Naisten alastomuus ystäväporukan illanvietossa
Kuinka välttää ikävät tilanteet pariskuntien mökkiviikonlopussa tekemättä suurta numeroa asiasta, kun jotkut naisista kokevat sopivaksi näyttäytyä alasti miestenkin seurassa. Joidenkin mielestä tämä on ok jos naiselle itselleen ok, mutta kaikille naisille ei tule mieleenkään, että pitäisi tietää onko paikalla oleville miehille ok ystävän vaimon alastomuus. Miehiltä ei kysytä ja on ikävää joutua sellaiseen tilanteeseen, kun itsellä ja kumppanilla tapana, että ei haluta olla tilanteessa jossa vastakkaista sukupuolta olevia alasti. Koen sen osaltaan kunnioittavana omaa puolisoa kohtaan, että alastomuus ei ole sopivaa kaikkien kanssa enkä halua myöskään, että minun kumppani on alasti vastakkaista sukupuolta olevien seurassa.
Minulle ja kumppanilleni tämä on selkeä asia, mutta mökillä saunominen ystäväporukalla aiheuttaa ikäviä tilanteita miesten ja naisten vuoroista huolimatta.
Kommentit (549)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma muuttuu. Koitappa kestää.
On niitä pervo-pirkkoja ennenkin ollut. Ja pervo-perttejä.
Ei niin paljoa kuin nykyään.
Sinä vain olet tullut vanhaksi. Nykyään ei jakseta enää välittää peitellä itseään, koska syytä ei ole tekohengittää viktoriaanista aikaa.
No kulkekaa alasti. Mulle ainakin se on ihan se ja sama. Olen 70 v. ja minua ei hätkäytä mikään. Olen nähnyt jo kaiken, töissäkin kerran yksi tyyppi pyllisti paljaalla perseellä hyllyjen välissä muka vahingossa, kun näki mun tulevan. Just joo. Pervoja riittää.
Jo kakarana näin kun yksi mies hiippaili munasillaan aina välillä meidän lasten leikkipaikalla, tiiraili aina jostain nurkkien takaa.
Kerran tanssipaikalla nuori nainen riisui itsensä alasti keskellä salia. Kai se joku hänen yksityinen performanssinsa oli. Järkkämiehet vei sen poliisiautoon, ehkä se nautti siitä, kun kantamalla piti viedä.
Näitä on elämän varrella nähty.
Minun silmää ei haittaa vaikka miten paljaasti olisitte. Kunhan ette minun pihaani tule nahkaanne näyttämään. Muualla saatte olla miten tykkäätte. Nauran vain itsekseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina porukasta löytyy narsistinen nainen joka esiintyy mielellään ja kuvittelee omistavansa kaikki miehet.
Miten naisten alastomuus liittyy toisten miesten omistamiseen, narsismiin?
Jos ei kestä alastomuutta, ei kannata olla sellaisessa tilassa. Antaa alastomien olla vapaita ja onnellisia. Turha sinne mennä myrkyttämään ilmapiiriä, jos itse ei pysty olemaan avoin.
Naiset saavat olla alasti just niin paljon kuin haluavat, ja tälläkin palstalla olevat kommentit juuri edustavat naisvihaa, jolla yritetään rajoittaa naisten vapautta päättää omasta alastomuudesta.
Alastomuus ihmisten seurassa jotka eivät tätä alastomuutta halua nähdä on häirintää. Tämä koskee myös alastonta vartaloaan esitteleviä naisia.
Esimerkiksi saunomisen pystyy hoitamaan oikein hyvin esittelemättä alastonta vartaloaan niille jotka eivät ole kanssaan saunassa.
Jos ei halua nähdä "häirintää", sitten ei kannata mennä "häirinnän" luokse. Oma valinta. Alastomuus ei ole ongelma, vaan asenne/ennakkoluulo alastomuutta kohtaan. Ja mustasukkaisuus omasta miehestä, joka näkee "kiellettyä".
Kadulla joku kokee häirintää niin on itse aiheutettua koska mennyt häirinnän luokse.
Ei mökillä oleminen tarkoita häirinnän luokse menoa tai suostumusta jonkun olla alasti seurassa.
Kyse ei välttämättä ole siitä, että nainen ei halua miehensä näkevän vaan siitä, että mies ei halua ystävien tai tuttavien naisia alasti seuraansa. Siksi ei mene heidän kanssaan saunaan ja näiden naisten tulisi kunnioittaa tätä päätöstä ja pitää se alastomuus saunojien kesken.
Niin eli oma valinta. Joko menee alastomien seuraan tai ei mene. Alastomien vika se ei ole.
Jos ihminen joka ei osallistu saunomiseen on mökin pihalla istuskelemassa ja saunoja ilmestyy seisomaan alasti hänen viereen niin tällöin tämä pihalla ollut henkilö on mennyt alastomien seuraan ja oma vika? Ei kukaan saunaan mene jos ei halua nähdä siellä olevia ihmisiä alasti. Pitäisikö silloin ajella muutaman kilometrin päähän odottamaan koska viuhahtaja malttaa pukea päälleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina porukasta löytyy narsistinen nainen joka esiintyy mielellään ja kuvittelee omistavansa kaikki miehet.
Jos ei kestä alastomuutta, ei kannata olla sellaisessa tilassa. Antaa alastomien olla vapaita ja onnellisia. Turha sinne mennä myrkyttämään ilmapiiriä, jos itse ei pysty olemaan avoin.
Naiset saavat olla alasti just niin paljon kuin haluavat, ja tälläkin palstalla olevat kommentit juuri edustavat naisvihaa, jolla yritetään rajoittaa naisten vapautta päättää omasta alastomuudesta.
Alastomuus ihmisten seurassa jotka eivät tätä alastomuutta halua nähdä on häirintää. Tämä koskee myös alastonta vartaloaan esitteleviä naisia.
Esimerkiksi saunomisen pystyy hoitamaan oikein hyvin esittelemättä alastonta vartaloaan niille jotka eivät ole kanssaan saunassa.
Jos ei halua nähdä "häirintää", sitten ei kannata mennä "häirinnän" luokse. Oma valinta. Alastomuus ei ole ongelma, vaan asenne/ennakkoluulo alastomuutta kohtaan. Ja mustasukkaisuus omasta miehestä, joka näkee "kiellettyä".
Et sitten lukenut aloitusta. Kyse oli siitä, että jotkut kekkaloivat alasti ennen ja jälkeen saunan, eli muidenkin kuin saunojien edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelteisilleen heittäytyvää naista voi syyttää seksuaalisesta ahdistelusta. Jos on noin ajattelematon ja egoistinen nainen porukassa, niin kannattaa kiertää kaukaa tuollaiset pippalot.
Miehen kaverin kumppani oli aikeissa riisua huoneessa jossa mieheni oli nukkumassa ja kommentillaan viestitti, että olen jotenkin ongelmainen, kun kuitenkin kävin hakemassa miehen pois sieltä jotta nainen saa rauhassa riisua ja pukea.
Hetkeäkään ei tainnut tämän naisen mielessä käydä, että mies olisi tuntenut olonsa ikäväksi mikäli herää, kun kaverin kumppani alasti vieressä. Ei hän halua olla kaverien naisten, työkaverien ym naisten kanssa alasti tai nähdä heitä alasti.
Jotkut saunan varjolla saa kevyttä seksuaalista kutkutusta paljastelemalla alastonta vartaloaan vieraille miehille. Normalisoi alastomuuden miehen kaverin seurassa koska menossa saunaan. Kuitenkin se on yhtä epäasiallista kuin riisuutua muuten vaan ilkosilleen miehen ystävän seurassa, vaikkapa vaihtaakseen kaikki vaatteet urheilua tm varten.
Niin on. Parasta varmasti olla joutumatta enää sellaiseen tilanteeseen, että jotain tälläistä voi tapahtua. Jos tapaa vaan muunlaisissa merkeissä mitkä ei sisällä saunomista tai yhdessä yöpymistä niin välttyy konflikteilta ystävyyssuhteessa.
ei hyvää päivää mitkä naurut sain tästä ketjusta. miten te selviätte vaikka yleisillä saunoilla? ei tarvitse kertoa, ette käy. miten tuollaiset ihmiset päätyy ystävyyssuhteisiin? sauna on lämmin, kukin käy koska haluaa ja naapuriin asti älkää munasillaan lähtekö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole mikään uusi juttu tai muutos. Aina on ollut ihmisiä jotka haluavat esitellä itseään niillekin jotka eivät halua nähdä.
Ja yhä enenevissä määrin. Tampereella saa olla uimarannalla jo yläosattomissa naiset.
Aivan kuten miehetkin. Sama muuten Helsingissä ja kaikkialla Etelä-Euroopassa, jälkimmäisessä jo vuosikymmeniä.
Jos kaikki ovat aikuisia niin omapa on asia.
Ymmärrän että jos seurueessa on pariskuntia niin vaimot saattavat paheksua alastomia naisia koska he vievät miestensä mielenkiinnon.
Vierailija kirjoitti:
ei hyvää päivää mitkä naurut sain tästä ketjusta. miten te selviätte vaikka yleisillä saunoilla? ei tarvitse kertoa, ette käy. miten tuollaiset ihmiset päätyy ystävyyssuhteisiin? sauna on lämmin, kukin käy koska haluaa ja naapuriin asti älkää munasillaan lähtekö.
Ei kai sentään saunominen ole keino hankkia ystäviä tai varsinkaan ainoa. Kai sitä joku puheliaampi voi julkisessa saunassakin ruveta ystävystymään.
Itse en ole ikinä tarvinnut saunaa ystävyyteen ja parhaat ystävät ovat jo lapsuudesta. Joitain tullut aikuisena harrastuksesta ja miehen kaverien kautta, kun tutustunut heidän vaimoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten lukenut aloitusta. Kyse oli siitä, että jotkut kekkaloivat alasti ennen ja jälkeen saunan, eli muidenkin kuin saunojien edessä.
Niin ja itse on mennyt sellaiseen paikkaan vapaaehtoisesti, jossa voi nähdä asioita, joista tulee paha mieli. Oma valinta. Maailman ei pidä pyöriä mielensäpahoittajien ympärillä. Naisilla on oikeus olla alasti. Sitä oikeutta eivät mielensäpahoittajat vie.
H*orien on pakko päästä esittelemään itseään ja hakemaan hyväksyntää, myös varatuilta miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi mennä? Alastomuus on luonnollista ja voi käydä vaikka vilvoittelu lenkin alasti välissä. Muiden ihmisten ongelma jos ei kestä nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi mennä? Alastomuus on luonnollista ja voi käydä vaikka vilvoittelu lenkin alasti välissä. Muiden ihmisten ongelma jos ei kestä nähdä.
Myös miesten seksuaalivietti on luonnollista. Saako mies tulla sitten lääppimään vai? Paskominen ja kuseminenkin on luonnollista. Teetkö näitä silti muiden edessä? Tuskin. Joillakin ihmisillä ei vaan ole käytöstapoja. Hyviin käytöstapoihin ei kuulu itsensä paljastelu.
N20
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki ovat aikuisia niin omapa on asia.
Ymmärrän että jos seurueessa on pariskuntia niin vaimot saattavat paheksua alastomia naisia koska he vievät miestensä mielenkiinnon.
Ei se välttämättä mistään mielenkiinnon viemisestä ole, varsinkin jos huonomman näköisiä kuin oma vaimo. On vaan epäkunnioittavaa toisia kohtaan esitellä itseään alasti toisten miehille. Itse en olisi esim kaveriani kohtaan niin epäkunnioittava, että näyttelisin alastonta vartaloani hänen miehelle tai omaa miestäni kohtaan näyttämällä muille miehille kuin hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Niin se maailma muuttuu niin. Kaikesta tulee ihanan normaalia. Myös pedarit ovat kohta ihanan normaaleja. Kun se maailma muuttuu katsos. Ja mieltään ei saa pahoittaa. Jokaisella on oikeus toteuttaa itseään, katsos.
Tekisi mieli alkaa himouskovaiseksi muslimiksi ja peittää kaikki, en usko jumalaan mutta ihan vain protestoidakseni nykyajan moraalitonta seksikulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja itse on mennyt sellaiseen paikkaan vapaaehtoisesti, jossa voi nähdä asioita, joista tulee paha mieli. Oma valinta. Maailman ei pidä pyöriä mielensäpahoittajien ympärillä. Naisilla on oikeus olla alasti. Sitä oikeutta eivät mielensäpahoittajat vie.
Missä on ihmisiä siellä voi tapahtua mitä vaan. Oma vikansa jos mennyt kaupunkiin ja häiritsee jos joku heiluttaa vehjettään kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättää vaan nämä alastomuuttaan esittelevät kutsumatta seuraavalla kerralla. Voivat olla sitten alasti jossain muualla. :)
Vierailija kirjoitti:
Jo on murheet joillain.
Ootko ollut vastaavassa tilanteessa?
Jos et, niin et vaan ymmärrä.
Jos olet, niin yritä ymmärtää, etteivät kaikki ole estottomia.
Kuinka epätoivoinen pitää olla, että pitää alkaa itseään esittelemään varatuille miehille...
Vastaukseni koski tätä lausettasi: "Jokaisella on oikeus ilmaista itseään. "
Osoitin vain, että aina ei ole oikeus ilmaista itseäsi.