrssi vaan 10 kuukauden koulutus ensin ns. koulunpenkillä ja päälle noin neljän kuukauden työharjoittelu. Työharjoittelupaikastakin soitettiin muutaman kuukauden päästä sen loputtua ja tarjottiin töitä. Mutta olin silloin jo saanut tämän nykyisen vakipaikan.
Ei onnistu enää edes kesätöitä ei nuoret saa kun suomi on ladattu siirtotyövoimalla.
Kesätöihin on meille palkattu yli 100 suomalaista, osa nuoria ja osa jo kokeneempia. Nuorien kilpailijoiksi on tulleet vanhemmat, kun muuta ei saa kuin kesätöitä.
Nuori menee aina ohi aikuisten, jopa se ruskea on ihanan eksoottinen ja aito verrattuna koulutettuun ammattilaiseen koska rekrytoimassa on lissu ja jasperi 25v
Työnhakijat paljastavat karvaat kokemuksensa – "Kun rekrytoija on nimeltään Emmi, Ida, Jere, Oliver..."
Ikäsyrjintä rehottaa työelämässä, IS:n lukijat paljastavat.
Riippuu aka paljon alasta. Meillä ei ns. ruskeita ole kuin kourallinen parin tuhannen joukosta.
90% uusista työpaikoista menee ruskeille ja balteille. Iiseihin entrylevelin hommiin aina ulkomaalainen.
Töitä löytyy kun on osaamista mitä tarvitaan nykypäivänä. Suosittelen opettelemaan tekoälyn käyttöä eri tilanteissa niin töitä löytyy varmasti.
Marjanpoimijoita tarvitaan aina joten töitä kyllä saa jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa työ vastaan
Minkä työn?
Siis tarjoat oman työsi minulle ja jäät vapaaehtoisesti työttömäksi?
Hmmm....Eli ikäänkuin vanha vuorotteluvapaa voitaisiin ottaa takaisin ja työttömät pääsisivät vaikkapa puoleksi vuodeksi työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Se voi vaan joku päivä osua kohdilleen. Mä sain tuurilla vakipaikan yli 5-kymppisenä, kun työpaikkaan valittu ei aloittanutkaan. Ottivat sitten minut. Sitä ennen olin kolmessakin eri vuokratyöpaikassa, pisin kesti yli vuoden. Kävin työkkärin järkkäämän taloushallinnon koulutuksen oman osaamiseni laajentamiseksi ja se auttoi saamaan nykyisen työpaikkani. Ei siis ollut mikään höpöhöpö cv-kyrssi vaan 10 kuukauden koulutus ensin ns. koulunpenkillä ja päälle noin neljän kuukauden työharjoittelu. Työharjoittelupaikastakin soitettiin muutaman kuukauden päästä sen loputtua ja tarjottiin töitä. Mutta olin silloin jo saanut tämän nykyisen vakipaikan.
Onnea työpaikasta. Itse olen hakenut samaan koulutukseen mutten ole päässyt. Näen ikääntyneelle yhtenä harvoista mahdollisuuksista oikeasti löytää töitä. On mulla parikin koulutusta/tutkintoa ja työkokemusta mutta oma ala on erityisen tunnettu ikäsyrjinnästään.
Ilolla odotan tarkempaa tietoa syksyn uudistuksesta ja sen myötä mahdollisuutta opiskella vapaammin. Alan kasata taloushallinnon tradenomin tutkintoa avoimen opinnoista pikkuhiljaa. Niin ettei varsinaisia pakollisia kursseja ja opintoja ole kuin ehkä 1,5v jäljellä. Yritän koko ajan päästä verkkototeutuksena järjestettävään koulutukseen opiskelijaksi. Hakiessa mennee jokin aika siinäkin, moni suunnittelee samaa. Jos joskus pääsen sisälle niin työkkäri saattaa puoltaa opiskelua kun niitä on enää vähän jäljellä. Parhaassa tapauksessa tietenkin työllistyn alalle ja saan opinnot vietyä loppuun työn ohessa. Ikää on sen verran että saatan olla eläkkeellä ennen kuin tämä projekti on maalissaan. Eläkkeellä sentään saa vapaasti opiskella.
Suomalaiset itse antoi maansa pois. Nauttikaa passiivisuudestanne. Uuskolonialisoitu banaanitasavalta. Mut hei joku poliitikko sitä ja tätä voi ei nyt minä kyllä näytän ja äänestän! Jääkiekko!
Täytän syksyllä 66 ja nytkin oli valittavissa kolmesta työpaikasta.