Oletteko joskus ihmetelleet läheisenne kumppaninvalintaa?
Oletteko jos ihmettelleet, että mitä teidän läheisenne on nähnyt kumppanissaan ja miksi hän haluaa olla sen kanssa?
Esimerkiksi mun mies serkku on tosi mukava, fiksu, turvallinen ja varakas. Hän valitsi vaimokseen ja lapsensa äidiksi naisen, jolla oli kaksi alakouluikäistä lasta, tupakoi, ja joka on keskituloinen, mutta silti ei osallistu yhteisiin kuluihin. Lisäksi se nainen käy vieraissa. Mä en ihan rehellisesti ymmärrä, mitä serkkuni on nähnyt siinä naisessa?
Sit mun edesmennyt tätini aikoinaan asui pari vuotta avoliitossa alkoholistimiehen kanssa. Tämä mies oli selvänäkin ihan outo. Miehellä ei ollut edes fyrkkaa, vaan pikemminkin tätini elätti häntä.
No sitten mun naispuolinen serkku on luonteeltaan aika "haastava" ja ihmettelen, miksi hänen aviomiehensä valitsi juuri hänet kumppanikseen. Ilmeisesti muita naisia ei ollut tarjolla.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Every single time. Mutta olen huomannut sen suvussani perustuvan lähinnä sille kuka antaa pimppiä/munaa, eikä sille kuka on järkevä kumppani, lisä sukuun ja hyvä ihminen. Siksi en ole itse enää tekemisissä suvun kanssa, nauttikoot sukuelimistään kumppaniensa kanssa.
Olisha sekin aivan totaalisen kreisi kriteeri, että kuka olisi järkevä lisä sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Every single time. Mutta olen huomannut sen suvussani perustuvan lähinnä sille kuka antaa pimppiä/munaa, eikä sille kuka on järkevä kumppani, lisä sukuun ja hyvä ihminen. Siksi en ole itse enää tekemisissä suvun kanssa, nauttikoot sukuelimistään kumppaniensa kanssa.
Olisha sekin aivan totaalisen kreisi kriteeri, että kuka olisi järkevä lisä sukuun.
Joo, mun suku on persuja. Pitäiskö mun vassarifeministinä ottaa persupuoliso? Nou tänks vaan.
Mitä keskusteltavaa tässä on? Mehän olemme kaikki libidomme orjia. Jos se menis niin että sä päättäisit järkisyillä kumppanisi, niin maailma olisi varmaan aivan erilainen kuin mitä se nyt on. Mutta kaikki tietää että ei se mene niin. Biologia meitä ohjaa, eikä järki.
Vierailija kirjoitti:
Mitä keskusteltavaa tässä on? Mehän olemme kaikki libidomme orjia. Jos se menis niin että sä päättäisit järkisyillä kumppanisi, niin maailma olisi varmaan aivan erilainen kuin mitä se nyt on. Mutta kaikki tietää että ei se mene niin. Biologia meitä ohjaa, eikä järki.
Ehkä jotain teini-ikäisiä parinvalintaao ohjaa lähinnä ulkonäkö, mutta jos on henkisesti kypsä, niin kyllä silloin pitäisi valita hyvä kumppani, joka kohtelee sua hyvin, vaikka hän ei olisikaan komea/kaunis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini jätti kivan hammaslääkärimiehen ja otti tilalle työttömän juopon. Juoppomies petti kaveriani ja kaverini otti miehen sen jälkeen vielä takaisin ennen kuin mies katosi kuvioista kokonaan. Ei voi ymmärtää.
Hammaslääkärimies on voinut olla narsisti ja henkisesti väkivaltainen.
Just tämä. Hammaslääkärimiesten vaimot soittelevat niihin päivystäviin väkivaltapuhelimiin, mutta kulissit kiiltävät. Juoppojen kodeissa taas käy poliisi.
Miksi tuollainen yleistys? Et kai itse usko kaikkien hammaslääkärimiesten olevan pahoinpiteleviä hirviöitä?
Saattaa siinä olla perää. Hakeutuvat ammattiin, jossa pihteineen ja porineen pääsevät kylvämään pelkoa ja kauhua ihmisiin.
Folio on tarjouksessa K-marketeissa. Kipin kapin hakemaan lisää...
Harvoin parit ovat täysin harmoniassa fyysisesti tai psyykkisesti. Toinen ja toisen suku on aina vähän parempaa, kauniinpaa, rikkaampaa porukkaa mutta ei tuollaisista kannata välittää , koska se on vaan hyvä asia. Erilaisuus sukujen kesken on todella tärkeää geenipoolin rikastumisen kannalta eli jälkeläisten terveyden kannalta, siitä on lopulta kyse.
Aivan liian harva valitsee itselleen hyvän kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jotain teini-ikäisiä parinvalintaao ohjaa lähinnä ulkonäkö, mutta jos on henkisesti kypsä, niin kyllä silloin pitäisi valita hyvä kumppani, joka kohtelee sua hyvin, vaikka hän ei olisikaan komea/kaunis
Järjestetyt avioliitot ovat eri asia, mutta itse en ainakaan olisi voinut kuvitellakaan meneväni naimisiin sellaisen miehen kanssa, joka ei ole mielestäni komea ja seksikäs. Vetovoimaa ja intohimoa tarvitaan, muuten toinen tuntuu vain ällöttävältä ja häntä haluaa vältellä. Rakastuin mieheeni ensi silmäyksellä ja hän on edelleen mielestäni todella kuuma (lähes 30 vuoden jälkeen).
Mä muistan, kun kerran kävin treffeillä kunnollisen oloisen reilu nelikymppisen lääkärimiehen kanssa. Hänellä oli 5- ja 6-vuotiaat lapset exän kanssa ja hän oli eronnut lasten ollessa 2v ja 3v. Hän sanoi , että hän oli jo alussa epäillyt, että varmaan heidän suhde ei tule kestämään, mutta kun hänellä oli niin kova vauvakuume, niin hän ajatteli, että yritetään nyt tämän kanssa. Sitten hän kertoi minulle myös, että aiemmissa parisuhteissa häntä on kohdeltu huonosti. Minua hän ei halunnut tavata uudelleen. Olisi mielenkiintoista saada tietää, että millaisen seurustelukumppanin hän loppujen lopuksi valitsi itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini jätti kivan hammaslääkärimiehen ja otti tilalle työttömän juopon. Juoppomies petti kaveriani ja kaverini otti miehen sen jälkeen vielä takaisin ennen kuin mies katosi kuvioista kokonaan. Ei voi ymmärtää.
Hammaslääkärimies on voinut olla narsisti ja henkisesti väkivaltainen.
No juoppoko oli sitten vaihtoehto ja oikea valinta? Ei hyvää päivää!
Vierailija kirjoitti:
Kivan hammaslääkärin kanssa puuttui intohimo tai seksi oli huonoa? Juoppo panee paremmin, mutta muitakin? 🤷🏼
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joskus mietin, että hyvännäköisiä normaalipainoisilla hyvässä työssä olevilla miehillä on ylipainoiset, työttömät ja tavis naiset... Monesti naisilla tuntuu olevan tasokkaammat miehet. En tiedä rupsahtaako naiset sit helpommin kuin miehet perhe-elämän myötä vai miten.
Minä taas nuorempana sain osakseni ihmetystä ihan tuntemattomilta että ollaanko tosiaan pari mieheni kanssa..Nykyään kun oltu 12 vuotta yhdessä niin ei enää ihmetystä tule. Nuorempana oltiin habitukselta ehkä vähän eri paria mutta nykyään samaa tasoa..
Nykyään ajattelen, että luultavasti näissä tapauksissa mies ei ole kovin hyvä sängyssä, hänellä on mikropenis tai jotain erikoisempia fetissejä, jolloin ulkoisesti ja koulutuksen puolesta samanlaisen naisen löytäminen on vaikeampaa. Vaihtoehtoisesti nainen voi olla halukas tai hyvä sängyssä, mikä tasoittaa hänen muita puutteita.
Minä taas olen huomannut päinvastaista. Siistin näköisellä työelämässä olevalla naisella on boheemin tai rupsahtaneen näköinen mies.
Joku, jolle kuvitteli komean ja huomaavaisen puolison, valitsee itsenäistä elämää viettävän tai vähemmän komean.