Pitäisikö biologiselle sukupuolelle ja sukupuoli-identiteetille antaa omat nimensä?
Se nyt vaan on fakta, että biologista sukupuolta eli kromosomeja ei voi muuttaa. Niitä on olemassa kaksi ja muut muodot ovat sikiöajan kehityshäiriöitä.
Sen sijaan sukupuoli-identiteettejä näkyy olevan iso kirjo.
Miksi me puhumme näistä ikäänkuin ne olisivat sama asia?
Kommentit (664)
Vierailija kirjoitti:
"Transaktivismi, sukupuolisekoilu ja lasten transiuttaminen ovat syynä kuvaamallesi ilmiölle. Kantakaa vastuunne."
Millä ihmeen logiikalla transaktivistit ovat syyllisiä aborttioikeuden kieltämiseen?
Hänen kaasuvalotuslogiikallaan.
Mutta meidän muiden täytyy "käydä tsekkaamassa" kaasuvalotuksen määritelmä, kun emme sitäkään ilmeisesti ymmärrä. Mistä kompleksista tällainen ihminen kärsii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Yksille on jaettu etuoikeuksia toisten oikeuksien kustannuksella.
No siinähän kohden pitää tehdä aina jotain rajanvetoa ja kompromissia, jos eri ryhmien oikeudet menee osin limittäin.
Kellä nyt on liikaa tai liian vähän oikeuksia, ja missä kohden?
Asiallista toisia (vähemmistöjä) arvostavaa keskustelua aiheesta on ilmeisesti aivan turha toivoa...
- sivusta
Naisten ja homoseksuaalien oikeuksia ei ole ennenkään saatu alistumalla ja vienosti kuiskailemalla.
Siksi niitä tänäkin päivänä puolustetaan mm. kaltaisiltasi "genderkriittisiltä" öyhöiltä, jotka väittävät puolustavansa naisia ja homoseksuaaleja, mutta pöhinöivät mukana taantumuksellisessa liikkeessä, joka heikentää naisten ja vähemmistöjen asemaa kaikkialla missä porskuttaa.
Trum pin hallinto keskittyy erityisesti transsukupuolisten sorsimiseen, mutta myös seksuaali-vähemmistöt ovat kohteena. Esimerkiksi Coloradon ehey -tysterapiakielto on tulkittu "terapeutin" sananvapautta rajoittavaksi, vanhemmille on annettu oikeus vetää lapsensa oppitunneilta joilla käsitellään LG BT-aiheita, ja Trump on kannattanut LG BT-vastaisia johtajia kuten Orb-ania.
(Viesti jää sensuuriin, lisäillään välilyöntejä...)
Tämä juuri. USAssa ei ole kyse mistään uhasta enää, vaan tilanne on mennyt jo taaksepäin myös seksuaalivähemmistön osalta. Transihmisten demonisointi on vain ensiaskel, johon nämä tahattomat antigendersoturit ovat lähteneet mukaan.
Onko antigenderiä todeta, ettei p e n i s kuulu naisen, lesbon eikä lesboseksin määritelmään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Transaktivismi, sukupuolisekoilu ja lasten transiuttaminen ovat syynä kuvaamallesi ilmiölle. Kantakaa vastuunne."
Millä ihmeen logiikalla transaktivistit ovat syyllisiä aborttioikeuden kieltämiseen?
Hänen kaasuvalotuslogiikallaan.
Mutta meidän muiden täytyy "käydä tsekkaamassa" kaasuvalotuksen määritelmä, kun emme sitäkään ilmeisesti ymmärrä. Mistä kompleksista tällainen ihminen kärsii?
Sun teorian mukaan biologiaan pohjautuva määritelmä sukupuolelle ja seksuaaliselle suuntautumiselle on johtanut aborttikieltoon ja Trumpin valtaannousuun. Kumpi on todennäköisempi skenaario?
Vierailija kirjoitti:
"Transaktivismi, sukupuolisekoilu ja lasten transiuttaminen ovat syynä kuvaamallesi ilmiölle. Kantakaa vastuunne."
Millä ihmeen logiikalla transaktivistit ovat syyllisiä aborttioikeuden kieltämiseen?
Trumpin valtaannousun mahdollisti omalta osaltaan sukupuolisekoilunne. Väännetäänkö vielä rautalangasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Yksille on jaettu etuoikeuksia toisten oikeuksien kustannuksella.
No siinähän kohden pitää tehdä aina jotain rajanvetoa ja kompromissia, jos eri ryhmien oikeudet menee osin limittäin.
Kellä nyt on liikaa tai liian vähän oikeuksia, ja missä kohden?
Asiallista toisia (vähemmistöjä) arvostavaa keskustelua aiheesta on ilmeisesti aivan turha toivoa...
- sivusta
Naisten ja homoseksuaalien oikeuksia ei ole ennenkään saatu alistumalla ja vienosti kuiskailemalla.
Siksi niitä tänäkin päivänä puolustetaan mm. kaltaisiltasi "genderkriittisiltä" öyhöiltä, jotka väittävät puolustavansa naisia ja homoseksuaaleja, mutta pöhinöivät mukana taantumuksellisessa liikkeessä, joka heikentää naisten ja vähemmistöjen asemaa kaikkialla missä porskuttaa.
Trum pin hallinto keskittyy erityisesti transsukupuolisten sorsimiseen, mutta myös seksuaali-vähemmistöt ovat kohteena. Esimerkiksi Coloradon ehey -tysterapiakielto on tulkittu "terapeutin" sananvapautta rajoittavaksi, vanhemmille on annettu oikeus vetää lapsensa oppitunneilta joilla käsitellään LG BT-aiheita, ja Trump on kannattanut LG BT-vastaisia johtajia kuten Orb-ania.
(Viesti jää sensuuriin, lisäillään välilyöntejä...)
Kuka haluaisi, että sinitukkainen opettajaksi naamioitunut trans aktivisti tarinoi lapsille litteän maan horinoita sadoista sukupuolista, pimp pipojista ja synnyttävistä menk kamiehistä?
Kuka vanhempi haluaa, että lapsi transiutetaan sosiaalisesti vanhempien tietämättä ja otetaan huostaan, jos huoltaja vastustaa kemiallista kas traatiota?
Itse olette tämän sopan keittäneet.
Tällaisen propagandan takia moni lapsi ei opi siitä, että homoseksuaalisuus on normaali asia ja homolapset voidaan kidnapata leirille eheytymään. Mutta en jaksa uskoa, että se sinua kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Yksille on jaettu etuoikeuksia toisten oikeuksien kustannuksella.
No siinähän kohden pitää tehdä aina jotain rajanvetoa ja kompromissia, jos eri ryhmien oikeudet menee osin limittäin.
Kellä nyt on liikaa tai liian vähän oikeuksia, ja missä kohden?
Asiallista toisia (vähemmistöjä) arvostavaa keskustelua aiheesta on ilmeisesti aivan turha toivoa...
- sivusta
Naisten ja homoseksuaalien oikeuksia ei ole ennenkään saatu alistumalla ja vienosti kuiskailemalla.
Siksi niitä tänäkin päivänä puolustetaan mm. kaltaisiltasi "genderkriittisiltä" öyhöiltä, jotka väittävät puolustavansa naisia ja homoseksuaaleja, mutta pöhinöivät mukana taantumuksellisessa liikkeessä, joka heikentää naisten ja vähemmistöjen asemaa kaikkialla missä porskuttaa.
Taidat taas taistella itse askartelemaasi olkiukkoa vastaan :O
Kerro ihmeessä lisää, miten peniksen sisällyttäminen naisen ja lesbon määritelmään edistaa naisten ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksia, kuulisin mielelläni! Sinulle homoseksuaalisuus ja naisten oikeudet edustavat taantumuksellisuutta?
Olen itse seksuaalivähemmistöön kuuluva nainen ja kaltaisenne "puolustajat" ovat jo saaneet homoseksuaalien ja naisten aseman heikkenemään mm. Usassa ja Uk:ssa. Aborttioikeus, syrjinnän suoja, yhteiskunnan asenteiden heikkeneminen (minunkinlaisiani) kohtaan... Mutta hei, ei se sua taida haitata, että menee nekin pesuveden mukana. Tärkeintä, että saat vastustaa transihmisiä!
Transaktivismi, sukupuolisekoilu ja lasten transiuttaminen ovat syynä kuvaamallesi ilmiölle. Kantakaa vastuunne.
Seison transihmisten rinnalla aina. Tulen puolustamaan heidän oikeuttaan terveydenhoitoon ja pidän erityisen alhaisena erityisen heikossa asemassa olevien lasten käyttämistä nappulana tuossa pakkomielteisessä antitranstaistossasi. Mitä aikuisen ihmisen mielessä liikkuu, joka näin toimii?
Ottaisitko transkumppanin vai onko sinulla sellainen? Liittyykö kehon sukupuoli seksuaaliseen suuntautumiseen?
Ainoa asia mitä öyhöt ovat saaneet aikaan on hullujen yllyttäminen, jonka seurauksena täysin viattomat sivulliset ovat joutuneet mm. puukotusten uhreiksi. Samaan aikaan muuttoliike jatkaa vahvana virtana sisään ja Seta porstkuttelee menemään aivan kuten ennenkin. Wokea ja feminismiä ei ole laitettu pannaan, eikä rahoitusta katkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Yksille on jaettu etuoikeuksia toisten oikeuksien kustannuksella.
No siinähän kohden pitää tehdä aina jotain rajanvetoa ja kompromissia, jos eri ryhmien oikeudet menee osin limittäin.
Kellä nyt on liikaa tai liian vähän oikeuksia, ja missä kohden?
Asiallista toisia (vähemmistöjä) arvostavaa keskustelua aiheesta on ilmeisesti aivan turha toivoa...
- sivusta
Naisten ja homoseksuaalien oikeuksia ei ole ennenkään saatu alistumalla ja vienosti kuiskailemalla.
Siksi niitä tänäkin päivänä puolustetaan mm. kaltaisiltasi "genderkriittisiltä" öyhöiltä, jotka väittävät puolustavansa naisia ja homoseksuaaleja, mutta pöhinöivät mukana taantumuksellisessa liikkeessä, joka heikentää naisten ja vähemmistöjen asemaa kaikkialla missä porskuttaa.
Trum pin hallinto keskittyy erityisesti transsukupuolisten sorsimiseen, mutta myös seksuaali-vähemmistöt ovat kohteena. Esimerkiksi Coloradon ehey -tysterapiakielto on tulkittu "terapeutin" sananvapautta rajoittavaksi, vanhemmille on annettu oikeus vetää lapsensa oppitunneilta joilla käsitellään LG BT-aiheita, ja Trump on kannattanut LG BT-vastaisia johtajia kuten Orb-ania.
(Viesti jää sensuuriin, lisäillään välilyöntejä...)
Kuka haluaisi, että sinitukkainen opettajaksi naamioitunut trans aktivisti tarinoi lapsille litteän maan horinoita sadoista sukupuolista, pimp pipojista ja synnyttävistä menk kamiehistä?
Kuka vanhempi haluaa, että lapsi transiutetaan sosiaalisesti vanhempien tietämättä ja otetaan huostaan, jos huoltaja vastustaa kemiallista kas traatiota?
Itse olette tämän sopan keittäneet.
Tällaisen propagandan takia moni lapsi ei opi siitä, että homoseksuaalisuus on normaali asia ja homolapset voidaan kidnapata leirille eheytymään. Mutta en jaksa uskoa, että se sinua kiinnostaa.
Eheytymään transheteroksi? Eheytymään suuntautumisen vastaisen transkumppanin kanssa ja irtautumaan genitaalifetissistään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Transaktivismi, sukupuolisekoilu ja lasten transiuttaminen ovat syynä kuvaamallesi ilmiölle. Kantakaa vastuunne."
Millä ihmeen logiikalla transaktivistit ovat syyllisiä aborttioikeuden kieltämiseen?
Hänen kaasuvalotuslogiikallaan.
Mutta meidän muiden täytyy "käydä tsekkaamassa" kaasuvalotuksen määritelmä, kun emme sitäkään ilmeisesti ymmärrä. Mistä kompleksista tällainen ihminen kärsii?
Sun teorian mukaan biologiaan pohjautuva määritelmä sukupuolelle ja seksuaaliselle suuntautumiselle on johtanut aborttikieltoon ja Trumpin valtaannousuun. Kumpi on todennäköisempi skenaario?
No ottaen huomioon, että nuo oli ensimmäisiä asioita, joita Trump otti asialistalle ja hänen äänestäjänsä suuresti lietsottiin uskomaan, että esim. biologinen sukupuolen määritelmä on uhattuna ja Trump vaaditaan pelastamaan Amerikka tuolta "wokelta", niin eiköhän ne juuri kaltaisesi olleet, jotka saivat aikaan Trumpin nousun ja aborttikiellon ja kaiken muun sekoilun, joka transihmisiin ja seksuaalivähemmistöihin Usassa tällä hetkellä kohdistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Yksille on jaettu etuoikeuksia toisten oikeuksien kustannuksella.
No siinähän kohden pitää tehdä aina jotain rajanvetoa ja kompromissia, jos eri ryhmien oikeudet menee osin limittäin.
Kellä nyt on liikaa tai liian vähän oikeuksia, ja missä kohden?
Asiallista toisia (vähemmistöjä) arvostavaa keskustelua aiheesta on ilmeisesti aivan turha toivoa...
- sivusta
Naisten ja homoseksuaalien oikeuksia ei ole ennenkään saatu alistumalla ja vienosti kuiskailemalla.
Siksi niitä tänäkin päivänä puolustetaan mm. kaltaisiltasi "genderkriittisiltä" öyhöiltä, jotka väittävät puolustavansa naisia ja homoseksuaaleja, mutta pöhinöivät mukana taantumuksellisessa liikkeessä, joka heikentää naisten ja vähemmistöjen asemaa kaikkialla missä porskuttaa.
Trum pin hallinto keskittyy erityisesti transsukupuolisten sorsimiseen, mutta myös seksuaali-vähemmistöt ovat kohteena. Esimerkiksi Coloradon ehey -tysterapiakielto on tulkittu "terapeutin" sananvapautta rajoittavaksi, vanhemmille on annettu oikeus vetää lapsensa oppitunneilta joilla käsitellään LG BT-aiheita, ja Trump on kannattanut LG BT-vastaisia johtajia kuten Orb-ania.
(Viesti jää sensuuriin, lisäillään välilyöntejä...)
Kuka haluaisi, että sinitukkainen opettajaksi naamioitunut trans aktivisti tarinoi lapsille litteän maan horinoita sadoista sukupuolista, pimp pipojista ja synnyttävistä menk kamiehistä?
Kuka vanhempi haluaa, että lapsi transiutetaan sosiaalisesti vanhempien tietämättä ja otetaan huostaan, jos huoltaja vastustaa kemiallista kas traatiota?
Itse olette tämän sopan keittäneet.
Tällaisen propagandan takia moni lapsi ei opi siitä, että homoseksuaalisuus on normaali asia ja homolapset voidaan kidnapata leirille eheytymään. Mutta en jaksa uskoa, että se sinua kiinnostaa.
Kuuluuko penis lesbon seksuaalisuuteen tai vagina homomiehen? Kyllä ne eheyttäjät ovat nykyään sateenkaaren sisäpiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Yksille on jaettu etuoikeuksia toisten oikeuksien kustannuksella.
No siinähän kohden pitää tehdä aina jotain rajanvetoa ja kompromissia, jos eri ryhmien oikeudet menee osin limittäin.
Kellä nyt on liikaa tai liian vähän oikeuksia, ja missä kohden?
Asiallista toisia (vähemmistöjä) arvostavaa keskustelua aiheesta on ilmeisesti aivan turha toivoa...
- sivusta
Naisten ja homoseksuaalien oikeuksia ei ole ennenkään saatu alistumalla ja vienosti kuiskailemalla.
Siksi niitä tänäkin päivänä puolustetaan mm. kaltaisiltasi "genderkriittisiltä" öyhöiltä, jotka väittävät puolustavansa naisia ja homoseksuaaleja, mutta pöhinöivät mukana taantumuksellisessa liikkeessä, joka heikentää naisten ja vähemmistöjen asemaa kaikkialla missä porskuttaa.
Taidat taas taistella itse askartelemaasi olkiukkoa vastaan :O
Kerro ihmeessä lisää, miten peniksen sisällyttäminen naisen ja lesbon määritelmään edistaa naisten ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksia, kuulisin mielelläni! Sinulle homoseksuaalisuus ja naisten oikeudet edustavat taantumuksellisuutta?
Olen itse seksuaalivähemmistöön kuuluva nainen ja kaltaisenne "puolustajat" ovat jo saaneet homoseksuaalien ja naisten aseman heikkenemään mm. Usassa ja Uk:ssa. Aborttioikeus, syrjinnän suoja, yhteiskunnan asenteiden heikkeneminen (minunkinlaisiani) kohtaan... Mutta hei, ei se sua taida haitata, että menee nekin pesuveden mukana. Tärkeintä, että saat vastustaa transihmisiä!
Transaktivismi, sukupuolisekoilu ja lasten transiuttaminen ovat syynä kuvaamallesi ilmiölle. Kantakaa vastuunne.
Seison transihmisten rinnalla aina. Tulen puolustamaan heidän oikeuttaan terveydenhoitoon ja pidän erityisen alhaisena erityisen heikossa asemassa olevien lasten käyttämistä nappulana tuossa pakkomielteisessä antitranstaistossasi. Mitä aikuisen ihmisen mielessä liikkuu, joka näin toimii?
Ottaisitko transkumppanin vai onko sinulla sellainen? Liittyykö kehon sukupuoli seksuaaliseen suuntautumiseen?
Ottaisin ja olen ottanutkin. Sinä tietysti päsmäröit nyt seksuaalisuuttani ja tiedät paremmin, mutta tiedätkö kun sun mielipiteillä ei ole yhtään mitään väliä. Ainut mitä sulla on, on tää vauvan valtakunta, jossa öyhäät menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Transaktivismi, sukupuolisekoilu ja lasten transiuttaminen ovat syynä kuvaamallesi ilmiölle. Kantakaa vastuunne."
Millä ihmeen logiikalla transaktivistit ovat syyllisiä aborttioikeuden kieltämiseen?
Hänen kaasuvalotuslogiikallaan.
Mutta meidän muiden täytyy "käydä tsekkaamassa" kaasuvalotuksen määritelmä, kun emme sitäkään ilmeisesti ymmärrä. Mistä kompleksista tällainen ihminen kärsii?
Sun teorian mukaan biologiaan pohjautuva määritelmä sukupuolelle ja seksuaaliselle suuntautumiselle on johtanut aborttikieltoon ja Trumpin valtaannousuun. Kumpi on todennäköisempi skenaario?
No ottaen huomioon, että nuo oli ensimmäisiä asioita, joita Trump otti asialistalle ja hänen äänestäjänsä suuresti lietsottiin uskomaan, että esim. biologinen sukupuolen määritelmä on uhattuna ja Trump vaaditaan pelastamaan Amerikka tuolta "wokelta", niin eiköhän ne juuri kaltaisesi olleet, jotka saivat aikaan Trumpin nousun ja aborttikiellon ja kaiken muun sekoilun, joka transihmisiin ja seksuaalivähemmistöihin Usassa tällä hetkellä kohdistuu.
Mikä mahtaa olla jenkkivasemmiston näkemys sukupuolen määritelmästä, itsemäärittelystä ja lasten transiuttamisesta? Niinpä. Kyllä se valttikortti tarjoiltiin Trumpille hopealautasella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Yksille on jaettu etuoikeuksia toisten oikeuksien kustannuksella.
No siinähän kohden pitää tehdä aina jotain rajanvetoa ja kompromissia, jos eri ryhmien oikeudet menee osin limittäin.
Kellä nyt on liikaa tai liian vähän oikeuksia, ja missä kohden?
Asiallista toisia (vähemmistöjä) arvostavaa keskustelua aiheesta on ilmeisesti aivan turha toivoa...
- sivusta
Naisten ja homoseksuaalien oikeuksia ei ole ennenkään saatu alistumalla ja vienosti kuiskailemalla.
Siksi niitä tänäkin päivänä puolustetaan mm. kaltaisiltasi "genderkriittisiltä" öyhöiltä, jotka väittävät puolustavansa naisia ja homoseksuaaleja, mutta pöhinöivät mukana taantumuksellisessa liikkeessä, joka heikentää naisten ja vähemmistöjen asemaa kaikkialla missä porskuttaa.
Taidat taas taistella itse askartelemaasi olkiukkoa vastaan :O
Kerro ihmeessä lisää, miten peniksen sisällyttäminen naisen ja lesbon määritelmään edistaa naisten ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksia, kuulisin mielelläni! Sinulle homoseksuaalisuus ja naisten oikeudet edustavat taantumuksellisuutta?
Olen itse seksuaalivähemmistöön kuuluva nainen ja kaltaisenne "puolustajat" ovat jo saaneet homoseksuaalien ja naisten aseman heikkenemään mm. Usassa ja Uk:ssa. Aborttioikeus, syrjinnän suoja, yhteiskunnan asenteiden heikkeneminen (minunkinlaisiani) kohtaan... Mutta hei, ei se sua taida haitata, että menee nekin pesuveden mukana. Tärkeintä, että saat vastustaa transihmisiä!
Transaktivismi, sukupuolisekoilu ja lasten transiuttaminen ovat syynä kuvaamallesi ilmiölle. Kantakaa vastuunne.
Seison transihmisten rinnalla aina. Tulen puolustamaan heidän oikeuttaan terveydenhoitoon ja pidän erityisen alhaisena erityisen heikossa asemassa olevien lasten käyttämistä nappulana tuossa pakkomielteisessä antitranstaistossasi. Mitä aikuisen ihmisen mielessä liikkuu, joka näin toimii?
Ottaisitko transkumppanin vai onko sinulla sellainen? Liittyykö kehon sukupuoli seksuaaliseen suuntautumiseen?
Ottaisin ja olen ottanutkin. Sinä tietysti päsmäröit nyt seksuaalisuuttani ja tiedät paremmin, mutta tiedätkö kun sun mielipiteillä ei ole yhtään mitään väliä. Ainut mitä sulla on, on tää vauvan valtakunta, jossa öyhäät menemään.
Olet siis hetero tai bisse ja sen ihan ok. Seksuaalinen suuntautuminen ei ole mielipidekysymys tai omavalintainen identiteetti. Seksuaalinen suuntautuminen määrittyy osapuolten (bio)sukupuolen perusteella.
Suurinta homofobiaa on väittää, että lesbot hoitelevat penistä ja homot vulvaa. Häpeäisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Yksille on jaettu etuoikeuksia toisten oikeuksien kustannuksella.
No siinähän kohden pitää tehdä aina jotain rajanvetoa ja kompromissia, jos eri ryhmien oikeudet menee osin limittäin.
Kellä nyt on liikaa tai liian vähän oikeuksia, ja missä kohden?
Asiallista toisia (vähemmistöjä) arvostavaa keskustelua aiheesta on ilmeisesti aivan turha toivoa...
- sivusta
Naisten ja homoseksuaalien oikeuksia ei ole ennenkään saatu alistumalla ja vienosti kuiskailemalla.
Siksi niitä tänäkin päivänä puolustetaan mm. kaltaisiltasi "genderkriittisiltä" öyhöiltä, jotka väittävät puolustavansa naisia ja homoseksuaaleja, mutta pöhinöivät mukana taantumuksellisessa liikkeessä, joka heikentää naisten ja vähemmistöjen asemaa kaikkialla missä porskuttaa.
Trum pin hallinto keskittyy erityisesti transsukupuolisten sorsimiseen, mutta myös seksuaali-vähemmistöt ovat kohteena. Esimerkiksi Coloradon ehey -tysterapiakielto on tulkittu "terapeutin" sananvapautta rajoittavaksi, vanhemmille on annettu oikeus vetää lapsensa oppitunneilta joilla käsitellään LG BT-aiheita, ja Trump on kannattanut LG BT-vastaisia johtajia kuten Orb-ania.
(Viesti jää sensuuriin, lisäillään välilyöntejä...)
Tämä juuri. USAssa ei ole kyse mistään uhasta enää, vaan tilanne on mennyt jo taaksepäin myös seksuaalivähemmistön osalta. Transihmisten demonisointi on vain ensiaskel, johon nämä tahattomat antigendersoturit ovat lähteneet mukaan.
Onko antigenderiä todeta, ettei p e n i s kuulu naisen, lesbon eikä lesboseksin määritelmään?
Lähettelet jatkuvasti juttua miesten elimeen liittyen. Tuosta voitaan vetää johtopäätös että olet transnainen joka on kiinnostunut miehistä. Suosittelen että keskustelet tuosta jonkun ammattilaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Transaktivismi, sukupuolisekoilu ja lasten transiuttaminen ovat syynä kuvaamallesi ilmiölle. Kantakaa vastuunne."
Millä ihmeen logiikalla transaktivistit ovat syyllisiä aborttioikeuden kieltämiseen?
Hänen kaasuvalotuslogiikallaan.
Mutta meidän muiden täytyy "käydä tsekkaamassa" kaasuvalotuksen määritelmä, kun emme sitäkään ilmeisesti ymmärrä. Mistä kompleksista tällainen ihminen kärsii?
Sun teorian mukaan biologiaan pohjautuva määritelmä sukupuolelle ja seksuaaliselle suuntautumiselle on johtanut aborttikieltoon ja Trumpin valtaannousuun. Kumpi on todennäköisempi skenaario?
No ottaen huomioon, että nuo oli ensimmäisiä asioita, joita Trump otti asialistalle ja hänen äänestäjänsä suuresti lietsottiin uskomaan, että esim. biologinen sukupuolen määritelmä on uhattuna ja Trump vaaditaan pelastamaan Amerikka tuolta "wokelta", niin eiköhän ne juuri kaltaisesi olleet, jotka saivat aikaan Trumpin nousun ja aborttikiellon ja kaiken muun sekoilun, joka transihmisiin ja seksuaalivähemmistöihin Usassa tällä hetkellä kohdistuu.
Mikä mahtaa olla jenkkivasemmiston näkemys sukupuolen määritelmästä, itsemäärittelystä ja lasten transiuttamisesta? Niinpä. Kyllä se valttikortti tarjoiltiin Trumpille hopealautasella.
Kyllä, kaltaisesi demonisoivat niin transihmisiä kuin demokraatteja täysin tietoisina, että se hyvin todennäköisesti johtaa Trumpin voittoon. Juuri sitä yritämme sanoa, että ette välitä, vaikka siinä menee naisten ja homoseksuaalien oikeudet samalla. Vastuu on ihan omanne.
Itse ihailen kaikkia, jotka eivät hylänneet transihmisiä poliittisten pisteiden tai Trumpin pelon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Yksille on jaettu etuoikeuksia toisten oikeuksien kustannuksella.
No siinähän kohden pitää tehdä aina jotain rajanvetoa ja kompromissia, jos eri ryhmien oikeudet menee osin limittäin.
Kellä nyt on liikaa tai liian vähän oikeuksia, ja missä kohden?
Asiallista toisia (vähemmistöjä) arvostavaa keskustelua aiheesta on ilmeisesti aivan turha toivoa...
- sivusta
Naisten ja homoseksuaalien oikeuksia ei ole ennenkään saatu alistumalla ja vienosti kuiskailemalla.
Siksi niitä tänäkin päivänä puolustetaan mm. kaltaisiltasi "genderkriittisiltä" öyhöiltä, jotka väittävät puolustavansa naisia ja homoseksuaaleja, mutta pöhinöivät mukana taantumuksellisessa liikkeessä, joka heikentää naisten ja vähemmistöjen asemaa kaikkialla missä porskuttaa.
Taidat taas taistella itse askartelemaasi olkiukkoa vastaan :O
Kerro ihmeessä lisää, miten peniksen sisällyttäminen naisen ja lesbon määritelmään edistaa naisten ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksia, kuulisin mielelläni! Sinulle homoseksuaalisuus ja naisten oikeudet edustavat taantumuksellisuutta?
Olen itse seksuaalivähemmistöön kuuluva nainen ja kaltaisenne "puolustajat" ovat jo saaneet homoseksuaalien ja naisten aseman heikkenemään mm. Usassa ja Uk:ssa. Aborttioikeus, syrjinnän suoja, yhteiskunnan asenteiden heikkeneminen (minunkinlaisiani) kohtaan... Mutta hei, ei se sua taida haitata, että menee nekin pesuveden mukana. Tärkeintä, että saat vastustaa transihmisiä!
Transaktivismi, sukupuolisekoilu ja lasten transiuttaminen ovat syynä kuvaamallesi ilmiölle. Kantakaa vastuunne.
Seison transihmisten rinnalla aina. Tulen puolustamaan heidän oikeuttaan terveydenhoitoon ja pidän erityisen alhaisena erityisen heikossa asemassa olevien lasten käyttämistä nappulana tuossa pakkomielteisessä antitranstaistossasi. Mitä aikuisen ihmisen mielessä liikkuu, joka näin toimii?
Ottaisitko transkumppanin vai onko sinulla sellainen? Liittyykö kehon sukupuoli seksuaaliseen suuntautumiseen?
Ottaisin ja olen ottanutkin. Sinä tietysti päsmäröit nyt seksuaalisuuttani ja tiedät paremmin, mutta tiedätkö kun sun mielipiteillä ei ole yhtään mitään väliä. Ainut mitä sulla on, on tää vauvan valtakunta, jossa öyhäät menemään.
Olet siis hetero tai bisse ja sen ihan ok. Seksuaalinen suuntautuminen ei ole mielipidekysymys tai omavalintainen identiteetti. Seksuaalinen suuntautuminen määrittyy osapuolten (bio)sukupuolen perusteella.
Suurinta homofobiaa on väittää, että lesbot hoitelevat penistä ja homot vulvaa. Häpeäisit.
Kuten sanoin, teidän vauvan öyhöjen mielipiteet seksuaalisuudestani eivät voisi vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Yksille on jaettu etuoikeuksia toisten oikeuksien kustannuksella.
No siinähän kohden pitää tehdä aina jotain rajanvetoa ja kompromissia, jos eri ryhmien oikeudet menee osin limittäin.
Kellä nyt on liikaa tai liian vähän oikeuksia, ja missä kohden?
Asiallista toisia (vähemmistöjä) arvostavaa keskustelua aiheesta on ilmeisesti aivan turha toivoa...
- sivusta
Naisten ja homoseksuaalien oikeuksia ei ole ennenkään saatu alistumalla ja vienosti kuiskailemalla.
Siksi niitä tänäkin päivänä puolustetaan mm. kaltaisiltasi "genderkriittisiltä" öyhöiltä, jotka väittävät puolustavansa naisia ja homoseksuaaleja, mutta pöhinöivät mukana taantumuksellisessa liikkeessä, joka heikentää naisten ja vähemmistöjen asemaa kaikkialla missä porskuttaa.
Trum pin hallinto keskittyy erityisesti transsukupuolisten sorsimiseen, mutta myös seksuaali-vähemmistöt ovat kohteena. Esimerkiksi Coloradon ehey -tysterapiakielto on tulkittu "terapeutin" sananvapautta rajoittavaksi, vanhemmille on annettu oikeus vetää lapsensa oppitunneilta joilla käsitellään LG BT-aiheita, ja Trump on kannattanut LG BT-vastaisia johtajia kuten Orb-ania.
(Viesti jää sensuuriin, lisäillään välilyöntejä...)
Transsut ja pervomiehet lensivät ulos naisten tiloista ja naisurheilusta kuin telkkä pöntostä! Oikein. Henkilöpapereissakin on tästä lähtien oikea sukupuoli. Onpa kauheaa, että lainsäädäntö ja yhteiskunnallinen päätöksenteko perustuvat fyysiseen todellisuuteen ja biologisiin tosiasioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Yksille on jaettu etuoikeuksia toisten oikeuksien kustannuksella.
No siinähän kohden pitää tehdä aina jotain rajanvetoa ja kompromissia, jos eri ryhmien oikeudet menee osin limittäin.
Kellä nyt on liikaa tai liian vähän oikeuksia, ja missä kohden?
Asiallista toisia (vähemmistöjä) arvostavaa keskustelua aiheesta on ilmeisesti aivan turha toivoa...
- sivusta
Naisten ja homoseksuaalien oikeuksia ei ole ennenkään saatu alistumalla ja vienosti kuiskailemalla.
Siksi niitä tänäkin päivänä puolustetaan mm. kaltaisiltasi "genderkriittisiltä" öyhöiltä, jotka väittävät puolustavansa naisia ja homoseksuaaleja, mutta pöhinöivät mukana taantumuksellisessa liikkeessä, joka heikentää naisten ja vähemmistöjen asemaa kaikkialla missä porskuttaa.
Trum pin hallinto keskittyy erityisesti transsukupuolisten sorsimiseen, mutta myös seksuaali-vähemmistöt ovat kohteena. Esimerkiksi Coloradon ehey -tysterapiakielto on tulkittu "terapeutin" sananvapautta rajoittavaksi, vanhemmille on annettu oikeus vetää lapsensa oppitunneilta joilla käsitellään LG BT-aiheita, ja Trump on kannattanut LG BT-vastaisia johtajia kuten Orb-ania.
(Viesti jää sensuuriin, lisäillään välilyöntejä...)
Tämä juuri. USAssa ei ole kyse mistään uhasta enää, vaan tilanne on mennyt jo taaksepäin myös seksuaalivähemmistön osalta. Transihmisten demonisointi on vain ensiaskel, johon nämä tahattomat antigendersoturit ovat lähteneet mukaan.
Onko antigenderiä todeta, ettei p e n i s kuulu naisen, lesbon eikä lesboseksin määritelmään?
Lähettelet jatkuvasti juttua miesten elimeen liittyen. Tuosta voitaan vetää johtopäätös että olet transnainen joka on kiinnostunut miehistä. Suosittelen että keskustelet tuosta jonkun ammattilaisen kanssa.
Malliesimerkki kaasuvalottamisesta, hienoa! Mutta miten vastaisit kysymykseen?
Rateyourmusic-sivustolla oli Life of Agonyn ysärin alkupuolella julkaistun debyyttilevyn deskriptoreissa pitkään "female vocalist" vain siksi, että laulaja Keith Caputo transitioitui naiseksi lähes kaksi vuosikymmentä tuon levyn julkaisun JÄLKEEN. Tämä tietysti siksi, että transaktivistien mukaan trans on ollut trans AINA eikä hänen syntymäsukupuoleen saa viitata edes transitiota edeltäneestä ajasta puhuttaessa.
Tuota periaatetta sitten noudatetaan, vaikka se tekee koko deskriptorista yhdentekevän. Ketä kiinnostaa laulajan (myöhempi) sukupuoli-identiteetti, kun laulaja on biologisesti mies, joka kuulostaa mieheltä? Ei ketään, jota kiinnostaa enemmän musiikki kuin hyvesignalointi, mutta sivuston käyttäjäkunnasta valitettavan suuren osan ykkösprioriteetti tuntuu olevan jälkimmäinen.
Nykyään siellä tosin lukee "male vocalist", mutta vain siksi että Keith Caputo detransitioitui muutama vuosi sitten, ei siksi että olisi havahduttu tuon käytännön järjettömyyteen.
Voimme vain arvailla, mitä mielessäsi liikkuu. Ainakin vakava altistuminen transpropagandalle.