Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työterveyshoitaja nosti Kannasta esiin 15 vuotta vanhan ahdistuneisuusdiagnoosin kun asiani on nivelkivut

Vierailija
07.06.2026 |

Olen siis ahdistunut hullu, joka teeskentelee vaivansa?

Minusta otetut magneettikuvat eivät siis merkitse mitään, sillä hulluudessani olen kuvitellut nivelet kuluneiksi sekä kipeiksi - onko asia siis näin...?

Kommentit (167)

Vierailija
141/167 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että tämä työterveyshoitaja tekee nyt Kumman kaa Ellut. Eli käy läpi jotain psykologian kurssia ja haluaa esittää pätevyyttään. Lisäksi vielä halu leikkiä salapoliisia, kun Kannasta on vetänyt esille vanhan vötkäleen, jolla ei toden totta somaattisen vaivan takia tarvitse olla yhtään mitään tekemistä. Asiasta voinee reklamoida ja pyytää perustelut työterveyshoitajan toiminnalle. 

Vierailija
142/167 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista mitä tapahtuu tiedoille kun EU:n EHDS direktiivi on täydessä voimassa, se nimittäin antaa tiedon omistajalle paljon enemmän oikeuksia kuin meillä on nyt, oletan että suomi on EU oikeudessa monesti ennenkuin myönnetään että tiedon omistaa se asiakas/potilas ja voi rajoittaa miten sitä aellaan ptikin poikkin uteliaille.

Eiu- direktiivit on voimassa ilman kansallisen lain muuttamista eli ne on jo heti velvoittavia suoraan. Se on totta että tietoa ei saa jakaa siten sisälläkään noin vaan enää. Eikä ole koskaan sillä verukkeella saanut muutenkaan että ollaan vaikka samaa hyvinvointialuetta. Potilaan lupa tarvitaan. Uskoisin että potilaan informoiminen on myös säädettyä erikseen...

Mutta eipä näistä lakioppineet muita valista. 

Yläluokka käyttää itse yksityistä terveydenhuoltoa ei niitä vrm kiinnosta...

Siellä pörriäisissä on omat rekisterit ja siellä ne myös pysyy. Vuosikymmeniä. No, aina voi vaihtaa yksityistä mutta ikävää jos työterveyshuolto on juuri siinä missä ne tiedotkin on.

Juu, varmaan on myös kiusaajien nimet ja nykyiset työpaikat.

Mitä ihmettä se horiset? Tutustu vaikka Mehiläisen sivulla miten se säilyttävät potilastietoja. 

Mehiläisen kanssa kannattaa toimia siten ettei potilastietoja käytetä markkinointiin. Muuten tulee kaikenmaailman syöpäpelotteluja ym. markkinointia heti kun käy vaikkapa tähystyksessä.

- Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/167 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te kertoneet terapiassa, jos laivalla joku mies on tunkeutunut hyttiinne ilman lupaa? Ja laivan nimi.

Vierailija
144/167 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokolariin joutumisesta puhuttiin terapeutin kanssa.

Vierailija
145/167 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi ihmettelen kun nykynuoria aina kannustetaan menemään terapiaan ja hakeutumaan hoitoon heti kun vähän ahdistaa. Nuo tiedot ovat siellä papereissa sitten loppuikään asti , ja valitettavasti saattavat haitata myöhemmin esim tiettyihin ammatteihin hakeutumista  (poliisi, lentäjät , armeija, yms)  ja muutenkin ennakkoluuloista suhtautumista mihin vaan tarvitset apua terveydenhuollosta. Tietenkään näin ei pitäisi olla, mutta kyllä monelta olen kuullut ihan henkilökohtaisesti, valitettavasti.

Olet oikeassa ja lisäksi yksikin masennusmerkintä estää henkivakuutuksen saamisen, joka on taas edellytys lainan saamiselle. Eli jos hait apua mt-asioissa, olet lopun elämääsi toisen luokan ihminen.

Meillä on ollut useampikin laina, eikä ole vaadittu mitään henkivakuutusta. Eikä sitä henkivakuutusta ole nytkään, lainat on maksettu pois.

Yleensä pankit vaativat henkivakuutuksen https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/vakuutukset/henkilovakuutus/henkivak…

Sivulla suositellaan (kaupataan) henkivakuutusta, ei vaadita. Eikä sitä edes ole kovin monella. Samalla sivulla kerrotaan:

"Kuitenkin vain noin 8 %:lla suomalaisista on henkivakuutus* (Etlan tutkimus, 2022)"

Vierailija
146/167 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiassa on hyvä myös puhua, jos serkku on kuollut.

Vierailija
147/167 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puhuin terapeutin kanssa miehestä, joka suuteli minua väkisin. Näitä ikäviä juttuja siellä käydään läpi ja kirjataan ylös.

Nyt on kova. Muista mainita mies nimeltä, niin tieto tulee kaikkiin AI:n keräämiin faktoihin jokainen kerta, kun hakee työtä.

Vierailija
148/167 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nämä tietokannathan antaa mahdollisuuden tehdä kiusaa ja ihan vitukseen,

Vierailija
149/167 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi ihmettelen kun nykynuoria aina kannustetaan menemään terapiaan ja hakeutumaan hoitoon heti kun vähän ahdistaa. Nuo tiedot ovat siellä papereissa sitten loppuikään asti , ja valitettavasti saattavat haitata myöhemmin esim tiettyihin ammatteihin hakeutumista  (poliisi, lentäjät , armeija, yms)  ja muutenkin ennakkoluuloista suhtautumista mihin vaan tarvitset apua terveydenhuollosta. Tietenkään näin ei pitäisi olla, mutta kyllä monelta olen kuullut ihan henkilökohtaisesti, valitettavasti.

Olet oikeassa ja lisäksi yksikin masennusmerkintä estää henkivakuutuksen saamisen, joka on taas edellytys lainan saamiselle. Eli jos hait apua mt-asioissa, olet lopun elämääsi toisen luokan ihminen.

Meillä on ollut useampikin laina, eikä ole vaadittu mitään henkivakuutusta. Eikä sitä henkivakuutusta ole nytkään, lainat on maksettu pois.

Yleensä pankit vaativat henkivakuutuksen https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/vakuutukset/henkilovakuutus/henkivak…

Sivulla suositellaan (kaupataan) henkivakuutusta, ei vaadita. Eikä sitä edes ole kovin monella. Samalla sivulla kerrotaan:

"Kuitenkin vain noin 8 %:lla suomalaisista on henkivakuutus* (Etlan tutkimus, 2022)"

Kannattaa kysyä pankista. Kaikilta ei vaadita, osalta vaaditaan. Etenkin jos lainan määrä lähentelee vakuusarvon maksimia, olikohan 75 prosenttia. Tässä hetkessä etenkin, kun asuntojen hinnat ja sitä kautta vakuusarvot ovat romahtaneet.

Vierailija
150/167 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieto on kirjaimellisesti valtaa.

Vierailija
151/167 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla diagnosoitiin epävakaa persoonallisuushäiriö, joka kuitenkin tarkentuu vuosia myöhemmin adhd:ksi. Jouduin tässä taannoin työterveystarkastukseen niin se terkka oli sitä mieltä että ei mulla voi olla ADHD:ta, olen oikeasti epävakaa ja soveltuvuuttani työhön pitää arvioida useamman asiantuntijan toimesta. Kuulemma naisten ADHD on niin harvinainen asia 🤦‍

No ne soveltuvuusselvitykset tehtiin ja mut todettiin enemmän kuin päteväksi työhöni. Ja epävakaan merkit eivät täyttyneet.

Vierailija
152/167 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon käskettiin riisua bleiseri ja sitten työterveyshoitaja alkoi kysellä, että mistä hän on saanut niin paljon mustelmia käsivarsiinsa.

Siis mitä? Ei hänellä ollut mitään mustelmia käsivarsissa! 
Täysin älyvapaita terveystarkastuksia.

Vierailija
153/167 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla diagnosoitiin epävakaa persoonallisuushäiriö, joka kuitenkin tarkentuu vuosia myöhemmin adhd:ksi. Jouduin tässä taannoin työterveystarkastukseen niin se terkka oli sitä mieltä että ei mulla voi olla ADHD:ta, olen oikeasti epävakaa ja soveltuvuuttani työhön pitää arvioida useamman asiantuntijan toimesta. Kuulemma naisten ADHD on niin harvinainen asia 🤦‍

No ne soveltuvuusselvitykset tehtiin ja mut todettiin enemmän kuin päteväksi työhöni. Ja epävakaan merkit eivät täyttyneet.

Eihän tuollaiseen kannata suostua? Milla ammattitaidolla terveydenhoitaja muka diagnosoi tai kyseenalaistaa aiemmat tutkimukset?

Vierailija
154/167 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kirjoittaa vastauksen mihin tahansa työkkärin tai sairaalan viestiin. Voin kirjoittaa siihen aivan mitä tahansa. Siis tämähän on loistava juttu. Jokaikinen viranomainen näkee kaikki vastineeni. Nyt on makee juttu 👍👍👍👍👍👍👍

Vierailija
155/167 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskon käskettiin riisua bleiseri ja sitten työterveyshoitaja alkoi kysellä, että mistä hän on saanut niin paljon mustelmia käsivarsiinsa.

Et ole ollut vielä työttömien terveystarkastuksessa. 

Vierailija
156/167 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa lisää

Vierailija
157/167 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollaiseen kannata suostua? Milla ammattitaidolla terveydenhoitaja muka diagnosoi tai kyseenalaistaa aiemmat tutkimukset?

Tekeekö hoitajat nykyään diagnooseja?

Vierailija
158/167 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö hoitajat nykyään diagnooseja?

Sillä palkalla varmaan voisikin

Vierailija
159/167 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan vielä mennyt työttömän terveystarkastukseen, koska moni on kommentoinut sen keskittyvän päihteistä ja elintavoista keskusteluun. Kummassakaan ei ole ongelmia. Päihteitä en käytä, urheilen ja päivärytmi on säännöllinen.

Vierailija
160/167 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en saanut aloituksesta käsitystä siitä, mitä työterveyshoitajan vastaanotolla oikein tapahtui tai jäi tapahtumatta. 

Jos potilasta aiemmin tuntematon hoitaja kokosi aiemmat hoidetut vaivat taustatiedoiksi ja totesi sen ääneen, vaikuttaa aivan asialliselta toiminnalta. Miten tämä esti aloittajan nivelongelmien selvittelyn, jää ap:lta kertomatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän