Perintömökillä kummittelee. Mitä asialle voisi tehdä?
Kyse on alkujaan ihan asuintaloksi rakennetusta talosta. Ainakin yksi suvun henkilö on taloon aikanaan kuollut (luonnollinen kuolema).
Olen yrittänyt viettää aikaa siellä ja tehdä siitä itseni näköistä mutta se sijaitsee syrjässä ja kovin pitkään en siellä pysyy kerrallaan olemaan kun alkaa ahdistaa liikaa.
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette te ressukat vähän liian lapsenmielisiä aikuisten maailmaan.
Liittyykö asiaan myös matala koulutustaso?
Olen ihan yliopistokoulutettu mutta en minä näistä töissä puhu. Ne jotka on vastaavaa kokeneet, ymmärtävät että on asioita joita ei voi nykytieteen avulla selittää.
Ap
Juuri näin. En itsekään puhu asiasta kuin valikoidussa seurassa.
Lapsuudenkodissani kummitteli.
Tätä ei voi laittaa minun lapsena olemisen piikkiin (olin kymmenvuotias, kun muutimme sieltä pois), vaan asiaa todistivat sisarukseni, isäni, äitini ja naapuriperhe.
Myös siis naapurissa kummitteli.
Itse en ihan pienenä tiennyt sen olevan kummittelua. Vanhemmat tiesi, mutta selittivät sen aina joksikin muuksi. Pienenä ei asioita kyseenalaista.
Ääniä, tavaroiden heittelyä, ovien aukomisia ja kiinni paiskomisia, astioiden helinää, kuorolaulua, verhojen heilumista ja rullalle kiertymisiä, tavaroiden katoamisia ja niiden löytymistä ihan kummallisista paikoista, ym.
Minähän se hullu tietysti olin, pikkulapsena. Samoin koko perhe ja naapurit.
Olen naapurin pojan kanssa puhunut asiasta aikuisena muutamia kertoja. Muistamme samat asiat.
Talo on vieläkin olemassa. Kukaan siinä ei asu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole minun kuvitelmaani, myös muilla on siellä samoja kokemuksia.
Ap
Ja millaisia ne kokemukset mahtaa olla?
Sinua ahdistaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette te ressukat vähän liian lapsenmielisiä aikuisten maailmaan.
Liittyykö asiaan myös matala koulutustaso?
Olen ihan yliopistokoulutettu mutta en minä näistä töissä puhu. Ne jotka on vastaavaa kokeneet, ymmärtävät että on asioita joita ei voi nykytieteen avulla selittää.
Ap
Onkohan liika oppi syy kokemillesi ilmiölle?!
Riittääkö yo-merkonomin koulutus "liiaksi opiksi?"
Isä oli rakennusmestari, äiti toimistotyöntekijä, me lapset siis vielä lapsia.
Naapurin mies oli tehtaan työntekijä ja vaimo joku vaatekaupan myyjä. Pojat koululaisia, myöhemmin molemmat jotain ammattimiehiä.
Liikaa oppia vai liian vähän?
Talossa kummitteli, siis kahden perheen asuttama talo. Joskus me vaan kaikki istuttiin yöllä sängyssämme ja kuunneltiin sitä. Muutettiin pois ja uudessa asunnossa ei kummitellut.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinulla on nyt hyvä mahdollisuus vaurastua merkittävästi. Asenna kamerat. Kuvaa näitä ilmiöitä ja lähetä kuvat ja videot mediaan. Mikä on tekosyysi olla tekemättä niin?
Aika kalliitahan ne kamerat on ja kun on melkein hehtaarin tontti niin useita pitäisi olla 🤔 Mutta täytynee harkita jos pihan myllääminen jatkuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole minun kuvitelmaani, myös muilla on siellä samoja kokemuksia.
Ap
Ja millaisia ne kokemukset mahtaa olla?
Sinua ahdistaa...
Siellä tehtiin aikanaan kattoremonttia ja remppamies tuli ihmettelemään kuka jatkuvasti esim. siirtelee heidän tavaroitaan. Epäili että jotkut "naapurin pojat" käy siellä salaa. Mutta ei siellä ole mitään naapureita, ei lapsia koko kylässä.
Aö
Ei ole kummituksia olemassa. Se on mielikuvitus, joka laukkaa.
Ja ihan oikeesti.
Ensinnäkin, tiedä ettei niillä kummituksilla ole valtaa eikä voimaa oikeasti vahingoittaa eläviä. Siinä mielessä sun ei tarvitse pelätä. Mutta kaikkien osapuolten elämää helpottaisi, jos saisit niihin jonkinlaisen yhteyden. Joko meedion välityksellä, tai itse. Aika monet pystyy itsekin saamaan sen yhteyden, jos asettuvat henkisesti avoimena tilaan, jossa kummittelua tapahtuu, ja kysyvät mielessään kysymyksiä siitä, miksi henget ovat siellä, ja tahtovatko ne jotain. Joskus ne tahtovat, mutta usein ei, ne ovat vaan valinneet olla tutuilla paikoillaan toistaiseksi, eivätkä halua vielä jatkaa matkaansa pois maanpäällisestä kokemuksesta. Joskus ihmiset, jotka alkavat paremmin ymmärtää henkiä kotonaan, jopa kokevat niiden lopulta lisäävän turvallisuutta - ne ovat tuttuja hyviä henkiä, jotka estävät muita vieraita henkiä pääsemästä tilaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinulla on nyt hyvä mahdollisuus vaurastua merkittävästi. Asenna kamerat. Kuvaa näitä ilmiöitä ja lähetä kuvat ja videot mediaan. Mikä on tekosyysi olla tekemättä niin?
Netissä on vaikka kuinka paljon näitä videoita. Ne ei selitä mitään, koska kaikki, ihan kaikki, voidaan selittää lavastetuksi.
Suuri osa onkin niitä. Mutta mistä tiedät, mitkä ihan varmasti? Ja mistä tiedät, mitkä ei ole lavastettuja?
Millään videolla tai äänitteellä ei ole mitään todistusvoimaa.
Siinä on oltava todentajat paikan päällä. Eikä silläkään ole todistusvoimaa, koska aina voidaan sanoa niille todentajille, että puhutte paskaa ja olette hulluja. Niin kuin täälläkin sanotaan.
Ei tuo ole kummittelua vaan sinua ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinulla on nyt hyvä mahdollisuus vaurastua merkittävästi. Asenna kamerat. Kuvaa näitä ilmiöitä ja lähetä kuvat ja videot mediaan. Mikä on tekosyysi olla tekemättä niin?
Netissä on vaikka kuinka paljon näitä videoita. Ne ei selitä mitään, koska kaikki, ihan kaikki, voidaan selittää lavastetuksi.
Suuri osa onkin niitä. Mutta mistä tiedät, mitkä ihan varmasti? Ja mistä tiedät, mitkä ei ole lavastettuja?
Millään videolla tai äänitteellä ei ole mitään todistusvoimaa.
Siinä on oltava todentajat paikan päällä. Eikä silläkään ole todistusvoimaa, koska aina voidaan sanoa niille todentajille, että puhutte paskaa ja olette hulluja. Niin kuin täälläkin sanotaan.
No älä sitten tee mitään, kukaan ei ole väittänyt että kaikkia voi miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakeudu ihmeessä hoitoon.
Yhtäkään kummittelutapausta ei ole vahvistettu todeksi.
No onko kaikki muukaan ihmisjärjen helposti ymmärrettävissä? Vaikka avaruuden tai ajan äärettömyys? Miten voi olla jotain millä ei ole alkua eikä loppua? Tai miten jotain voi syntyä tyhjyydestä? Mitä oli ennen alkuräjähdystä?
Vihvassu voi vastata noihin kaikkiin juttuihin ihan tieteellisesti.
Sinun kuuluu vain uskoa "ilmastonmuutokseen".
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole kummittelua vaan sinua ahdistaa.
Ei minua muualla ahdista mutta sanonpa vaan että aivan älyttömän kylmähermoinen saa olla jos ei esimerkiksi niistä askelten äänistä olisi moksiskaan. Ja kyllä tiedän että vanhassa talossa voi monenlaisia narahduksia olla mutta kun ne selvästi siirtyvät "askelten rytmissä" ylhäältä alas portaita niin miten ihmeessä sen selittää?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinulla on nyt hyvä mahdollisuus vaurastua merkittävästi. Asenna kamerat. Kuvaa näitä ilmiöitä ja lähetä kuvat ja videot mediaan. Mikä on tekosyysi olla tekemättä niin?
Netissä on vaikka kuinka paljon näitä videoita. Ne ei selitä mitään, koska kaikki, ihan kaikki, voidaan selittää lavastetuksi.
Suuri osa onkin niitä. Mutta mistä tiedät, mitkä ihan varmasti? Ja mistä tiedät, mitkä ei ole lavastettuja?
Millään videolla tai äänitteellä ei ole mitään todistusvoimaa.
Siinä on oltava todentajat paikan päällä. Eikä silläkään ole todistusvoimaa, koska aina voidaan sanoa niille todentajille, että puhutte paskaa ja olette hulluja. Niin kuin täälläkin sanotaan.
No älä sitten tee mitään, kukaan ei ole väittänyt että kaikkia voi miellyttää.
Eihän tässä kukaan mitään teekään. Mutta kai sentään asiasta kertoa voi ilman, että leimataan hulluksi?
Olen nähnyt äitini kanssa yhdessä kummittelutapauksen, tai miksi sitä nyt sanoisi, kaksi ihmistä kulki tien yli edessämme ja kaatuivat ojaan. Ketään siellä ei sitten kuitenkaan ollut. Isä, pappa ja mummo eivät nähneet heitä, äiti ja minä näimme.
Oli talvi-ilta ja kävelimme tiellä, tulimme kylästä. Yhtäkkiä tien viereen edessämme ilmestyi kaksi hahmoa, vanhoilta mummoilta näyttivät. Ne lähtivät ylittämään tietä kumpikin hiukan ontuen. Ja kaatuivat ojaan. Äiti alkoi huutaa, että mennään auttamaan kun nuo mummot kaatui, mutta muut ei olleet nähneet heitä. Eikä sieltä ojastakaan ketään löytynyt.
Tätä olen miettinyt koko ikäni. Ja äiti myös, hän on jo kuollut. Me näimme ne ihmiset. Olin jotain 8-vuotias silloin.
Myöhemmin olen elämässäni törmännyt outoihin selittämättömyyksiin myös. Ei tavallinen, terve ihminen mitään näkyjä näe. Ja sitten vielä kaksi näkee saman ilmiön yhtä aikaa, ei ole mahdollista että kummankin päässä juuri sillä hetkellä hetkellisesti viiraa. Jotain on, mitä me ihmiset emme pysty selittämään.
Siihen meidän on vaan pakko tyytyä, selitystä emme saa koskaan.
Houkuttele kummitus vanhaan lasitölkkiin esim. sokeripalalla. Kun kummitus on tölkissä, kansi kiinni ja tölkki jemmaan.
mahtaakohan ap enää lukea ketjua, mutta voiko mökissä olla hometta tai kyllästetty aikanaan homeenestoaineilla, jotka todellisuudessa myrkkyjä. En pidä sinua hulluna ja uskon tarinasi. Homeet voivat saada näkemään ja kuulemaan sellaista mitä ei ole olemassa. Toki nuo fyysisten tavaroiden siirtyminen ei homeella selity. Minulla on valitettavasti kokemusta aiheesta. Sain ohjeet kodin siunaamiseen ja ilmiö hiipui kahdessa viikossa yhtä äkillisesti kuin alkoikin.
On meidänkin perintö talossa kuollut ainakin mamma ja pappa, ei kummittele , on hyvä henkinen olo siellä. Istun joskus kiikkutuolissa jossa pappa kuoli.