Veli osti itselleen suvun vanhan kesämökin ja nyt ei päästä enää kesävieraita
Onko reilua teistä tuo? Lapsena kaikki oltiin siellä. Nyt veli viettää siellä osan ajasta kesällä ja loput vuokraa netissä muille. Sukulaistenkin pitäisi maksaa vuokraa eli vuokrata mökki, jos sinne haluavat.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
No olettaa, että osallistutte mökin ylläpitoon kuten ennenkin (?), niin silloin toki teillekin kuuluisi jokunen viikko siellä ilman mitään vuokranmaksuja.
Toki toki- kèharí
Mikä tässä on se ongelma? Hän osti sen, joten hän omistaa sen nyt. Olisit ostanut itse. Ai ei ollu rahaa. No se ei varmaan oo veljesi syy. Joku kateus taustalla tässä.
Onko ap:lla tapana käyttää polttopuut, vessapaperit, huussin kuivikkeet, kaasut sun muut vastikkeetta ? Tarjoutuuko ap koskaan haravoimaan pihaa ja rantaa, tyhjentämään hyyskää, pesemään ikkunoita ja saunaa ? Vai lokkeilee vain syöden jääkaapinkin tyhjäksi? Ei veljelläkään ole varaa kustannuksiin, jos niitä ei millään lailla jaeta. Mökistä on kiinteistövero, tienhoitomaksu, jätemaksut, vakuutukset , nuohoukset ja kunnossapitokulut. Polttopuutkaan ei ole ilmaisia.
On ihan reilua, mökki on nyt hänen, jos kerta on sen ostanut. Olisit ostanut sen itse, jos mökkeily siellä oli sulle niin tärkeetä.
Ei siellä varmaan ennenkään teidän vanhempien kaikki sisarukset olleet perheineen, vaan pelkästään teidän perhe. Nyt siellä on veljesi perhe. Se ei ole teidän perheen mökki.
Varmaan veli maksoi sinullekin siitä sen sinun osuuden, jos osti sen itselleen? Se on nyt hänen mökki.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko veli pyytää teiltä vuokraa viikosta?
400 Euroa per viikko kesäaikaan. ap
Ei voi mitään. Se on hänen oma. Ja muiden pitää etsiä muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpa on viikko vuokra. todella kohtuullinen.
No vaikka tapa se Minecraftissa ja peri mökki.
Jos veli osti mökin itselleen, niin sehän on hänen mökkinsä. Moni tuntuu ajattelevan, että “suvun mökki” tarkoittaa ikuisesti ilmaista lomakohdetta kaikille serkuille, kummeille, pikkuserkuille ja naapurin kaiman veljenpojalle. Mutta kun joku oikeasti kaivaa rahat taskustaan, maksaa kauppahinnan, kiinteistöverot, vakuutukset, sähköt, remontit ja laiturin korjaukset, niin yhtäkkiä hänestä tulee ahne.
Rehellisesti sanottuna ahneus näkyy usein ihan toisessa suunnassa. On yllättävän helppo olla antelias toisen omaisuudella. Kummasti mökille olisi tulijoita joka viikonloppu, mutta harvempi ilmoittautuu maksamaan kattoremonttia tai tyhjentämään huussia.
Totta kai ymmärrän, että harmittaa jos paikassa on vietetty lapsuuden kesiä ja siihen liittyy muistoja. Mutta muistot eivät ole omistusoikeus. Jos mökki olisi ollut niin tärkeä koko suvulle, miksei joku toinen ostanut sitä?
Välillä tuntuu, että osa sukulaisista olisi halunnut sekä pitää mökin käytössään että jättää kaikki kulut jonkun muun maksettavaksi. Se on aika mukava järjestely sille, joka ei itse maksa mitään.
Ei veli välttämättä ole ahne. Voi olla, että hän vain kyllästyi siihen, että mökkiä pidettiin yhteisenä silloin kun siitä oli hyötyä, mutta yksityisenä silloin kun laskut tulivat maksettaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Voihan se teistä ikävältä tuntua, mutta veljelläsi on täysi oikeus tehdä noin. Itse en kyllä ottaisi vuokraa sukulaisilta, mutta sukulaisilla ei olisi asiaa mökille milloin vain, vaan vain silloin kun se minulle sattuu sopimaan ja tiettyjä pelisääntöjä pitäisi noudattaa.
Luulen että mielesi muuttuisi jos sinulla olisi vanha sukumökki. Tuollaisessa on helposti viisi perhettä/pariskuntaa jotka haluavat tulla joka kesä ilmaiseksi mökille. Vaikka he olisivat vain viikonlopun niin viisi viikonloppua on aika paljon Suomen lyhyessä kesässä. Puhumattakaan siitä paljonko aikaa menisi sumplimiseen ja sopimiseen siitä milloin kukakin voisi mökillä olla. Vieraat eivät tietenkään tekisi mitään mökin töitä vaan kaikki jäisi teille. Kiitollisuuttakaan tuskin saisitte koska he kokisivat nämä ilmaiset vierailut oikeutenaan ja todennäköisesti kehtaisivat vielä valittaa jos eivät pääse mökille silloin kuin haluaisivat.
Vierailija kirjoitti:
On, omistaja päättää ketä sinne tulee.
Kuka tuollaiseen mulkkuveljeen pitäisi enää yhteyttä, välit välittömästi poikki jos noin tekisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut paljonko tuo mökki on maksanut veljellesi ja mitä maksaa sen vuotuinen ylläpito?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on aika paljon sukulaiselta. Itse en pyydä yhtään, mutta käyttäjät tekevät mielellään ylläpito ja kunnostustöitä käytön vastineeksi. Jos olet vähävarainen, etkö voi sopia peseväsi vaikka ikkunat tai saunan viikollasi tai mitä hommaa milloinkin on?
Provo tää on.
Ei niin tyhmää ihmistä olekaan, joka ei ymmärrä, mitä tarkoittaa, jos ostaa muut pois.
Annan kuitenkin 1/5 arvosanaksi.
Viisas veli ja 400:- on halpa viikko.
On, se on veljen mökki nyt. Tosin kyllä itse varmaan antaisin lähisukulaisten käyttää mökkiä vaikka kerran kesässä ilmaiseksi jos osaavat olla siivosti ja muutenkin välit on kunnossa. Ette ilmeisesti osaa tai ole.
Normipoisto. Oli niin huono.