Nepot Areenassa
Ootteko kattonu? Siis Temoset ja Fanny on suloisia, mutta omg tää Eerikäinen ja Frangen 😳
Kommentit (2003)
Vierailija kirjoitti:
Olettaisin että nuorille annettiin hyvin vapaat kädet ohjeistuksena kuvat aitoa elämäänsä ja ajatuksiansa.
Tuloksen näimme kaikki.
Terveisiä vaan Isoäidille..
Kiitos vaan, jos minua tarkoitit eli "-isoäiti". Halusin vaan oman kokemukseni kertoa, ja kuinka erilaisia nuoret voivat olla eri ympäristössä ja tilanteissa, mutta jos olet sitä mieltä, että olen väärässä, niin ei voi mitään. On kokemusta enemmänkin, kavereita on samassa kohdassa elämää, mummoina, ja ollaan vaihdettu kokemuksia ja kuulumisia, säännöllisesti nähdään ja aika lailla samanlaisia juttuja on yleensäkin kerrottavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettaisin että nuorille annettiin hyvin vapaat kädet ohjeistuksena kuvat aitoa elämäänsä ja ajatuksiansa.
Tuloksen näimme kaikki.
Kiitos vaan, jos minua tarkoitit eli "-isoäiti". Halusin vaan oman kokemukseni kertoa, ja kuinka erilaisia nuoret voivat olla eri ympäristössä ja tilanteissa, mutta jos olet sitä mieltä, että olen väärässä, niin ei voi mitään. On kokemusta enemmänkin, kavereita on samassa kohdassa elämää, mummoina, ja ollaan vaihdettu kokemuksia ja kuulumisia, säännöllisesti nähdään ja aika lailla samanlaisia juttuja on yleensäkin kerrottavana.
Victorian sanoin: Mummot ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tyhmä pitää olla jos langettaa lapselle (alaikäinen) huonon maineen tuollaisen sarjan perusteella. Ihminen on 16-vuotias. Parikymppisestä alkaa jo hieman nähdäkin millä asenteella liikutaan. Ja sekin muuttuu moneen kertaan hyvässä lykyssä, jos vauhtia riittää nuoruudessa.
Moni kertoo aikuisena kuinka kaheli ja bimbo oli teininä. On tehty näpistyksiä ja viritelty mopoja, kiusattu koulussa, mummoteltu opea, vedetty röökiä ja kiskottu kaljaa alkoholimyrkytykseen saakka (nykyään huumekokeilut). Nämä eivät ole pysyviä luonteenpiirteitä vaan nuoruutta ja sitä hulluutta.
Siksi olisin vanhempana kieltänyt osallustumisen tähän sarjaan tai edes valvonut mitä kontenttia kuvataan. Myöhemmin voi harmittaa moni asia esim poikaystävää ei olisi kannattanut näyttää, ne voi vielä vaihtua monta kertaa. Kaikki mitä kuvattu jää ikuisiksi ajoiksi eetteriin ja vanhemmilla vastuu alaikäisistä.
Myöhäistä nyt. Kilttiä vielä kuitenkin touhut. Hui hui, paheelliset tekokynnet ja poikaystävä, jota vanhemmat valvoo. Lain mukaan saa olla. Ei kuitenkaan ole jättänyt koulua kesken ja ole raskaana :D
Joskus on parempi tehdä myönnytyksiä, jotta ei riistäydy käsistä. Nykyään monet vanhemmat (olen kuullut) ostavat lapsilleen (14v alkaen kenties) alkoholijuomia, ja antavat maistaa niitä kotona. Ehkä viisastakin. Houkutus- ja salailumonetti häviää.
Itse en olisi vanhempana päästänyt Vikkeä ohjelmaan. Tuiki tavallinen nätti tyttö hän on, mutta somen maailma on julma. En olisi päästänyt hyökkäysten kohteeksi.
Martinalla on kaksi ihanaa, kaunista tytärtä. Nuorempi 14v Isabella on varmaan tullut enemmän äitiinsä. Sisukkuutta ja urheilullisuutta riittää. Todella lahjakas hevosurheilu-lupaus.Victoriassa on enemmän Eskoa ja suuntautuu, jos julkiselle alalle, viihteen puolelle. Tai sitten valitsee jonkun itselleen mielekkään muun ammatin. Hänellä on vielä aikaa miettiä ja ihmiset vaihtavat alaa nykyään vielä 50-vuotiainakin.
Olen kyllä kanssasi ihan samoilla linjoilla. Onhan ne tosin molemmat sisukkaita, SM-tasolla tanssittaessa vaaditaan kurinalaisuutta ja kovaa treeniä, jo vuosia. Oma vaikutuksensa saattaa olla myös toisen tyttären isällä, jolla on kai jotain sananvaltaa lapsensa kasvatusasioihin. Jospa haluaa pitää sen omansa poissa julkisuudelta suojattuna. Ei ole itse ollut kovinkaan ihailtava tyyppi, ja tietää ja tuntee julkisuuden pahimmat puolet. Itsestä kaikki on tietty kiinni, miten käyttäytyy.
Miksi ihmeessä Victoriasta haluttu tuoda ohjelmaan tuollainen kuva? Herättääkseen kohua? Ei nuorta tyttöä kuulu sellaiseen sekaannuttaa. Tanssista ei mitään. Mikä tuo ohjelma oikeasti on?
Näinpä. Harmi. Minä ainakin "näen", että hän on jotain paljon muuta kuin mitä tuossa esittää. Kovin ristiriitaista. Oman minuuden ja sisäisen rauhan etsintä on vaikeaa.
Luulen että hän näkee maailman materian läpi, isänsä kehuu usean sadan kenkäkokoelmaa ja äiti on myös materian perään. Ehkä häntä oli kielletty näyttämästä muuta kuin tavaraa.
Tässä on pointtia muuten! Eli ei kannata kertoa pahemmin mitään poikaystävästä ja sun sisimmistä ajatuksista, näytät nyt vaan niitä merkkivaatteita ja sen sellaista. Mistäpä tuon tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuloksen näimme kaikki.
Victorian sanoin: Mummot ei ymmärrä.
No minua ei ainakaan dementia vaivaa ja ymmärrän oikein hyvin mitä lapsenlapseni minulle kertoo ajatuksistaan, haaveistaan ja toiveistaan. Olen myös saanut huomata hänen kohteliaan käytöksensä liikkuessamme julkisilla paikoilla, esim. kun käymme ulkona syömässä jne. Olen myös lainannut rahaa, ja poika maksaa ajallaan, kiittäen kauniisti. Nuhteeton kaikin puolin.
Äidille sitten vähän murkku protestoi, vanhempien asettamat rajat ei aina miellytä. Nuoret joskus saattavat kapinoida.
Mutta kerro sinä omat mummonaolon kokemuksesi. Ehkä opin jotain mitä en nyt ymmärrä.
Viljamin tunnistaa huone 301 näyttelijäksi. Nyt kun se täällä kerrottiin. Näyttelijä hänestä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Viljamin tunnistaa huone 301 näyttelijäksi. Nyt kun se täällä kerrottiin. Näyttelijä hänestä tulee.
Näkisin näin myös, joskus näyttelijöiden lapsilla vanhemmat suuri taakka, ehkä haluaa kokeilla ensin muuta.
Karismaattinen kaveri on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tyhmä pitää olla jos langettaa lapselle (alaikäinen) huonon maineen tuollaisen sarjan perusteella. Ihminen on 16-vuotias. Parikymppisestä alkaa jo hieman nähdäkin millä asenteella liikutaan. Ja sekin muuttuu moneen kertaan hyvässä lykyssä, jos vauhtia riittää nuoruudessa.
Moni kertoo aikuisena kuinka kaheli ja bimbo oli teininä. On tehty näpistyksiä ja viritelty mopoja, kiusattu koulussa, mummoteltu opea, vedetty röökiä ja kiskottu kaljaa alkoholimyrkytykseen saakka (nykyään huumekokeilut). Nämä eivät ole pysyviä luonteenpiirteitä vaan nuoruutta ja sitä hulluutta.
Siksi olisin vanhempana kieltänyt osallustumisen tähän sarjaan tai edes valvonut mitä kontenttia kuvataan. Myöhemmin voi harmittaa moni asia esim poikaystävää ei olisi kannattanut näyttää, ne voi vielä vaihtua monta kertaa. Kaikki mitä kuvattu jää ikuisiksi ajoiksi eetteriin ja vanhemmilla vastuu alaikäisistä.
Myöhäistä nyt. Kilttiä vielä kuitenkin touhut. Hui hui, paheelliset tekokynnet ja poikaystävä, jota vanhemmat valvoo. Lain mukaan saa olla. Ei kuitenkaan ole jättänyt koulua kesken ja ole raskaana :D
Joskus on parempi tehdä myönnytyksiä, jotta ei riistäydy käsistä. Nykyään monet vanhemmat (olen kuullut) ostavat lapsilleen (14v alkaen kenties) alkoholijuomia, ja antavat maistaa niitä kotona. Ehkä viisastakin. Houkutus- ja salailumonetti häviää.
Itse en olisi vanhempana päästänyt Vikkeä ohjelmaan. Tuiki tavallinen nätti tyttö hän on, mutta somen maailma on julma. En olisi päästänyt hyökkäysten kohteeksi.
Martinalla on kaksi ihanaa, kaunista tytärtä. Nuorempi 14v Isabella on varmaan tullut enemmän äitiinsä. Sisukkuutta ja urheilullisuutta riittää. Todella lahjakas hevosurheilu-lupaus.Victoriassa on enemmän Eskoa ja suuntautuu, jos julkiselle alalle, viihteen puolelle. Tai sitten valitsee jonkun itselleen mielekkään muun ammatin. Hänellä on vielä aikaa miettiä ja ihmiset vaihtavat alaa nykyään vielä 50-vuotiainakin.
Hän on nyt saanut paljon kakkaa päälleen. Nuori tyttö.
Olisivat tuotannosta voineet häntä vähän ohjata, että olisi näyttänyt itsestään ja elämästään edes vähän jotain muutakin, kun pelkkää meikkaamista, hiusten laittoa ja merkkivaatteita. Nyt hänestä sai tosi pinnallisen kuvan, ja sitten kun vielä vertaillaan Temosen Helgaan, niin ei ihme, että nuori tyttö saa nyt tosiaan kakkaa päälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisivat tuotannosta voineet häntä vähän ohjata, että olisi näyttänyt itsestään ja elämästään edes vähän jotain muutakin, kun pelkkää meikkaamista, hiusten laittoa ja merkkivaatteita. Nyt hänestä sai tosi pinnallisen kuvan, ja sitten kun vielä vertaillaan Temosen Helgaan, niin ei ihme, että nuori tyttö saa nyt tosiaan kakkaa päälleen.
Ehkä se on totuus, elämä on pinnallinen, liian nuori on.
Ei vertailla. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan ja olla omia itsiään. Jokaisesta nuoresta näki että ovat vanhempiensa suuresti rakastamia, pisteet kaikille, huom kaikille, vanhemmille siitä.
Joku ihmetteli/paheksui/vml kuinka Temosen lapset ovat kuin ei mitään vaikka äitinsä tilanne oli mikä oli viime kesänä. En ole heistä videoita nähnyt muuta kuin nuo enkä siis voi tietää millaisia ovat aina olleet mutta minusta heissä näkyi, kaikesta ihanasta ja toimeliaisuudesta huolimatta surumielisyyttä ja sellaista pienemmyyttä, lamanatuneisuutta tms en löydä nyt oikeaa sanaa. Varmasti oli vaikeaa aikaa heille.
Minä ihan liikutuin monessa kohtaa kun olivat niin suloisia, hauskoja, herkkiä, ihania nuoria <3
Minusta Victoriakin oli suloinen ja vähän liikkiskin kaiken sen ulkonäkökeskeisyytensä kanssa. Kasvanee siitä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, varsinkin kun muutakin olisi ollut. Olikohan tarkoituksellinen kohu? Väärin nuorelle tytölle.
Jännä miten jokin pään asento, kuvakulma ja ilme muuttaa ulkonäköä, minusta Victoria ei ole ollenkaan äitinsä näköinen ja kumminkin monessa kohtaa olikin kuin kopio Martinasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, varsinkin kun muutakin olisi ollut. Olikohan tarkoituksellinen kohu? Väärin nuorelle tytölle.
Vanhempien vastuulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin läpi kaikki liki sata sivua kommentteja. Taisi olla vain yksi kommentti, jossa oli kirjoitettu auki mistä ohjelmassa oikeasti on kyse: niistä mahdollisuuksista, joita vanhempien historia tuo.
(Yksikään ei keskittynyt esimerkiksi rahaan.)
Spoiler alert:
Kaikissa näissä kotimaisissa viihdeohjelmissa on aina käsikirjoitus, joka auttaa leikkauksessa, jotta saadaan keskustelua ja reaktioita aikaiseksi. Jos ei halua vain ’nauttia’ sarjasta, tämä kannattaa tiedostaa, ettei tunne tulleensa huijatuksi. Ohjelma on lisäksi ollut tuotantokustannuksiltaan todella halpa, sillä se on kuvattu käsivarakameroin, käytännössä päiväkirja-tyyppisesti.
Aloitetaan Temosista.
Historian tuntevat joko tietävät tai ohittavat sen faktan, että perheen toiminta on tuotteistettu erinomaisesti. Se tarkoittaa käytännössä juuri tätä, että he ovat helposti lähestyttäviä, tavallisen oloisia olematta tavallisia ja luovat sen kautta samaistumispintaa. Ei ollut aivan väärässä se kommentoija, joka totesi että lisää tätä Kimmo-aasia, koska se tekee hyvää kaiken tämän epävarmuuden keskellä. Se on juuri näin.
Edellinen ei pois sulje sitä, että lapset ovat hyvin kasvatettuja. Kommentointi oli paikoin kummallista, ikään kuin hyvä kotikasvatus olisi jotenkin mielipideasia tai katoaisi teinivuosien aikana. Paikka paikoin ihmiset haluavat tulla kertomaan että en minäkään tai kyllä minäkin, vaikka oikeasti kasvatus on nimenomaan se asia, joka ihmiset käytökseltään erottaa toisista ja kyllä siihen kannattaa panostaa koska se maksaa itsensä takaisin, myös näinä aikoina kun ei tarvitsisi niin huomioida toisia.
Jostain raha tulee kaiken pyörittämiseen. Laumaa eläimiä ja tilaa, eritoten hevosia ei hoideta kahden peruskeskiluokkaisen palkalla, varsinkaan jos sivussa on ravintolatoimintaa. Se on fakta, joka on itsestäänselvyys heti kaikille, jotka hevosista mitään tietävät. Se, miksi tämä toiminta onnistuu jos analyysiä kaipaa, johtunee osaksi siitä, että lapset ovat mitä ilmeisimmin käyneet koulua viikot toisessa osoitteessa. Se vapauttaa käsittämättömästi kapasiteettia vanhemmilta keskittyä bisneksen tekemiseen päivittäisten asioiden hoitamisen ohella. Osaltaan siksi on mahdollista pyörittää tällaista arkea (jonka sairaus on sitten katkaissut) ja sen taas on mahdollistanut aiempi taloudellinen vapaus, jonka pohjalta on pystytty lähtemään toimintaan. Tässä tulee toinen kaikille ohjelman nuorille yhteinen asia, jonka vuoksi he ovat näitä nepoja: taloudellinen vapaus. Se ja vanhempien kautta saadut verkostot mahdollistavat juuri sen, että käytännössä on mahdollista tehdä työkseen mitä haluaa tai ponnistaa kohti unelmiaan. Tietenkin se on Suomessa mahdollista rinnakkain yhtä lailla kenelle tahansa perustaidoilla varustetulle, mutta nämä taustatekijät ovat merkittäviä psyykkisen jaksamisen ja itseensä uskomisen myötä, niiden kautta tulee ikään kuin annettuna itselle se, että voin, osaan, pystyn, uskallan. Se on valuuttaa, jota ei oikein lähiöstä lähtevä voi mistään ostaa ja siksi ostaakin uskoa itseensä yleensä aggression avulla (voi olla myös myönteistä) ponnistamisella.
--
Ja seuraavaksi voit kertoa saman Martinasta kiitos.
Edellinen kirjoitus ei mitenkään poista sitä miten Suomen kansa ihastui Temosiin vaikka se sinua näyttääkin kovasti korpeavan.
Nainen huitelee miesten perässä, eikä osaa olla yksin.
Kuinka monta sulhoa jo esitelty lapsille? Lehtien mukaan aika monta.
Osaakohan tuo olla kotona ollenkaan ja läsnä lapsilleen?
https://www.uuno.fi/martina-aitolehti-ja-nyrkkeilijakomistus-sutinaa-ta…
Oho, pitää olla Martina Aitolehti, että tuollaisen komistuksen saa vällyjensä alle. Ei olisi minun mukaani lähtenyt. Sex on välillä kivaa. Ei niistä lasten isäpuolta tarvitse tehdä.
Ei todellakaan ollut mitään kummempaa tuon nyrkkeilijän kanssa vaikka Hörkkö sellaista yritti väittää. Martina oli siellä tilaisuudessa parhaan naisystävänsä kanssa.
Ne Helgan, Hilman ja Torstin tallitanssit ja Rehtorissa myös :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin läpi kaikki liki sata sivua kommentteja. Taisi olla vain yksi kommentti, jossa oli kirjoitettu auki mistä ohjelmassa oikeasti on kyse: niistä mahdollisuuksista, joita vanhempien historia tuo.
(Yksikään ei keskittynyt esimerkiksi rahaan.)
Spoiler alert:
Kaikissa näissä kotimaisissa viihdeohjelmissa on aina käsikirjoitus, joka auttaa leikkauksessa, jotta saadaan keskustelua ja reaktioita aikaiseksi. Jos ei halua vain ’nauttia’ sarjasta, tämä kannattaa tiedostaa, ettei tunne tulleensa huijatuksi. Ohjelma on lisäksi ollut tuotantokustannuksiltaan todella halpa, sillä se on kuvattu käsivarakameroin, käytännössä päiväkirja-tyyppisesti.
Aloitetaan Temosista.
Historian tuntevat joko tietävät tai ohittavat sen faktan, että perheen toiminta on tuotteistettu erinomaisesti. Se tarkoittaa käytännössä juuri tätä, että he ovat helposti lähestyttäviä, tavallisen oloisia olematta tavallisia ja luovat sen kautta samaistumispintaa. Ei ollut aivan väärässä se kommentoija, joka totesi että lisää tätä Kimmo-aasia, koska se tekee hyvää kaiken tämän epävarmuuden keskellä. Se on juuri näin.
Edellinen ei pois sulje sitä, että lapset ovat hyvin kasvatettuja. Kommentointi oli paikoin kummallista, ikään kuin hyvä kotikasvatus olisi jotenkin mielipideasia tai katoaisi teinivuosien aikana. Paikka paikoin ihmiset haluavat tulla kertomaan että en minäkään tai kyllä minäkin, vaikka oikeasti kasvatus on nimenomaan se asia, joka ihmiset käytökseltään erottaa toisista ja kyllä siihen kannattaa panostaa koska se maksaa itsensä takaisin, myös näinä aikoina kun ei tarvitsisi niin huomioida toisia.
Jostain raha tulee kaiken pyörittämiseen. Laumaa eläimiä ja tilaa, eritoten hevosia ei hoideta kahden peruskeskiluokkaisen palkalla, varsinkaan jos sivussa on ravintolatoimintaa. Se on fakta, joka on itsestäänselvyys heti kaikille, jotka hevosista mitään tietävät. Se, miksi tämä toiminta onnistuu jos analyysiä kaipaa, johtunee osaksi siitä, että lapset ovat mitä ilmeisimmin käyneet koulua viikot toisessa osoitteessa. Se vapauttaa käsittämättömästi kapasiteettia vanhemmilta keskittyä bisneksen tekemiseen päivittäisten asioiden hoitamisen ohella. Osaltaan siksi on mahdollista pyörittää tällaista arkea (jonka sairaus on sitten katkaissut) ja sen taas on mahdollistanut aiempi taloudellinen vapaus, jonka pohjalta on pystytty lähtemään toimintaan. Tässä tulee toinen kaikille ohjelman nuorille yhteinen asia, jonka vuoksi he ovat näitä nepoja: taloudellinen vapaus. Se ja vanhempien kautta saadut verkostot mahdollistavat juuri sen, että käytännössä on mahdollista tehdä työkseen mitä haluaa tai ponnistaa kohti unelmiaan. Tietenkin se on Suomessa mahdollista rinnakkain yhtä lailla kenelle tahansa perustaidoilla varustetulle, mutta nämä taustatekijät ovat merkittäviä psyykkisen jaksamisen ja itseensä uskomisen myötä, niiden kautta tulee ikään kuin annettuna itselle se, että voin, osaan, pystyn, uskallan. Se on valuuttaa, jota ei oikein lähiöstä lähtevä voi mistään ostaa ja siksi ostaakin uskoa itseensä yleensä aggression avulla (voi olla myös myönteistä) ponnistamisella.
--
Ja seuraavaksi voit kertoa saman Martinasta kiitos.
Edellinen kirjoitus ei mitenkään poista sitä miten Suomen kansa ihastui Temosiin vaikka se sinua näyttääkin kovasti korpeavan.
Nainen huitelee miesten perässä, eikä osaa olla yksin.
Kuinka monta sulhoa jo esitelty lapsille? Lehtien mukaan aika monta.
Osaakohan tuo olla kotona ollenkaan ja läsnä lapsilleen?
https://www.uuno.fi/martina-aitolehti-ja-nyrkkeilijakomistus-sutinaa-ta…
Oho, pitää olla Martina Aitolehti, että tuollaisen komistuksen saa vällyjensä alle. Ei olisi minun mukaani lähtenyt. Sex on välillä kivaa. Ei niistä lasten isäpuolta tarvitse tehdä.
Ei todellakaan ollut mitään kummempaa tuon nyrkkeilijän kanssa vaikka Hörkkö sellaista yritti väittää. Martina oli siellä tilaisuudessa parhaan naisystävänsä kanssa.
Martina otti vaan kaiken irti tuosta komistuksesta, kun näki että kuvasivat. Ja jopas tehokkaasti lähti juorumylly taas käyntiin. :'D
Sain katsottua kaikki jaksot ja voin nyt muodostaa mielipiteeni:
Fanny - kaunis ja lahjakas, varmasti pystyy moneen, kun löytää todellisen intohimonsa. Ihana oli reissu äidin kanssa New Yorkissa.
Viljami - fiksun oloinen kaveri, jospa keskittyisi johonkin yhteen vahvuuteen, jottei olisi joka suuntaan levällään. Tuli yllätyksenä, että erosi niin nopeesti tyttöystävästä, kun ehtivät jo yhteenkin muuttaa ja vaikuttivat niin hyvältä parilta. Tekivät musiikkiakin yhdessä.
Victoria - huh, miten superpinnallinen, mutta tosi nuori vielä, joten ymmärrettävää sinänsä. Ei tainnut haluta antaa itsestään mitään muuta kuvaa, mitä harrastaa, mistä on kiinnostunut, paitsi hiuksista, kynsistä ja muotivaatteista, joita "mummot ei tajuu". Meikissä ja tummassa hiusvärissä aivan äitinsä kopio. Olisi ollut joku yhteinen kohtaus Eskon kanssa, kun eikös se oo oikea isän tyttö. Alkoi ärsyttää ihan älyttömästi se loputon sormien heiluttelu kameran edessä, kai niitä kynsiä piti sitten esitellä joka sekunti.
Helga - ja muut Temoset oli sydämellisiä, suloisia, ihania, fiksuja, hyväkäytöksisiä, maanläheisiä, kertakaikkiaan mahtavia ihmisiä. Mikä ihana perheyhteisö maalla, eläimet ja pizzaravintola. Toivon heille kaikkea hyvää täydestä sydämestäni. Ei varmasti olleet helpot kuvaukset Olgan sairauden lähes loppusuoralla.
Frans - persoona, joka vaikutti valintojensa perusteella hyvin hyvin ärsyttävältä tyypiltä, joka on imenyt kaiken äitinsä ärsyttävyyden (ei onneksi samanlaista naurua sentään). Parhaat kohdat oli, kun Simo-isä oli mukana, ja kun Frans oli taekwondossa (oli kyllä päällään jotkut naisten pantteribikinit, kun laivalla kuitenkin juoksenteli pelkissä boksereissa, kuten muutkin miespuoliset kaverinsa). Jos joku on stereotyyppisesti "muunsukupuolinen", niin varmaan sitten Frans.
Luulen että hän näkee maailman materian läpi, isänsä kehuu usean sadan kenkäkokoelmaa ja äiti on myös materian perään. Ehkä häntä oli kielletty näyttämästä muuta kuin tavaraa.