Tänään on kulunut 30 vuotta Leningrad Cowboysin ja puna-armeijan kuoron konsertista Senaatintorilla
Olitko paikalla. Minä olin! Ikimuistoinen tapahtuma.
Kommentit (15)
En ollut paikalla mutta jälkikäteen olen katsonut sen keikan monta kertaa.
Miksi yhtyeellä tuollainen nimi? Ja vielä puna-armeijan kuoro 🤔
Katselin telkkarista. Suoraan sanottuna en koskaan päässyt oikein sisälle tuohon Leningrad cowboys-juttuun, mutta olihan se aikansa merkkitapaus. Tavallaan hassu ajankuva. Olivat puna-armeijan kuoron kanssa Music Televisionin gaalassakin.. silloin oli toisenlainen maailma.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhtyeellä tuollainen nimi? Ja vielä puna-armeijan kuoro 🤔
Kaurismäen leffasta kai tämä alunperin lähti.
Olin! Oli se vähän toista aikaa silloin, oltiin väleissä Venäjän kanssa.
Olin silloin niin nuori että en oikein ymmärtänyt tuollaisen päälle, plus asuin kaukana Helsingistä.
Myöhemmin olen kyllä nähnyt Kaurismäen elokuvan konsertista.
Se oli aikaa jolloin pystyi uskomaan positiiviseen kehitykseen Venäjän osalta. Oli hetken aikaa näkyvissä vaihtoehto että venäjä olisi kehittynyt avoimeksi ja demokraattiseksi valtioksi joka olisi voinut olla arvostettu ja kunnioitettu kauppa- ja poliittinen kumppani Euroopalle.
Toisin kävi ja se on 100% venäläisten itsensä syy vaikka kremlin proagandistit yrittävät syytää milloin Yhdysvaltoja, Eurooppaa tai YK:ta omien sikailujensa jälkipyykistä.
Tällä hetkellä olisi helpompaa hyväksyä vaikka suomalaisen yrityksen yhteistyö pohjoiskorean kuin Venäjän kanssa enkä usko että tilanne voi muuttua enää millään muulla kuin totaaliselta vallanvaihdolla jossa putlerille ja hänen lakeijoilleen käy huonosti.
(Olin paikalla)
Leningrad cowboys oli lähinnä Kaurismäen muusikkokavereiden sisäpiiriläppää ja (pieru)huumoria. Tuo puna-armeijan kuoro oli sitten erikseen. Se oli niin eksoottista, että ylitti kv-uutiskynnyksen. Ei LC itsessään olisi kiinnostanut siinä määrin.
Ohis: tiedätkö kuka oli puna-armeijan perustaja, ainakin ChatGPT:n mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Olin. Mahtava konsertti.
Oliko paljon porukkaa. Minä olin 12.6.1993
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä olisi helpompaa hyväksyä vaikka suomalaisen yrityksen yhteistyö pohjoiskorean kuin Venäjän kanssa enkä usko että tilanne voi muuttua enää millään muulla kuin totaaliselta vallanvaihdolla jossa putlerille ja hänen lakeijoilleen käy huonosti.
Voisi Pohjois-Korea ensin maksaa Suomelle jo vuosikymmenien takaiset rästivelat, ennen kuin aletaan kauppaa käymään.
Olin. Mahtava konsertti.