Jos pidän puhelua kaiuttimella, kuuleeko se toinen huonosti puheeni?
Kommentit (20)
Kuulokkeilla voit puhua ettet pilaa toisten matkarauhaa junissa, busseissa, lentovempain, laivoissa, helikopteri..
Kumpikaan tähänastisista vastaajista ei vastannut kysymykseeni. Muita?
Joskus kun olen puhunut tuttuni kanssa, hänen äänensä on kuulunut vaihtelevan huonosti ja välillä kadonnut hetkeksi. En ole kysynyt onko hänen puhelimensa kaiuttimella kun olen vain nopeasti halunnut lopettaa enkä ole jälkeenpäin muistanut kysyä.
Epäilen siis että se on ollut kaiuttimella ja että hän on puhuessaan kulkenut ympäri asuntoaan puuhaillen samalla jotain muuta. Joka tapauksessa erittäin inhottavaa toiselle osapuolelle. En itse pidä puhelinta koskaan kaiuttimella.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Miksi pidät puhelinta kaiuttimella? Puhelinta on tarkoitus pitää korvalla.
Hyvin se kuuluu jos on lähellä mutta ei mistään metrin päästä
Välillä se kuuluu huonommin vastaanottajalle. Mulla yks kaveri joka aina puhuu kaiuttimeen ja joka kerta pyydän että laittaisi normaaliin puhumistilaan kun ei saa mitään selvää
Pidän aina puhelimen kaiuttimella, kun soitan kotoa kaverille. Kaverilla myös kaiutin päällä, ja hyvin hänet kuulen. En tietenkään pidä kaiutinta päällä, jos olen ihmisten ilmoilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta en enää koskaan pidä puhelinta korvalla, jos vain voin välttää sen.
Jos on kaiutin päällä niin kyllä, siihen puhelimeen pitää silti puhua. Ei voi häipyä huoneen toiseen päähän. Ei se mikrofoni ota ääntä kauempaa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Välillä se kuuluu huonommin vastaanottajalle. Mulla yks kaveri joka aina puhuu kaiuttimeen ja joka kerta pyydän että laittaisi normaaliin puhumistilaan kun ei saa mitään selvää
Mulla oli sama, tajusi vasta kun en enää vastannut puheluihinsa pitkään aikaan ja kysyi viestillä mikä homma. Toistin sitten miljoonatta kertaa syyn ja tosiaan tajusi vasta sitten kun olikin seurauksia.
Siksihän puhelimeen kuuluu aina huutaa, että varmasti kuuluu. HALOO!
Se vaihtelee paljon. Joskus toimii todella hyvin, joskus todella huonosti.
Itse käytän tuota kaiutinta lähinnä silloin, kun teen keittiössä jotain ja minulle soitetaan. Kädet ovat sotkussa ja joku pahasti kesken, niin voi napauttaa kaiuttimen auki kesken taikinan alustuksen tai kasvisten pilkkomisen.
Vierailija kirjoitti:
Vai haluatko välttämättä nähdä sen toisessa päässä elehtivän apinan?
Riippuu, miten kaukana suusrasi se puhelimen mikrofoni on. Samaa mikrofonia se puhelin käyttää kummassakin tapauksessa, mutta jos puhelin on korvalla, mikrofoni on aika lähellä puhujan suuta.
Ystävien kanssa soitellessa taidetaan kaikki pitää kaiutinta päällä, jos ollaan kotosalla. Ei ole mitään kuuluvuusongelmia. Ihmettelen, että joku haluaa vielä pitää sitä puhelinta korvalla, jos ei ole pakko tilanteen mukaan.
Kysy siltä toiselta, että kuuletsä hyvin vai et, häh, vai tarviix huutaa. Tälleen nää tämmöttiset asiat usein selviää vähän niinku ittestään
Olen työssä, jossa joutuu välillä vastaamaan puheluihin. Kyllä sen heti kuulee, onko toisella kaiutin päällä. Puhe ei kuulu yhtä hyvin, ja välillä häipyy kokonaan. Hyvin rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Se vaihtelee paljon. Joskus toimii todella hyvin, joskus todella huonosti.
Itse käytän tuota kaiutinta lähinnä silloin, kun teen keittiössä jotain ja minulle soitetaan. Kädet ovat sotkussa ja joku pahasti kesken, niin voi napauttaa kaiuttimen auki kesken taikinan alustuksen tai kasvisten pilkkomisen.
Nenälläskö napautat?
Kuulee se varmasti vähän huonommin, koska kaiuttimella puhuessa on vähän tapana touhuta siinä samaan aikaan muuta, jolloin ääni välillä vähän häviää. Kaiuttimella puhuessa on ihan yhtä tärkeää puhua selkeesti sitä puhelinta kohti kuin korvalla pitäessä, eikä mutista jonnekin toiseen suuntaan.
Mä puhun kaiuttimella silloin kun soitan jotain yleisjuttua vaikka perheen kesken. Kahdenkeskiset puhelut jutellaan puhelin korvalla. Ei niiden ole tarkoitus kuulua muille. Ei tulis mieleenkään kertoa jotain vähänkään henkilökohtaisempaa asiaa, jos toinen on siellä kaiutin päällä.
Ei huolta, koko bussi kuulee kummankin puheen ihan selvästi.