Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Senaatintori: käsijarru ilmeisesti ei päällä, uhri kuollut

Vierailija
07.06.2026 |

Järkyttävää.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa

Älä avaa keskustelua, jos se ei kiinnosta sinua.

Vierailija
22/57 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo jo autokoulussa opetettu että mihin renkaat käännetään kun pieneenkin mäkeen pysäköidään. 
Tai ehkä ei nykyään opeteta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nainen ei väistänyt bussia vaan jäi alle?

Vierailija
24/57 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli joku tilausbussi Pieksämäeltä. Niitä ajaa omistaja, Pertti 68v. 

Stromma Suomi on kylläkin ihan helsinkiläinen yritys ja noita busseja ajaa helsinkiläiset kuljettajat.

Vierailija
25/57 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo jo autokoulussa opetettu että mihin renkaat käännetään kun pieneenkin mäkeen pysäköidään. 
Tai ehkä ei nykyään opeteta. 

No opettaisivat edes käsijarrun laittamaan päälle.

Vierailija
26/57 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussi valuu päälle, mutta 👵🏻: MINULLA ON OIKEUS MENNÄ!

Huoh. 

Odotatko itse, että kaikki kulkuneuvot ovat pysähtyneet suojatien eteen, ennenkuin lähdet ylittämään sitä? Suojatielle mennessä usein sitä lähestyy kulkuneuvoja, mutta oletus on että ne pysähtyvät, eikä varmaan tule mieleen katsoa onko kuljettajaa mukana. 

Liikenteessä ei kannata pelkästään olettaa.

Vierailija
27/57 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilkuiletko itse ennen suojatien ylitystä, että valuuko sieltä mahdollisesti auto, jonka kuskilla on jäänyt käsijarru laittamatta?

Vierailija
28/57 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kuskin kerrotaan saavan kriisiapua...

Sitä varmasti tarvitseekin. Tuskin hän iloitsee tapahtuneesta tai on edes välinpitämätön.  Mieti nyt itse jos sinulle sattuisi jotain vastaavaa, taatusti olisit ihan tolaltasi.

Vierailija
29/57 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iäkäs nainen. Joku mummoikäinen? Hitaat reaktiot, ei tule mieleen (kenelle tulee) että linja-auto saattaa olla valumassa päälle, huono kuulo, kaikkia sellaisia mahdollisuuksia.

Vierailija
30/57 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilkuiletko itse ennen suojatien ylitystä, että valuuko sieltä mahdollisesti auto, jonka kuskilla on jäänyt käsijarru laittamatta?

Yleensä on ihan terveellistä katsoa suojatietä ylittäessä että tuleeko sieltä autoja. Kuten tässäkin tapauksessa olisi ollut.

Vierailija
31/57 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua itkettää tuo tilanne. Mummo on ehkä lähtenyt kauppareissulle, eikä mitenkään voinut aavistaa tulevaa. 

Vierailija
32/57 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussi valuu päälle, mutta 👵🏻: MINULLA ON OIKEUS MENNÄ!

Huoh. 

Odotatko itse, että kaikki kulkuneuvot ovat pysähtyneet suojatien eteen, ennenkuin lähdet ylittämään sitä? Suojatielle mennessä usein sitä lähestyy kulkuneuvoja, mutta oletus on että ne pysähtyvät, eikä varmaan tule mieleen katsoa onko kuljettajaa mukana. 

Jokainen täysijärkinen odottaa kunnes näkee autojen varmasti pysähtyvän. 

Vierailija
33/57 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä on ihan terveellistä katsoa suojatietä ylittäessä että tuleeko sieltä autoja. Kuten tässäkin tapauksessa olisi ollut.

Totta kai katsoo, mutta ei voi ymmärtää, että pysäköity auto valuu päälle.

Vierailija
34/57 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jarrut oli LAITOMASTO KYTKETTY POIS PÄÄLTÄ. Jarrut ko autoissa pn ns "katastrofijarrut" eli ne voi vapauttaa vain syötämällä jatkuvaa sähkövirtaa / paineilmaa / hydraulipainetta. 

JONKUN ON LAITOMASTI KYTKETÄVÄ NE POIS PÄÄLTÄ. 

RIKOS - PISTE. 

Vierailija
35/57 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Hullu kuski!

-Ei siinä ollu kuskia!

Vierailija
36/57 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä kaikki pitää olla sähköistä, myös käsijarru. Siinä ei ole mitään tuntumaa että menikö päälle vai ei, vanhassa manuaalisessa tunsi että ottaa kiinni.

Raskaassa kalustossa on ilmajarrut. Kun kytketään käsijarru, poistuu käsijarrullisten akseleiden jarrukelloista ilmanpaine ja jousi painaa jarrut kiinni. 

Samalla periaatteella niissä toimii myös normaali käyttöjarru, jarrupoljinta painettaessa ilmanpaine jarruilla laskee ja silloin alkaa jarrutus.

Jos auto on ajamatta esim. yön yli, niin silloin koko jarrujärjestelmän paine hitaasti laskee ja kaikki jarrut menee päälle. Seuraavan kerran ajoon lähtiessä  

autoa on käytettävä tyhjäkäynnillä jonkin aikaa jotta kompressori nostaa täydet paineet jarrujärjestelmään.

Tässä systeemissä ei siis ole kyse sähköisestä käsijarrusta

Sen verran vielä lisäisin, että raskaan kaluston käsijarruvivussa on vain kaksi asentoa, on ja off. 

Vierailija
37/57 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliajettu ei välttämättä tajunnut, että bussissa ei ollut kuskia, vaan luuli sen pysähtyvän suojatietä ennen.  Eipä tulisi minullekaan ensimmäisenä mieleen.

Minä olen niitä jotka odottaa niin kauan että kohti tuleva auto pysähtyy, en oleta mitään. Siksipä olen selvinnyt tähän asti hengissä ilman osumia 

Vierailija
38/57 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen vilkuilee ettei tule autoja kuskin kanssa tai ilman 

Vierailija
39/57 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä - aina!

Vierailija
40/57 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliajettu ei välttämättä tajunnut, että bussissa ei ollut kuskia, vaan luuli sen pysähtyvän suojatietä ennen.  Eipä tulisi minullekaan ensimmäisenä mieleen.

Täällä meillä päin ei jalankulkija koskaan voi luottaa siihen, että autoilijat noudattaisivat liikennesääntöjä. Siksi ihan suosiolla odotan, että autot ehtii mennä, ja itse ylitän tien vasta, kun on hiljainen hetki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi