Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni ei halua nykyään lapsia eikä välttämättä parisuhdettakaan. Voisiko se johtua siitäkin, kun yksinasumista tuetaan niin ruhtinaallisesti?

Vierailija
13.06.2026 |

Suomessahan on täysi-ikäistyttyä mahdollista muuttaa ja moni muuttaakin opiskeluvuosien ajaksi omaan kämppään. Siihen saa verovaroista maksettuja tukia vaikka kuinka. No, sitten kun on monet vuodet asunut yksin ja tottunut siihen yksinasumiseen, voikin monelle tuntua vieraalta ja joillekkin jopa ylitsepääsemättömän vastenmieliseltä asua toisen kanssa, "sietää" sitä toista.

 

Onkohan kukaan ajatellut, voisiko tuolla olla jotain vaikutusta siihen, että syntyvyys on romahtanut? Onhan myös ihmisten kiinnostus parisuhteisiin laskenut. Jos ei ole parisuhteita, niin silloin ei kannata myöskään odottaa, että lapsia syntyisi ainakaan paljon.

 

Minusta yhteiskunta tekee monellakin tavalla ihmisille, varsinkin nuorille ihmisille karhunpalvelusta, kun yhteiskunta suorastaan kannustaa yksinasumiseen ruhtinaallisilla tuilla. Tuollainen altistaa yksinäisyydelle ja lukuisat tutkimukset osoittavat yksinäisyyden monet haitalliset terveysvaikutukset. Ja kun niitä parisuhteita ja lapsia ei synny, niin pitkällä aikavälillä se aiheuttaa väestörakenteen vinoutumisen. Kaiken lisäksi tuollaisen yksiasumisen tukeminen tulee maksettujen tukien muodossa veronmaksajille todella kalliiksi. Eikä tuohon ole edes laskettu yksinäisyyden aiheuttamien terveyshaittojen ja sosiaalisten haittojen hoitamiseen menneitä kustannuksia.

Kommentit (185)

Vierailija
81/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei johdu, eikä tueta ruhtinaallisesti.

Johtuu siitä, että te miesvauvat ette kasva aikusiksi ettekä tuo mitään hyvää naisten elämään.

Vierailija
82/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksilelut on keksitty teille, jotka ette näe naisia ihmisinä ettekä osaa käyttäytyä ihmisiksi. 

Ja meille naisille, joita te miehet ette viitsi opetella tyydyttämään.

Halvinkin Satisfyer päihittää miehen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei tutustu toisiin kasvotusten enää niin paljon. Myös odotellaan pilvilinnoja.

Miehet odottavat läskimassustaan ja kaljustaan huolimatta saavansa missiin, naiset toivoo törmäävänsä mieheen, joka on luotettava, kunnioittava ja itsensä elättävä. 

Pilvilinnassa elämistä odottaa mieheltä vain samaa kuin mihin pystyy itse? Voi olla.

Vierailija
84/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten tää aihe ap:n elämään liittyy?

Oletko setämies, joka vonkailee pillua nuorilta naisilta? Oletko syrjäytynyt Eemi joka ei ole koskaan oppinut opiskelemaan ja elättämään itsensä?

MIes sä ainakin olet ja sulla on harhaluulo, että heikentämällä tarpeeksi naisten asemaa ne säntäävät ottamaan sinut. Ehei, ei onnistu.

Vierailija
85/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta itse haisevan KARJUN kanssa samaan asuntoon. Miehet eivät halua asua miesten kanssa, miksi ihmeessä nainen haluaisi? 

Vierailija
86/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin synnyttely ei kuulu tippaakaan miehille. Ette omista naisia, naisten pilluja, tai niiden tuotoksia. Pois siis niistä ja niiden hedelmistä kuppaamasta, loisimasta ja kontrolloimasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten tää aihe ap:n elämään liittyy?

Oletko setämies, joka vonkailee pillua nuorilta naisilta? Oletko syrjäytynyt Eemi joka ei ole koskaan oppinut opiskelemaan ja elättämään itsensä?

MIes sä ainakin olet ja sulla on harhaluulo, että heikentämällä tarpeeksi naisten asemaa ne säntäävät ottamaan sinut. Ehei, ei onnistu.

Naisten aseman heikentäminen johtaisi ainoastaan luostarijärjestelmän ja vastaavien järjestelyjen kasvuun. Enkä ole ollenkaan varma että se olisi huono juttu naisille. Yksin asuminen on kivaa, siskojen kanssa asuminenkin voi olla kivaa.

Vierailija
88/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se ulina on kun miehet joutuu nyt oikeasti kohtelemaan naisia hyvin jos sellaisen haluaa. Muuten saa olla ilman. Naiset määrää nyt itse haluaako miestä pilaamaan elämäänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten harhaisia miehet voi olla jos kuvittelevat että Suomessa nainen tarvii miestä mihinkään jos ei osaa kohdella naista kuten ihmistä? Naiset on paremmin koulutettuja ja tulee ihan omalla palkallaan toimeen. Tukien varassa elävät naiset löytyy leipäjonosta eikä sellaiset miehiä edes kiinnosta.

Vierailija
90/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa johtua siitä, että jos on esim opiskelija tai työtön ja seurustelee niin yhteenmuutto on hankalaa, koska tuet lähtee. Harvoin kukaan haluaa alkaa elättäjäksi vaikka kuinka "tradwifet" ja muut konservatiivit fantasioivat :D

Laiskoja te vaan ootte! Mun lapsi kävi koulunsa, teki samalla töitä ja kasvatti pientä lastaan yhtä aikaa. Ex-Ukostaan ei ollut elättäjäksi, vaan päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä asuin opiskeluajan mieheni kanssa. Sain 225 e asumislisän ja kävin koulun ohella töissä matalapalkka-alalla. 

Ollaan puolison kanssa nyt oltu 12 v yhdessä. Tuo väliaikainen kitkuttelu talouden suhteen kannatti, nyt tienaan 9k/kk. En ottanut opintolainaa. 

Naimisissa ollaan, lapsia ei olla haluttu.

N33

Vierailija
92/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä se ulina on kun miehet joutuu nyt oikeasti kohtelemaan naisia hyvin jos sellaisen haluaa. Muuten saa olla ilman. Naiset määrää nyt itse haluaako miestä pilaamaan elämäänsä.

ap on hyvä ja ottaa lusikan kauniisti käteensä ja opettelee arvostamaan naista muutenkin kuin statussymbolina ja palvelevana äitinä. 

Sulle on varmaan ihan uutta että nainen voi olla tasa-arvoinen kumppani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna. Yksin asuminen ja lapsettomuus johtuu täysin suomalaisista naisista. Suomalainen naiseus on kriisissä, jota ei tunnisteta. He eivät ole enää naisellisia, eivätkä seksikkäitä, ovat aivan löysiä henkisesti. Miten joku muka haluaisi seurustella 1000 kiloisen keijukaisen kanssa, joka ei osaa edes laittaa ruokaa vaan tilaa jotain wolt skeidaa kotiinsa. Miten tälläisen saamattoman karvaisen vätyksen kanssa kukaan voi muka kuvitella yhdessä hoitavansa lapsia, kun kaikki tekeminen jää miehelle? Missä on 60-luvun naiset, ne heinäniittyjen lotat, sirot ja soinnukkaat heleät ihmiset. Keksikää aikakone niin minä matkustan ajassa taaksepäin. Aikaan jolloin naiset osasivat vielä käyttää sukkahousuja ja tiesivät miten ollaan nainen. 

Voi että. Kyllä nyt joka urpille pitäisi olla Playboymallin näköinen nainen joka pukeutuisi sukkanuhaliiveihin ja stayuppeihin ja korkokenkiin ja kukkamekkoihin joka päivä. Ja tekisisi Kaikko kotityöt ja maksaisi kaiken ja miemistelisi ja miellyttäisi miestä aina. Ja nauraisi miehen typerille jutuille ja ihailisi ja ju.alousi tätä, mutta muuten olisi hiljaa ja näkymätön. Ja sängyssä toteuttaisi miehen kaikki porrrrnofantasiat. 

 

Kyllä suomalaiset naiset sitten on kamalaa, Jun eivät ole tuollaisia. 

Vierailija
94/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten harhaisia miehet voi olla jos kuvittelevat että Suomessa nainen tarvii miestä mihinkään jos ei osaa kohdella naista kuten ihmistä? Naiset on paremmin koulutettuja ja tulee ihan omalla palkallaan toimeen. Tukien varassa elävät naiset löytyy leipäjonosta eikä sellaiset miehiä edes kiinnosta.

Näin

 Koska loppupeleissä se parisuhde ottaa naiselta enemmän kuin antaa, miehille asia on toisinpäin, vailla se parisuhde olisi huono. Siksi miehet kynsinhampain pitävät kiinni parisuhteistaan  eivät lähde kuin pakon edessä, kun pitkaistasn ulos tai kun uusi parisuhde on jo varmistettu, senkun muuttaa sisään. Samasta syystä miehille sen parisuhteen saaminen on myös pakkomielle, koska tietävät, että heidän elämänlaatunsa onnellisuutensa nousee silloin 100%. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen riitti, että mies kävi töissä – nyt se ei enää takaa kumppania, jos henkiset ja sosiaaliset taidot puuttuvat.

Ei toikaan riittänyt ennen. Ennenkin piti miehen uskaltaa puhua naiselle, jotta saattoi saada itselleen naisen.

Vierailija
96/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on yksinelävälle kalliimpaa. Luulisi incelin ymmärtävän tämän. 

Vierailija
97/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yksinäiset voi muuttaa kommuuniin? Siellä saisi seuraa eikä tarvitsisi vapaaehtoisesti yksineläviä piinata.

Vierailija
98/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä asuin opiskeluajan mieheni kanssa. Sain 225 e asumislisän ja kävin koulun ohella töissä matalapalkka-alalla. 

Ollaan puolison kanssa nyt oltu 12 v yhdessä. Tuo väliaikainen kitkuttelu talouden suhteen kannatti, nyt tienaan 9k/kk. En ottanut opintolainaa. 

Naimisissa ollaan, lapsia ei olla haluttu.

N33

Oletteko veloja, vai ette halua lapsia toistaiseksi?

Vierailija
99/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö yksinäiset voi muuttaa kommuuniin? Siellä saisi seuraa eikä tarvitsisi vapaaehtoisesti yksineläviä piinata.

Jos kolme inceliä muuttaa kimppaan niin joutuuko niiden mutsit sopimaan sinne siivousvuorot?

Vierailija
100/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien vanhempieni suhdetta katsellessani tulin siihen tulokseen, että en koskaan tule sekoittamaan omiin asumis- ja talousasioihini toista ihmistä. Parikymppisenä olin useammassa parisuhteessa, mutta ne kaikki päättyivät vaatimuksiin yhteisestä kämpästä ja taloudesta. Sen jälkeen olen elänyt yksin, koska tässä iässä todennäköisyys löytää samaa haluava ihminen on huono. Vanhuksien ja leskien mukaan todennäköisyys paranee huomattavasti, kunhan ohitan perheen perustamisen ajan joten katellaan asiaa sitten uudestaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme