Miksi määrätään masennuslääkkeitä unettomuuteen
Doksepiinia määräsi ja kun luin mikä lääke, jää apteekkiin. Nuohan sotkee aivokemiat täysin! Aikoinaan oli ketipinor ja sitä kokeilin mutta teki sekaiseksi kuin seinäkellon. Ilmankos kun ei ole unilääke. Nuohan myös aiheuttavat riippuvuutta.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä ei ole päihdyttävää vaikutusta niin niiden muut haitat eivät merkitse mitään lääkäreille.
Mulla on krooninen unettomuus. On kokeiltu kutakuinkin kaikki mahdolliset lääkkeet, itsehoito aina tietenkin mutta oon tosi paha tapaus.
Jotkut kait käyttää oikeita nukahtamislääkkeitä päihtymiseen ja mukavaan fiilikseen. En itse yhtään tajua, mulle riittää ja oon fiiliksissä siitä, kun saan nukkua ilman seuraavan päivän pöhnää ja oon toimintakykyinen.
Oon vuosia tapellut oikeudestani pitää imovanen/zopinoxin, kaikesta muusta tulee sivuvaikutuksia tai ne ei toimi. Tää on kokeilluista ainoa joka toimii ja olen täysin toimintakykyinen seuraavana päivänä.
Lekuri ei keksinyt sit muuta, millä saa lääkkeen pois niin kirjasi sit mun tietämättä "lääkeriippuvuuden" jota lähti hoitamaan pakko alasajolla. Tappelen edelleen, apua oon joutunut hoitamaan kadulta.
Kukaan ei vieläkään selittänyt miksi joku oikeasti haitallinen ja myös riippuvuutta aiheuttava ketipinor on ihan ok, myös sen resepti on ollut vuosia ja oon sillä jopa koittanut it saria kun en tule kestämään sitä totaaliunettomuutta enää. Määräävät vaan aina lisää ja tietävät että tuun juuri sillä yrittämään uudestaankin.
Tiesittekö että myös ketipinor aiheuttaa hallusinaatioita? Olin muutaman purkin jälkeen vuorokauden hallusinaatioissa vaikka pumppasivat tietenkin lääkkeet pois musta. Sain myös tosi pitkäkestoista fyysistä haittaa ja oli tosi iso mahdollisuus että osa kropasta olis jäänyt halvaantuneeksi ja mulla oli pitkään sätkyjä ja pakkoliikkeitä.
Turvallinen lääke joo 👍 vaikka olisin sitä imovanea vetänyt purkillisen niin olisin todennäköisesti vaan nukkunut hyvin.
Mutta mä en luovuta. Vaatikaa oikeaa hoitoa ja tehkää muistutuksia ja valituksia. Lääkäreillä olis etupäässä velvollisuus ajatella potilaan elämänlaatua, tää tuppaa unohtumaan tyystin nykyään ja kun potilas on muutenkin loppu ja epätoivoinen niin harva siinä jaksaa alkaa vääntämään.
Niiden pitäis ajatella sitä potilaan elämänlaatua ja toimintakykyä, vaikkakin olis ohjeistusten vastaisesti.
Voi kyynel 😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unettomuus on pahinta. Itse tein ratkaisun että erosin sekä parisuhteesta ja työstä. Unettomuuden syy oli nuo tekijät. En myöskään suostunut syömään juurikin tuota ketipinoria, muuta ei tarjottu. Mikä aiheuttaa unettomuutta sinulle ap? Kannattaa sen kautta miettiä
Nukahtamisvaikeudet voivat liittyä mm. adhd.
Haloo, ei kaikki ole adhd!
Sehän oli esimerkki vastauksena sille, ettei kaikkien unettomuus ratkea eroamalla tai vaihtamalla työtä vaan voi olla sisäisiä syitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ketipinoria. Nukut yösi hyvin
Kyllä jotain muuta nukkumiseen pitää keksiä kuin huumeita.
Nussittuna nukut paremmin. Mutta sehän ei teille miesvihaaja-akoille käy.
Minulle itseasiassa ainakin käy ja teemmekin sitä usein mieheni kanssa ennen nukkumaanmenoa. En ole miesvihaaja. Muista en sitten tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unettomuus on pahinta. Itse tein ratkaisun että erosin sekä parisuhteesta ja työstä. Unettomuuden syy oli nuo tekijät. En myöskään suostunut syömään juurikin tuota ketipinoria, muuta ei tarjottu. Mikä aiheuttaa unettomuutta sinulle ap? Kannattaa sen kautta miettiä
Nukahtamisvaikeudet voivat liittyä mm. adhd.
Haloo, ei kaikki ole adhd!
Sehän oli esimerkki vastauksena sille, ettei kaikkien unettomuus ratkea eroamalla tai vaihtamalla työtä vaan voi olla sisäisiä syitä.
Adhd diagnoosilla sitten ratkeaa ja saat lääkkeitä adhd jotka vielä tunnetusti lisäävät unettomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini tai rohtovirmajuuri. Luonnontuotteita eikä kemiallisia lääkkeitä. Toimii hyvin.
no eiku huumeita on saatava!!1!1!
Unettomuuden syy on lapsuuden tiedostamaton trauma, ja kun terapiassa tulee tietoiseksi traumastaan, nukkuu tosi sikeästi ja hyvin kuin lapsi konsanaan. Ei tarvitse enää aamukahviakaan, kun laillistettu terapia tuo unen laadunkin määrän ohella juuri optimaaliseksi.
Orgasmi kylkä auttaa nukahtamiseen :D
Vierailija kirjoitti:
Unettomuuden syy on lapsuuden tiedostamaton trauma, ja kun terapiassa tulee tietoiseksi traumastaan, nukkuu tosi sikeästi ja hyvin kuin lapsi konsanaan. Ei tarvitse enää aamukahviakaan, kun laillistettu terapia tuo unen laadunkin määrän ohella juuri optimaaliseksi.
Kaikki on nykyään muka jotain traumaa, ja terapeutit saa hyvät massit kun menet sinne repimään vanhoja haavojasi auki. Yritä olla kiireinen ja unohtaa ne "traumasi", älä anna itsellesi liikaa tyhjää aikaa ja nukkumisaikaa niin kyllä väsyttää eikä jaksa märehtiä mitään "traumoja".
Itsekin kroonisia univaikeuksia potevana totean, että onhan noi masennus-ja psykoosilääkkeet olleet itselleni ihan onnettomia unettomuuden hoidossa. Ainoat, mitkä toimii, ovat oikeat unettomuus- ja nukahtamislääkkeet, mutta ei niitä kyllä voi käyttää jatkuvasti. Ensinnäkin sekä henkinen riippuvuus että fyysinen toleranssi kasvaa. Joka muuta väittää, on addikti, joka ei kestä totuutta. Toisekseen, noilla lääkkeillä saa halutessaan oikeasti aika hyvät (tai hurjat pöllyt) ja ymmärrän oikein hyvin, että ihmiset käyttävät päättymistarkoituksessa. Oikeasti on parhaimmy mukava psykedeelinen trippi, kevyt ja rento olo, ja makea maistuu 1000 kertaa paremmalta lääkkeiden vaikutuksen alaisena.
Omalle kohdalle ole päättänyt, että hyväksyn tiettyyn pisteeseen saakka huonon nukkumisen ja otan rennon asenteen sen suhteen. Stressaaminen ja unen suorittaminen vaan pahentaa asiaa. Tunnistan lääkkeiden koukuttavuuden ja päihdyttävyyden, ja niitä otan vain hätätilanteessa. Nytkin olisi stillnoct resepti apteekissa ollut jo puoli vuotta odottamassa, mutta en aio hakea, ellei mene ihan hulluksi.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin ongelmia tulisi ratkoa, hyvin moni pärjäisi elämässä ilman lääkkeitä, kun tekee olosuhteista siedettävät.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kroonisia univaikeuksia potevana totean, että onhan noi masennus-ja psykoosilääkkeet olleet itselleni ihan onnettomia unettomuuden hoidossa. Ainoat, mitkä toimii, ovat oikeat unettomuus- ja nukahtamislääkkeet, mutta ei niitä kyllä voi käyttää jatkuvasti. Ensinnäkin sekä henkinen riippuvuus että fyysinen toleranssi kasvaa. Joka muuta väittää, on addikti, joka ei kestä totuutta. Toisekseen, noilla lääkkeillä saa halutessaan oikeasti aika hyvät (tai hurjat pöllyt) ja ymmärrän oikein hyvin, että ihmiset käyttävät päättymistarkoituksessa. Oikeasti on parhaimmy mukava psykedeelinen trippi, kevyt ja rento olo, ja makea maistuu 1000 kertaa paremmalta lääkkeiden vaikutuksen alaisena.
Omalle kohdalle ole päättänyt, että hyväksyn tiettyyn pisteeseen saakka huonon nukkumisen ja otan rennon asenteen sen suhteen. Stressaaminen ja unen suorittaminen vaan pahentaa asiaa. Tunnistan lääkkeiden koukuttavuuden ja päihdyttävyyden, ja niitä otan vain hätätilanteessa. Nytkin olisi stillnoct resepti apteekissa ollut jo puoli vuotta odottamassa, mutta en aio hakea, ellei mene ihan hulluksi.
Tämä! Humeet ei ole ratkaisu unettomuuteen, ja noita päihdyttäviä "unilääkkeitä" vingutaan lääkäriltä että saisi olla mukavassa huumepöllyssä.
Melatoniini (reseptillä) kannattaa kokeilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä ei ole päihdyttävää vaikutusta niin niiden muut haitat eivät merkitse mitään lääkäreille.
Mulla on krooninen unettomuus. On kokeiltu kutakuinkin kaikki mahdolliset lääkkeet, itsehoito aina tietenkin mutta oon tosi paha tapaus.
Jotkut kait käyttää oikeita nukahtamislääkkeitä päihtymiseen ja mukavaan fiilikseen. En itse yhtään tajua, mulle riittää ja oon fiiliksissä siitä, kun saan nukkua ilman seuraavan päivän pöhnää ja oon toimintakykyinen.
Oon vuosia tapellut oikeudestani pitää imovanen/zopinoxin, kaikesta muusta tulee sivuvaikutuksia tai ne ei toimi. Tää on kokeilluista ainoa joka toimii ja olen täysin toimintakykyinen seuraavana päivänä.
Lekuri ei keksinyt sit muuta, millä saa lääkkeen pois niin kirjasi sit mun tietämättä "lääkeriippuvuuden" jota lähti hoitamaan pakko alasajolla. Tappelen edelleen, apua oon joutunut hoitamaan kadulta.
Kukaan ei vieläkään selittänyt miksi joku oikeasti haitallinen ja myös riippuvuutta aiheuttava ketipinor on ihan ok, myös sen resepti on ollut vuosia ja oon sillä jopa koittanut it saria kun en tule kestämään sitä totaaliunettomuutta enää. Määräävät vaan aina lisää ja tietävät että tuun juuri sillä yrittämään uudestaankin.
Tiesittekö että myös ketipinor aiheuttaa hallusinaatioita? Olin muutaman purkin jälkeen vuorokauden hallusinaatioissa vaikka pumppasivat tietenkin lääkkeet pois musta. Sain myös tosi pitkäkestoista fyysistä haittaa ja oli tosi iso mahdollisuus että osa kropasta olis jäänyt halvaantuneeksi ja mulla oli pitkään sätkyjä ja pakkoliikkeitä.
Turvallinen lääke joo 👍 vaikka olisin sitä imovanea vetänyt purkillisen niin olisin todennäköisesti vaan nukkunut hyvin.
Mutta mä en luovuta. Vaatikaa oikeaa hoitoa ja tehkää muistutuksia ja valituksia. Lääkäreillä olis etupäässä velvollisuus ajatella potilaan elämänlaatua, tää tuppaa unohtumaan tyystin nykyään ja kun potilas on muutenkin loppu ja epätoivoinen niin harva siinä jaksaa alkaa vääntämään.
Niiden pitäis ajatella sitä potilaan elämänlaatua ja toimintakykyä, vaikkakin olis ohjeistusten vastaisesti.
Kuulostat kyllä aika narkkarilta. Koomista, että olet niin huolissasi Ketipinorin sivuvaikutuksista, mutta imovanen/zopinoxin pitkäaikaiskäytön vaikutukset ei haittaa. Noi lääkkeethän siis saa aikaan ja ylläpitää kroonista unettomuutta. Ihan lyhytaikaiseen käyttöön vaan tarkoitettu, muussa tapauksessa kääntyy itseään vastaan.
T. Myös toinen krooninen univaikeuksinen
Jos masennuslääkkeetkin aiheuttavat vakavaa riippuvuutta ja niillä on muita haittoja, tuossa ei ole järjen häivää. Nukahtamislääkkeet eivät edes ole huumaavia. Rauhoittavista lääkkeistä toki tulee hyvä olo, ja sehän on kai sitten paljon pahempi kuin riippuvuutta aiheuttavat masennuslääkkeet, joiden hyödyt unettomuuteen ovat kyseenalaisia.
Onneksi itsellä ei viime aikoina ole ollut pahempia univaikeuksia, sillä masennuslääkkeet kuulostavat kaikin puolin pelottavalta vaihtoehdolta. Unilääkkeiden lyhytaikaisella käytöllä olen aiemmin aina saanut unettomuuskierteen katkaistua ilman mitään riippuvuuksia.
Itse saan riittävästi unta, kun otan iltaisin 10 mg Olanzapin tabletin. Ilman sitä unen määräni jää aivan liian alhaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan päinvastoin valvottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tylsää se sun tarjoama seksi on?
Mut ainakin vaan vetää kierroksille ja piristää, tykkään seksistä.
Mitä vikaa on esim melatoniinissa, rohtovirmajuuressa ja elintapojen muutoksessa? Onko pakko saada huumeita?
Masennuslääkkeistä määrätään tosi heittämällä. Alaikäiselle lapsellekin sitä ehdoteltiin, on muuta neurologista häikkää mutta ei masennusta. Onneksi kieltäydyttiin, koska noista ei sitten pääse eroon mitenkään. Lääkkeitä ollaan tuputtamassa, mutta sitten niiden vaikutusten seuranta jää jonnekin. Eli ihmiselle voidaan määrätä vaikka mitä mömmöjä ja niitä sitten syöt loppuelämäsi, koska vierotusoireet ovat kovat. On näköjään joku iisifix tai lääketeollisuuden tukemisen kytkös? Tätä se terveydenhuolto on nykyään.