Naisten alastomuus ystäväporukan illanvietossa
Kuinka välttää ikävät tilanteet pariskuntien mökkiviikonlopussa tekemättä suurta numeroa asiasta, kun jotkut naisista kokevat sopivaksi näyttäytyä alasti miestenkin seurassa. Joidenkin mielestä tämä on ok jos naiselle itselleen ok, mutta kaikille naisille ei tule mieleenkään, että pitäisi tietää onko paikalla oleville miehille ok ystävän vaimon alastomuus. Miehiltä ei kysytä ja on ikävää joutua sellaiseen tilanteeseen, kun itsellä ja kumppanilla tapana, että ei haluta olla tilanteessa jossa vastakkaista sukupuolta olevia alasti. Koen sen osaltaan kunnioittavana omaa puolisoa kohtaan, että alastomuus ei ole sopivaa kaikkien kanssa enkä halua myöskään, että minun kumppani on alasti vastakkaista sukupuolta olevien seurassa.
Minulle ja kumppanilleni tämä on selkeä asia, mutta mökillä saunominen ystäväporukalla aiheuttaa ikäviä tilanteita miesten ja naisten vuoroista huolimatta.
Kommentit (549)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jättäisin mökkireissun suosiolla väliin, jos on noin ajattelematonta porukkaa. Turhaan aiheuttaa ikävää mieltä kumppanilleen. Kyllä naisena pitäisi olla sen verran empatiakykyä muita naisia kohtaan, ettei itsensä esittely tunnu muista naisista välttämättä kivalta, voi tulla toisille epävarma tai ikävä vertailun tunne. Kyllä luulisi olevan muitakin tilaisuuksia esitellä kehoaan miehille, jos on niin huomiohakuinen ja ylpeä kehostaan, voi liittyä vaikka nudistiseuraan.
Tahallaan esittelevät itseään. Samalla tavoin kuin flirttailevat tai tyrkyttävät tissejään tai persettään tai pukeutuvat tiukkoihin vaatteisiin.
Nämä on niitä pick me girlejä. Heille on sulka hattuun jos saavat toisten miehiä kiihotettua.
Vierailija kirjoitti:
H*orien on pakko päästä esittelemään itseään ja hakemaan hyväksyntää, myös varatuilta miehiltä.
Tätähän se on. Jotkut saavat ne fiilikset tirkistelystä ja jotkut itsensäpaljastelusta, jotkut jostain muusta. Esittelee itseään ja tarkkailee tuleeko reaktioita.
Alasti ollaan vain oman kumppanin nähden. Piste
Vierailija kirjoitti:
Eikö väkisin strippailu ole nykyään muuten seksuaalista häirintää? Ei kai nykyään voi toista väkisin pakottaa katsomaan tuheroaan?!
1990-luvulla kaikki oli toisin. Tuollaisessa illanvietossa, jossa osa päihtyneistä naisista pakotti muita katsomaan tuheroaan ja änkesi miesten saunavuorolle kehtasi haukkua uimapukunaisia saatanan huoriksi. Kehitys kehittyy ja maailma tapoineen muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka epätoivoinen pitää olla, että pitää alkaa itseään esittelemään varatuille miehille...
Noloa ja epäasiallista. Oma mies katselee vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma muuttuu. Koitappa kestää.
Ei tämä ole mikään uusi juttu tai muutos. Aina on ollut ihmisiä jotka haluavat esitellä itseään niillekin jotka eivät halua nähdä.
Ja näköjään myös heitä, joilla menee saman tien päivä pilalle, kun näkevät ihmisvartalon.
Sitä alastonta ihmisvartaloa ei kaikkien mielestä ole kiva nähdä kun esimerkiksi ruokailee mökkiterassin pöydän ääressä ja joku tulee siihen metrin päähän esittelemään paikkojaan.
Ei ole kyllä noin päin tapahtunut ikinä. Että nainen alasti kun miehiä paikalla. Yleensä se on että miehet saunan jälkeen vilahtaa alasti tai sitten niillä on se pieni pyyhe ympärillä ja istutaan jalat levällään sen kanssa.
Niin, jos mies näkee naisen alasti niin mies on tirkistelijä, jos taas nainen näkee miehen alasti niin mies on itsensäpaljastaja.
Mä en kyllä naisena ymmärrä miten se minua häiritsisi jos joku hullu nainen haluaa pyöriä alasti vieraiden miesten nähden. Itse en kekkuloisi suurin surminkaan mutta ei minua kyllä mitenkään haittaa jos joku muu haluaa niin tehdä. Mun mieheni ei innostu muista, lähinnä kokisi tilanteen naurettavaksi ja kokisi myötähäpeää alasti heiluvan sirpan puolesta.
Relatkaa nyt vähän mustasukkaisuuksissanne!
Vierailija kirjoitti:
Kuinka epätoivoinen pitää olla, että pitää alkaa itseään esittelemään varatuille miehille...
Miten epätoivo liittyy yhtään mihinkään?
Jos nainen haluaa olla alasti, sitten hän on.
Epätoivoista on valittaa naisten alastomuudesta, koska kellään ei kuitenkaan ole valtaa estää tai päättää asiasta. Täällä nyt leikitään kuningatar-voimafantasioita, ikään kuin toiset naiset olisi alamaisia joita voi käskyttää miten he saavat illanvietossa pukeutua. Sori, sitä valtaa ei ole kellään.
Naisviha nostaa päätään tässä ketjussa valitettavasti. Eikö naisten pitäisi pitää toisten naisten puolia eikä haukkua? Miten naisten oikeudet voivat kehittyä jos toisia naisia näin haukutaan ja halutaan viedä oikeudet omaan kehoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina porukasta löytyy narsistinen nainen joka esiintyy mielellään ja kuvittelee omistavansa kaikki miehet.
Miten naisten alastomuus liittyy toisten miesten omistamiseen, narsismiin?
Jos ei kestä alastomuutta, ei kannata olla sellaisessa tilassa. Antaa alastomien olla vapaita ja onnellisia. Turha sinne mennä myrkyttämään ilmapiiriä, jos itse ei pysty olemaan avoin.
Naiset saavat olla alasti just niin paljon kuin haluavat, ja tälläkin palstalla olevat kommentit juuri edustavat naisvihaa, jolla yritetään rajoittaa naisten vapautta päättää omasta alastomuudesta.
Alastomuus ihmisten seurassa jotka eivät tätä alastomuutta halua nähdä on häirintää. Tämä koskee myös alastonta vartaloaan esitteleviä naisia.
Esimerkiksi saunomisen pystyy hoitamaan oikein hyvin esittelemättä alastonta vartaloaan niille jotka eivät ole kanssaan saunassa.
Jos ei halua nähdä "häirintää", sitten ei kannata mennä "häirinnän" luokse. Oma valinta. Alastomuus ei ole ongelma, vaan asenne/ennakkoluulo alastomuutta kohtaan. Ja mustasukkaisuus omasta miehestä, joka näkee "kiellettyä".
Et sitten lukenut aloitusta. Kyse oli siitä, että jotkut kekkaloivat alasti ennen ja jälkeen saunan, eli muidenkin kuin saunojien edessä.
Ihmiset ovat näissä asioissa erilaisia, ja se on aivan ok. Kovin hyvistä ystävistä ei selvästikään ole kyse, kun asiasta eiole kyetty keskustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä naisena ymmärrä miten se minua häiritsisi jos joku hullu nainen haluaa pyöriä alasti vieraiden miesten nähden. Itse en kekkuloisi suurin surminkaan mutta ei minua kyllä mitenkään haittaa jos joku muu haluaa niin tehdä. Mun mieheni ei innostu muista, lähinnä kokisi tilanteen naurettavaksi ja kokisi myötähäpeää alasti heiluvan sirpan puolesta.
Relatkaa nyt vähän mustasukkaisuuksissanne!
Mustasukkaisuus tässä on juurisyynä.
Mustasukkaisuus johtuu pelosta että oma mies pettää heti kun näkee alastoman naisen.
Tällainen pelko on omassa päässä.
Sitä ongelmaa voi hoitaa keskustelemalla siitä.
Apua on saatavilla, kun sitä osaa hakea.
Alastomien naisten syyttäminen omasta epävarmuudesta, huonosta itsetunnosta ja peloista on yksinkertaisesti epäloogista ja typerää.
"kyllä mä saan olla alasti ja stripata sun ukkos edessä, mulla on siihen oikeus, koska minä minä minä!!1!1!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
H*orien on pakko päästä esittelemään itseään ja hakemaan hyväksyntää, myös varatuilta miehiltä.
Tätähän se on. Jotkut saavat ne fiilikset tirkistelystä ja jotkut itsensäpaljastelusta, jotkut jostain muusta. Esittelee itseään ja tarkkailee tuleeko reaktioita.
Se voikin olla varatuille miehille pettymys ,kun ensin saavat huomiota.Kun eroavat ,mies ei enää kiinnostakaan näitä huomionhakuisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Alasti ollaan vain oman kumppanin nähden. Piste
T. Ahmed Mustafa Islam
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki ovat aikuisia niin omapa on asia.
Ymmärrän että jos seurueessa on pariskuntia niin vaimot saattavat paheksua alastomia naisia koska he vievät miestensä mielenkiinnon.
Kuuluu ihan hyviin käytöstapoihin olla näyttämättä pers..ttään muille.Ennen niin teki vain huo...at,nykyään hyvin moni.Jos haluaa vkisin itseään näytellä on hyvä hakeutua sellaiin piireihin.Harvoin ystäväporukat ovat niitä.
Vierailija kirjoitti:
"kyllä mä saan olla alasti ja stripata sun ukkos edessä, mulla on siihen oikeus, koska minä minä minä!!1!1!"
Suurimmat kiksit nämä naiset saavat juuri sen siveämmän pahasta mielestä,kun saa hänen miehensä huomion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmat kiksit nämä naiset saavat juuri sen siveämmän pahasta mielestä,kun saa hänen miehensä huomion.
Tiukkapipoisten moraalipoliisien mielensäpahoitusta on kieltämättä aina hauska seurata ja vähän tarjota sytykettä. Ahdasmielisille on hyvä tarjota muutenkin avartavia kokemuksia. He saattavat huomata jälkeenpäin, että paljaan naisen pakaran näkeminen ei aiheuttanut kenellekään mitään pahaa, ei edes pettämistä tapahtunut saati verkkokalvojen tuhoutumista. Jatkossa pelottaa sitten ehkä vähän vähemmän luonnollinen alastomuus ei-seksuaalisissa konteksteissa.
Meillä on kaveriporukassa aina sanottu ihan ääneen miten tykätään toimia. Eli jos pariskunta haluaa käydä saunassa vaikkapa kahdestaan niin he sanovat että me haluaisimme saunoa kahdestaan ja sitten he saavat saunoa kahdestaan. Eräs mies halusi aina saunoa yksin joten hän sai saunoa yksin. Sanomattakin selvää että naiset saivat saunoa nais seurassa ja toki miehet miesten kanssa. Itse olen sekasaunoja mutta ei minulla ole mitään vaikeuksia ymmärtää ettei kaikki ole.
En myöskään halua että kukaan joutuu ahdistumaan alastomuudestani, mutta harvemmin sellaisia kaveripiirissä on ollutkaan. Miehet on aina vilahtaaneet munasillaan jossain vaiheessa mutta yleensä on yleisissä tiloissa ihan vaatteet tai pyyhe päällä ihan niin kuin meillä naisillakin. Eli vain saunassa ollaan alasti , eikä sielläkään ole pakko olla alasti ellei itse halua. Saunaan voi myös olla menemättä mikään pakko se ei ole.
Olen samaa mieltä. Tuo aiempi kommenttini oli vähän vitsimielessä kirjoitettu, kun kerran ei joidenkin mielestä tarvitse kunnioittaa toisten ihmisten halua olla näkemättä vastakkaisen sukupuolen edustajia alasti.