Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni ei halua nykyään lapsia eikä välttämättä parisuhdettakaan. Voisiko se johtua siitäkin, kun yksinasumista tuetaan niin ruhtinaallisesti?

Vierailija
13.06.2026 |

Suomessahan on täysi-ikäistyttyä mahdollista muuttaa ja moni muuttaakin opiskeluvuosien ajaksi omaan kämppään. Siihen saa verovaroista maksettuja tukia vaikka kuinka. No, sitten kun on monet vuodet asunut yksin ja tottunut siihen yksinasumiseen, voikin monelle tuntua vieraalta ja joillekkin jopa ylitsepääsemättömän vastenmieliseltä asua toisen kanssa, "sietää" sitä toista.

 

Onkohan kukaan ajatellut, voisiko tuolla olla jotain vaikutusta siihen, että syntyvyys on romahtanut? Onhan myös ihmisten kiinnostus parisuhteisiin laskenut. Jos ei ole parisuhteita, niin silloin ei kannata myöskään odottaa, että lapsia syntyisi ainakaan paljon.

 

Minusta yhteiskunta tekee monellakin tavalla ihmisille, varsinkin nuorille ihmisille karhunpalvelusta, kun yhteiskunta suorastaan kannustaa yksinasumiseen ruhtinaallisilla tuilla. Tuollainen altistaa yksinäisyydelle ja lukuisat tutkimukset osoittavat yksinäisyyden monet haitalliset terveysvaikutukset. Ja kun niitä parisuhteita ja lapsia ei synny, niin pitkällä aikavälillä se aiheuttaa väestörakenteen vinoutumisen. Kaiken lisäksi tuollaisen yksiasumisen tukeminen tulee maksettujen tukien muodossa veronmaksajille todella kalliiksi. Eikä tuohon ole edes laskettu yksinäisyyden aiheuttamien terveyshaittojen ja sosiaalisten haittojen hoitamiseen menneitä kustannuksia.

Kommentit (185)

Vierailija
181/185 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että yksinasuvan sosiaaliturvalla on mitään merkitystä asiassa. Yhä useampi yksinkertaisesti ei halua lapsia, eivät halua vanhemmuuden vastuuta tai eivät pidä lapsista. Lisäksi osa ei halua lapsia, koska:

-taloudellinen epävarmuus

-mietitään asiaa niin pitkään, ettei ehditäkään saada lapsia

-sopivaa kumppania ei vain löydy 

-elämä on jo riittävän hyvää ilman lapsia tai perhettä.

Vierailija
182/185 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eil. Yksin asuvilla menee rahaa enemmän kuin kumppanin kanssa asuvilla.  Miksi sitä paitsi pitäisi haluta lapsia tai parisuhdetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/185 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se sinkkujen suuri määrä johdu enimmäkseen miesten nirsoudesta. Ei näille nykyajan 20-50-vuotiaille tavallisille miehille enää riitä mikään tavallinen kuolevainen nainen, kun naisen pitäisi täyttää kaikki kohdat miehen kilometrin mittaisella kriteerilistalla.

 

Minä olen nainen ja olen viime vuosien aikana käynyt treffeillä 62 eri miehen kanssa. Miesten ikä 32-48 vuotta. Näistä miehistä reilu 2/3 antoi minulle pakit joko heti ensitreffien jälkeen tai viimeistään muutaman kuukauden tapailun jälkeen.

Melkoinen horoperse olet.

Konservatiiviuskovainen itkee siellä. Säälittävää 

 

Miks sua kiinnostaa jonkun deittikerrat??

En ole konservatiiviuskovainen, en todellakaan. Kyllä tuo aikamoista horoilua, kun noin paljon on ollut miehiä. Kuka edes jaksaa tutustua noin moneen uuteen mieheen?!? Hyi hitto.

Mitä horoilua on deittailussa? Nehän on yleensä kahvit kahvilassa. Selitä ihan omin sanoin,kiitos.

Niin sä naivisti kuvittelet, että yhdenkään kanssa tuo ei ole harrastanut seksiä vaikka kyse useamman miehen tapailusta kuukausia.

Ei jumalauta..

Kuinka noloa. Miks sua kiinnostaa jonkun toisen sekstailut? Koska olet incel? Jos ei nyt oo kyseessä uskisjutut niinkuin laitoit niin katkera ja kateellinen incel siellä. 

Oletko sä vajaaälyinen. En ole mikään incel enkä uskis. Olen ihan tavallinen äiti-ihminen jonka mielestä ei ole normaalia tuollainen jatkuva deittailu. En todellakaan ole kateellinen tai katkera tuollaisesta touhusta. Hyi helvetti.

Sä tässä olet nolo, kun pidät tuollaista touhua normaalina. 

Höpsis, jos joku tässä on nolo niin sinä itse, kun jaksat paasata deittailun olevan jotenkin epänormaalia perustelematta väitettäsi mitenkään. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta ilman perustelua se jää vain "minä nyt en vain tykkää"-tyyliseksi hokemaksi, jota ei tarvitse ottaa tosissaan. Deittailu on täysin normaali ja ok tapa toimia, niin kauan kuin osapuolilla on edes joku peruskunnioitus toisiaan kohtaan. 

Väität olevasi tavallinen perheenäiti, silti puhut kuin stereotyyppinen uskovainen, patavanhoillinen hihhuli tai katkera ja yksinäinen incel. Tai sitten olet joku omaan elämääsi kyllästynyt pervo, joka kyylää muiden intiimielämää.

-eri

Vierailija
184/185 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tukai yksinasuva saa? Kertokaa niin haen heti! Käyn töissä ja palkka tipahtaa tilille, siinä mun yksinasumisen tuet 😂😂 lapsia en silti aio hankkia.

Vierailija
185/185 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma pikkusiskoni on diplomi-insinööri. Hän repii 6000 euron kuukausipalkkaa työstään, jota hän tekee osittain etätyönä. Hänellä ei ole lapsia. Arvasin, että noin käy. Sisko on älykäs. Hän ei jää kotivaimoksi miehelle, jos mies ei ole miljonääri ja hyvin avokätinen. 

Provohan tämä on, mutta mitä mies muka tekisi naisella jokaa selvästi pystyy kustantamaan oman elämänsä, mutta jolle pitää jonain miljonäärinä silti tyrkata fyrkkaa (niin kuin niitä nyt edes olisi vapaina tarpeeksi Suomessa systerillesi).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän