Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni ei halua nykyään lapsia eikä välttämättä parisuhdettakaan. Voisiko se johtua siitäkin, kun yksinasumista tuetaan niin ruhtinaallisesti?

Vierailija
13.06.2026 |

Suomessahan on täysi-ikäistyttyä mahdollista muuttaa ja moni muuttaakin opiskeluvuosien ajaksi omaan kämppään. Siihen saa verovaroista maksettuja tukia vaikka kuinka. No, sitten kun on monet vuodet asunut yksin ja tottunut siihen yksinasumiseen, voikin monelle tuntua vieraalta ja joillekkin jopa ylitsepääsemättömän vastenmieliseltä asua toisen kanssa, "sietää" sitä toista.

 

Onkohan kukaan ajatellut, voisiko tuolla olla jotain vaikutusta siihen, että syntyvyys on romahtanut? Onhan myös ihmisten kiinnostus parisuhteisiin laskenut. Jos ei ole parisuhteita, niin silloin ei kannata myöskään odottaa, että lapsia syntyisi ainakaan paljon.

 

Minusta yhteiskunta tekee monellakin tavalla ihmisille, varsinkin nuorille ihmisille karhunpalvelusta, kun yhteiskunta suorastaan kannustaa yksinasumiseen ruhtinaallisilla tuilla. Tuollainen altistaa yksinäisyydelle ja lukuisat tutkimukset osoittavat yksinäisyyden monet haitalliset terveysvaikutukset. Ja kun niitä parisuhteita ja lapsia ei synny, niin pitkällä aikavälillä se aiheuttaa väestörakenteen vinoutumisen. Kaiken lisäksi tuollaisen yksiasumisen tukeminen tulee maksettujen tukien muodossa veronmaksajille todella kalliiksi. Eikä tuohon ole edes laskettu yksinäisyyden aiheuttamien terveyshaittojen ja sosiaalisten haittojen hoitamiseen menneitä kustannuksia.

Kommentit (185)

Vierailija
61/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alieeni kirjoitti:

Ensinnäkin en halua asua sellaisen sukupuolen edustajan kanssa saman katon alla mikä todennäköisesti vihaa sukupuoltani. En halua lapsia myöskään. Olen liian vanha muutenkin.

T. 30 vuotias nainen

Tuoreiden tutkimusten mukaan naiset kyllä vihaavat paljon enemmän kuin miehet. Nuorilla miehillä oli huomattavasti myönteisempi kuva naisista kuin päinvastoin. 

 

Sitä paitsi se miesten viha perustuu siihen, että ei saa kumppania.

 

Naisen vihaa ei voi tukahduttaa noin yksinkertaisesti, vaan se voi perustua johonkin huonoon kokemukseen, mitä ei sitten koskaan voi parantaa tai ylittää. 

 

Se johtuu siitä, että naiset eivät lähtökohtaisesti pidä miehistä. Miehen pitää aina kompensoida sukupuoltaan jotenkin ja olla altavastaajana. Tutkimusten mukaan ehkä vain noin 10% naisista on voimakkaasti androfiilejä eli miehistä pitäviä. Iso osa naisista on seksuaalisesti passiivisia ja nautiskelee enemmän naisista kuin miehistä. 

Laitatko linkit näihin tutkimuksiin?

Ei se laita, spämmää jatkuvasti näitä "tuoreita tutkimuksia" joissa inceleille pitäisi saada naisia yhteiskunnan toimesta eri tutkimuksiin vedoten, mutta ne tutkimukset ovat aina hänen itse keksimiään.

Vierailija
62/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju kertoo miten hyvin perskokkareet ovat onistuneet valehtelemaan ihmiset kuvittelemaan kaikkialle ulottuvan tukijärjestelmän olemassa olosta. Tukien saajat ovat työttömiä, opiskelijoita ja osa-aikatyössä olevia.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju kertoo miten hyvin perskokkareet ovat onistuneet valehtelemaan ihmiset kuvittelemaan kaikkialle ulottuvan tukijärjestelmän olemassa olosta. Tukien saajat ovat työttömiä, opiskelijoita ja osa-aikatyössä olevia.  

Äh, kyllä tämä ketju on tavan incel- ulinaa. 

Kun kaikki on aina jonkun muun syy, naisten tietty etupäässä mutta myös yhteiskunnan. Nainen pitäisi saada ja jonkun muun hoitaa tilanne sellaiseksi että nainen kiinnostuisi. Nyt ei naisen enää tarvitsisi edes kiinnostua miehestä itsestään vaan yhteiskunnan pitäisi pakottaa vastentahtoiset naiset miesten kumppaneiksi pienentämällä erilaisia asumisen tukia.

Vierailija
64/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju kertoo miten hyvin perskokkareet ovat onistuneet valehtelemaan ihmiset kuvittelemaan kaikkialle ulottuvan tukijärjestelmän olemassa olosta. Tukien saajat ovat työttömiä, opiskelijoita ja osa-aikatyössä olevia.  

Äh, kyllä tämä ketju on tavan incel- ulinaa. 

Kun kaikki on aina jonkun muun syy, naisten tietty etupäässä mutta myös yhteiskunnan. Nainen pitäisi saada ja jonkun muun hoitaa tilanne sellaiseksi että nainen kiinnostuisi. Nyt ei naisen enää tarvitsisi edes kiinnostua miehestä itsestään vaan yhteiskunnan pitäisi pakottaa vastentahtoiset naiset miesten kumppaneiksi pienentämällä erilaisia asumisen tukia.

Incelithän kuuluvat yleensä enemmän tai vähemmän tiettyjen poliittisten puolueiden kannattajaryhmään. Vasemmistolainen incel varmaan ehdottaisi jotain kunnallista treffaus- ja tapaamispalvelua.

Vierailija
65/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Mä sain opsikekuaikana opintotukea jotain 400 euroa kuussa, eikä siitä riittänyt edes vuokraan, joten jouduin asumaan vanhemmilla. Eihän toi summa riittänyt edes siihen, että pääsi junalla perille ja söi ruokalassa opsikelijalounaan, opintomateriaalit-kopiot vielä siihen päälle. 

Koska opsikelin ihan hulluna, myös kesät, valmistuin etuajassa ja jouduin vielä maksamaan tukia takaisin. Syystä, että sain opintojen lopussa ministeriössä harjoittelijan palkkaa ruhtinaalliset 800 euroa kuussa 3 kuukauden ajan. 

Vierailija
66/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna. Yksin asuminen ja lapsettomuus johtuu täysin suomalaisista naisista. Suomalainen naiseus on kriisissä, jota ei tunnisteta. He eivät ole enää naisellisia, eivätkä seksikkäitä, ovat aivan löysiä henkisesti. Miten joku muka haluaisi seurustella 1000 kiloisen keijukaisen kanssa, joka ei osaa edes laittaa ruokaa vaan tilaa jotain wolt skeidaa kotiinsa. Miten tälläisen saamattoman karvaisen vätyksen kanssa kukaan voi muka kuvitella yhdessä hoitavansa lapsia, kun kaikki tekeminen jää miehelle? Missä on 60-luvun naiset, ne heinäniittyjen lotat, sirot ja soinnukkaat heleät ihmiset. Keksikää aikakone niin minä matkustan ajassa taaksepäin. Aikaan jolloin naiset osasivat vielä käyttää sukkahousuja ja tiesivät miten ollaan nainen. 

Ja tässä tuli ap:n asenne ja syy yksinäisyyteen hyvin kiteytettyä.

 

Millainen sinä itse olet?

188cm miesmalli?

Tokkopa.

 

Suuret vaatimukset miehellä, jolla ei kuitenkaan ole antaa mitään takaisin. Toksinen alistava naiskuva on ehdoton RedFlag!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna. Yksin asuminen ja lapsettomuus johtuu täysin suomalaisista naisista. Suomalainen naiseus on kriisissä, jota ei tunnisteta. He eivät ole enää naisellisia, eivätkä seksikkäitä, ovat aivan löysiä henkisesti. Miten joku muka haluaisi seurustella 1000 kiloisen keijukaisen kanssa, joka ei osaa edes laittaa ruokaa vaan tilaa jotain wolt skeidaa kotiinsa. Miten tälläisen saamattoman karvaisen vätyksen kanssa kukaan voi muka kuvitella yhdessä hoitavansa lapsia, kun kaikki tekeminen jää miehelle? Missä on 60-luvun naiset, ne heinäniittyjen lotat, sirot ja soinnukkaat heleät ihmiset. Keksikää aikakone niin minä matkustan ajassa taaksepäin. Aikaan jolloin naiset osasivat vielä käyttää sukkahousuja ja tiesivät miten ollaan nainen. 

Ja tässä tuli ap:n asenne ja syy yksinäisyyteen hyvin kiteytettyä.

 

Millainen sinä itse olet?

188cm miesmalli?

Tokkopa.

 

Suuret vaatimukset miehellä, jolla ei kuitenkaan ole antaa mitään takaisin. Toksinen alistava naiskuva on ehdoton RedFlag!!!

Niin niin mutta jonkun pitää nyt hoitaa ap:lle se siro, soinnukas, heleä nainen, vaikka sitten pakolla. No okei, kelpaisi kuka vain, mutta kun kukaan ei kiinnostu. Ei kukaan...

Vierailija
68/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono selitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen riitti, että mies kävi töissä – nyt se ei enää takaa kumppania, jos henkiset ja sosiaaliset taidot puuttuvat.

Vierailija
70/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani syitä olla lisääntymättä on monia, mutta yksikään niistä ei ole väittämäsi yksinasumisen tukeminen.En tule lisääntymään koska


1. Vihaan lapsia

2. Miehet vihaavat naisia

3. Inflaatio

4. Töitä on TODELLA vaikea saada

5. En yksinkertaisesti hyötyisi siitä mitenkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta koko ihmiskunnan historian pysyvät parisuhteet ovat naisten puolelta olleet talousliittoja. Paitsi nyt on historiallinen anomalia maissa joissa on (hetkellisesti) kela.

Vierailija
72/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kautta koko ihmiskunnan historian pysyvät parisuhteet ovat naisten puolelta olleet talousliittoja. Paitsi nyt on historiallinen anomalia maissa joissa on (hetkellisesti) kela.

Naiset ovat nykyään koulutetumpia kuin miehet 

https://stat.fi/fi/uutinen/Naistenpaeivaen-kooste-Naiset-ovat-miehiae-k…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät halua lapsia koska he eivät halua lapsia.

 

Ihan kuten tietyt ihmiset ei halua pelata tennistä tai muuttaa ulkomaille. Koska he eivät halua.

 

Ei ole sen ihmeellisempää.

Vierailija
74/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syy siihen ettei ap kaltaisten ruikuttajien kanssa kukaan halua asua on ihan vaan ruikuttajien kusipaskainen luonne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kautta koko ihmiskunnan historian pysyvät parisuhteet ovat naisten puolelta olleet talousliittoja. Paitsi nyt on historiallinen anomalia maissa joissa on (hetkellisesti) kela.

Naiset ovat nykyään koulutetumpia kuin miehet 

https://stat.fi/fi/uutinen/Naistenpaeivaen-kooste-Naiset-ovat-miehiae-k…

Ja miehet ovat perustoimeentulotukien saajissa suurin ryhmä

https://yle.fi/a/74-20150173

Vierailija
76/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan pihalla, ap. Moni on hyvin yksinäinen siellä opiskelijakämpässään. Suurin osa etsii parisuhdetta.

Hyvän ja kestävän parisuhteen puute heijastuu suoraan syntyvyyteen.

Vierailija
77/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan pihalla, ap. Moni on hyvin yksinäinen siellä opiskelijakämpässään. Suurin osa etsii parisuhdetta.

Hyvän ja kestävän parisuhteen puute heijastuu suoraan syntyvyyteen.

Ap kuvittelee olevansa koko maailma tai vähintään koko Suomi. 

Hänen omat ongelmat=koko maailman miesten ongelmat.

Kun ei kykene itsereflektioon niin ei kykene. Jostainhan se syy on löydyttävä silloin muualta kuin itsestä.

Mitenkään tämä ruikuttaminen ei kyllä kohenna ap:n tilannetta. Korkeintaan toimii jonkinlaisena varaventtiilinä pahaan oloon.

Huomenna sillä on taas yhtä paha olo ja se on yhtä yksinäinen.

Vierailija
78/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut yksin viimeiset kolmekymmentä vuotta, täysin ilman yhteiskunnan tukia asumiseeni liittyen. Olen käynyt katsos töissä ja maksanut kaiken ihan itse. Kelasta sain viimeksi tukia opintorahan muodossa, niistä ajoista tosiaan on vuosikymmeniä ja opiskelijana asuin avopuolison (miehen) kanssa. Vähän epäilen siis teoriaasi, koska valtaosa ihmisistä käy töissä ja maksaa asumisensa itse. 

Vierailija
79/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvyys romahti, koska lapsia ei haluta ja äitiys on naisen loppuelämän mittainen orjatyöleiri.

Miehet 50% vastuuseen lapsista ja kotitöistä, sillä syntyvyys nousee.

Ai niin, mutta ei tuu onnistumaan koska se edellyttää, että miestenkin pitäisi tehdä jotain.

Vierailija
80/185 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heteronormatiivinen parisuhde ja yhdessä eläminen on sosiaalinen konstruktio. 

 

Nykyihmiset, varsinkin naiset, kouluttautuvat, opiskelevat ja ovat fiksumpia. Nykyään on mahdollisuus valita toisin ja elää yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä