Naisen vaihdevuodet ei ole sairaus. Miten sinä koit vaihdevuotesi? Minulla ei ollut mitään oireilua - kuukautiset vain loppuivat kuin seinää
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/XM56kb/klimakteriet-inte-langre-en-…
Vaihdevuosista ei saa tehdä sairautta.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Mitä humpuukia nämä "esivaihdevuodet" oikein ovat olevinaan?
Kannattaa lukea aiheesta, jos et tiedä. Eu se mene useimmilla niin, että kierto pysyy säännöllisenä siihen asti, että etänä päivänä menkat vaan loppuu vaan se on pidempi prosessi oireineen, jopa 10 vuotta ennen menopaussia, kun munasarjojen toiminta hiipuu. nimimerkillä kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette ilkeitä ap:lle?
Voitko laittaa esimerkin että millä tavalla ilkeitä?
No vaikka mitä solvauksia ollut ja haistattelua.
Solvaukset ja haistattelut on niiltä i#iootti miehiltä jotka täällä kommentoi. Naiset eivät haistattele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiseni loppuivat nelikymppisenä mutta nyt on taas alushousut veressä.
T. Jorma 63v
Uskon tämän, ei ne kuukautiset niin vain jää pois vaikka miten omaisit miehen etunimen.
Jorma 63v ei muutu naiseksi, vaikka pukee mekon. Naudan veren kaataminen alushousuihin ei ole kuukautiset 😄
On muitakin mahdoĺlisuuksia. Syöpä tai intensiivinen ahteriinotto.
Helppohan se lmon huudella, jos kuuluu niihin onnekkaisiin, joille ei oireita tule. Tuskinpa kukaan, kenellä on pahoja oireita tulee tänne ilkkumaan ja vähättelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin yksi päivä, että keski-ikä/vaihdevuosi-ikä on vähän kuin toinen murrosikä. Suuria muutoksia tapahtuu kehossa ja mielessäkin. Molemmat ikävaiheet luonnollisia ja elämään kuuluvia.
Joo, olet oikeassa, mutta ei niistä vaihdevuosioireista tarvitse kärsiä jos se haittaa elämistä. Miksi yleensäkkin pitäisi missään vaiheessa naisen elämää kärsiä yhtään mistään, varsinkin jos apua on saatavilla.
Ei tarvitsekaan. Lisäsin tämän myöhemmin, kun unohtui tuosta viestistä.
Kaikilla naisilla alapää kuivuu kun vaihdevuode tulevat. Osa ei vain osaa lukea omaa kehoaa ja väitetään kiven kovaa että ettei ole mitään oireita. Eikä kuukautiset lopu kuin seinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiseni loppuivat nelikymppisenä mutta nyt on taas alushousut veressä.
T. Jorma 63v
Uskon tämän, ei ne kuukautiset niin vain jää pois vaikka miten omaisit miehen etunimen.
Jorma 63v ei muutu naiseksi, vaikka pukee mekon. Naudan veren kaataminen alushousuihin ei ole kuukautiset 😄
On muitakin mahdoĺlisuuksia. Syöpä tai intensiivinen ahteriinotto.
Sinä homona tiedät likaiset(!) yksityiskohdat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että minulla on hiivatulehdus ja virtsatieinfektio,kävikin ilmi että limakalvot olivat erittäin kuivat.
Öisin hikoilin niin että keskellä talvea oli tuuletin makkarissa ja pää ei toiminut,pelkäsin muistisairautta kun olin niin sumussa.
Iske tummelia sinne vakoon. Näköjään pääsi ei todella toimi.
Voi sua ressukkaa. Naisten juttujen keskelle tulet änkyttämään omia "mielipiteitäsi" asioista joista et tiedä yhtään mitään. Kun lähdet ostamaan lisää sitä coopin halppis kaljaa, niin käyppäs kysymässä tyhmän äitisi mielipidettä tästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ruvennut syömään mitään korvauslääkkeitä. Se oli vaihe elämässä, en syönyt lääkkeitä murrosiässäkään, miksi sitten vaihdevuosissa? Rupesin hyvissä ajoin uimaan talvellakin, ehkä siitä oli hyötyä. Elämässä on paljon erilaisia vaiheita, nyt luopumista ystävistä, aviomiehestä jne.
Tätä tässä juuri tarkoitettiin. Jos sinulla, ilmeisen yksinkertaisena naisena, ei ollut pahoja oireita, kuvittelet että ne miljoonat muut naiset liioittelevat oireensa.
En minä, yksinkertainen nainen, kerro kuin omasta kokemuksestani, sitähän tässä kysyttiin. En kerro kenenkään muun kokemuksista. MINÄ pääsin helpolla.
Ei naisilla ole sairauksia. Ovat joko hulluja tai tyhmiä tai sekä että. (Sarkasmia)
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla naisilla alapää kuivuu kun vaihdevuode tulevat. Osa ei vain osaa lukea omaa kehoaa ja väitetään kiven kovaa että ettei ole mitään oireita. Eikä kuukautiset lopu kuin seinää.
No on heitäkin, joilla ei oireita juuri ole.
JOS MIEHET OLISIVAT RASKAANA,SAISIVAT KUUKAUTISET JA VAIHDEVUODET HEITÄ KUUNNEITAISIIN JA HOIDETTAISIIN KUNNOLLA.
Mutta naistenvaivoja vähätellään ja alihoidetaan😕.
Sietämättömät kuukautiskivut joiden aikana voi vain itkeä lattialla- "ihan normaalia,kaikilla sattuu sinä aikana kuusta vatsaan"- Vuosia myöhemmin leikkauksessa poistetaan endopesäkkeitä.
Raju raskauspahoinvointi,edes vesi ei pysy sisällä "No kai voin kirjoittaa sinulle kolme päivää sairaslomaa"- Pian henkilö makaa tipassa sairaalassa.
Vaihdevuodet,hikoilee lakanat märiksi ja ajatukset takkuilee "Kun ei mummotautiin oikein lääkettä ole, heh heh"- lopulta yksityinen gyne ottaa vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut jonkin verran kuumia aaltoja ja kierto meni loppuvaiheessa hyvin epäsäännölliseksi kunnes sitten kuukautiset loppui kokonaan. Nyt ei ole kuukautisia eikä paneta. Elämä helpottui.
Juu juu... minullakin niin kuumia aaltoja että muovikipot ympäriää sulaa..... voi kauheetaaa tätä mun persvärkkiä.. 😂😂😂😂😂😂
heh heh heh tunge ne sulaneet muovikipot sinne sun persvärkkiisi heh heh heh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että minulla on hiivatulehdus ja virtsatieinfektio,kävikin ilmi että limakalvot olivat erittäin kuivat.
Öisin hikoilin niin että keskellä talvea oli tuuletin makkarissa ja pää ei toiminut,pelkäsin muistisairautta kun olin niin sumussa.
Reppana poitsu. Menikö sulla tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinulla ei toimi luetun ymmärtäminen.
Ei kai kukaan rasvaa alapäätä jos luulee kärsivänsä pissatulehduksesta?!
Vierailija kirjoitti:
Ei naisilla ole sairauksia. Ovat joko hulluja tai tyhmiä tai sekä että. (Sarkasmia)
Tulit sitten tänne kommentoimaan oman mt-ongelmasi, niinkuin olet jo monesti tehnyt.
(Sarkasmia)
Niin, ap, jos Sinulla ei ole, niin se ei tarkoita, etteikö Muilla ole vaikka kuinka hankalaa.
Minulla oireita (kuumia aaltoja, heräilyä, aivosumua) reilun vuoden verran. Tuntuu että työnteko kärsii, en vaan pysty enää keskittymistä vaativiin asioihin vaikka olen ns. asiantuntijatyössä.
Olen miettinyt että kokeilisin homonikorvaushoitoa. Eilen kävin läpi työterveyslääkäreitä (Mehiläinen) ja monella luki että eivät hoida gynekologisia asioita. Eikö käypä hoito -suosituksen idea ollut että hormonikorvaushoidon voisi nyt saada yleislääkäriltä ilman että tarvitsee mennä gynekologille? Gynekologin palvelut eivät kuulu meillä työterveyteen. Tyhmää, kun työntekoon tämä erityisesti vaikuttaa.
Ja terveyskeskuksessa on todella vaikea saada lähetettä naistentautien poliille. Pitää vaan kiusata tarpeeksi monta nuorta miespuolista yleislääkäriä tarinoilla pillusta joka on saharaa kuivempi ja lakanoista, joista saa hikeä vääntää kuin vettä nii sittn ehkä irtoa se lähete.