Mitkä ruoat kuuluvat juhannukseenne?
Kommentit (336)
Vierailija kirjoitti:
Kunnon grillimakkara, jossa on korkea lihapitoisuus (yli 70 %) sekä uudet perunat.
Tarkoitat varhaisperunoita. Varhaisperunat ja uudet perunat ovat eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain grillattavaa, uusia perunoita ja pari erilaista salaattia nyt ainakin. Ja mansikkakakku!
Uusia perunoita saa vasta syksyllä. Nyt on varhaisperunoiden aika.
Tämä. Uskomatonta, että edelleen porukalla menee nämä 2 asiaa sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain grillattavaa, uusia perunoita ja pari erilaista salaattia nyt ainakin. Ja mansikkakakku!
Uusia perunoita saa vasta syksyllä. Nyt on varhaisperunoiden aika.
Heinäkuussa. Uusi peruna, eli uuden sadon peruna, eli kesäperuna.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/varhaisperunoita-vai-uusia-p…
Ei mikään, en vietä juhannusta, ihan normi ruoka, tarkoitus oli vaan lämmittää pizzaa
käydään torstaina kaupassa ja ostetaan mitä huvittaa. niin me aina toimitaan kahden aikuisen juhlapyhissä, ei ole mitään ruokaperinteitä. mä olen tyytyväinen jos pääsen metsään ja saunaan, oli juhla mikä hyvänsä.
Ribsejä, itse tehty coleslaw, muita salaatteja, savustettu lohi, uudet perunat ja voi-sipulikastike. Britakakku mansikoista tai mansikkakakku kulhossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen arkiruoka. Juhannus ei ole koskaan merkinnyt mulle mitään. Mikä idea siinä edes on?
Se on keskikesän juhla samalla tavalla kuten joulu on keskitalven juhla liittyen vuodenajan kiertoon.
Ahaa. Onko se joku pakanariitti sitten? Mutta joulussahan on päälle liimattuna tuo kristillisyys peittämässä pahaa makua
Sesongin herkkuja sekä grillattavaa lihaa ja savustettua kalaa. Yleensä jälkkärinä on mansikka-raparperi täytekakku mutta nyt voisi olla juustokakun muodossa. Kakkuun tuleva raparperihilloke on hyvää myös paistetun halloumin kanssa.
Silli, silakka, lohi, varhaisperuna, sipulia varsineen, vihersalaatti, hölskykurkut
Vierailija kirjoitti:
Silli ja perunat.
Tätä tätä tätä
uudet perunat, itse savustettu lohi, vaniljajätski ja mansikat
Yleensä lohi, silli, perunat, einessalaatti, pihvit, makkara. Varsin perinteinen setti siis. Ja olutta juomaksi, ehkä myös jotain kuplivaa tai valkkaria. Ja mansikoita.
Toivottavasti saisin nämä tänäkin vuonna. Rahat on vähissä, enkä oikein tiedä, uskaltaako ostaa, mitä haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusia perunoita, tilliä ja kossupullo. Muulla niin väliä.
Varhaisperunoita.
Minulle uusia varhaisperunoita.
Juhannuksena syödään rennosti hyvää. Grilliruoat, uudet perunat, pari salaattia. Nätti kattaus servietteineen ja luonnonkukkakimppuinen ja juhannuskoivut .
Jälkiruoaksi helppoa: tuoreita mansikoita ja jäätelöä.
Käriste makkaraa, itse savustettua lohta, uusia perunoita, salaattia.
Vierailija kirjoitti:
Kossu, kossu ja kossu.
Ja aamulla haikeana , kylmää vettä, piimää taikka kossua, elämä on rankkaa jos sen oikein taikka väärin oivaltaa keuh keuh sanoisi Jope minunkin puolesta.Sävellys ja sanoitus oli omaa käsialaani.
Juhannus on vain päivä muiden joukossa, ei vaadi mitään erityisiä toimia. Tänä vuonna juhannus menee töissä, ei haittaa yhtään.
Juuri ne ruuat, mistä kukin tykkää