Miehet, miten kannatte kesällä tavarat mukananne?
Siis itse olen mies ja tämä on jokakesäinen "ongelma". Kun on lämmin eikä ole takkia, niin käytännössä aina jää jäljelle vain housujen/shortsien taskut. Ne taskut on nykyhousuissa hiton pieniä. Ei sinne mikään puhelin, lompakko ym mahdu kunnolla. Osa jää aina pullottamaan näkyviin ja silloin on suuri vaara, että tippuu. Näin on käynyt kaksi kertaa lompakolle kun on pullahtanut pienestä taskusta ulos. Onneksi tippui molemmilla kerroilla vain autonpenkin väliin, mutta paskemminkin olisi voinut käydä. Käsilaukkuakaan nyt en kanna mukanani.
Kommentit (295)
Sen mitä ei taskuun mahdu tungen vankilajemmaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuljen suurimman osan kesää farkkushortseissa joiden taskuihin menee kyllä yleensä kaikki, ei ne mitkään mikroshortsit ole. Lompakko on luottokorttikotelo joten se ei paljon tilaa vie, lisäksi puhelin, avainnippu, auton avaimet, taskuveitsi ja satunnaista muuta pientä. Jos pitää kantaa enemmän tavaraa, niin reppu selkään. Niitä mulla on kolmea kokoa erilaisiin tarpeisiin.
Ja tähän vielä lisäyksenä että en ymmärrä kuka viitsii vielä käyttää täysikokoista lompakkoa vuonna 2026. Olen pärjännyt jo varmaan kohta 10 vuotta luottokorttikotelolla johon menee 8 korttia (enemmänkin jos venyttää) ja muutama seteli: https://www.mukama.com/products/bellroy-card-sleeve-2nd-edition
Käytän vain isotaskuisia housuja ja shortseja, joissa vielä taskuissa vetoketjut. Usein myös reppu mukana, koska kesäisin tarvitsen vettä ja iso vesipullo ei mahdu taskuihin.
Aloittaja kulkee ilmeisesti pienissä teinityttöjen farkkushortseissa ja/tai käyttää jotain isoa lompakkoa johon on sullottu 47 erilaista jäsen- ja bonuskorttia, puolitoista kiloa kolikoita sekä puolen vuoden ajalta ostoskuitit ja lottokupongit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autottomana naisihmisenä ottaa päähän, että liki aina on oltava joku olkalaukku tai selkäreppu mukana, koska naisten vaatteissa ei useinkaan ole hyviä taskuja. Vain lähikaupassa joskus käyn ilman laukkua, jos on joku vetoketjutaskullinen vaate päällä. Talvella en käy laukutta lähikaupassakaan, koska on raskaat kelit ja jotain voi aina tarvita.
Hanki kalastusliivi. On kätevä.
Tuolla vaan ei oikein voi mennä mihinkään ravintolaan, baariin eikä ylipäätään mihinkään parempaan paikkaan.
No voihan, jos ei mihinkään Michelin-ravintolaan tai trendiklubille mene.
Kyllä siinä saa aika perus ravintoloissakin ja illanviettopaikoissa katseita, jos kurvaa tiskille perhokalastusvermeet päällä. Nuo liivit käyvät lähinnä jonnekin eräretkelle tai lintubongaukseen. Kyllä esimerkiksi ravintolaillallista, yöelämää, työpaikkaa, asiakastapaamisia, kulttuuritapahtumia tai vaikka syntymäpäiviä varten pukeudutaan yleensä vähän eri tavalla kuin metsäreissulle.
En omista lompakkoa vaan kortti kulkee puhelinkotelossa. Avaimet on ketjulla kiinni vyölenkissä joten pysyvät taskussa. Enkä käytä ikinä shortseja joten farkkujen taskuun mahtuu luuri ja avaimet.
Reppu, jos enemmän tavaraa. Perus isot lompakot, kännykät ja avaimet nyt kylkee kyllä nykyhousuissakin, kun katsoo vähän, millaiset housut ostaa. Reisitaskuhousut tai -shortsit on parhaat.
Mutta joo jos helteet yllättää, tuo äkkiseltään unohtuu, eikä osaa heti pukea oikeita housuja jalkaan. Hiljattain kävelin hoomoilasena just sen takia kännykkä ja lompakko kädessä. V'tuttihan se.
Avaimet housujen/shortsien vasemmassa taskussa ja puhelin (eli käytännössä myös lompakko) oikeassa taskussa. Sama kesät talvet. No problem.
Farkkujen taskussa yleensä. Mutta... Joo tunnistan ongelman. Ns siistimmät housut on muotoiltu niin, että taskut ei pullota. Käytännössä ovat pieniä ja viistoja. Joten kaikki putoo niistä helposti varsinkin autossa istuessa.
Nykyaikaahan olisi kantaa vain kännykkää ja siinä kaikkia hienoja äppyläisiä joilla maksella ja tunnistautua yms. Mutta mä en osaa. Joten oon käyttäny suurimman osan ajasta farkkuja joista ei putoile tavarat. Tai joskus jos muksujen kanssa jossain puistomenossa, niin ihan reisitaskujunttishortseja. Ne toimii. Ihan sama miltä ne siinä tilanteessa näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vyölaukkua voi käyttää myös ”käsilaukkuna”, eli toisen olkapään yli ja toisen kainalon ali. On nyt muotia nuorten keskuudessa.. Tai liekö on enää vai onko jo seuraava villitys päällä. Itse myös kannan näin, jos en jaksa reppua ottaa mukaan.
M28
Vyölaukku, voi pe*se. Kas kun ei meikkipussi.
Helposti. Mukana on vain pankkikortti, jota pidän ostoskassissa. Lompakkoa en ole omistanut vuosikausiin ja puhelin on aina kotona.
Vierailija kirjoitti:
Reppu, olkalaukku tai vyölaukku?
Farkuissa ja farkkushortseissa laitan avaimet housun taskuun ja lompakkoa varten minulla sivulla pidettävä vyölaukku samalla tavalla kuin jos olisi pistoolikotelo.
Minulla on takki mukana. Joskus kun on vähän ötököiltä voi pitää shortseja joissa on lukitut taskut.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Mukana on vain pankkikortti, jota pidän ostoskassissa. Lompakkoa en ole omistanut vuosikausiin ja puhelin on aina kotona.
Siiloin joudut kantamaan sitä ostoskassia eivätkä molemmat kädet jää vapaiksi. On turvallisempaa säilyttää pankkikortteja, etukortteja, henkilökorttia, kirjastokorttia ja käteistä rahaa iompakossa, joka on sivulla vyölaukussa.
Mies ei kanna mitään tavaroita itse. Se on palvelijoiden hommaa. Kunnolliset palvelijat kantavat miehenkin kantotuolissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vyölaukkua voi käyttää myös ”käsilaukkuna”, eli toisen olkapään yli ja toisen kainalon ali. On nyt muotia nuorten keskuudessa.. Tai liekö on enää vai onko jo seuraava villitys päällä. Itse myös kannan näin, jos en jaksa reppua ottaa mukaan.
M28
Vyölaukku, voi pe*se. Kas kun ei meikkipussi.
Vyölaukku voi olla ihan tyylikäs valinta, noita löytyy ihan Guccia myöten
https://www.gucci.com/uk/en_gb/ca/men/bags-for-men/belt-bags-for-men-c-…
Vierailija kirjoitti:
Minulla on takki mukana. Joskus kun on vähän ötököiltä voi pitää shortseja joissa on lukitut taskut.
Varastaako ötökät sun tavarat jos ne ei ole lukittuina?
Kuljen suurimman osan kesää farkkushortseissa joiden taskuihin menee kyllä yleensä kaikki, ei ne mitkään mikroshortsit ole. Lompakko on luottokorttikotelo joten se ei paljon tilaa vie, lisäksi puhelin, avainnippu, auton avaimet, taskuveitsi ja satunnaista muuta pientä. Jos pitää kantaa enemmän tavaraa, niin reppu selkään. Niitä mulla on kolmea kokoa erilaisiin tarpeisiin.