Työterveyshoitaja nosti Kannasta esiin 15 vuotta vanhan ahdistuneisuusdiagnoosin kun asiani on nivelkivut
Olen siis ahdistunut hullu, joka teeskentelee vaivansa?
Minusta otetut magneettikuvat eivät siis merkitse mitään, sillä hulluudessani olen kuvitellut nivelet kuluneiksi sekä kipeiksi - onko asia siis näin...?
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi ihmettelen kun nykynuoria aina kannustetaan menemään terapiaan ja hakeutumaan hoitoon heti kun vähän ahdistaa. Nuo tiedot ovat siellä papereissa sitten loppuikään asti , ja valitettavasti saattavat haitata myöhemmin esim tiettyihin ammatteihin hakeutumista (poliisi, lentäjät , armeija, yms) ja muutenkin ennakkoluuloista suhtautumista mihin vaan tarvitset apua terveydenhuollosta. Tietenkään näin ei pitäisi olla, mutta kyllä monelta olen kuullut ihan henkilökohtaisesti, valitettavasti.
Olet oikeassa ja lisäksi yksikin masennusmerkintä estää henkivakuutuksen saamisen, joka on taas edellytys lainan saamiselle. Eli jos hait apua mt-asioissa, olet lopun elämääsi toisen luokan ihminen.
Meillä on ollut useampikin laina, eikä ole vaadittu mitään henkivakuutusta. Eikä sitä henkivakuutusta ole nytkään, lainat on maksettu pois.
Yleensä pankit vaativat henkivakuutuksen https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/vakuutukset/henkilovakuutus/henkivak…
Kolme kertaa olen ostanut asunnon (Helsingissä kaikki). Ensimmäisen ollessani 28v. Kertaakaan ei ole mitään henkivakuutusta edellytetty. Lainan vakuutena toimi sijoitusasunto (josta ei lainaa). En tosin tarvinnut lainaa edes ensimmäiseen asuntoon - kaksioon kuin 60 000€, koska loput ostohinnasta oli tilillä jo.
Mikäli vakuus riittää, ei silloin ole tarvetta vakuutuksille. Mikäli vakuus ei riitä, tilanne on eri. Takaajatkin voivat vaatia henkivakuutusta...
Mun kannassa lukee nyt, että "ei halua syödä buranaa".
Sitä tarjottiin pitkäaikaiseen vaivaan toistuvasti puhelintädeiltä.
Olin selittänyt, että en voi syödä ibuprofeenia, koska se turvottaa silmäni umpeen.
Se, mitä HALUSIN, oli että lääkäri katsoisi. "Syö nyt ensin sitä buranaa."
Yksityislääkäri tutki vaivani, lähetti labraan ja erikoislääkärille, joka lähetti kuvaukseen ja sain lopulta diagnoosin ja hoidon. Maksoi kyllä rahaa, mutta buranaa ei tyrkytetty missään vaiheessa.
En saanut sairauslomaa selkäkipuihin, koska minulla on ollut masennusta, mutta se on jo parantunut. Jos olisin edelleen masentunut, olisin saanut saikkua masennukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun kannassa lukee nyt, että "ei halua syödä buranaa".
Sitä tarjottiin pitkäaikaiseen vaivaan toistuvasti puhelintädeiltä.
Olin selittänyt, että en voi syödä ibuprofeenia, koska se turvottaa silmäni umpeen.
Se, mitä HALUSIN, oli että lääkäri katsoisi. "Syö nyt ensin sitä buranaa."
Yksityislääkäri tutki vaivani, lähetti labraan ja erikoislääkärille, joka lähetti kuvaukseen ja sain lopulta diagnoosin ja hoidon. Maksoi kyllä rahaa, mutta buranaa ei tyrkytetty missään vaiheessa.
Hoidonestovoimat olleet täydessä vauhdissa, Suomessa hoito on halpaa koska suurin osa kuolee sairaanhoitajien virhediagnoosien takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus. Sain uuden työpaikan isohkosta firmasta kotiseudultani ja piti uuden pitkäaikaisen uran aueta seudulla, jossa läheiset ihmiset myös asuvat. Kuinka ollakaan, firmassa oli sama työterveysfirma, kuin nuoruuden työpaikassani eteläisessä Suomessa, jossa olin töissä 14 vuotta tuntematta yhtään ketään koko seudulla. Elämä oli yhtä kuin työura, eikä vapaa-ajalla ollut keskusteluseuraa. Yksi vuosi noista neljästätoista tuli sitten masennusoiereita, joista kävin työterveydessä keskustelemassa. Kuinka ollakaan, kotiseudulla työhöntulotarkastus jumiintui noihin 20 vuotta sitten läpikäytyihin masennusoireisiin ja siitä jankkaamiseen, mitään muuta ei sitten tutkittukaan. Työsuhde päättyi koeajan jälkeen. Sellaiset kokemukset työn perässä muuttamisesta täällä.
SIIS MITÄ?!!! Voiko tuo olla laillista. Näin ulkosuomalaisena (jonka terveystietoja ei löydy mistään rekistereistä - tai no eri lääkäriasemilla käyn, kai ne aina jotain kirjaavat, mutta eivät näe toisten lääkäriasemien tietoja) kuulostaa aivan uskomattoman epäoikeudenmukaiselta!
Kaikki kirjataan Kantaan nykyään eli kyllä ne näkyvät siellä, ellei itse laita estoja.
Itselle kävi juuri niin, että muussa asiassa terveyskeskukseen yhteyttä ottaessani luin Kannasta, että lääkäri, jonka kanssa en ole ollut missään tekemisissä, oli kaivanut yhden oireen muutaman vuoden takaisesta asioinnista, ja teki siitä diagnoosin, jonka laittoi hoitokertomukseen. Otin yhteyttä terveyskeskukseen, ettei minulla todellakaan ole tuollaista diagnoosia ja pyysin korjaamaan tietoihin. Sitten oli Kannassa jotain selittelyä, miten voisi tuollainenkin diagnoosi olla.
Ei sitä nyt hyvänen aika diagnooseja jaella selän takana edes haastattelematta ihmistä.
Kolme kertaa olen ostanut asunnon (Helsingissä kaikki). Ensimmäisen ollessani 28v. Kertaakaan ei ole mitään henkivakuutusta edellytetty. Lainan vakuutena toimi sijoitusasunto (josta ei lainaa). En tosin tarvinnut lainaa edes ensimmäiseen asuntoon - kaksioon kuin 60 000€, koska loput ostohinnasta oli tilillä jo.