Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekee loppuelämän kun ei töitä saa enää 50 vuotiaana.

Vierailija
15.06.2026 |

Tulee aika pitkäksi kun makoilee vaan kotona eikä ole rahaa tehdä mitään eikä ole mahdollisuuksia tienata rahaa.

Kommentit (217)

Vierailija
101/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko tai elä, mietin samaa kolmikymppisenä. Olen alkanut harrastaa vain enemmän taidetta, virkkausta, kädentaitoja, muovailen massasta kaikkea. Ehkä nämä joskus sitten työllistää jos on tarpeeksi hyvä. Toisaalta työttömänä ei uskolla ryhtyä yrittäjäksikään, koska voi menettää ihan kaiken.

Minulta meni omaisuus ja terveys, kun yritykseltäni loppuivat työt. Vaikka olen fyysisesti raihnainen, voisin kuitenkin tehdä kaikenlaista pientä tai hitaasti valmistuvaa, mutta toimeentulotuen vuoksi se ei kannata. 

Vierailija
102/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatukea ei enää ole eikä peruspäivärahaa. Niiden tilalle tuli toukokuussa yleistuki.

"Yleistukea vähentävät pääomatulot, ove, omaishoidontuki, tekijänoikeuskorvaukset ja perhehoitajan palkkiot myös yli 55-vuotiailla työttömillä."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772937.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua, ne pitää myydä.

Oikeestiko ei saa omistaa kesämökkiä?

Vierailija
104/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on asunto täynnä itsetekemiäni kesäkukka-asetelmia. Onpahan ainakin tyylikästä. Olen opiskellut sidontaa netistä.

 

Talvella on krassit ja havupunokset viimeisen päälle.

Vierailija
105/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään ja kuivaan luonnon yrttejä.

Vierailija
106/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asuntoon ei saa asumistukea, jos on tuottavaa omaisuutta kuten sijoitusasunto tai osakkeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua, ne pitää myydä.

Oikeestiko ei saa omistaa kesämökkiä?

Estää toimeentulotuen.

Vierailija
108/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua, ne pitää myydä.

Oikeestiko ei saa omistaa kesämökkiä?

Ei, sun pitää myydä mökki ja käyttää siitä saadut rahat ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua, ne pitää myydä.

Oikeestiko ei saa omistaa kesämökkiä?

Estää toimeentulotuen.

Ei sitä toimeentulotuellakaan pystyisi pitämään. Siitä menee kuitenkin kiinteistöverot ja vakuutukset.

Vierailija
110/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa olla myöskään asuntovaunua tai venettä, jos hakee toimeentulotukea eikä säästöjä tilillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela katsoo myös puolison tileillä olevat rahat ja tulot, jos hakee toimeentulotukea. Eli ei saa mitään.

Vierailija
112/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikä nousee koko ajan. Jos on omaisuutta ja haluaa sen pitää niin on pakko käydä töissä eläkeikään asti. Paitsi tietysti, jos on tileillä isot summat rahaa eikä tarvitse tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepäs nyt, kesämökkijankuttaja, jonnekin muualle. Olet sotkenut ihan tarpeeksi monta keskustelua tuolla spämmilläsi.

Vierailija
114/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu vuokralla eikä omistaa mitään saa asumistukea ja toimeentulotukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menepäs nyt, kesämökkijankuttaja, jonnekin muualle. Olet sotkenut ihan tarpeeksi monta keskustelua tuolla spämmilläsi.

Ei se ole spämmi vaan sääntö kelan tuissa.

Vierailija
116/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikä nousee koko ajan. Jos on omaisuutta ja haluaa sen pitää niin on pakko käydä töissä eläkeikään asti. Paitsi tietysti, jos on tileillä isot summat rahaa eikä tarvitse tukia.

Veikkaanpa, että tulevaisuudessa ei välttämättä ole vuokramökeistä pulaa, jos vaatimaton taso riittää. 

 

Kesämökin voi myös vuokrata. 

Vierailija
117/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on elänyt siivosti on 50v miehille uusi 30v. Suomeen ei kannatta jäädä kun töitä saa vaan alle 40 vuotiaat ja muutenkin miesviha on ihan avointa.

Vierailija
118/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikä nousee koko ajan. Jos on omaisuutta ja haluaa sen pitää niin on pakko käydä töissä eläkeikään asti. Paitsi tietysti, jos on tileillä isot summat rahaa eikä tarvitse tukia.

Veikkaanpa, että tulevaisuudessa ei välttämättä ole vuokramökeistä pulaa, jos vaatimaton taso riittää. 

 

Kesämökin voi myös vuokrata. 

Vuokratulot eli pääomatulot leikkaavat yleistukea eikä vuokra-asuntoon saa asumistukea, jos on pääomatuloja (ei saa olla tuottavaa omaisuutta).

Vierailija
119/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä kuuluu toimeentulotuen asumismenoihin.

- se osuus pääoma- tai rahoitusvastikkeesta, jolla katetaan yhtiölainan korkoja."

Eli yhtiölainaa ei lasketa menoksi paitsi sen korot lasketaan menoiksi.

www.kela.fi/toimeentulotuki-mihin-menoihin#hyvaksyttavat-asumismenot-er…

Vierailija
120/217 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä. Ei meitä yli viisikymppisiä kukaan enää palkkaa, vaikka osaamista ja virtaakin olisi.

 Olen 58-vuotias ja puoli vuotta sitten minut  palkattiin elintarvikealalle.  

 Minulla on 2 osa-aikatyötä ja kun molemmissa on vuoroja niin yhteensä teen kokoaikaista työtä.

Ei saa lannistua ja vähätellä itseä.