Oletteko joskus ihmetelleet läheisenne kumppaninvalintaa?
Oletteko jos ihmettelleet, että mitä teidän läheisenne on nähnyt kumppanissaan ja miksi hän haluaa olla sen kanssa?
Esimerkiksi mun mies serkku on tosi mukava, fiksu, turvallinen ja varakas. Hän valitsi vaimokseen ja lapsensa äidiksi naisen, jolla oli kaksi alakouluikäistä lasta, tupakoi, ja joka on keskituloinen, mutta silti ei osallistu yhteisiin kuluihin. Lisäksi se nainen käy vieraissa. Mä en ihan rehellisesti ymmärrä, mitä serkkuni on nähnyt siinä naisessa?
Sit mun edesmennyt tätini aikoinaan asui pari vuotta avoliitossa alkoholistimiehen kanssa. Tämä mies oli selvänäkin ihan outo. Miehellä ei ollut edes fyrkkaa, vaan pikemminkin tätini elätti häntä.
No sitten mun naispuolinen serkku on luonteeltaan aika "haastava" ja ihmettelen, miksi hänen aviomiehensä valitsi juuri hänet kumppanikseen. Ilmeisesti muita naisia ei ollut tarjolla.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini jätti kivan hammaslääkärimiehen ja otti tilalle työttömän juopon. Juoppomies petti kaveriani ja kaverini otti miehen sen jälkeen vielä takaisin ennen kuin mies katosi kuvioista kokonaan. Ei voi ymmärtää.
Hammaslääkärimies on voinut olla narsisti ja henkisesti väkivaltainen.
Just tämä. Hammaslääkärimiesten vaimot soittelevat niihin päivystäviin väkivaltapuhelimiin, mutta kulissit kiiltävät. Juoppojen kodeissa taas käy poliisi.
Olin lapsi, kun lopulta siellä hammaslääkärin kotona kävi poliisi ja vaimo ja lapset lähtivät turvakotiin. Lekuri sai tuomiotkin, mutta senkään jälkeen osa ei halua nähdä muuta kuin kulissit, vaikka on yleisessä tiedossa, että ei ole muuttunut yhtään mihinkään. Jossain vaiheessa joku kuolee, ja sittenkin osa on sitä mieltä, että eihän se nyt sellaista.
Se Ullanlinnan psykiatri Bob.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini jätti kivan hammaslääkärimiehen ja otti tilalle työttömän juopon. Juoppomies petti kaveriani ja kaverini otti miehen sen jälkeen vielä takaisin ennen kuin mies katosi kuvioista kokonaan. Ei voi ymmärtää.
Just tämä. Hammaslääkärimiesten vaimot soittelevat niihin päivystäviin väkivaltapuhelimiin, mutta kulissit kiiltävät. Juoppojen kodeissa taas käy poliisi.
Miksi tuollainen yleistys? Et kai itse usko kaikkien hammaslääkärimiesten olevan pahoinpiteleviä hirviöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin lapsi, kun lopulta siellä hammaslääkärin kotona kävi poliisi ja vaimo ja lapset lähtivät turvakotiin. Lekuri sai tuomiotkin, mutta senkään jälkeen osa ei halua nähdä muuta kuin kulissit, vaikka on yleisessä tiedossa, että ei ole muuttunut yhtään mihinkään. Jossain vaiheessa joku kuolee, ja sittenkin osa on sitä mieltä, että eihän se nyt sellaista.
Polii-iii-ii-si, minne sinä meet
Polii-iii-ii-si, mitä siellä teet
🎵🎶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pulkkajuttu oli tavallaan tragikoomista.
Papit on kanssa usein narsistisia lieroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on positiivista se, että on vapautuessaan sen ikäinen, että voi vetäytyä viettämään eläkepäiviään.
En ole ihmetellyt, koska ei ole mun asiani kommentoida. Sitäpaitsi ihastunut/rakastunut, joka on täysin omassa pilvilinnassaan tai kuplassaan, ei halua/kykene nähdä merkkejä kumppanin epäsopivuudesta, vaikka ulkopuoliset nämä näkisikin ja yrittäisikin sanoa jotain. Sen takia ei kiinnosta kuunnella jälkeenpäin valitusta kuinka huono ja kamala kumppani lopulta oli, jos sattuu ero tulemaan. Oma oli valintansa.
Yli 20v vanhempi kaljuuntuva möhömahainen arabimies jonka suomen kielen osaaminen heikkoa
Ihmettelin kyllä, sukulainen kuitenkim lntasuomalainen. Syynä oli kolmekympin kriisi pahemmassa muodossa
Vierailija kirjoitti:
Yli 20v vanhempi kaljuuntuva möhömahainen arabimies jonka suomen kielen osaaminen heikkoa
Ihmettelin kyllä, sukulainen kuitenkim lntasuomalainen. Syynä oli kolmekympin kriisi pahemmassa muodossa
Kantasuomalainen, joka sitten jätti miehen muutaman kuukauden päästä
Mun veljessä on jänniksen vikaa ja silti mä hämmästelen hänen naisvalintaansa. Miten juuri tämä nainen valikoitui vaimoksi ja lasten äidiksi. Se nainen on kamalan huonokäytöksinen. Se puhuu kovaan ääneen typeriä juttuja. Haukkuu muita siinä kasvotusten ja arvostelee. esim lapsen 4 v synttäreillä moni sai tuta tuon terävän kielen.
Hänen vanhempansa sitten aina topuuttelee ja pyytelee anteeksi.
Kun kohdataan, niin rouva pitää persettä penkissä ja juoksuttaa perhettään tuomaan sitä ja tätä tarjottavaa. Itse ei voi mennä lähellekään pöytää, vaan huutelee "onko siellä pikku piirakoita! Ai, ei ole kumma juttu, ainahan semmoisia tarjotaaan... että voileipäkakkua, kalakakku vaan! En mä siitä tykkää.."
Hämmästystä vielä syventää, että tuon naisen veli on aivan täyspäinen, mukava mies perheineen ja ne vanhemmat vasta onkin fiksua porukkaa. Miten on yksi omena niinkin kauas puusta vierinyt. Vois luulla adoptiota, mutta on niin vanhempiensa näköinen nainen, että olis harhaluulo. ;)
Vierailija kirjoitti:
Naiset yleensä ihmettelevät, mitä joku mies näkee jossakin naisessa?
Minä kyllä naisena ihmettelen mitä naiset näkee niissä miehissä joihin aikaansa tuhlaavat. Kivoja, fiksuja ja nättejä naisia paljon joille kelpaa mies jota saa elättää, käyttäytyy kuin kakara ja päihdeongelmaisia tai muuten idiootteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuollainen yleistys? Et kai itse usko kaikkien hammaslääkärimiesten olevan pahoinpiteleviä hirviöitä?
Saattaa siinä olla perää. Hakeutuvat ammattiin, jossa pihteineen ja porineen pääsevät kylvämään pelkoa ja kauhua ihmisiin.
Kyllä joskus mietin, että hyvännäköisiä normaalipainoisilla hyvässä työssä olevilla miehillä on ylipainoiset, työttömät ja tavis naiset... Monesti naisilla tuntuu olevan tasokkaammat miehet. En tiedä rupsahtaako naiset sit helpommin kuin miehet perhe-elämän myötä vai miten.
Minä taas nuorempana sain osakseni ihmetystä ihan tuntemattomilta että ollaanko tosiaan pari mieheni kanssa..Nykyään kun oltu 12 vuotta yhdessä niin ei enää ihmetystä tule. Nuorempana oltiin habitukselta ehkä vähän eri paria mutta nykyään samaa tasoa..
Vierailija kirjoitti:
Mun sukulainen oli korkeasti koulutettu, hyväpalkkaisessa työssä ja omasi konservatiiviset arvot lapsuudenkodin perintönä. Oli 1960-luku.
Hän haksahti naiseen, joka oli naimisissa ja 2 pientä lasta. Naisen mies tosin oli vankilassa. Naisella oli todella hyvät puhelahjat, kun sai tuon miehen, mitä varmaan moni tavoitteli. Nainen toki käytti "aseenaan" myös seksiä.
Suku järkyttyi miehen tekemästä valinnasta. Oikea syy valinnalle lienee se, että mies ei vissiin oikein osannut sitä parinmuodostusrituaalia ja oli koskaan seurustelemattomana poikamiehenä vielä 38-vuotiaana, kunnes nainen osasi hoitaa hommat. Tuli pikahäät.
Miten tämä tarina jatkuu?
Ihmiset on niin heikkoluontoisia, että eivät osaa/uskalla olla yksin, vaan pitää olla samat kulissit kuin muillakin.
Miehillä ei ole varaa valita, joten ei ole ihmeteltävää. Nainen tekee valinnan ja se on usein näin miehen näkökulmasta hyvin erikoinen.
Usein nainen valitsee köyhän rentun. Vaikka nainen saisikin välillä rentun nyrkistä, niin kai se on parempi, kuin kuolla tylsyyteen kohteliaan ja hyväkäytöksisen eli tylsän miehen kanssa.
Parisuhdeasiantuntija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, tosin kaveri puhui hammaslääkärimiehestä hyvää eronkin jälkeen. Eikä siinä, ehkä mies ei ollut hänelle sopiva, mutta noiden kahden miehen välillä oli niin räikeä ero aika lailla kaiken suhteen, että oltiin kaikki ihan hoomoilasena.
Jokin syy siihen jättämiseen on täytynyt olla.