Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisten alastomuus ystäväporukan illanvietossa

Vierailija
08.06.2026 |

Kuinka välttää ikävät tilanteet pariskuntien mökkiviikonlopussa tekemättä suurta numeroa asiasta, kun jotkut naisista kokevat sopivaksi näyttäytyä alasti miestenkin seurassa. Joidenkin mielestä tämä on ok jos naiselle itselleen ok, mutta kaikille naisille ei tule mieleenkään, että pitäisi tietää onko paikalla oleville miehille ok ystävän vaimon alastomuus. Miehiltä ei kysytä ja on ikävää joutua sellaiseen tilanteeseen, kun itsellä ja kumppanilla tapana, että ei haluta olla tilanteessa jossa vastakkaista sukupuolta olevia alasti. Koen sen osaltaan kunnioittavana omaa puolisoa kohtaan, että alastomuus ei ole sopivaa kaikkien kanssa enkä halua myöskään, että minun kumppani on alasti vastakkaista sukupuolta olevien seurassa.

Minulle ja kumppanilleni tämä on selkeä asia, mutta mökillä saunominen ystäväporukalla aiheuttaa ikäviä tilanteita miesten ja naisten vuoroista huolimatta.

Kommentit (549)

Vierailija
341/549 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"kyllä mä saan olla alasti ja stripata sun ukkos edessä, mulla on siihen oikeus, koska minä minä minä!!1!1!"

Suurimmat kiksit nämä naiset saavat juuri sen siveämmän pahasta mielestä,kun saa hänen miehensä huomion.

Tiukkapipoisten moraalipoliisien mielensäpahoitusta on kieltämättä aina hauska seurata ja vähän tarjota sytykettä. Ahdasmielisille on hyvä tarjota muutenkin avartavia kokemuksia. He saattavat huomata jälkeenpäin, että paljaan naisen pakaran näkeminen ei aiheuttanut kenellekään mitään pahaa, ei edes pettämistä tapahtunut saati verkkokalvojen tuhoutumista. Jatkossa pelottaa sitten ehkä vähän vähemmän luonnollinen alastomuus ei-seksuaalisissa konteksteissa.

Typerys.Onneksi jotkut ovat siveitä.Heitäkin tarvitaan.

Vierailija
342/549 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"kyllä mä saan olla alasti ja stripata sun ukkos edessä, mulla on siihen oikeus, koska minä minä minä!!1!1!"

Suurimmat kiksit nämä naiset saavat juuri sen siveämmän pahasta mielestä,kun saa hänen miehensä huomion.

Ymmärrän että moni nainen ajattelee tällä tavalla mutta tuo ei silti pidä paikkaansa lainkaan. Juuri se on syynä siihen miksi teitä ahdistaa nähdä samaa sukupuolta alasti koska ajattelette näin toisista naisista. Eli sisäistettyä naisvihaa. Kuvittelette että kaikki naiset ovat vain pyörimässä teidän miesten ympärillä oli sitten vaatteet päällä tai ei. Meillä muilla naisilla on kuitenkin aivan muuta tekemistä elämässä kuin tuo mitä te kuvittelette meidän tekevän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/549 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä että häiritseekö naisen  myös juuri ja juuri   naru yläosa sekä takapuolen paljastavat naru bikini alaosa?

Vierailija
344/549 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä naisena ymmärrä miten se minua häiritsisi jos joku hullu nainen haluaa pyöriä alasti vieraiden miesten nähden. Itse en kekkuloisi suurin surminkaan mutta ei minua kyllä mitenkään haittaa jos joku muu haluaa niin tehdä. Mun mieheni ei innostu muista, lähinnä kokisi tilanteen naurettavaksi ja kokisi myötähäpeää alasti heiluvan sirpan puolesta.

Relatkaa nyt vähän mustasukkaisuuksissanne!

Itse en kokisi mustasukkaisuutta tässä tilanteessa vaan kokisin sen loukkaavana käytöksenä itseäni ja miestäni kohtaan, että näyttäytyy alasti minun miehelle. Tiedän, että mies ei näystä innostu ja välttäisi katsomasta siihen suuntaan. 

Vierailija
345/549 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka epätoivoinen pitää olla, että pitää alkaa itseään esittelemään varatuille miehille...

Miten epätoivo liittyy yhtään mihinkään?

Jos nainen haluaa olla alasti, sitten hän on.

Epätoivoista on valittaa naisten alastomuudesta, koska kellään ei kuitenkaan ole valtaa estää tai päättää asiasta. Täällä nyt leikitään kuningatar-voimafantasioita, ikään kuin toiset naiset olisi alamaisia joita voi käskyttää miten he saavat illanvietossa pukeutua. Sori, sitä valtaa ei ole kellään.

Naisviha nostaa päätään tässä ketjussa valitettavasti. Eikö naisten pitäisi pitää toisten naisten puolia eikä haukkua? Miten naisten oikeudet voivat kehittyä jos toisia naisia näin haukutaan ja halutaan viedä oikeudet omaan kehoon?

Nimenomaan kunnioitus toisia naisia kohtaan puuttuu, kun esittelee itseään heidän miehille.

Vierailija
346/549 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma muuttuu. Koitappa kestää. 

On niitä pervo-pirkkoja ennenkin ollut. Ja pervo-perttejä. 

Ei niin paljoa kuin nykyään.

Sinä vain olet tullut vanhaksi. Nykyään ei jakseta enää välittää peitellä itseään, koska syytä ei ole tekohengittää viktoriaanista aikaa.

Teikäläisen tasoiset ihmiset voivat kokoontua ihan keskenään näyttelemään omia alastomia karvaperseitään. Saatte olla ihan niin vapaita ja välinpitämättömiä kuin haluatte. 

Ilmeisesti AP:n ystävä porukka on näin tehnytkin mutta minkä sille voi jos seassa on AP ja hänen miehensä jotka eivät  porukkaan halua mutta sinne kuitenkin väkisin menevät🤷‍

Vierailija
347/549 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina porukasta löytyy narsistinen nainen joka esiintyy mielellään ja kuvittelee omistavansa kaikki miehet.

Miten naisten alastomuus liittyy toisten miesten omistamiseen, narsismiin?

Jos ei kestä alastomuutta, ei kannata olla sellaisessa tilassa. Antaa alastomien olla vapaita ja onnellisia. Turha sinne mennä myrkyttämään ilmapiiriä, jos itse ei pysty olemaan avoin.

Naiset saavat olla alasti just niin paljon kuin haluavat, ja tälläkin palstalla olevat kommentit juuri edustavat naisvihaa, jolla yritetään rajoittaa naisten vapautta päättää omasta alastomuudesta.

Alastomuus ihmisten seurassa jotka eivät tätä alastomuutta halua nähdä on häirintää. Tämä koskee myös alastonta vartaloaan esitteleviä naisia.

Esimerkiksi saunomisen pystyy hoitamaan oikein hyvin esittelemättä alastonta vartaloaan niille jotka eivät ole kanssaan saunassa.

Jos ei halua nähdä "häirintää", sitten ei kannata mennä "häirinnän" luokse. Oma valinta. Alastomuus ei ole ongelma, vaan asenne/ennakkoluulo alastomuutta kohtaan. Ja mustasukkaisuus omasta miehestä, joka näkee "kiellettyä".

Et sitten lukenut aloitusta. Kyse oli siitä, että jotkut kekkaloivat alasti ennen ja jälkeen saunan, eli muidenkin kuin saunojien edessä.

Ihmiset ovat näissä asioissa erilaisia, ja se on aivan ok. Kovin hyvistä ystävistä ei selvästikään ole kyse, kun asiasta eiole kyetty keskustelemaan. 

Itsellä tälläinen tuli ihan yllätyksenä, kun pareittain piti mennä saunaan. Ei siinä oleta, että joku ilkosilleen vetää toisten miesten seurassa.

Vierailija
348/549 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en käy harrastus- tai työporukan saunailloissa koska en halua olla alasti muiden naisten, saati sitten miesten seurassa. Olen joskus saanut kuulla olevani tiukkapipo mutta en vaan koe mitään tarvetta saunoa työkavereiden kesken. Ihan sama mitä muut ajattelee. Ehkä tuollainen tilanne että yksi nainen tai mies kekkuloi alasti jossain mökillä kaikkien nähden voi olla vaivaannuttavaa niin naisille kuin miehille. Toiset taas voi tykätä. Jokainen tyylillään mutta ehkä pitäisi harkita asiaa kaikkien näkökulmasta. 

Tarkoitit varmaan että et halua saunoa meidän kanssa? Teet nimittäin paljon asioita varmasti päivittäin joihin et koe tarvetta mutta silti teet niitä. Jostain syystä tämä saunominen olisi sillä tavalla eri asia että et koe tarvetta niin et mene. Tosiasiassa et halua mennä ja et mene sen takia, tarpeen kokeminen on aivan eri asia.

Vaikka mielelläsi varmaan ajattelet että saunassa käyvät ihmiset kokevat tarvetta käydä juuri niiden ihmisten kanssa saunassa joiden kanssa käyvät😉

Vierailija
349/549 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä naisena ymmärrä miten se minua häiritsisi jos joku hullu nainen haluaa pyöriä alasti vieraiden miesten nähden. Itse en kekkuloisi suurin surminkaan mutta ei minua kyllä mitenkään haittaa jos joku muu haluaa niin tehdä. Mun mieheni ei innostu muista, lähinnä kokisi tilanteen naurettavaksi ja kokisi myötähäpeää alasti heiluvan sirpan puolesta.

Mustasukkaisuus tässä on juurisyynä.

Mustasukkaisuus johtuu pelosta että oma mies pettää heti kun näkee alastoman naisen.

Tällainen pelko on omassa päässä.

Sitä ongelmaa voi hoitaa keskustelemalla siitä.

Apua on saatavilla, kun sitä osaa hakea.

Alastomien naisten syyttäminen omasta epävarmuudesta, huonosta itsetunnosta ja peloista on yksinkertaisesti epäloogista ja typerää.

Epäkunnioitus toisia kohtaan voi myös olla syy. Ei mustasukkaisuus.

Vierailija
350/549 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä että häiritseekö naisen  myös juuri ja juuri   naru yläosa sekä takapuolen paljastavat naru bikini alaosa?

Mitä ihmettä viestille tapahtui lähetyksessä???

Saako kysyä että häiritseekö sinua  myös naisten juuri ja juuri  nännit peittävä naruyläosa tai takapuolen paljastavat narubikini alaosa?

Vierailija
351/549 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä pervo-pirkkoja ennenkin ollut. Ja pervo-perttejä. 

Ei niin paljoa kuin nykyään.

Sinä vain olet tullut vanhaksi. Nykyään ei jakseta enää välittää peitellä itseään, koska syytä ei ole tekohengittää viktoriaanista aikaa.

Teikäläisen tasoiset ihmiset voivat kokoontua ihan keskenään näyttelemään omia alastomia karvaperseitään. Saatte olla ihan niin vapaita ja välinpitämättömiä kuin haluatte. 

Ilmeisesti AP:n ystävä porukka on näin tehnytkin mutta minkä sille voi jos seassa on AP ja hänen miehensä jotka eivät  porukkaan halua mutta sinne kuitenkin väkisin menevät🤷‍

Olimme meidän mökillä. Varmaan helpoin, kun ei kutsuta enää näitä ihmisiä.

Vierailija
352/549 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jättäisin mökkireissun suosiolla väliin, jos on noin ajattelematonta porukkaa. Turhaan aiheuttaa ikävää mieltä kumppanilleen. Kyllä naisena pitäisi olla sen verran empatiakykyä muita naisia kohtaan, ettei itsensä esittely tunnu muista naisista välttämättä kivalta, voi tulla toisille epävarma tai ikävä vertailun tunne. Kyllä luulisi olevan muitakin tilaisuuksia esitellä kehoaan miehille, jos on niin huomiohakuinen ja ylpeä kehostaan, voi liittyä vaikka nudistiseuraan.

Tahallaan esittelevät itseään. Samalla tavoin kuin flirttailevat tai tyrkyttävät tissejään tai persettään tai pukeutuvat tiukkoihin vaatteisiin.

Nämä on niitä pick me girlejä. Heille on sulka hattuun jos saavat toisten miehiä kiihotettua.

Ja sinä olet tuollaisten naisten kaveri? Miksi ihmeessä

Vierailija
353/549 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole mikään uusi juttu tai muutos. Aina on ollut ihmisiä jotka haluavat esitellä itseään niillekin jotka eivät halua nähdä.

Ja näköjään myös heitä, joilla menee saman tien päivä pilalle, kun näkevät ihmisvartalon.

Sitä alastonta ihmisvartaloa ei kaikkien mielestä ole kiva nähdä kun esimerkiksi ruokailee mökkiterassin pöydän ääressä ja joku tulee siihen metrin päähän esittelemään paikkojaan.

Millä tavalla tämä esittely tapahtuu? Tässä on minun tissi otetaan tissi käteen? Vai miten? Pelkästään se että ei ole vaatteita päällä ei ole itsensä esittelyÄ 

Vierailija
354/549 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus johtuu pelosta että oma mies pettää heti kun näkee alastoman naisen.

Alastomien naisten syyttäminen omasta epävarmuudesta, huonosta itsetunnosta ja peloista on yksinkertaisesti epäloogista ja typerää.

Epäkunnioittavaa on mennä toisten tilaisuuteen, jossa halutaan olla alasti, ja alkaa määräilemään miten muut naiset saavat pukeutua.

Jos ei kestä ajatusta, ei pidä mennä sellaisiin tilaisuuksiin. Yksinkertaista.

Ei pidä mennä tilaisuuteen, jonka sääntöjä ei hyväksy. Kukaan ei halua juhliinsa ihmistä, joka tulee kertomaan miten juhlat tulee juhlia.

Näillä ihmisillä, jotka ovat alasti ei ole mitään ongelmaa alastomuuden kanssa. Ainoa jolla on ongelma, on mielensäpahoittaja. Se on hänen ongelmansa. Ei muiden.

Todellinen syy draamaan on: mustasukkaisuus, kateus toisten naisten kehoja kohtaan, heikko itsetunto, pelkää ettei saa huomiota mieheltään kun mies innostuu seurasta, tms. 

Muiden naisten syyttäminen omista ongelmista on väärin.

Vierailija
355/549 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunassa käyminen ei ole mitää "kekkulointia".  Itse olen naimisissa oleva 50v mies ja joka kesä on tuttavaporukoiden tapahtumia missä on sekasaunat joissa olen saunonut naimisissa olevien naisten kanssa.  Mikään pakko sekasaunaan meneminen ei ole vaan voi käydä yksin tai miten vaan. Olen nähnyt aika monen 30-50v tuttavanaisen tissit eikä siinä ole mitään erikoista.  

Vierailija
356/549 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelteisilleen heittäytyvää naista voi syyttää seksuaalisesta ahdistelusta. Jos on noin ajattelematon ja egoistinen nainen porukassa, niin kannattaa kiertää kaukaa tuollaiset pippalot.

Miehen kaverin kumppani oli aikeissa riisua huoneessa jossa mieheni oli nukkumassa ja kommentillaan viestitti, että olen jotenkin ongelmainen, kun kuitenkin kävin hakemassa miehen pois sieltä jotta nainen saa rauhassa riisua ja pukea. 

Hetkeäkään ei tainnut tämän naisen mielessä käydä, että mies olisi tuntenut olonsa ikäväksi mikäli herää, kun kaverin kumppani alasti vieressä. Ei hän halua olla kaverien naisten, työkaverien ym naisten kanssa alasti tai nähdä heitä alasti.

Jotkut saunan varjolla saa kevyttä seksuaalista kutkutusta paljastelemalla alastonta vartaloaan vieraille miehille. Normalisoi alastomuuden miehen kaverin seurassa koska menossa saunaan. Kuitenkin se on yhtä epäasiallista kuin riisuutua muuten vaan ilkosilleen miehen ystävän seurassa, vaikkapa vaihtaakseen kaikki vaatteet urheilua tm varten.

Huolehtisin jatkossa, että tämän naisen kanssa ei ole tilanteita joissa käyttäytyy tällä tavalla. Jos tapaa selvinpäin julkisella paikalla niin varmasti osaa käyttäytyä asiallisesti.

Vierailija
357/549 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn mökissä muiden saunoessa ja uidessa, jotta ei tarvitse nähdä. Jos alkaa noiden tilanteiden ulkopuolella paljastella itseään, en tiedä, voiko siinä muuta kuin olla enää menemättä mökille alkuunkaan.

Vierailija
358/549 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyn mökissä muiden saunoessa ja uidessa, jotta ei tarvitse nähdä. Jos alkaa noiden tilanteiden ulkopuolella paljastella itseään, en tiedä, voiko siinä muuta kuin olla enää menemättä mökille alkuunkaan.

Juuri näin. Oma valinta haluaako nähdä alastomuutta. Jos se on itselle ongelma, on syytä olla menemättä paikkoihin, joissa voi altistua paljaan ihon näkemiselle. Turha sitä iloa on muilta kieltää. Elä ja anna toisten elää.

Vierailija
359/549 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäkunnioittavaa on mennä toisten tilaisuuteen, jossa halutaan olla alasti, ja alkaa määräilemään miten muut naiset saavat pukeutua.

Jos ei kestä ajatusta, ei pidä mennä sellaisiin tilaisuuksiin. Yksinkertaista.

Ei pidä mennä tilaisuuteen, jonka sääntöjä ei hyväksy. Kukaan ei halua juhliinsa ihmistä, joka tulee kertomaan miten juhlat tulee juhlia.

Näillä ihmisillä, jotka ovat alasti ei ole mitään ongelmaa alastomuuden kanssa. Ainoa jolla on ongelma, on mielensäpahoittaja. Se on hänen ongelmansa. Ei muiden.

Todellinen syy draamaan on: mustasukkaisuus, kateus toisten naisten kehoja kohtaan, heikko itsetunto, pelkää ettei saa huomiota mieheltään kun mies innostuu seurasta, tms. 

Muiden naisten syyttäminen omista ongelmista on väärin.

Mitäs jos kyse onkin omista juhlista joissa saunavuorot on sovittu pareittain tai miesten ja naisten vuorot? Eikö ihmisellä muka ole oikeutta valita, että omissa juhlissa ei esittäydytä alasti kaikkien kesken?

Vierailija
360/549 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä vaivaa? Miksei voi huomioida kaikki paikalla olijat? Kyllähän ruokavaliotkin huomioidaan ja nukkumapaikat ym. Miksi tämä asia olisi poikkeus? Ei voi loukata ketään jos ei näyttäydy alasti muille kuin kanssaan peseytyville.