Mitä tekee loppuelämän kun ei töitä saa enää 50 vuotiaana.
Tulee aika pitkäksi kun makoilee vaan kotona eikä ole rahaa tehdä mitään eikä ole mahdollisuuksia tienata rahaa.
Kommentit (217)
Sinulle on annettu tämä yksi ainoa elämä ja vingut siitä, ettei ole mitään tekemistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöhään menestyneitä ihmisiä
Colonel Harland Sanders
Aloitti KFC:n franchising-toiminnan yli 60-vuotiaana pitkän epäonnistumisten sarjan jälkeen.Ray Kroc
Rakensi McDonald’sista maailmanlaajuisen ketjun vasta yli 50-vuotiaana.Sam Walton
Perusti Walmartin 44-vuotiaana ja kasvatti sen myöhemmin valtavaksi yritykseksi.Morgan Freeman
Sai läpimurtonsa näyttelijänä vasta 50-vuotiaana.Vera Wang
Aloitti muotisuunnittelijan uran 40-vuotiaana.Stan Lee
Loi tunnetuimmat Marvel-hahmonsa vasta keski-iässä.Grandma Moses
Aloitti maalaamisen tosissaan lähes 80-vuotiaana ja tuli kuuluisaksi.Laura Ingalls Wilder
Julkaisi ensimmäisen kirjansa 65-vuotiaana.Peter Mark Roget
Julkaisi tunnetun tesauruksensa 73-vuotiaana.Henry Ford
Perusti Ford Motor Companyn 40-vuotiaana useiden epäonnistuneiden yritysten jälkeen.Arianna Huffington
Perusti Huffington Postin 55-vuotiaana ja teki siitä valtavan mediabrändin.Reid Hoffman
Perusti LinkedInin keski-iässä ja nousi merkittäväksi teknologiavaikuttajaksi.Charles Bukowski
Sai laajempaa menestystä kirjailijana vasta yli 50-vuotiaana.Toni Morrison
Voitti Nobelin kirjallisuuspalkinnon myöhemmällä iällä.Samuel L. Jackson
Sai läpimurtonsa elokuvassa Pulp Fiction yli 40-vuotiaana.Raymond Chandler
Aloitti rikoskirjailijana lähes 50-vuotiaana.Harland David Sanders
(Sama kuin Colonel Sanders) nousi maailmanmaineeseen vasta vanhemmalla iällä.Anna Mary Robertson Moses
(Grandma Moses) todellinen läpimurto tapahtui 80-vuotiaana.Maailma oli aivan toinen heidän aikanaan. Suomesta puhumattakaan.
No ihan vaikka JK Rowling, joka eli yksinhuoltajana, taloudellisesti tiukilla, ja kirjoitti ensimmäistä Harry Potter -kirjaa kahviloissa samalla kun huolehti lapsestaan.
Hieno neuvo taas: kirjoita satukirja ja tee sillä miljoonia.
Suomessa kustantamoille lähetetyistä käsikirjoituksista muutama promille julkaistaan.
Ne onnistuvat, jotka uskovat onnistuvansa ja tekevät töitä tämän eteen. Ehkeivät menesty satukirjan kirjoittajina, mutta menestyvät jollain muulla lailla.
Jaha, sinä oletkin lueskellut tsemppikirjallisuutta, jonka tehtävänä on tuoda rahaa vain kirjoittajilleen. Kliseitä kliseiden perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, kun suomalaiset viisikymppiset eivät kelpaa työelämään, mutta jenkkilässä monet ovat vielä töissä 70+.
Ulkomailta tulee paljon nuoria tekemään ne työt niin 50+ ei enää tarvi ottaa töihin.
Omaa ammattitaitoa kannattaa kehittää niin, että ei häviä nuoremmille.
Ja väärennetyt paperit ja kasvokirurgia kelan tuella, jotta saa iän piiloon, niinkö?
Onhan se tylsää, kun maksuttomat harrastukset ovat hyvin rajoitetut ja kaikki sosiaalisetkin suhteet pitää lopettaa, kun ei rahatonta aikuista kukaan halua riippukivekseen. Siinä sitten yksin käydään kävelyllä, kirjastossa ja mietitään riittääkö rahat ruokaan, lääkkeisiin tai uusiin silmälaseihin. Täysin perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tylsää, kun maksuttomat harrastukset ovat hyvin rajoitetut ja kaikki sosiaalisetkin suhteet pitää lopettaa, kun ei rahatonta aikuista kukaan halua riippukivekseen. Siinä sitten yksin käydään kävelyllä, kirjastossa ja mietitään riittääkö rahat ruokaan, lääkkeisiin tai uusiin silmälaseihin. Täysin perseestä.
Tätä se on itselläkin. Aina yksin. En minä siitä nyt masentuneen tyylisesti kärsi, pärjäilen, mutta tuntuuhan se vähän tyhjältä elämältä. Olla irti kaikesta elämästä, yksikseen vaan tappaa aikaa juuri kävelemisellä, kirjastolla jne mikä nyt vaan on ilmaista.
Nauti. Löydä itsesi. Etsi ja tapaa sukulaisia. Tapaaminen onnistuu vaikkapa Google Metsissä. Tai Whatsapissa. On ihan seikkailu tavata unohtuneita sukulaisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkaa, kudo, myy tavaraa kirppiksillä, kävele, aloita juoksu harrastus, hanki vapaaehtoistyöhön jonnekin
Kävelemistä ja juoksua lukuunottamatta nämä on kielletty työttömiltä.
No ei ole. Minä tein paljon käsitöitä työttömänä ollessani ja myin niitä sekä pidin nettikirpputoria.
Älkää vaan uskoko tätä. Tuet lähtee kun sut katsotaan yrittäjäksi tai tuloja tulee noista myynneistä.
Voi teoriassa pitää paikkansa. Valmistin opiskelijana käymistuotteita ja myin myös kavereille/tutuille. Ei vaikuttanut opintotukiin, enkä jäänyt kiinni. Rötös on vanhentunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkaa, kudo, myy tavaraa kirppiksillä, kävele, aloita juoksu harrastus, hanki vapaaehtoistyöhön jonnekin
Kävelemistä ja juoksua lukuunottamatta nämä on kielletty työttömiltä.
No ei ole. Minä tein paljon käsitöitä työttömänä ollessani ja myin niitä sekä pidin nettikirpputoria.
Älkää vaan uskoko tätä. Tuet lähtee kun sut katsotaan yrittäjäksi tai tuloja tulee noista myynneistä.
Voi teoriassa pitää paikkansa. Valmistin opiskelijana käymistuotteita ja myin myös kavereille/tutuille. Ei vaikuttanut opintotukiin, enkä jäänyt kiinni. Rötös on vanhentunut.
Niin, et jäänyt kiinni. Mitäs, jos olisit jäänyt?
Vaikea tehdä mitään kun työkkärikin kieltää tekemisen. Ei saa esimerkiksi jakaa lehtiä tai käydä kursseilla koska heti se katsotaan opiskeluksi joten ei voi ottaa töitä vastaan ja tuet katkaitaan.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan bruttotulot ja varallisuus vaikuttavat asumistukeen.
Vierailija kirjoitti:
Virkaa, kudo, myy tavaraa kirppiksillä, kävele, aloita juoksu harrastus, hanki vapaaehtoistyöhön jonnekin
Vapaaehtoistyö kielletty työttömältä. En todellakaan osaa virkata tai kutoa eikä kiinnosta. Luonnossa viihtyisin mutta näillä (osin teko-)nivelillä vähän kömpelöä. Rahaa tarvitsen kipeästi.
N50
Tällainen uutinen. Tiedän, mitä ryhtyisin opiskelemaan, jos minulla olisi 440 euroa ylimääräistä.
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/opiskelua-tyottomana-helpottavat-la…
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä. Ei meitä yli viisikymppisiä kukaan enää palkkaa, vaikka osaamista ja virtaakin olisi.
Tuo on aivan hullua! Kovat tuöhalut on.
Usko tai elä, mietin samaa kolmikymppisenä. Olen alkanut harrastaa vain enemmän taidetta, virkkausta, kädentaitoja, muovailen massasta kaikkea. Ehkä nämä joskus sitten työllistää jos on tarpeeksi hyvä. Toisaalta työttömänä ei uskolla ryhtyä yrittäjäksikään, koska voi menettää ihan kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle on annettu tämä yksi ainoa elämä ja vingut siitä, ettei ole mitään tekemistä?
Voi kuule sinä höpsö!Sinä synnyt ensi elämässä satiaisena Turtiaisen vasempaan kivekseen.
"Yleistukea pienentävät tulot
- omat palkkatulosi
- vanhempiesi tulot, jos asut heidän kanssaan
- muut kuin palkkatulot, esimerkiksi tuet ja pääomatulot
Otamme tulot huomioon bruttona (Bruttotulo on tulojen määrä, josta ei ole vähennetty veroja eikä muita pakollisia maksuja)."
www.kela.fi/tyottomyys-yleistuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua, ne pitää myydä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tosi surullista ettei ihminen keksi elämässään mitään muuta tekemistä kuin sen mitä työnantaja komentaa tekemään.
Moni varmaan keksii/keksisi mutta suurta huolta ja ahdistusta aiheuttaa toimeentulo pitkäaikaisena työttömänä.
Älkää vaan uskoko tätä. Tuet lähtee kun sut katsotaan yrittäjäksi tai tuloja tulee noista myynneistä.