Miksi määrätään masennuslääkkeitä unettomuuteen
Doksepiinia määräsi ja kun luin mikä lääke, jää apteekkiin. Nuohan sotkee aivokemiat täysin! Aikoinaan oli ketipinor ja sitä kokeilin mutta teki sekaiseksi kuin seinäkellon. Ilmankos kun ei ole unilääke. Nuohan myös aiheuttavat riippuvuutta.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä ei ole päihdyttävää vaikutusta niin niiden muut haitat eivät merkitse mitään lääkäreille.
Mulla on krooninen unettomuus. On kokeiltu kutakuinkin kaikki mahdolliset lääkkeet, itsehoito aina tietenkin mutta oon tosi paha tapaus.
Jotkut kait käyttää oikeita nukahtamislääkkeitä päihtymiseen ja mukavaan fiilikseen. En itse yhtään tajua, mulle riittää ja oon fiiliksissä siitä, kun saan nukkua ilman seuraavan päivän pöhnää ja oon toimintakykyinen.
Oon vuosia tapellut oikeudestani pitää imovanen/zopinoxin, kaikesta muusta tulee sivuvaikutuksia tai ne ei toimi. Tää on kokeilluista ainoa joka toimii ja olen täysin toimintakykyinen seuraavana päivänä.
Lekuri ei keksinyt sit muuta, millä saa lääkkeen pois niin kirjasi sit mun tietämättä "lääkeriippuvuuden" jota lähti hoitamaan pakko alasajolla. Tappelen edelleen, apua oon joutunut hoitamaan kadulta.
Kukaan ei vieläkään selittänyt miksi joku oikeasti haitallinen ja myös riippuvuutta aiheuttava ketipinor on ihan ok, myös sen resepti on ollut vuosia ja oon sillä jopa koittanut it saria kun en tule kestämään sitä totaaliunettomuutta enää. Määräävät vaan aina lisää ja tietävät että tuun juuri sillä yrittämään uudestaankin.
Tiesittekö että myös ketipinor aiheuttaa hallusinaatioita? Olin muutaman purkin jälkeen vuorokauden hallusinaatioissa vaikka pumppasivat tietenkin lääkkeet pois musta. Sain myös tosi pitkäkestoista fyysistä haittaa ja oli tosi iso mahdollisuus että osa kropasta olis jäänyt halvaantuneeksi ja mulla oli pitkään sätkyjä ja pakkoliikkeitä.
Turvallinen lääke joo 👍 vaikka olisin sitä imovanea vetänyt purkillisen niin olisin todennäköisesti vaan nukkunut hyvin.
Mutta mä en luovuta. Vaatikaa oikeaa hoitoa ja tehkää muistutuksia ja valituksia. Lääkäreillä olis etupäässä velvollisuus ajatella potilaan elämänlaatua, tää tuppaa unohtumaan tyystin nykyään ja kun potilas on muutenkin loppu ja epätoivoinen niin harva siinä jaksaa alkaa vääntämään.
Niiden pitäis ajatella sitä potilaan elämänlaatua ja toimintakykyä, vaikkakin olis ohjeistusten vastaisesti.
Voi kyynel 😢
Jep. No sä et varmaankaan tajua että sä joudut verorahoistasi kustantamaan näiden elämiset kun ei ne kykene työelämään unettomuuden takia.
Onnee vaan sulle😊
Mirtazapin on pahin, itse söin sitä monta vuotta, se vei kaikki tunteet pois. Lääketehtaathan vaan rikastuu moisella paskan syöttämisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini tai rohtovirmajuuri. Luonnontuotteita eikä kemiallisia lääkkeitä. Toimii hyvin.
no eiku huumeita on saatava!!1!1!
Miksi luet huumeeksi unilääkkeen?
Tuosta syystä nyt väliaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä. Esitin syöneeni noita kaikkia lääkkeitä vaikka en niitä syönytkään. Valitin raivoisista haittavaikutuksista. Unilääkkeitä en saa, enkä niitä haluakaan enää kun en ole töissä niin voin paikkailla huonoja öitä päiväunilla. En pysty käymään töissä kun nukun niin huonosti, ja pientä kremppaa jalassa lisäksi.
Nuo mt lääkkeet ovat paljon isompi riesa kuin unettomuuteni, sillä ne pilaavat aivot, mielen, ja henkisen kapasiteetin.
Vierailija kirjoitti:
Koska olet sekopäinen, hysteerinen nainen ja tarvitset nimenomaan rauhoittavia pystyäkseai olemaan.
Juuu,juu olen niellyt jo vuosia paljon pamejani. En ole vuosiin uskaltanut mennä ulos. Nön nööööö
Mä käytän uniongelmiin Truxalia. Se on antipsykootti niin kuin Ketipinorikin, mutta ei aiheuta samalla tavalla päiväväsymystä. Unettava vaikutus alkaa aika nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Niillä ei ole päihdyttävää vaikutusta niin niiden muut haitat eivät merkitse mitään lääkäreille.
Älä höpötä. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unettomuus on pahinta. Itse tein ratkaisun että erosin sekä parisuhteesta ja työstä. Unettomuuden syy oli nuo tekijät. En myöskään suostunut syömään juurikin tuota ketipinoria, muuta ei tarjottu. Mikä aiheuttaa unettomuutta sinulle ap? Kannattaa sen kautta miettiä
Nukahtamisvaikeudet voivat liittyä mm. adhd.
Todellakin. Lapsellani on paha adhd ja hänellä kesti nukahtaa jo synnytyslaitokselta asti todella kauan. Pienenä ei pystynyt veivaamiseltaan nukkumaan, nyt aikuisena ei ajatukset lopeta kulkuaan. Nukkuminen on hänelle edelleen vaikeaa vaikka on 26v.
On nukahtamislääkeresepti josta ottaa 0-6 pilleriä kuussa. Lääkäri uusii reseptin kunhan tuo määrä kuussa ei ylity.
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini tai rohtovirmajuuri. Luonnontuotteita eikä kemiallisia lääkkeitä. Toimii hyvin.
melatoniini ei auta nukahtamaan, mutta sen sijaan sen poistuttua elimistöstä kroppa luulee että on aamu eikä uni tule enää. Tämä tapahtuu n 2-3 h nukahtamisen jälkeen🤷
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kroonisia univaikeuksia potevana totean, että onhan noi masennus-ja psykoosilääkkeet olleet itselleni ihan onnettomia unettomuuden hoidossa. Ainoat, mitkä toimii, ovat oikeat unettomuus- ja nukahtamislääkkeet, mutta ei niitä kyllä voi käyttää jatkuvasti. Ensinnäkin sekä henkinen riippuvuus että fyysinen toleranssi kasvaa. Joka muuta väittää, on addikti, joka ei kestä totuutta. Toisekseen, noilla lääkkeillä saa halutessaan oikeasti aika hyvät (tai hurjat pöllyt) ja ymmärrän oikein hyvin, että ihmiset käyttävät päättymistarkoituksessa. Oikeasti on parhaimmy mukava psykedeelinen trippi, kevyt ja rento olo, ja makea maistuu 1000 kertaa paremmalta lääkkeiden vaikutuksen alaisena.
Omalle kohdalle ole päättänyt, että hyväksyn tiettyyn pisteeseen saakka huonon nukkumisen ja otan rennon asenteen sen suhteen. Stressaaminen ja unen suorittaminen vaan pahentaa asiaa. Tunnistan lääkkeiden koukuttavuuden ja päihdyttävyyden, ja niitä otan vain hätätilanteessa. Nytkin olisi stillnoct resepti apteekissa ollut jo puoli vuotta odottamassa, mutta en aio hakea, ellei mene ihan hulluksi.
Ihmiset on tosiaan erilaisia. Itse en pidä yhtään olotilasta joka tulee unilääkkeen tai vaikkapa tramalin myötä. En voi ymmärtää miksi kukaan söisi noita lääkkeitä huvikseen. Onkin siis aivan hullua että en saa tarvittaessa lääkettä sen takia että sinulla tai jollakin toisella on päihdeongelma tai se syntyy välittömästi oton jälkeen.
T: jalan kolmen murtuman leikkaus ilman muuta kipulääkettä kuin Buranaa ja Panadolia koska ei vain voi muuta antaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa on esim melatoniinissa, rohtovirmajuuressa ja elintapojen muutoksessa? Onko pakko saada huumeita?
Ei sinun ole pakko syödä nukahtamislääkkeitä jos et halua.
Vierailija kirjoitti:
Mirtazapin on pahin, itse söin sitä monta vuotta, se vei kaikki tunteet pois. Lääketehtaathan vaan rikastuu moisella paskan syöttämisellä.
Minulle se sopi, mutta määrätyt annokset ovat yleensä liian isoja. 1 mg pitäisi riittää. Ja toinen juttu on, että siitä ei sitten pääse eroon ilman sairauslomaa, jos haluaa lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unettomuus on pahinta. Itse tein ratkaisun että erosin sekä parisuhteesta ja työstä. Unettomuuden syy oli nuo tekijät. En myöskään suostunut syömään juurikin tuota ketipinoria, muuta ei tarjottu. Mikä aiheuttaa unettomuutta sinulle ap? Kannattaa sen kautta miettiä
Nukahtamisvaikeudet voivat liittyä mm. adhd.
Haloo, ei kaikki ole adhd!
Sehän oli esimerkki vastauksena sille, ettei kaikkien unettomuus ratkea eroamalla tai vaihtamalla työtä vaan voi olla sisäisiä syitä.
Adhd diagnoosilla sitten ratkeaa ja saat lääkkeitä adhd jotka vielä tunnetusti lisäävät unettomuutta.
Olisin voinut käyttää esimerkkinä myös vaihdevuosia.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta syystä nyt väliaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä. Esitin syöneeni noita kaikkia lääkkeitä vaikka en niitä syönytkään. Valitin raivoisista haittavaikutuksista. Unilääkkeitä en saa, enkä niitä haluakaan enää kun en ole töissä niin voin paikkailla huonoja öitä päiväunilla. En pysty käymään töissä kun nukun niin huonosti, ja pientä kremppaa jalassa lisäksi.
Nuo mt lääkkeet ovat paljon isompi riesa kuin unettomuuteni, sillä ne pilaavat aivot, mielen, ja henkisen kapasiteetin.
Et voi tietää koska et ole syönyt lääkkeitäsi.
Sellaista se itse aiheutettu ongelma on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin ongelmia tulisi ratkoa, hyvin moni pärjäisi elämässä ilman lääkkeitä, kun tekee olosuhteista siedettävät.
Ihmisillä on monia ongelmia, mitkä aiheuttavat unettomuutta. Ei kaikkia voi ratkoa noin vain. Itselläni esim. krooninen sairaus ja läheisen vakava sairastuminen. Lisäksi monella ei ole mahdollisuutta ottaa lopputiliä tai jos ottaa, saa unettomuutta työttömyydestä ja taloudellisista vaikeuksista. Lisäksi keski-ikäisellä unettomuutta usein aiheuttaa hormonitoiminnan muutos. Stresaantuvalle ihmistyypille optimaalisia olosuhteita ei ole olemassakaan. Osaan asioista tietenkin voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi tietää koska et ole syönyt lääkkeitäsi.
Sellaista se itse aiheutettu ongelma on.
Mä olen ollut yli puolet elämästäni syömishäiriöinen. Eli päälle 20 vuotta. Kyllä, ongelma on itseaiheutettu sinänsä kun nuorena rankaisin itseäni ja koitin hallita edes jotain elämässäni sillä että olin jatkuvasti aliravitsemuksessa. En mä sitä silloin tajunnut ja on ollut aika kauhistuttavaa nyt 40 vuoden iässä vasta tajuta sitä miten paljon sillä on tehnyt pysyvää vahinkoa.
Miksi siis en saisi saada apua? Haluaisin kuitenkin olla pärjäävä ja toimiva osa yhteiskuntaa mutta tarviin siihen apua. Mä en osaa korjata sitä vahinkoa mitä oon tehnyt keholle ja mielelle, nukkuminen osa sitä.
Miksi sä et halua että oon toimiva osa yhteiskuntaa?
Olisikin vaikka sun mielestä oon narkkari, eikö se kuitenkin olis parempi kun elättäisin itseni, vaikkakin lääkkeiden turvin?
Oon tässä nyt kolmatta vuotta ollut lääkärinkin mielestä työkyvytön vaikka se työkyky on vaan kiinni siitä että on toimivat lääkkeet.
Toivon että jokainen pääsee henkilökohtaisesti kokemaan tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on krooninen unettomuus. On kokeiltu kutakuinkin kaikki mahdolliset lääkkeet, itsehoito aina tietenkin mutta oon tosi paha tapaus.
Jotkut kait käyttää oikeita nukahtamislääkkeitä päihtymiseen ja mukavaan fiilikseen. En itse yhtään tajua, mulle riittää ja oon fiiliksissä siitä, kun saan nukkua ilman seuraavan päivän pöhnää ja oon toimintakykyinen.
Oon vuosia tapellut oikeudestani pitää imovanen/zopinoxin, kaikesta muusta tulee sivuvaikutuksia tai ne ei toimi. Tää on kokeilluista ainoa joka toimii ja olen täysin toimintakykyinen seuraavana päivänä.
Lekuri ei keksinyt sit muuta, millä saa lääkkeen pois niin kirjasi sit mun tietämättä "lääkeriippuvuuden" jota lähti hoitamaan pakko alasajolla. Tappelen edelleen, apua oon joutunut hoitamaan kadulta.
Kukaan ei vieläkään selittänyt miksi joku oikeasti haitallinen ja myös riippuvuutta aiheuttava ketipinor on ihan ok, myös sen resepti on ollut vuosia ja oon sillä jopa koittanut it saria kun en tule kestämään sitä totaaliunettomuutta enää. Määräävät vaan aina lisää ja tietävät että tuun juuri sillä yrittämään uudestaankin.
Tiesittekö että myös ketipinor aiheuttaa hallusinaatioita? Olin muutaman purkin jälkeen vuorokauden hallusinaatioissa vaikka pumppasivat tietenkin lääkkeet pois musta. Sain myös tosi pitkäkestoista fyysistä haittaa ja oli tosi iso mahdollisuus että osa kropasta olis jäänyt halvaantuneeksi ja mulla oli pitkään sätkyjä ja pakkoliikkeitä.
Turvallinen lääke joo 👍 vaikka olisin sitä imovanea vetänyt purkillisen niin olisin todennäköisesti vaan nukkunut hyvin.
Mutta mä en luovuta. Vaatikaa oikeaa hoitoa ja tehkää muistutuksia ja valituksia. Lääkäreillä olis etupäässä velvollisuus ajatella potilaan elämänlaatua, tää tuppaa unohtumaan tyystin nykyään ja kun potilas on muutenkin loppu ja epätoivoinen niin harva siinä jaksaa alkaa vääntämään.
Niiden pitäis ajatella sitä potilaan elämänlaatua ja toimintakykyä, vaikkakin olis ohjeistusten vastaisesti.
Kuulostat kyllä aika narkkarilta. Koomista, että olet niin huolissasi Ketipinorin sivuvaikutuksista, mutta imovanen/zopinoxin pitkäaikaiskäytön vaikutukset ei haittaa. Noi lääkkeethän siis saa aikaan ja ylläpitää kroonista unettomuutta. Ihan lyhytaikaiseen käyttöön vaan tarkoitettu, muussa tapauksessa kääntyy itseään vastaan.
T. Myös toinen krooninen univaikeuksinen
Niin siis mikä sun ratkaisu on?
Koska toimivat hyvin nukahtamiseen pieninä annoksina. Ei niitä ole tarkoitus jatkuvasti käyttää niin eivät ehdi aiheuttaa mitään sivuoireita
Vierailija kirjoitti:
Koska toimivat hyvin nukahtamiseen pieninä annoksina. Ei niitä ole tarkoitus jatkuvasti käyttää niin eivät ehdi aiheuttaa mitään sivuoireita
Mutta silloin tällöin käytettynä nukuttavat liikaa ja aiheuttavat pahoinvointia.
Mikäs sitten on?
Jokainen oikeasti uneton on kyllä kokeillut kaiken mahdollisen ennenkuin lääkäriin menee, niin paljon siitä joutuu kokemaan syyllisyyttä ja häpeää kun ei vaan osaa niin normaalia juttua kuten nukkuminen.
En mä ainakaan ole mitään päihtymystä ikinä halunnut, itseasiassa inhoan sitä. Mä olisin onnellinen jos vaan saan nukuttua.
Mutta eihän tätä tietenkään tajua ihminen, joka ei koe samaa.
Kuka oikeasti on työ- ja toimintakykyinen jos ei saa nukuttua? Joo, kaikilla on joskus unettomuutta mutta jos säkin saisit unta vuorokaudessa vaan 0-4h niin vois muuttua ääni kellossa.
Toivon että saat kokea sen ja tule sitten sanomaan mikä fiilis kun oot muutaman kuukauden joutunut kokeilemaan erilaisia antipsykootteja ja masennuslääkkeitä vaikka ongelma ois vaan että et saa nukuttua.
Mut sä varmaan olet kokenut millaista on suorittaa elämää ja työelämää täysin unettomana tai ketipinorkoomassa?