Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi määrätään masennuslääkkeitä unettomuuteen

Vierailija
07.06.2026 |

Doksepiinia määräsi ja kun luin mikä lääke, jää apteekkiin. Nuohan sotkee aivokemiat täysin! Aikoinaan oli ketipinor ja sitä kokeilin mutta teki sekaiseksi kuin seinäkellon. Ilmankos kun ei ole unilääke. Nuohan myös aiheuttavat riippuvuutta.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kokeillut mirtazapiinia, brintellixiä, venlafaxinia, escitalopramia, ei niillä ole mitään vaikutusta muuten kuin väsyttävät ja lihottavat.

Vierailija
2/64 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä ei ole päihdyttävää vaikutusta niin niiden muut haitat eivät merkitse mitään lääkäreille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus on pahinta. Itse tein ratkaisun että erosin sekä parisuhteesta ja työstä. Unettomuuden syy oli nuo tekijät. En myöskään suostunut syömään juurikin tuota ketipinoria, muuta ei tarjottu. Mikä aiheuttaa unettomuutta sinulle ap? Kannattaa sen kautta miettiä 

Vierailija
4/64 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unettomuus on pahinta. Itse tein ratkaisun että erosin sekä parisuhteesta ja työstä. Unettomuuden syy oli nuo tekijät. En myöskään suostunut syömään juurikin tuota ketipinoria, muuta ei tarjottu. Mikä aiheuttaa unettomuutta sinulle ap? Kannattaa sen kautta miettiä 

Nukahtamisvaikeudet voivat liittyä mm. adhd.

Vierailija
5/64 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kokeillut mirtazapiinia, brintellixiä, venlafaxinia, escitalopramia, ei niillä ole mitään vaikutusta muuten kuin väsyttävät ja lihottavat.

Järkyttävää että tuota venlaakin määrätään huhhuh. Aikoinaan sain masennukseen ja laukaisi manian plus vieroittautuminen oli vaikeampaa kuin muissa mielialalääkkeissä,koukkuun jää heti.

Vierailija
6/64 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adhd esiintyisi muutenkin kuin unettomuutena

Vierailija
7/64 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus on häiriö aivokemiassa, ellei sitten ole itseaiheutettua. Lääke ei siis sekoita aivokemiaa vaan korjaa sen. 

Vierailija
8/64 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adhd esiintyisi muutenkin kuin unettomuutena

Tottakai. En tarkoittanut, että se olisi kaikilla, vaan että joillakin univaikeudet ovat  rakenteellisia.

Vierailija
9/64 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unettomuus on häiriö aivokemiassa, ellei sitten ole itseaiheutettua. Lääke ei siis sekoita aivokemiaa vaan korjaa sen. 

Ei välttämättä. Unettomuus voi johtua mm kilpirauhasen toiminnoista tai ulkoisista tekijöistä tai muusta fyysisestä sairaudesta. Aina pitäisi tutkia eikä määrätä lääkettä joka on tarkoitettu masennuksen hoitoon 

Vierailija
10/64 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mäkin sain jotain Mirtazapiinia unettomuuteen ja ihmettelin, miksi ei paino putoa, vaikka noudatin tiukkaa ruokavaliota. Eikä edes auttanut nukahtamiseen.

Vierailija
11/64 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mäkin sain jotain Mirtazapiinia unettomuuteen ja ihmettelin, miksi ei paino putoa, vaikka noudatin tiukkaa ruokavaliota. Eikä edes auttanut nukahtamiseen.

Se ei auta nukahtamaan mutta väsyttää sen sijaan herätessä monta tuntia. Huono ja haitallinen unilääkkeenä.

Vierailija
12/64 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siihenkään ketipinor auta.

Tutkimuksiin on jonoa, siihen asti pitää kärsiä?

Vierailija
13/64 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä ei ole päihdyttävää vaikutusta niin niiden muut haitat eivät merkitse mitään lääkäreille.

Mulla on krooninen unettomuus. On kokeiltu kutakuinkin kaikki mahdolliset lääkkeet, itsehoito aina tietenkin mutta oon tosi paha tapaus.

Jotkut kait käyttää oikeita nukahtamislääkkeitä päihtymiseen ja mukavaan fiilikseen. En itse yhtään tajua, mulle riittää ja oon fiiliksissä siitä, kun saan nukkua ilman seuraavan päivän pöhnää ja oon toimintakykyinen.

Oon vuosia tapellut oikeudestani pitää imovanen/zopinoxin, kaikesta muusta tulee sivuvaikutuksia tai ne ei toimi. Tää on kokeilluista ainoa joka toimii ja olen täysin toimintakykyinen seuraavana päivänä.

Lekuri ei keksinyt sit muuta, millä saa lääkkeen pois niin kirjasi sit mun tietämättä "lääkeriippuvuuden" jota lähti hoitamaan pakko alasajolla. Tappelen edelleen, apua oon joutunut hoitamaan kadulta.

Kukaan ei vieläkään selittänyt miksi joku oikeasti haitallinen ja myös riippuvuutta aiheuttava ketipinor on ihan ok, myös sen resepti on ollut vuosia ja oon sillä jopa koittanut it saria kun en tule kestämään sitä totaaliunettomuutta enää. Määräävät vaan aina lisää ja tietävät että tuun juuri sillä yrittämään uudestaankin.

Tiesittekö että myös ketipinor aiheuttaa hallusinaatioita? Olin muutaman purkin jälkeen vuorokauden hallusinaatioissa vaikka pumppasivat tietenkin lääkkeet pois musta. Sain myös tosi pitkäkestoista fyysistä haittaa ja oli tosi iso mahdollisuus että osa kropasta olis jäänyt halvaantuneeksi ja mulla oli pitkään sätkyjä ja pakkoliikkeitä.

Turvallinen lääke joo 👍 vaikka olisin sitä imovanea vetänyt purkillisen niin olisin todennäköisesti vaan nukkunut hyvin.

Mutta mä en luovuta. Vaatikaa oikeaa hoitoa ja tehkää muistutuksia ja valituksia. Lääkäreillä olis etupäässä velvollisuus ajatella potilaan elämänlaatua, tää tuppaa unohtumaan tyystin nykyään ja kun potilas on muutenkin loppu ja epätoivoinen niin harva siinä jaksaa alkaa vääntämään.

Niiden pitäis ajatella sitä potilaan elämänlaatua ja toimintakykyä, vaikkakin olis ohjeistusten vastaisesti.

Vierailija
14/64 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kemiallinen epätasapainoteoria on jo vuosia sitten todettu vääräksi. 

Vierailija
15/64 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ketipinoria. Nukut yösi hyvin

Vierailija
16/64 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo, ei kaikki ole adhd!

Vierailija
17/64 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ketipinoria. Nukut yösi hyvin

Kyllä jotain muuta nukkumiseen pitää keksiä kuin huumeita.

Vierailija
18/64 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini tai rohtovirmajuuri. Luonnontuotteita eikä kemiallisia lääkkeitä. Toimii hyvin.

Vierailija
19/64 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus kai nukuttaa potilas ikiuneen. Eipähän tule takaisin valittamaan vaivoja. 

Vierailija
20/64 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet sekopäinen, hysteerinen nainen ja tarvitset nimenomaan rauhoittavia pystyäkseai olemaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän