Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö biologiselle sukupuolelle ja sukupuoli-identiteetille antaa omat nimensä?

Vierailija
08.06.2026 |

Se nyt vaan on fakta, että biologista sukupuolta eli kromosomeja ei voi muuttaa.  Niitä on olemassa kaksi ja muut muodot ovat sikiöajan kehityshäiriöitä.   

 

Sen sijaan sukupuoli-identiteettejä näkyy olevan iso kirjo.  

 

Miksi me puhumme näistä ikäänkuin ne olisivat sama asia? 

Kommentit (664)

Vierailija
601/664 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tälle ei tule loppua. 

Yksi haluaa olla kala, toinen lintu, kolmas koivu. Neljäs on vaihtanut etanasta vielä määrittelemättömään.

 

Pääasia, että pääsee tiktokkiin esittelemään saavutuksiaan kekseliäisyydestään. 

Ja näillä haasteilla on seuraajat. Mitä neropatteja tiedossa. 

Vierailija
602/664 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Sama vielä lisää:

Itse olen kuin olenkin itse asiassa huolissani joistain ongelmakohdista näissä sukupuoli-identiteetin ristiriitoihin, dysforiaan ja tran-asiaan liittyvistä seikoista, eikä joka kohdassa mielestäni ole mennyt näiden asioiden ja vähemmistöjen asian ajaminen nyt aivan nappiin. Mutta mitään asiallista toisia ihmisiä kunnioittavaa keskustelua näistä asioita täällä tuskin voi saada aikaan, kun jotkut aktiiviset kommentoijat kirjoittavat juuri em. tavalla ja asenne on suoraan sanottuna aika karmiva erilaisia tai erillä tavalla ajattelevia ja kokevia ihmisiä kohtaan.

Voit sanoa olevasi huolissasi, mutta käsittelet silti transaktivistien ylilyöntejä niin silkkihansikkain kuin mahdollista:

"...eikä joka kohdassa mielestäni ole mennyt näiden asioiden ja vähemmistöjen asian ajaminen nyt aivan nappiin."

Vastapuolen kohdalla taas et säästele sanoja vaan puhut mm. selvemmästä syrjivästä ja alentava asenteesta, vihamielisyydestä, suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta, halveksunnasta ja sairaalloisesta kontrollinhalusta.

No minulla on tapana laittaa ne vähän kovemmat käsineet käteen vasta toisia alentavien ja haukkuvien rajattomien kiusaajien kanssa. 

Asioista pitää voida puhua niiden omilla nimillä, jos joku alentaa, haukkuu, kiusaa, halveksii ja polkee, niin se on asianmukaista sanoa ja osoittaa, erityisesti jos henkilö itse on aivan sokea toiminnalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/664 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänskää käydä keskustelua, kun tämä hovineito-osasto ei suostu määrittelemään, mitä sukupuoli, mies, nainen ja homoseksuaalisuus tarkoittavat :DDD

Vierailija
604/664 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Sama vielä lisää:

Itse olen kuin olenkin itse asiassa huolissani joistain ongelmakohdista näissä sukupuoli-identiteetin ristiriitoihin, dysforiaan ja tran-asiaan liittyvistä seikoista, eikä joka kohdassa mielestäni ole mennyt näiden asioiden ja vähemmistöjen asian ajaminen nyt aivan nappiin. Mutta mitään asiallista toisia ihmisiä kunnioittavaa keskustelua näistä asioita täällä tuskin voi saada aikaan, kun jotkut aktiiviset kommentoijat kirjoittavat juuri em. tavalla ja asenne on suoraan sanottuna aika karmiva erilaisia tai erillä tavalla ajattelevia ja kokevia ihmisiä kohtaan.

Voit sanoa olevasi huolissasi, mutta käsittelet silti transaktivistien ylilyöntejä niin silkkihansikkain kuin mahdollista:

"...eikä joka kohdassa mielestäni ole mennyt näiden asioiden ja vähemmistöjen asian ajaminen nyt aivan nappiin."

Vastapuolen kohdalla taas et säästele sanoja vaan puhut mm. selvemmästä syrjivästä ja alentava asenteesta, vihamielisyydestä, suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta, halveksunnasta ja sairaalloisesta kontrollinhalusta.

No minulla on tapana laittaa ne vähän kovemmat käsineet käteen vasta toisia alentavien ja haukkuvien rajattomien kiusaajien kanssa. 

Asioista pitää voida puhua niiden omilla nimillä, jos joku alentaa, haukkuu, kiusaa, halveksii ja polkee, niin se on asianmukaista sanoa ja osoittaa, erityisesti jos henkilö itse on aivan sokea toiminnalleen.

Et huomaa sellaista eroa, että muut voivat käyttää kovempia ilmaisusta ilmiöstä puhuttaessa, kun sä puolestasi solvaat ja kyökkipsykologisoit muita keskustelijoita?

Vierailija
605/664 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nattsit, Trumpin valinta, antigender, antitranstaisto, eheytysleirit ja genderkriittiset mainittu. Nyt on kovaa ajoa transaktivisteilta, alkaa bingorivi olla täynnä, mutta vielä pari kansanmurhaa ja kyökkipsykoanalyysia mahtuu kyllä! 

Niin, eheytysleirit mainittu siinä kontekstissa, että homot joutuvat sinne Trumpin Amerikassa...

Entä se konteksti, jossa homoseksuaalisista nuorista groomataan transheteroita, painostetaan lesboja peniksen pariin ja kastoidaan kemiallisesti väärän sukupuolen leluilla leikkivät lapset ja autismikirjon tytöt?

Ja minun vuoroni täyttää bingokorttia...

Sulla taisi mennä bullshit bingon konsepti yli hilseen ;DDD

Kuuluuko penis lesbon ja lesboseksin määritelmään? Ovatko homoseksuaalit ja autismikirjolaiset ylikorostuneita ryhmiä transiutukseen hakeutuvissa? Onko translapsi todellinen ilmiö? Niinpä. Voit vastat vapaamuotoisesti omin sanoin.

Miksi tähän ei anneta yksiselitteistä vastausta, että mitä se homoseksuaalisuus oikein on? Eihän se voi olla mikään identiteetti ja ilmoitusasia ilman mitään konkretiaa taustalla. Eihän homoseksuaaleja ole vainottu sen takia, että on laitettu penistä ja vulvaa vastakkain!

Vierailija
606/664 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Transaktivismi, sukupuolisekoilu ja lasten transiuttaminen ovat syynä kuvaamallesi ilmiölle. Kantakaa vastuunne."

Millä ihmeen logiikalla transaktivistit ovat syyllisiä aborttioikeuden kieltämiseen?

Hänen kaasuvalotuslogiikallaan. 

Mutta meidän muiden täytyy "käydä tsekkaamassa" kaasuvalotuksen määritelmä, kun emme sitäkään ilmeisesti ymmärrä. Mistä kompleksista tällainen ihminen kärsii? 

Sun teorian mukaan biologiaan pohjautuva määritelmä sukupuolelle ja seksuaaliselle suuntautumiselle on johtanut aborttikieltoon ja Trumpin valtaannousuun. Kumpi on todennäköisempi skenaario?

No ottaen huomioon, että nuo oli ensimmäisiä asioita, joita Trump otti asialistalle ja hänen äänestäjänsä suuresti lietsottiin uskomaan, että esim. biologinen sukupuolen määritelmä on uhattuna ja Trump vaaditaan pelastamaan Amerikka tuolta "wokelta", niin eiköhän ne juuri kaltaisesi olleet, jotka saivat aikaan Trumpin nousun ja aborttikiellon ja kaiken muun sekoilun, joka transihmisiin ja seksuaalivähemmistöihin Usassa tällä hetkellä kohdistuu. 

Mikä mahtaa olla jenkkivasemmiston näkemys sukupuolen määritelmästä, itsemäärittelystä ja lasten transiuttamisesta? Niinpä. Kyllä se valttikortti tarjoiltiin Trumpille hopealautasella.

Kyllä, kaltaisesi demonisoivat niin transihmisiä kuin demokraatteja täysin tietoisina, että se hyvin todennäköisesti johtaa Trumpin voittoon. Juuri sitä yritämme sanoa, että ette välitä, vaikka siinä menee naisten ja homoseksuaalien oikeudet samalla. Vastuu on ihan omanne.

Itse ihailen kaikkia, jotka eivät hylänneet transihmisiä poliittisten pisteiden tai Trumpin pelon takia.

Työnsitte naiset ja homoseksuaalit bussin alle Wi Spa -pervoperttien hyväksi. Mahdatte olla ylpeitä.

Kannattamalla presidentiksi Harrisia, joka seisoi vahvasti naisten ja seksuaalivähemmistöjen takana? 

Etkö voisi vaan myöntää että yhden asian öyhöksi muuttuminen saa ihmisen järjen jäätymään loogisen ajattelun kustannuksella. 

Harrishan oli ja on melkoinen tyhjäpää, ihan samanlainen oman viiteryhmänsä käsinukke kuin Trumputin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
607/664 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nattsit, Trumpin valinta, antigender, antitranstaisto, eheytysleirit ja genderkriittiset mainittu. Nyt on kovaa ajoa transaktivisteilta, alkaa bingorivi olla täynnä, mutta vielä pari kansanmurhaa ja kyökkipsykoanalyysia mahtuu kyllä! 

Niin, eheytysleirit mainittu siinä kontekstissa, että homot joutuvat sinne Trumpin Amerikassa...

Kerro ihmeessä lisää ja miten tämä liittyy biologisten tosiasioiden toteamiseen ja naisten oikeuksien puolustamiseen?

Vierailija
608/664 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Sama vielä lisää:

Itse olen kuin olenkin itse asiassa huolissani joistain ongelmakohdista näissä sukupuoli-identiteetin ristiriitoihin, dysforiaan ja tran-asiaan liittyvistä seikoista, eikä joka kohdassa mielestäni ole mennyt näiden asioiden ja vähemmistöjen asian ajaminen nyt aivan nappiin. Mutta mitään asiallista toisia ihmisiä kunnioittavaa keskustelua näistä asioita täällä tuskin voi saada aikaan, kun jotkut aktiiviset kommentoijat kirjoittavat juuri em. tavalla ja asenne on suoraan sanottuna aika karmiva erilaisia tai erillä tavalla ajattelevia ja kokevia ihmisiä kohtaan.

Voit sanoa olevasi huolissasi, mutta käsittelet silti transaktivistien ylilyöntejä niin silkkihansikkain kuin mahdollista:

"...eikä joka kohdassa mielestäni ole mennyt näiden asioiden ja vähemmistöjen asian ajaminen nyt aivan nappiin."

Vastapuolen kohdalla taas et säästele sanoja vaan puhut mm. selvemmästä syrjivästä ja alentava asenteesta, vihamielisyydestä, suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta, halveksunnasta ja sairaalloisesta kontrollinhalusta.

No minulla on tapana laittaa ne vähän kovemmat käsineet käteen vasta toisia alentavien ja haukkuvien rajattomien kiusaajien kanssa. 

Asioista pitää voida puhua niiden omilla nimillä, jos joku alentaa, haukkuu, kiusaa, halveksii ja polkee, niin se on asianmukaista sanoa ja osoittaa, erityisesti jos henkilö itse on aivan sokea toiminnalleen.

Et huomaa sellaista eroa, että muut voivat käyttää kovempia ilmaisusta ilmiöstä puhuttaessa, kun sä puolestasi solvaat ja kyökkipsykologisoit muita keskustelijoita?

Ok. Eli käytä elävistä, tuntevista ihmisistä, heidän terveydenhoidostaan ja yhteiskunnallisesta asemastaan sanaa "ilmiö" ja saat vapaudu vankilasta kortin olla v*ttumainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
609/664 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.  

Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.

Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.

Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella. 

Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.

Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.

Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?

Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.

Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.

Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.

Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD

Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.

Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?

Yksille on jaettu etuoikeuksia toisten oikeuksien kustannuksella.

No siinähän kohden pitää tehdä aina jotain rajanvetoa ja kompromissia, jos eri ryhmien oikeudet menee osin limittäin.

Kellä nyt on liikaa tai liian vähän oikeuksia, ja missä kohden?

Asiallista toisia (vähemmistöjä) arvostavaa keskustelua aiheesta on ilmeisesti aivan turha toivoa...

- sivusta

Naisten ja homoseksuaalien oikeuksia ei ole ennenkään saatu alistumalla ja vienosti kuiskailemalla.

Siksi niitä tänäkin päivänä puolustetaan mm. kaltaisiltasi "genderkriittisiltä" öyhöiltä, jotka väittävät puolustavansa naisia ja homoseksuaaleja, mutta pöhinöivät mukana taantumuksellisessa liikkeessä, joka heikentää naisten ja vähemmistöjen asemaa kaikkialla missä porskuttaa. 

Taidat taas taistella itse askartelemaasi olkiukkoa vastaan :O

Kerro ihmeessä lisää, miten peniksen sisällyttäminen naisen ja lesbon määritelmään edistaa naisten ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksia, kuulisin mielelläni! Sinulle homoseksuaalisuus ja naisten oikeudet edustavat taantumuksellisuutta?

Olen itse seksuaalivähemmistöön kuuluva nainen ja kaltaisenne "puolustajat" ovat jo saaneet homoseksuaalien ja naisten aseman heikkenemään mm. Usassa ja Uk:ssa. Aborttioikeus, syrjinnän suoja, yhteiskunnan asenteiden heikkeneminen (minunkinlaisiani) kohtaan... Mutta hei, ei se sua taida haitata, että menee nekin pesuveden mukana. Tärkeintä, että saat vastustaa transihmisiä! 

Transaktivismi, sukupuolisekoilu ja lasten transiuttaminen ovat syynä kuvaamallesi ilmiölle. Kantakaa vastuunne.

Seison transihmisten rinnalla aina. Tulen puolustamaan heidän oikeuttaan terveydenhoitoon ja pidän erityisen alhaisena erityisen heikossa asemassa olevien lasten käyttämistä nappulana tuossa pakkomielteisessä antitranstaistossasi. Mitä aikuisen ihmisen mielessä liikkuu, joka näin toimii? 

Ottaisitko transkumppanin vai onko sinulla sellainen? Liittyykö kehon sukupuoli seksuaaliseen suuntautumiseen?

Ottaisin ja olen ottanutkin. Sinä tietysti päsmäröit nyt seksuaalisuuttani ja tiedät paremmin, mutta tiedätkö kun sun mielipiteillä ei ole yhtään mitään väliä. Ainut mitä sulla on, on tää vauvan valtakunta, jossa öyhäät menemään. 

Kukaan ei ole päsmäröinyt sun seksuaalisuutta ja sen toteuttamista, sä olet vain nimennyt sen väärin. Eturauhasen omistava ja vulvallinen eivät muodosta lesboparia eivätkä homoparia.

Vierailija
610/664 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Sama vielä lisää:

Itse olen kuin olenkin itse asiassa huolissani joistain ongelmakohdista näissä sukupuoli-identiteetin ristiriitoihin, dysforiaan ja tran-asiaan liittyvistä seikoista, eikä joka kohdassa mielestäni ole mennyt näiden asioiden ja vähemmistöjen asian ajaminen nyt aivan nappiin. Mutta mitään asiallista toisia ihmisiä kunnioittavaa keskustelua näistä asioita täällä tuskin voi saada aikaan, kun jotkut aktiiviset kommentoijat kirjoittavat juuri em. tavalla ja asenne on suoraan sanottuna aika karmiva erilaisia tai erillä tavalla ajattelevia ja kokevia ihmisiä kohtaan.

Voit sanoa olevasi huolissasi, mutta käsittelet silti transaktivistien ylilyöntejä niin silkkihansikkain kuin mahdollista:

"...eikä joka kohdassa mielestäni ole mennyt näiden asioiden ja vähemmistöjen asian ajaminen nyt aivan nappiin."

Vastapuolen kohdalla taas et säästele sanoja vaan puhut mm. selvemmästä syrjivästä ja alentava asenteesta, vihamielisyydestä, suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta, halveksunnasta ja sairaalloisesta kontrollinhalusta.

No minulla on tapana laittaa ne vähän kovemmat käsineet käteen vasta toisia alentavien ja haukkuvien rajattomien kiusaajien kanssa. 

Asioista pitää voida puhua niiden omilla nimillä, jos joku alentaa, haukkuu, kiusaa, halveksii ja polkee, niin se on asianmukaista sanoa ja osoittaa, erityisesti jos henkilö itse on aivan sokea toiminnalleen.

Et huomaa sellaista eroa, että muut voivat käyttää kovempia ilmaisusta ilmiöstä puhuttaessa, kun sä puolestasi solvaat ja kyökkipsykologisoit muita keskustelijoita?

Ok. Eli käytä elävistä, tuntevista ihmisistä, heidän terveydenhoidostaan ja yhteiskunnallisesta asemastaan sanaa "ilmiö" ja saat vapaudu vankilasta kortin olla v*ttumainen. 

Oletko huomannut, millaista puheenpartta täällä käytetään persuista, kokkareista, perskokkareista ja Riikka Purrasta? Miksi transilmiö olisi jossain erityissuojeluksessa. On oltava oikeus puhua kriittisesti ilmiöstä, joka koskettaa monia ihmisryhmiä ja vie yhteiskunnan resursseja. Ei silloin voi tarttua yksittäisiin sanamuotoihin tai ylilyönteihin.

Tässä on lasten, naisten ja homoseksuaalien oikeudet ja turvallisuus kyseessä. Tehän olette jopa kieltämässä homoseksuaaleilta oman määritelmän ja seksuaalisen itsemääräämisoikeuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
611/664 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Sama vielä lisää:

Itse olen kuin olenkin itse asiassa huolissani joistain ongelmakohdista näissä sukupuoli-identiteetin ristiriitoihin, dysforiaan ja tran-asiaan liittyvistä seikoista, eikä joka kohdassa mielestäni ole mennyt näiden asioiden ja vähemmistöjen asian ajaminen nyt aivan nappiin. Mutta mitään asiallista toisia ihmisiä kunnioittavaa keskustelua näistä asioita täällä tuskin voi saada aikaan, kun jotkut aktiiviset kommentoijat kirjoittavat juuri em. tavalla ja asenne on suoraan sanottuna aika karmiva erilaisia tai erillä tavalla ajattelevia ja kokevia ihmisiä kohtaan.

Voit sanoa olevasi huolissasi, mutta käsittelet silti transaktivistien ylilyöntejä niin silkkihansikkain kuin mahdollista:

"...eikä joka kohdassa mielestäni ole mennyt näiden asioiden ja vähemmistöjen asian ajaminen nyt aivan nappiin."

Vastapuolen kohdalla taas et säästele sanoja vaan puhut mm. selvemmästä syrjivästä ja alentava asenteesta, vihamielisyydestä, suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta, halveksunnasta ja sairaalloisesta kontrollinhalusta.

No minulla on tapana laittaa ne vähän kovemmat käsineet käteen vasta toisia alentavien ja haukkuvien rajattomien kiusaajien kanssa. 

Asioista pitää voida puhua niiden omilla nimillä, jos joku alentaa, haukkuu, kiusaa, halveksii ja polkee, niin se on asianmukaista sanoa ja osoittaa, erityisesti jos henkilö itse on aivan sokea toiminnalleen.

Et huomaa sellaista eroa, että muut voivat käyttää kovempia ilmaisusta ilmiöstä puhuttaessa, kun sä puolestasi solvaat ja kyökkipsykologisoit muita keskustelijoita?

Ok. Eli käytä elävistä, tuntevista ihmisistä, heidän terveydenhoidostaan ja yhteiskunnallisesta asemastaan sanaa "ilmiö" ja saat vapaudu vankilasta kortin olla v*ttumainen. 

Oletko huomannut, millaista puheenpartta täällä käytetään persuista, kokkareista, perskokkareista ja Riikka Purrasta? Miksi transilmiö olisi jossain erityissuojeluksessa. On oltava oikeus puhua kriittisesti ilmiöstä, joka koskettaa monia ihmisryhmiä ja vie yhteiskunnan resursseja. Ei silloin voi tarttua yksittäisiin sanamuotoihin tai ylilyönteihin.

Tässä on lasten, naisten ja homoseksuaalien oikeudet ja turvallisuus kyseessä. Tehän olette jopa kieltämässä homoseksuaaleilta oman määritelmän ja seksuaalisen itsemääräämisoikeuden.

Ei ole olemassa mitään "transilmiötä". On transihmisiä, joiden yhteiskunnallinen asema heikkenee päivä päivältä tälläisen "ilmiön" tai "ideologian" vastustamisen eli toisin sanoen moraalipaniikin lietsonnan myötä. Se on poliittisten agitaattoreiden ja salaliittoteoreetikkojen hämmentämä soppa, johon valitettavan moni on lietsoontunut mukaan. 

Vierailija
612/664 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.  

Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.

Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.

Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella. 

Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.

Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.

Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?

Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.

Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.

Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.

Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD

Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.

Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?

Yksille on jaettu etuoikeuksia toisten oikeuksien kustannuksella.

No siinähän kohden pitää tehdä aina jotain rajanvetoa ja kompromissia, jos eri ryhmien oikeudet menee osin limittäin.

Kellä nyt on liikaa tai liian vähän oikeuksia, ja missä kohden?

Asiallista toisia (vähemmistöjä) arvostavaa keskustelua aiheesta on ilmeisesti aivan turha toivoa...

- sivusta

Naisten ja homoseksuaalien oikeuksia ei ole ennenkään saatu alistumalla ja vienosti kuiskailemalla.

Siksi niitä tänäkin päivänä puolustetaan mm. kaltaisiltasi "genderkriittisiltä" öyhöiltä, jotka väittävät puolustavansa naisia ja homoseksuaaleja, mutta pöhinöivät mukana taantumuksellisessa liikkeessä, joka heikentää naisten ja vähemmistöjen asemaa kaikkialla missä porskuttaa. 

Trum pin hallinto keskittyy erityisesti transsukupuolisten sorsimiseen, mutta myös seksuaali-vähemmistöt ovat kohteena. Esimerkiksi Coloradon ehey -tysterapiakielto on tulkittu "terapeutin" sananvapautta rajoittavaksi, vanhemmille on annettu oikeus vetää lapsensa oppitunneilta joilla käsitellään LG BT-aiheita, ja Trump on kannattanut LG BT-vastaisia johtajia kuten Orb-ania.

(Viesti jää sensuuriin, lisäillään välilyöntejä...)

Tämä juuri. USAssa ei ole kyse mistään uhasta enää, vaan tilanne on mennyt jo taaksepäin myös seksuaalivähemmistön osalta. Transihmisten demonisointi on vain ensiaskel, johon nämä tahattomat antigendersoturit ovat lähteneet mukaan.

Onko antigenderiä todeta, ettei p e n i s kuulu naisen, lesbon eikä lesboseksin määritelmään?

Lähettelet jatkuvasti juttua miesten elimeen liittyen. Tuosta voitaan vetää johtopäätös että olet transnainen joka on kiinnostunut miehistä. Suosittelen että keskustelet tuosta jonkun ammattilaisen kanssa.

Tsot tsot! Myös naisella voi olla penis, vai kiistätkö päivystävän transaktivistin lesbouden?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
613/664 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.  

Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.

Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.

Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella. 

Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.

Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.

Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?

Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.

Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.

Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.

Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD

Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.

Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?

Yksille on jaettu etuoikeuksia toisten oikeuksien kustannuksella.

No siinähän kohden pitää tehdä aina jotain rajanvetoa ja kompromissia, jos eri ryhmien oikeudet menee osin limittäin.

Kellä nyt on liikaa tai liian vähän oikeuksia, ja missä kohden?

Asiallista toisia (vähemmistöjä) arvostavaa keskustelua aiheesta on ilmeisesti aivan turha toivoa...

- sivusta

Naisten ja homoseksuaalien oikeuksia ei ole ennenkään saatu alistumalla ja vienosti kuiskailemalla.

Siksi niitä tänäkin päivänä puolustetaan mm. kaltaisiltasi "genderkriittisiltä" öyhöiltä, jotka väittävät puolustavansa naisia ja homoseksuaaleja, mutta pöhinöivät mukana taantumuksellisessa liikkeessä, joka heikentää naisten ja vähemmistöjen asemaa kaikkialla missä porskuttaa. 

Istut kahdella tuolilla yhtä aikaa. Naisten ja tyttöjen oikeuksilla ei ole mitään tekemistä transien itselleen kuvittelemien ja valitettavasti jo saavuttamien oikeuksiensa kanssa. Absoluuttiset ihmisoikeudet mainitaan YK:n ihmisoikeuksien julistuksessa. Kyseisessä julistuksessa ei mainita sanaakaan transeista tai translaista.

Vierailija
614/664 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Sama vielä lisää:

Itse olen kuin olenkin itse asiassa huolissani joistain ongelmakohdista näissä sukupuoli-identiteetin ristiriitoihin, dysforiaan ja tran-asiaan liittyvistä seikoista, eikä joka kohdassa mielestäni ole mennyt näiden asioiden ja vähemmistöjen asian ajaminen nyt aivan nappiin. Mutta mitään asiallista toisia ihmisiä kunnioittavaa keskustelua näistä asioita täällä tuskin voi saada aikaan, kun jotkut aktiiviset kommentoijat kirjoittavat juuri em. tavalla ja asenne on suoraan sanottuna aika karmiva erilaisia tai erillä tavalla ajattelevia ja kokevia ihmisiä kohtaan.

Voit sanoa olevasi huolissasi, mutta käsittelet silti transaktivistien ylilyöntejä niin silkkihansikkain kuin mahdollista:

"...eikä joka kohdassa mielestäni ole mennyt näiden asioiden ja vähemmistöjen asian ajaminen nyt aivan nappiin."

Vastapuolen kohdalla taas et säästele sanoja vaan puhut mm. selvemmästä syrjivästä ja alentava asenteesta, vihamielisyydestä, suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta, halveksunnasta ja sairaalloisesta kontrollinhalusta.

No minulla on tapana laittaa ne vähän kovemmat käsineet käteen vasta toisia alentavien ja haukkuvien rajattomien kiusaajien kanssa. 

Asioista pitää voida puhua niiden omilla nimillä, jos joku alentaa, haukkuu, kiusaa, halveksii ja polkee, niin se on asianmukaista sanoa ja osoittaa, erityisesti jos henkilö itse on aivan sokea toiminnalleen.

Et huomaa sellaista eroa, että muut voivat käyttää kovempia ilmaisusta ilmiöstä puhuttaessa, kun sä puolestasi solvaat ja kyökkipsykologisoit muita keskustelijoita?

Ok. Eli käytä elävistä, tuntevista ihmisistä, heidän terveydenhoidostaan ja yhteiskunnallisesta asemastaan sanaa "ilmiö" ja saat vapaudu vankilasta kortin olla v*ttumainen. 

Oletko huomannut, millaista puheenpartta täällä käytetään persuista, kokkareista, perskokkareista ja Riikka Purrasta? Miksi transilmiö olisi jossain erityissuojeluksessa. On oltava oikeus puhua kriittisesti ilmiöstä, joka koskettaa monia ihmisryhmiä ja vie yhteiskunnan resursseja. Ei silloin voi tarttua yksittäisiin sanamuotoihin tai ylilyönteihin.

Tässä on lasten, naisten ja homoseksuaalien oikeudet ja turvallisuus kyseessä. Tehän olette jopa kieltämässä homoseksuaaleilta oman määritelmän ja seksuaalisen itsemääräämisoikeuden.

Ei ole olemassa mitään "transilmiötä". On transihmisiä, joiden yhteiskunnallinen asema heikkenee päivä päivältä tälläisen "ilmiön" tai "ideologian" vastustamisen eli toisin sanoen moraalipaniikin lietsonnan myötä. Se on poliittisten agitaattoreiden ja salaliittoteoreetikkojen hämmentämä soppa, johon valitettavan moni on lietsoontunut mukaan. 

Ovatko seuraavat faktat salaliittoa ja agitaatiota:

- opetussuunnitelmaan ja oppimateriaaleihin on viety pimppipojat, sadat sukupuolet ja synnyttävät miehet

- yhteiskunnallinen sukupuolikäsitys on muutettu identiteettiperusteiseksi

- itsemäärittely runnottiin laiksi ilman sukupuolivaikutusten arviointia ja moniäänistä keskustelua

- Kelan materiaaleissa nainen onkin synnyttävä vanhempi eikä äiti

- muutenkin naisiin viitataan kehontoimintoina ja ruumiinosina

- homoseksuaalisuus on uudelleenmääritelty identiteettipohjaiseksi

- transiutukseen hakeutuvien määrä on kasvanut räjähdysmäisesti tyttöjen kohdalla

- valtamedia tuuttaa transpropagandaa kritiikittömänä aktivismin jatkeena

- punavihreät puolueet ovat asettaneet poliittisiin tavoitteisiinsa lasten blokkeroinnin edistämisen ja itsemäärittelyn laajentamisen alaikäisiin

Eikö tässä muka ole mitään yhteiskunnallista ilmiötä havaittavissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
615/664 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Sama vielä lisää:

Itse olen kuin olenkin itse asiassa huolissani joistain ongelmakohdista näissä sukupuoli-identiteetin ristiriitoihin, dysforiaan ja tran-asiaan liittyvistä seikoista, eikä joka kohdassa mielestäni ole mennyt näiden asioiden ja vähemmistöjen asian ajaminen nyt aivan nappiin. Mutta mitään asiallista toisia ihmisiä kunnioittavaa keskustelua näistä asioita täällä tuskin voi saada aikaan, kun jotkut aktiiviset kommentoijat kirjoittavat juuri em. tavalla ja asenne on suoraan sanottuna aika karmiva erilaisia tai erillä tavalla ajattelevia ja kokevia ihmisiä kohtaan.

Voit sanoa olevasi huolissasi, mutta käsittelet silti transaktivistien ylilyöntejä niin silkkihansikkain kuin mahdollista:

"...eikä joka kohdassa mielestäni ole mennyt näiden asioiden ja vähemmistöjen asian ajaminen nyt aivan nappiin."

Vastapuolen kohdalla taas et säästele sanoja vaan puhut mm. selvemmästä syrjivästä ja alentava asenteesta, vihamielisyydestä, suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta, halveksunnasta ja sairaalloisesta kontrollinhalusta.

No minulla on tapana laittaa ne vähän kovemmat käsineet käteen vasta toisia alentavien ja haukkuvien rajattomien kiusaajien kanssa. 

Asioista pitää voida puhua niiden omilla nimillä, jos joku alentaa, haukkuu, kiusaa, halveksii ja polkee, niin se on asianmukaista sanoa ja osoittaa, erityisesti jos henkilö itse on aivan sokea toiminnalleen.

Et huomaa sellaista eroa, että muut voivat käyttää kovempia ilmaisusta ilmiöstä puhuttaessa, kun sä puolestasi solvaat ja kyökkipsykologisoit muita keskustelijoita?

Ok. Eli käytä elävistä, tuntevista ihmisistä, heidän terveydenhoidostaan ja yhteiskunnallisesta asemastaan sanaa "ilmiö" ja saat vapaudu vankilasta kortin olla v*ttumainen. 

Oletko huomannut, millaista puheenpartta täällä käytetään persuista, kokkareista, perskokkareista ja Riikka Purrasta? Miksi transilmiö olisi jossain erityissuojeluksessa. On oltava oikeus puhua kriittisesti ilmiöstä, joka koskettaa monia ihmisryhmiä ja vie yhteiskunnan resursseja. Ei silloin voi tarttua yksittäisiin sanamuotoihin tai ylilyönteihin.

Tässä on lasten, naisten ja homoseksuaalien oikeudet ja turvallisuus kyseessä. Tehän olette jopa kieltämässä homoseksuaaleilta oman määritelmän ja seksuaalisen itsemääräämisoikeuden.

Ei ole olemassa mitään "transilmiötä". On transihmisiä, joiden yhteiskunnallinen asema heikkenee päivä päivältä tälläisen "ilmiön" tai "ideologian" vastustamisen eli toisin sanoen moraalipaniikin lietsonnan myötä. Se on poliittisten agitaattoreiden ja salaliittoteoreetikkojen hämmentämä soppa, johon valitettavan moni on lietsoontunut mukaan. 

Miten transsujen yhteiskunnallinen asema on heikentynyt Suomessa? Saavat edelleen kehonmuokkaukset veronmaksajien piikkiin ja sukupuolitiedonkin voi vaihtaa ilmoitusasiana kuka tahansa täysi-ikäinen kansalainen.

Minkä ihmeen moraalipaniikin. Miten sinä puolustat naisten ja homoseksuaalien oikeuksia, jos heille ei ole täsmällistä, yleispätevää ja loogisesti koherenttia määritelmää. Mitä ovat naisten oikeudet ja naiserityisyys, jos naisella voi olla penis ja mies synnyttää?

Vierailija
616/664 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Sama vielä lisää:

Itse olen kuin olenkin itse asiassa huolissani joistain ongelmakohdista näissä sukupuoli-identiteetin ristiriitoihin, dysforiaan ja tran-asiaan liittyvistä seikoista, eikä joka kohdassa mielestäni ole mennyt näiden asioiden ja vähemmistöjen asian ajaminen nyt aivan nappiin. Mutta mitään asiallista toisia ihmisiä kunnioittavaa keskustelua näistä asioita täällä tuskin voi saada aikaan, kun jotkut aktiiviset kommentoijat kirjoittavat juuri em. tavalla ja asenne on suoraan sanottuna aika karmiva erilaisia tai erillä tavalla ajattelevia ja kokevia ihmisiä kohtaan.

Voit sanoa olevasi huolissasi, mutta käsittelet silti transaktivistien ylilyöntejä niin silkkihansikkain kuin mahdollista:

"...eikä joka kohdassa mielestäni ole mennyt näiden asioiden ja vähemmistöjen asian ajaminen nyt aivan nappiin."

Vastapuolen kohdalla taas et säästele sanoja vaan puhut mm. selvemmästä syrjivästä ja alentava asenteesta, vihamielisyydestä, suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta, halveksunnasta ja sairaalloisesta kontrollinhalusta.

No minulla on tapana laittaa ne vähän kovemmat käsineet käteen vasta toisia alentavien ja haukkuvien rajattomien kiusaajien kanssa. 

Asioista pitää voida puhua niiden omilla nimillä, jos joku alentaa, haukkuu, kiusaa, halveksii ja polkee, niin se on asianmukaista sanoa ja osoittaa, erityisesti jos henkilö itse on aivan sokea toiminnalleen.

Et huomaa sellaista eroa, että muut voivat käyttää kovempia ilmaisusta ilmiöstä puhuttaessa, kun sä puolestasi solvaat ja kyökkipsykologisoit muita keskustelijoita?

Ok. Eli käytä elävistä, tuntevista ihmisistä, heidän terveydenhoidostaan ja yhteiskunnallisesta asemastaan sanaa "ilmiö" ja saat vapaudu vankilasta kortin olla v*ttumainen. 

Ikävää, jos naisten ja homoseksuaalien oikeuksien puolustaminen tuntuu sinusta v*ttumaiselta, mutta korulauseiden aika on ohi. 

Vierailija
617/664 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jänskää käydä keskustelua, kun tämä hovineito-osasto ei suostu määrittelemään, mitä sukupuoli, mies, nainen ja homoseksuaalisuus tarkoittavat :DDD

Onhan ne määritelty mutta sitten se menee jankkamiseksi siitä että määritelmät ovat väärin ja tyhmiä. Tämä on nähty moneen kertaan. 

Vierailija
618/664 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jänskää käydä keskustelua, kun tämä hovineito-osasto ei suostu määrittelemään, mitä sukupuoli, mies, nainen ja homoseksuaalisuus tarkoittavat :DDD

Onhan ne määritelty mutta sitten se menee jankkamiseksi siitä että määritelmät ovat väärin ja tyhmiä. Tämä on nähty moneen kertaan. 

Kertaa ne meille muistin virkistykseksi, niin katsotaan ollaanko kaikki samoilla linjoilla.

Vierailija
619/664 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jänskää käydä keskustelua, kun tämä hovineito-osasto ei suostu määrittelemään, mitä sukupuoli, mies, nainen ja homoseksuaalisuus tarkoittavat :DDD

Onhan ne määritelty mutta sitten se menee jankkamiseksi siitä että määritelmät ovat väärin ja tyhmiä. Tämä on nähty moneen kertaan. 

Kuulostaahan se aika väärältä, jos sun mielestä lesbolla voi olla penis ja homomiehellä vulva. Jostain kumman syystä te välttelette sen suoraan sanomista, miksi? Tajuatte jollain tasolla sen olevan eheytysretoriikkaa?

Vierailija
620/664 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Sama vielä lisää:

Itse olen kuin olenkin itse asiassa huolissani joistain ongelmakohdista näissä sukupuoli-identiteetin ristiriitoihin, dysforiaan ja tran-asiaan liittyvistä seikoista, eikä joka kohdassa mielestäni ole mennyt näiden asioiden ja vähemmistöjen asian ajaminen nyt aivan nappiin. Mutta mitään asiallista toisia ihmisiä kunnioittavaa keskustelua näistä asioita täällä tuskin voi saada aikaan, kun jotkut aktiiviset kommentoijat kirjoittavat juuri em. tavalla ja asenne on suoraan sanottuna aika karmiva erilaisia tai erillä tavalla ajattelevia ja kokevia ihmisiä kohtaan.

Voit sanoa olevasi huolissasi, mutta käsittelet silti transaktivistien ylilyöntejä niin silkkihansikkain kuin mahdollista:

"...eikä joka kohdassa mielestäni ole mennyt näiden asioiden ja vähemmistöjen asian ajaminen nyt aivan nappiin."

Vastapuolen kohdalla taas et säästele sanoja vaan puhut mm. selvemmästä syrjivästä ja alentava asenteesta, vihamielisyydestä, suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta, halveksunnasta ja sairaalloisesta kontrollinhalusta.

No minulla on tapana laittaa ne vähän kovemmat käsineet käteen vasta toisia alentavien ja haukkuvien rajattomien kiusaajien kanssa. 

Asioista pitää voida puhua niiden omilla nimillä, jos joku alentaa, haukkuu, kiusaa, halveksii ja polkee, niin se on asianmukaista sanoa ja osoittaa, erityisesti jos henkilö itse on aivan sokea toiminnalleen.

Et huomaa sellaista eroa, että muut voivat käyttää kovempia ilmaisusta ilmiöstä puhuttaessa, kun sä puolestasi solvaat ja kyökkipsykologisoit muita keskustelijoita?

Ok. Eli käytä elävistä, tuntevista ihmisistä, heidän terveydenhoidostaan ja yhteiskunnallisesta asemastaan sanaa "ilmiö" ja saat vapaudu vankilasta kortin olla v*ttumainen. 

Oletko huomannut, millaista puheenpartta täällä käytetään persuista, kokkareista, perskokkareista ja Riikka Purrasta? Miksi transilmiö olisi jossain erityissuojeluksessa. On oltava oikeus puhua kriittisesti ilmiöstä, joka koskettaa monia ihmisryhmiä ja vie yhteiskunnan resursseja. Ei silloin voi tarttua yksittäisiin sanamuotoihin tai ylilyönteihin.

Tässä on lasten, naisten ja homoseksuaalien oikeudet ja turvallisuus kyseessä. Tehän olette jopa kieltämässä homoseksuaaleilta oman määritelmän ja seksuaalisen itsemääräämisoikeuden.

Ei ole olemassa mitään "transilmiötä". On transihmisiä, joiden yhteiskunnallinen asema heikkenee päivä päivältä tälläisen "ilmiön" tai "ideologian" vastustamisen eli toisin sanoen moraalipaniikin lietsonnan myötä. Se on poliittisten agitaattoreiden ja salaliittoteoreetikkojen hämmentämä soppa, johon valitettavan moni on lietsoontunut mukaan. 

Ovatko seuraavat faktat salaliittoa ja agitaatiota:

- opetussuunnitelmaan ja oppimateriaaleihin on viety pimppipojat, sadat sukupuolet ja synnyttävät miehet

- yhteiskunnallinen sukupuolikäsitys on muutettu identiteettiperusteiseksi

- itsemäärittely runnottiin laiksi ilman sukupuolivaikutusten arviointia ja moniäänistä keskustelua

- Kelan materiaaleissa nainen onkin synnyttävä vanhempi eikä äiti

- muutenkin naisiin viitataan kehontoimintoina ja ruumiinosina

- homoseksuaalisuus on uudelleenmääritelty identiteettipohjaiseksi

- transiutukseen hakeutuvien määrä on kasvanut räjähdysmäisesti tyttöjen kohdalla

- valtamedia tuuttaa transpropagandaa kritiikittömänä aktivismin jatkeena

- punavihreät puolueet ovat asettaneet poliittisiin tavoitteisiinsa lasten blokkeroinnin edistämisen ja itsemäärittelyn laajentamisen alaikäisiin

Eikö tässä muka ole mitään yhteiskunnallista ilmiötä havaittavissa?

Kyllähän tässä on käynnissä iso yhteiskunnallinen myllerrys ja sosiaalinen ohjelmointi, turha kiistää. Lisäksi LGBTQIA2"/&-identifioitumista on nuorten keskuudessa huomattavasti enemmän kuin mitä väestönosuudet oikeasti ovat. Nuorisobarometrin mukaan tytöistä 8 prosenttia identifioitui sukupuoleltaan monipuolisiksi, vaikka transeja on väestöstä alle prosentti. Poikien kohdalla vähemmistöidentifioitumiset olivat ennallaan, eli tyttöjen kohdalla mukana on vahva sosiaalisen tartunnan ja muoti-ilmiön elementti. Lisäksi punavihreä suuntautuminen korreloi vahvasti vähemmistöidentifioitumisen kanssa. Eikä identiteettikokeiluissa sinänsä ole pahaa, elleivät ne johda aiheettomiin transiutuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi