Mitä tekee loppuelämän kun ei töitä saa enää 50 vuotiaana.
Tulee aika pitkäksi kun makoilee vaan kotona eikä ole rahaa tehdä mitään eikä ole mahdollisuuksia tienata rahaa.
Kommentit (217)
Työmarkkinatukea ei enää ole eikä peruspäivärahaa. Niiden tilalle tuli toukokuussa yleistuki.
"Yleistukea vähentävät pääomatulot, ove, omaishoidontuki, tekijänoikeuskorvaukset ja perhehoitajan palkkiot myös yli 55-vuotiailla työttömillä."
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua, ne pitää myydä.
Oikeestiko ei saa omistaa kesämökkiä?
Mulla on asunto täynnä itsetekemiäni kesäkukka-asetelmia. Onpahan ainakin tyylikästä. Olen opiskellut sidontaa netistä.
Talvella on krassit ja havupunokset viimeisen päälle.
Kerään ja kuivaan luonnon yrttejä.
Vuokra-asuntoon ei saa asumistukea, jos on tuottavaa omaisuutta kuten sijoitusasunto tai osakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua, ne pitää myydä.
Oikeestiko ei saa omistaa kesämökkiä?
Estää toimeentulotuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua, ne pitää myydä.
Oikeestiko ei saa omistaa kesämökkiä?
Ei, sun pitää myydä mökki ja käyttää siitä saadut rahat ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua, ne pitää myydä.
Oikeestiko ei saa omistaa kesämökkiä?
Estää toimeentulotuen.
Ei sitä toimeentulotuellakaan pystyisi pitämään. Siitä menee kuitenkin kiinteistöverot ja vakuutukset.
Ei saa olla myöskään asuntovaunua tai venettä, jos hakee toimeentulotukea eikä säästöjä tilillä.
Kela katsoo myös puolison tileillä olevat rahat ja tulot, jos hakee toimeentulotukea. Eli ei saa mitään.
Eläkeikä nousee koko ajan. Jos on omaisuutta ja haluaa sen pitää niin on pakko käydä töissä eläkeikään asti. Paitsi tietysti, jos on tileillä isot summat rahaa eikä tarvitse tukia.
Menepäs nyt, kesämökkijankuttaja, jonnekin muualle. Olet sotkenut ihan tarpeeksi monta keskustelua tuolla spämmilläsi.
Jos asuu vuokralla eikä omistaa mitään saa asumistukea ja toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Menepäs nyt, kesämökkijankuttaja, jonnekin muualle. Olet sotkenut ihan tarpeeksi monta keskustelua tuolla spämmilläsi.
Ei se ole spämmi vaan sääntö kelan tuissa.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikä nousee koko ajan. Jos on omaisuutta ja haluaa sen pitää niin on pakko käydä töissä eläkeikään asti. Paitsi tietysti, jos on tileillä isot summat rahaa eikä tarvitse tukia.
Veikkaanpa, että tulevaisuudessa ei välttämättä ole vuokramökeistä pulaa, jos vaatimaton taso riittää.
Kesämökin voi myös vuokrata.
Jos on elänyt siivosti on 50v miehille uusi 30v. Suomeen ei kannatta jäädä kun töitä saa vaan alle 40 vuotiaat ja muutenkin miesviha on ihan avointa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikä nousee koko ajan. Jos on omaisuutta ja haluaa sen pitää niin on pakko käydä töissä eläkeikään asti. Paitsi tietysti, jos on tileillä isot summat rahaa eikä tarvitse tukia.
Veikkaanpa, että tulevaisuudessa ei välttämättä ole vuokramökeistä pulaa, jos vaatimaton taso riittää.
Kesämökin voi myös vuokrata.
Vuokratulot eli pääomatulot leikkaavat yleistukea eikä vuokra-asuntoon saa asumistukea, jos on pääomatuloja (ei saa olla tuottavaa omaisuutta).
"Mitä kuuluu toimeentulotuen asumismenoihin.
- se osuus pääoma- tai rahoitusvastikkeesta, jolla katetaan yhtiölainan korkoja."
Eli yhtiölainaa ei lasketa menoksi paitsi sen korot lasketaan menoiksi.
www.kela.fi/toimeentulotuki-mihin-menoihin#hyvaksyttavat-asumismenot-er…
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä. Ei meitä yli viisikymppisiä kukaan enää palkkaa, vaikka osaamista ja virtaakin olisi.
Olen 58-vuotias ja puoli vuotta sitten minut palkattiin elintarvikealalle.
Minulla on 2 osa-aikatyötä ja kun molemmissa on vuoroja niin yhteensä teen kokoaikaista työtä.
Ei saa lannistua ja vähätellä itseä.
Minulta meni omaisuus ja terveys, kun yritykseltäni loppuivat työt. Vaikka olen fyysisesti raihnainen, voisin kuitenkin tehdä kaikenlaista pientä tai hitaasti valmistuvaa, mutta toimeentulotuen vuoksi se ei kannata.