Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekee loppuelämän kun ei töitä saa enää 50 vuotiaana.

Vierailija
15.06.2026 |

Tulee aika pitkäksi kun makoilee vaan kotona eikä ole rahaa tehdä mitään eikä ole mahdollisuuksia tienata rahaa.

Kommentit (217)

Vierailija
161/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjanpoimijoita tarvitaan aina joten töitä kyllä saa jos haluaa.

Kerro mistä voin hakea vakituista marjanpoimijan virkaa. Palkaksi riittää mediaani 4 tonnia kuussa jolla elää suomen hinnoilla. Kesällä haluan pitää lomat niinkuin muutkin työlliset.

Vierailija
162/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200 000 eläkeläistä saa asumistukea.

Eläkemenot 40 Miljardia työttömyyskorvauksiin 1 miljardi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisiin pätee hyvin sanonta että tyhmältä syödään ensimmäisenä eväät. 

Vierailija
164/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala yrittäjäksi ilman rahaa. On teillä typeriä ideoita.

Digitaalisen yrityksen laittaa pystyyn muutamalla satasella.  Lisäksi voi hakea starttirahaa, joka auttaa yrittäjän toimeentulossa alkuvaiheessa, ja lisäksi on erilaisia julkisia tukia ja lainoja kuten Business Finlandin ja ELY-keskusten rahoitus  Yksityisellä puolella bisnesenkelit eli angel investorit voivat sijoittaa alkuvaiheen yrityksiin vastineeksi omistusosuudesta, ja myöhemmässä vaiheessa mukaan voivat tulla pääomasijoittajat (VC), kun kasvua ja näyttöä on jo olemassa. Lisäksi on joukkorahoitus, jossa ideaa tai tuotetta voidaan myydä etukäteen yleisölle esimerkiksi Kickstarterin kaltaisilla alustoilla. Ja sitten on vielä esimerkiksi dropshipping, joka ei ole varsinaisesti rahoitusmuoto vaan liiketoimintamalli, jossa voi aloittaa verkkokaupan ilman varastoa.

Mitään näistä ei saa jos ei oke esittää hyvää tuottavaa yritysideaa. Starttirahan ehtona on vielä sekin, että sitä ei myönnetä henkilölle, joka perustaa yrityksen alalle millä on kova kilpailu. Starttiraha ei ole yrityksen rahaa vaan henkilökohtainen verotettava etuus. Sitä voidaan myöntää myös rajallisen ajan, kaikki eivät saa täyttä aikaa. 

Vierailija
165/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala yrittäjäksi ilman rahaa. On teillä typeriä ideoita.

Digitaalisen yrityksen laittaa pystyyn muutamalla satasella.  Lisäksi voi hakea starttirahaa, joka auttaa yrittäjän toimeentulossa alkuvaiheessa, ja lisäksi on erilaisia julkisia tukia ja lainoja kuten Business Finlandin ja ELY-keskusten rahoitus  Yksityisellä puolella bisnesenkelit eli angel investorit voivat sijoittaa alkuvaiheen yrityksiin vastineeksi omistusosuudesta, ja myöhemmässä vaiheessa mukaan voivat tulla pääomasijoittajat (VC), kun kasvua ja näyttöä on jo olemassa. Lisäksi on joukkorahoitus, jossa ideaa tai tuotetta voidaan myydä etukäteen yleisölle esimerkiksi Kickstarterin kaltaisilla alustoilla. Ja sitten on vielä esimerkiksi dropshipping, joka ei ole varsinaisesti rahoitusmuoto vaan liiketoimintamalli, jossa voi aloittaa verkkokaupan ilman varastoa.

Mitään näistä ei saa jos ei oke esittää hyvää tuottavaa yritysideaa. Starttirahan ehtona on vielä sekin, että sitä ei myönnetä henkilölle, joka perustaa yrityksen alalle millä on kova kilpailu. Starttiraha ei ole yrityksen rahaa vaan henkilökohtainen verotettava etuus. Sitä voidaan myöntää myös rajallisen ajan, kaikki eivät saa täyttä aikaa. 

Starttiavustus on 500 euroa kuussa sillä ei länsimaissa yritystä perusteta.

Vierailija
166/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa ainoa vaihtoehto on etsiä elämää toisesta maasta. Suomessa kaikki ovet sulkeutuu kun täyttää 40.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kävelyllä, polkupyöräile, perusta vaikka joku hyvänmielen ryhmä, lue, maalaa, opettele soittamaan jotain instrumenttia, tanssi, laula, tee käsitöitä, mene auttamaan ihmisiä, meditoi... Tekemistä on loputtomasti!

Vierailija
168/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussi akkaasi, mäntti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se voi vaan joku päivä osua kohdilleen. Mä sain tuurilla vakipaikan yli 5-kymppisenä, kun työpaikkaan valittu ei aloittanutkaan. Ottivat sitten minut. Sitä ennen olin kolmessakin eri vuokratyöpaikassa, pisin kesti yli vuoden. Kävin työkkärin järkkäämän taloushallinnon koulutuksen oman osaamiseni laajentamiseksi ja se auttoi saamaan nykyisen työpaikkani. Ei siis ollut mikään höpöhöpö cv-kyrssi vaan 10 kuukauden koulutus ensin ns. koulunpenkillä ja päälle noin neljän kuukauden työharjoittelu. Työharjoittelupaikastakin soitettiin muutaman kuukauden päästä sen loputtua ja tarjottiin töitä. Mutta olin silloin jo saanut tämän nykyisen vakipaikan.

Kivat sulle, mutta Suomessa on silti Europan pahin työttömyys. Ei ole mitenkään mahdollista, että kaikilla 5-kymppisillä yhtenä päivänä osuu kohdilleen. Ei tule tapahtumaan. 

Vierailija
170/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kävelyllä, polkupyöräile, perusta vaikka joku hyvänmielen ryhmä, lue, maalaa, opettele soittamaan jotain instrumenttia, tanssi, laula, tee käsitöitä, mene auttamaan ihmisiä, meditoi... Tekemistä on loputtomasti!

Millään noilla ei maksa laskuja tai pääse edes köyhyysrajalle 1500 eur kuussa. 

Nämä on työllisten vapaa-ajan viettohaaveita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käydä niin että elämä ei ole vielä puolessavälissäkään. Itsekin 51v työtön, toki olin välillä vakitöissä mutta nyt en kelpaa mihinkään.

Vierailija
172/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja sitten on vielä esimerkiksi dropshipping, joka ei ole varsinaisesti rahoitusmuoto vaan liiketoimintamalli, jossa voi aloittaa verkkokaupan ilman varastoa."

 

Kuinka monesta suomalaisen perustamasta dropshipping-yrityksestä sinä olet tässä kuussa ostanut ja kuinka monella eurolla? Jos et vielä yhdestäkään, mitä (kiinalaista) tavaraa olet vailla, jota et itse suoraan Temusta osta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
173/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuossa tilanteessa alkaisin opiskelemaan norjaa ja menisin sinne töihin.

Olen lukenut että osa työnantajista siellä maksaa lennot ja majoitukset.

Vierailija
174/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katherine.Rosemary kirjoitti:

Minä tuossa tilanteessa alkaisin opiskelemaan norjaa ja menisin sinne töihin.

Olen lukenut että osa työnantajista siellä maksaa lennot ja majoitukset.

Opiskeleeko esim ukrainalaiset suomea ennenkuin tulee suomeen ja elätetään ja järkkäillään iisit duunit? Jännä miten suomalaisen pitää sitä ja tätä tehdä ollakseen yhteiskuntakelpoinen kehitysmaista tulleet on sitä vain ostamalla lentolipun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kävelyllä, polkupyöräile, perusta vaikka joku hyvänmielen ryhmä, lue, maalaa, opettele soittamaan jotain instrumenttia, tanssi, laula, tee käsitöitä, mene auttamaan ihmisiä, meditoi... Tekemistä on loputtomasti!

Jos ei ole rahaa siirtyä eläkkeelle epävirallisessa rehellisessä suomen 50v eläkeiässä, mahdollisesti jossain järkevämmän hintaisessa maassa. Voi tosiaan alkaa vaikka laulamaan ja tanssimaan meditoimaan.

Vierailija
176/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt sitä Presidenttin uudenvuodenpuheessa kertomaa työvoimapulaa jota varten hänen mielestä tarvitaan maa han muuttoa?

Vierailija
177/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kurjalta tämä.  Ehkä oma työnantajani on sitten reilu kaveri kun palkkaa kyllä niin nuoria kuin jo työuran loppusuoralla olevia. 

Vierailija
178/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne duunit on joita iltasanomat mainostaa että pääsee ilman koulutusta ja saa 7 tonnia kuukaudessa?

Vierailija
179/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kurjalta tämä.  Ehkä oma työnantajani on sitten reilu kaveri kun palkkaa kyllä niin nuoria kuin jo työuran loppusuoralla olevia. 

40-50v ei ole loppusuoralla vaan pitäisi olla parhaassa tienaamisiässä. Niin se ennen meni. Silloin kun pääsi eläkkeelle 60 vuotiaana. Nyt eläkeikä alkaa 70vuotiaana.

Vierailija
180/217 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, kun suomalaiset viisikymppiset eivät kelpaa työelämään, mutta jenkkilässä monet ovat vielä töissä 70+. 

Kukaan fyyssisesti kuormittavassa suorittavassa työssä oleva ei ole vapaaehtoisesti työelämässä yli 70 -vuotiaana. Ei ole taloudellisesti varaa jäädä eläkkeelle.