Perintömökillä kummittelee. Mitä asialle voisi tehdä?
Kyse on alkujaan ihan asuintaloksi rakennetusta talosta. Ainakin yksi suvun henkilö on taloon aikanaan kuollut (luonnollinen kuolema).
Olen yrittänyt viettää aikaa siellä ja tehdä siitä itseni näköistä mutta se sijaitsee syrjässä ja kovin pitkään en siellä pysyy kerrallaan olemaan kun alkaa ahdistaa liikaa.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
älä ininä nuku peiliä vastapäätä. Se pitää aina peittää. Mummo peitti aina nukkumapaikan peilit lastenlasten nukkumapaikoissa niitä suojellakseen. Pappa kävi aina asunnot varvulla läpi ja kertoi mitä täytyi laittaa mihinkin.
minä jouduin vuokraamaan sängynpohjan foliolla, koska siellä oli papan mukaan vesisuoni ja hän ei halunnut minun sairastuvan
Varpu taipuu minullakin. Tiedän, missä on kaivon paikka ja missä vesisuonet meneeLaitoin varvun lapseni käteen ja näköjään taipuu silläkin. Meillä on 20+ insinöörimies, joka löytää aina kaivon paikan.
20v insinöörimies vai reilut 20 insinöörimiestä? 😅
Ei ne kuolleet ihmiset siellä kummittele, paholainen voi tekeytyä edesmenneeksi omaiseksi ja siten yrittää pelotella, käsket ne vaan Jeesuksen nimessä lähtemään pois, ainoastaan Jeesus on se nimi jota demonitkin tottelee.
Vierailija kirjoitti:
älä ininä nuku peiliä vastapäätä. Se pitää aina peittää. Mummo peitti aina nukkumapaikan peilit lastenlasten nukkumapaikoissa niitä suojellakseen. Pappa kävi aina asunnot varvulla läpi ja kertoi mitä täytyi laittaa mihinkin.
minä jouduin vuokraamaan sängynpohjan foliolla, koska siellä oli papan mukaan vesisuoni ja hän ei halunnut minun sairastuvan
Varpu taipuu minullakin. Tiedän, missä on kaivon paikka ja missä vesisuonet menee
Ehkä samaa sukuperinnettä ei ole kaikkien suvuissa, mutta meillä vieraat miniät ja sulhot joutui kokeilemaan kykyjään. Kaikki lapsenlapset samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varpu taipuu minullakin. Tiedän, missä on kaivon paikka ja missä vesisuonet meneeEhkä samaa sukuperinnettä ei ole kaikkien suvuissa, mutta meillä vieraat miniät ja sulhot joutui kokeilemaan kykyjään. Kaikki lapsenlapset samoin.
Folio sängyn pohjalla oli vielä pientä. Jotain ihme metalleja oli mummolassa asetettu keittiön keittolevyihinkin.
Energiaa voi parantaa. Tuuletusta verkot ikkunoissa ja yrttisavua. Mökin voi myydä toiselle sukulaiselle jos ei tunnu omalta ja ostaa eri paikasta jossa hyvä ranta.
Ne henget on asunut siellä ennen sua, ei niitä tarvi karkottaa. Kuitenkaan ei oo kyse räyhähengistä niin nämä normaalisti on kyl harmittomia, niiden kanssa oppii elämään. Entisessä talossa oli jotain yliluonnollista just tosi epämääräisiä ääniä ja ovien paukuttelua jne mutta ei ne henget tee mitään. Monesti saatoin jutella niille koska olin vaan utelias miksi henki on jäänyt tälle puolelle ja miksi ei ole päässyt siirtymään.. en tietenkään ikinä saanut vastausta, mutta mielenkiintoisia nämä ovat
Eihän kummitusta tarvitse pelätä. Sanot et haluaako kattoo Areenasta jotain...kesken jäänyttä? Laitat popparii ja pullo olutta toiselle pöydälle. Ompahan seuraa yksinäiselle!
Askeleita en osaa selittää tai oksaa auton päällä (kuulostaa super creepyltä), mutta myös meillä vaarin perintökello sekoili. Se kävi moneen kertaan korjaajalla, mutta sammui ja käynnistyi myös siten sattuu. Ei siihenkään löytynyt mitään selitystä. Emme kylläkään yliluonnolliseksi vikaa tulkinneet.
Skeptikot maksaa millin jos pystyt todistamaan kummittelun tai siellä kummittelee oikeasti. Ota yhteyttä ja pyydä kylään 😄
Niin voisiko se ap viimein kertoa, mitä se kummitus oikein tekee? Vai oliko tämä vaan yritys herättää huomiota tyhjyyttä kolisevalla jutulla?
Kannattaa kerätä hyviä todisteita tuosta kummittelusta. Sillä voisi lyödä rahoiksi ja myös tieteellinen mielenkiinto olisi maailmanlaajuisesti valtava.
AP:sta voisi tulla jopa historiallinen suurhenkilö ensimmäisenä ihmisenä, joka on todistanut kummitusten olemassaolon.
Hyi, kuulostaa karmealta. Mitä jos siellä asuu salaa joku kulkuri? Minusta kammottavampi ajatus, kuin mikään kummitus.
Vierailija kirjoitti:
Ostit siis homotalon. Ei auta kuin laittaa tango soimaan ja korvis korvaan. Fantsua!
Alapeukutin itsekin, tekeepä nannaa!
Terv., Homotalon isäntä
Asenna kamerat taloon. Niin mä tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varpu taipuu minullakin. Tiedän, missä on kaivon paikka ja missä vesisuonet meneeKaikille käy toisinaan niin, että varpu taipuu.
Ei se ole omassa vallassa. Se vaan taipuu silloin kun kohta on oikea.
Kaikki tietää, että pitää löytää sopiva haaraoksa. Paju on hyvä. Se tottelee. Kaikkihan tietää suomalaisten olevan noitien sukua ja osaavan alkusanat. Etkö ole lukunut Kalevalaa?
Ryhtyä myös kummitukseksi, niin ei tarvitse enää murehtia ylläpitokustannuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varpu taipuu minullakin. Tiedän, missä on kaivon paikka ja missä vesisuonet meneeEhkä samaa sukuperinnettä ei ole kaikkien suvuissa, mutta meillä vieraat miniät ja sulhot joutui kokeilemaan kykyjään. Kaikki lapsenlapset samoin.
On muuten totta tio varvun taipuminen, jos moni saa samaan paikkaan tietämättä toisesta.
p.s. Varpu tottelee mua. Jos ikinä ei löydy kaivon paikkaa, niin etsikää minut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt että mikä voisi olla ongelmana niillä entisillä asukkailla. Olenko väärä henkilö talon omistajana tai onko siellä tehty jotain mitä ei olisi pitänyt? En ole keksinyt mitään selkeää syytä.
Ap
Ei siellä välttämättä ole mitään ongelmaa. Osa hengistä voi olla kiintyneitä vanhaan paikkaan ja taloon. Osa voi olla ns. jumissa, jolloin heitä voi ohjata eteenpäin ja valoon. Joskus voi olla näitä häiritseviä henkiä. Osa heistä katkeria ja äkillisesti kuolleita. Silloin vaatii enemmän työtä, jotta rauha palaa taloon. Korkeimman, kirkkaimman ja pyhimmän nimeen rukoilu kannattaa. Mitä enemmän saa apua ja voimaa korkeimmalta, sen helpompaa ja vakuuttavampaa on toimia henkien kanssa. Omat voimat eivät aina läheskään riitä. Terveisin se 100v. talossa asunut ja sopimuksia henkien tehnyt.
Huh, Raamattu varoittaa olemasta yhteydessä kuolleisiin ja tekemästä sopimuksia niiden kanssa. Mitään sopimuksia ei saa tehdä. Ainoastaan uskova ihminen voi käskeä niitä pysymään poissa Jeesuksen antamalla auktoriteetilla. Jos ei ole antanut koko elämäänsä Jeesukselle, ei saa alkaa käskytellä itse henkivaltoja, se on turvallista niin.
Miten ihmiskunta selvisi ennen kuin Jeesuksesta oli kukaan kuullutkaan? Eikö koko ihmislajin olisi pitänyt tuhoutua pahojen henkivaltojen toimesta?
Ei kun, sori. Unohdan aina, että kristittyjen maailma on vasta vähän yli 2000 vuotta vanha.
Ap, kokeile kertoa hengelle ystävällisesti, että mökki on nyt sinun ja hän voi hyvillä mielin jatkaa matkaa tai jos haluaa jäädä, niin toivoisit, että hän ei pelottelisi sinua. Hän yrittää kertoa sinulle jotain. Ei välttämättä mitään sen enempää kuin, että hän on siellä ja jo se, että ilmaiset olevasi tietoinen hänen läsnäolostaan saattaa rauhoittaa tilanteen. Ei siinä mitään manaajaa tarvita paasaamaan Jeesuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kummitella.
Pitäisi olla lujahermoisempi, jotta voisi olla välittämättä. Eilenkin jouduin lähtemään illalla sieltä kesken kaiken pois, olen liian herkkä tuollaiseen.
Ap
Joillain vainajilla on jäänyt jotain elämässään kesken, usein ne palaavat entiseen kotiinsa, mutta se ei ole vaarallista. Kun muutin miesystäväni 40-luvulla rakennuttuun taloon, miehen mummo "kummitteli" alussa, oli kai huolissaan, kenen kanssa poika seurustelee. Nyt moneen vuoteen ei ole näkynyt eikä kuulunut.
On varmaan vapautunut "maan kahleista" ja jatkanut matkaansa.
Onpa hölmöjä vastauksia, kun jos ihminen tykkää pimeästä vuodenajasta ei se valoisa kesä pimennysverhoilla talveksi muutu!