Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perintömökillä kummittelee. Mitä asialle voisi tehdä?

Vierailija
06.06.2026 |

Kyse on alkujaan ihan asuintaloksi rakennetusta talosta. Ainakin yksi suvun henkilö on taloon aikanaan kuollut (luonnollinen kuolema). 

Olen yrittänyt viettää aikaa siellä ja tehdä siitä itseni näköistä mutta se sijaitsee syrjässä ja kovin pitkään en siellä pysyy kerrallaan olemaan kun alkaa ahdistaa liikaa. 

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne. Aina ollut skeptinen noiden suhteen mutta ekaa kertaa suvun mökille mennessä iski tunne ennenkuin vene rannassa. Kyseessä 100v vanha talo.

Voi että, tunne iski. Ja tokihan sun tunne on faktaa!

Ihan sama, ajattele mitä haluat. 

Vierailija
62/119 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kun mökillä puoliunessa  jalkapohjaa pitkin kulkee sormi ja lähetän terveisiä mummovainaalle.

Uni. Kiva uni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi luopua tuosta mutta tuntuu ettei ole vaihtoehtoja. Olen miettinyt myös lyhytvuokrausta, ehkä vieraat ihmiset saisi olla siellä rauhassa? 

Ap

Vuokralle ja et pelottele ihmisiä kertomalla kummituksista. 

Voi niitä käyttää myös markkinointivalttina. Veikkaan että äkkiä loppuu kummittelu ja vaaditaan rahat takaisin.

Vierailija
64/119 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette te ressukat vähän liian lapsenmielisiä aikuisten maailmaan.

Liittyykö asiaan myös matala koulutustaso?

Vittuile sitten kun kuulet viereisestä huoneesta askelia vaikka siellä ei ole ketään,painava kattila lentää itsekseen alas tiskipöydältä ja kaappien ovet aukeilevat. Päädyt nukkumaaan autoon,koska et pysty nukkumaan siinä talossa.

Mä heittäisin ne talossa pesivät rotat helvettiin sieltä.  Sulla on iso remppa edessä kun niillä on todennäköisesti pesä rakenteissa. Voi myös olla näätiä. Näätien jäljiltä kämppä menee purkuun, älä lykkää kuntotarkastusta. Ne kulkee jostain viemärin läpiviennistä sisälle ja ulos etsiessään ruokaa. Ovia aukoo ja sulkee ilmavirta, koska tönössähän vetää.

Vierailija
65/119 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä sitten tapahtuu?

Esimerkiksi eilen kun olin välillä kastelemassa kukkia toisessa päässä pihaa, oli ulko-ovi palatessani kokonaan auki, vaikka olin painanut sen kiinni niin että ovi naksahti lukkoon. Kun olin keittiössä, ullakolta joku käveli portaat alas eteiseen (en todellakaan avannut eteisen ovea katsoakseni). Seinäkello (vedettävä) lähtee usein käyntiin itsekseen. Jos tuon pihalle uusia kasveja, ne on myllätty ylös juurineen (ei syöty, niin kuin eläimet esim. peurat/kauriit tekisi). Auton päällä oli iso omenapuun oksa, vaikka omenapuita ei ole missään lähellä. Yms. 

Ap

Mulla tuon kaiken selitys oli adhd. 

No minulla ei ole sellaista, enkä esimerkiksi ymmärrä tuota kelloasiaa. En koskaan vedä sitä koska se on liian äänekäs. Miten siinä voi silti aina vain riittää vetoa uudelleenkäynnistymiseen? 

Ap

Koska vanha kello vedetään kerran viikossa, jopa harvemmin. Jos se välillä herää tikittämään muutaman minuutin, siinä ehtii monta kertaa startata kun lämpötila nousee sopivaksi.

Vierailija
66/119 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älä ininä nuku peiliä vastapäätä. Se pitää aina peittää. Mummo peitti aina nukkumapaikan peilit lastenlasten nukkumapaikoissa niitä suojellakseen. Pappa kävi aina asunnot varvulla läpi ja kertoi mitä täytyi laittaa mihinkin. 

minä jouduin vuokraamaan sängynpohjan foliolla, koska siellä oli papan mukaan vesisuoni ja hän ei halunnut minun sairastuvan

Varpu taipuu minullakin. Tiedän, missä on kaivon paikka ja missä vesisuonet menee

Kaikille käy toisinaan niin, että varpu taipuu.

Vierailija
67/119 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo ja pappa on opettanut. Lievemmät taiat on niitä, että naapureille valehdellaan, että ei olla kalaa nähtykään, vaikka veneenohja on täynnä tai käydään hakemassa naapurista kasvi tiettynä kuun kierron aikaan, että se kasvaa hyvin. Varastettu taimi kasvaa parhaiten.

Vierailija
68/119 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noille voi myös sanoa, ettei kuulu enää tänne vaan on mentävä valoon

Vierailija
69/119 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, matala ÄO korreloi taikauskoisuuden (myös uskonollisen) kanssa. Yliluonnollisuskohan uskontorakennelmien taustalla nimenomaan on. Ap voit kokeilla hankkia miljoonan James Randi-säätiöltä. Todista että talossasi tapahtuu yliluonnollisia! Eikun voi harmi, hanke onkin lakkautettu, kun yhtään yliluonnollista asiaa ei pystytty osoittamaan 1964-2015.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23921675/

Vierailija
70/119 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä sitten tapahtuu?

Esimerkiksi eilen kun olin välillä kastelemassa kukkia toisessa päässä pihaa, oli ulko-ovi palatessani kokonaan auki, vaikka olin painanut sen kiinni niin että ovi naksahti lukkoon. Kun olin keittiössä, ullakolta joku käveli portaat alas eteiseen (en todellakaan avannut eteisen ovea katsoakseni). Seinäkello (vedettävä) lähtee usein käyntiin itsekseen. Jos tuon pihalle uusia kasveja, ne on myllätty ylös juurineen (ei syöty, niin kuin eläimet esim. peurat/kauriit tekisi). Auton päällä oli iso omenapuun oksa, vaikka omenapuita ei ole missään lähellä. Yms. 

Ap

Tämän kaiken voi joku ihminenkin tehdä. Syytä voi vain arvailla, sekaisin se ainakin toki on.

Yrittääkö joku syystä tai toisesta pelotella teitä tai ajaa teidät talosta? 

Hommatkaa sinne salaa (salaa siksi, että näkyvät kamerat ja kyltit pelottaisivat sekopään pois) huomaamattomia pieniä riistakameroita. Niistä sitten katsotte ensin, että kun jotain tapahtuu onko paikalla käynyt ihan vain joku ihminen.

Vierailija
71/119 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntotarkastaja paikalle tutkimaan, mitä talon alla ja vintillä, mahdollisesti hormissa ja seinissä pesii. elämää siellä on, eikä se ole lainkaan yliluonnollista. Oletko edes varma siitä kellosta?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuolemankello

Vierailija
72/119 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älä ininä nuku peiliä vastapäätä. Se pitää aina peittää. Mummo peitti aina nukkumapaikan peilit lastenlasten nukkumapaikoissa niitä suojellakseen. Pappa kävi aina asunnot varvulla läpi ja kertoi mitä täytyi laittaa mihinkin. 

minä jouduin vuokraamaan sängynpohjan foliolla, koska siellä oli papan mukaan vesisuoni ja hän ei halunnut minun sairastuvan

Varpu taipuu minullakin. Tiedän, missä on kaivon paikka ja missä vesisuonet menee

Laitoin varvun lapseni käteen ja näköjään taipuu silläkin. Meillä on 20+ insinöörimies, joka löytää aina kaivon paikan.

Vierailija
73/119 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette te ressukat vähän liian lapsenmielisiä aikuisten maailmaan.

Liittyykö asiaan myös matala koulutustaso?

Olen ihan yliopistokoulutettu mutta en minä näistä töissä puhu. Ne jotka on vastaavaa kokeneet, ymmärtävät että on asioita joita ei voi nykytieteen avulla selittää. 

Ap

Onkohan liika oppi syy kokemillesi ilmiölle?!

Vierailija
74/119 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummittele takaisin. Kyllä se siitä selviää. 

Vierailija
75/119 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ensin vaikka soittaa hengellistä musiikkia missä puhutaan Jeesuksesta ja varsinkin Jeesuksen verestä. Sitä kummitukset pelkää ja jos ei auta niin pyydä pappia siunaamaan talosi.

Vierailija
76/119 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Kaikenlaiset porakaivon poraavat on monta kertaa tehneet turhaa työtä ennen kuin kaivonkatsoja on näyttänyt paikan.

Vierailija
77/119 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen asia siellä kummittelee? Kysy siltä paralta. 

Vierailija
78/119 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitus joi mun viinat

Vierailija
79/119 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Uskovan ihmisen ei tarvi pelätä mitään peilejä eikä vesisuonia, riittää kun elää lähellä Jeesusta niin kaikki pahat henget lähtee hippulat vinkuen pakoon.

Vierailija
80/119 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille käy toisinaan niin, että varpu taipuu.

Ei se ole omassa vallassa. Se vaan taipuu silloin kun kohta on oikea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi