Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perintömökillä kummittelee. Mitä asialle voisi tehdä?

Vierailija
06.06.2026 |

Kyse on alkujaan ihan asuintaloksi rakennetusta talosta. Ainakin yksi suvun henkilö on taloon aikanaan kuollut (luonnollinen kuolema). 

Olen yrittänyt viettää aikaa siellä ja tehdä siitä itseni näköistä mutta se sijaitsee syrjässä ja kovin pitkään en siellä pysyy kerrallaan olemaan kun alkaa ahdistaa liikaa. 

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat herkempiä näissä asioissa. Aistivat menneitä energioita. Ehkä sinun pitäisi ottaa aina mökille mennessäsi mukaan joku jämpti ihminen. 

Vierailija
42/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette te ressukat vähän liian lapsenmielisiä aikuisten maailmaan.

Liittyykö asiaan myös matala koulutustaso?

Vittuile sitten kun kuulet viereisestä huoneesta askelia vaikka siellä ei ole ketään,painava kattila lentää itsekseen alas tiskipöydältä ja kaappien ovet aukeilevat. Päädyt nukkumaaan autoon,koska et pysty nukkumaan siinä talossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä sitten tapahtuu?

Esimerkiksi eilen kun olin välillä kastelemassa kukkia toisessa päässä pihaa, oli ulko-ovi palatessani kokonaan auki, vaikka olin painanut sen kiinni niin että ovi naksahti lukkoon. Kun olin keittiössä, ullakolta joku käveli portaat alas eteiseen (en todellakaan avannut eteisen ovea katsoakseni). Seinäkello (vedettävä) lähtee usein käyntiin itsekseen. Jos tuon pihalle uusia kasveja, ne on myllätty ylös juurineen (ei syöty, niin kuin eläimet esim. peurat/kauriit tekisi). Auton päällä oli iso omenapuun oksa, vaikka omenapuita ei ole missään lähellä. Yms. 

Ap

Mulla tuon kaiken selitys oli adhd. 

Vierailija
44/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä välillä mielikuvituskin alkaa laukkaamaan, myönnän. Eilen esimerkiksi useampia variksia tuli pihalle ja pari niistä lenteli ympärilläni vihaisesti raakkuen. Luonnollinen selitys on että niillä oli pesä/pesiä jossain lähellä. Mutta kun tuo yhdistyi kaikkeen muuhun uhkaavan tunnelmaan, niin nekin saivat minut säikyksi. 

Ap

Vierailija
45/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
46/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kummitella.

Pitäisi olla lujahermoisempi, jotta voisi olla välittämättä. Eilenkin jouduin lähtemään illalla sieltä kesken kaiken pois, olen liian herkkä tuollaiseen. 

Ap

Joillain vainajilla on jäänyt jotain elämässään kesken, usein ne palaavat entiseen kotiinsa, mutta se ei ole vaarallista.  Kun muutin miesystäväni 40-luvulla rakennuttuun taloon, miehen mummo "kummitteli" alussa, oli kai huolissaan, kenen kanssa poika seurustelee. Nyt moneen vuoteen ei ole näkynyt eikä kuulunut.

Vierailija
47/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt että mikä voisi olla ongelmana niillä entisillä asukkailla. Olenko väärä henkilö talon omistajana tai onko siellä tehty jotain mitä ei olisi pitänyt? En ole keksinyt mitään selkeää syytä. 

Ap

Tuolla ei ole ongelmaa. Hyväntahtoista pulinaa vaan kuuluu. Ja ne vanhat taulut, oletko huomannut että katse seuraa? 😅 

Vierailija
48/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potki siltä

kummitukselta polvilumpiot

Vierailija
49/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä sitten tapahtuu?

Esimerkiksi eilen kun olin välillä kastelemassa kukkia toisessa päässä pihaa, oli ulko-ovi palatessani kokonaan auki, vaikka olin painanut sen kiinni niin että ovi naksahti lukkoon. Kun olin keittiössä, ullakolta joku käveli portaat alas eteiseen (en todellakaan avannut eteisen ovea katsoakseni). Seinäkello (vedettävä) lähtee usein käyntiin itsekseen. Jos tuon pihalle uusia kasveja, ne on myllätty ylös juurineen (ei syöty, niin kuin eläimet esim. peurat/kauriit tekisi). Auton päällä oli iso omenapuun oksa, vaikka omenapuita ei ole missään lähellä. Yms. 

Ap

Mulla tuon kaiken selitys oli adhd. 

No minulla ei ole sellaista, enkä esimerkiksi ymmärrä tuota kelloasiaa. En koskaan vedä sitä koska se on liian äänekäs. Miten siinä voi silti aina vain riittää vetoa uudelleenkäynnistymiseen? 

Ap

Vierailija
50/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt että mikä voisi olla ongelmana niillä entisillä asukkailla. Olenko väärä henkilö talon omistajana tai onko siellä tehty jotain mitä ei olisi pitänyt? En ole keksinyt mitään selkeää syytä. 

Ap

Ei siellä välttämättä ole mitään ongelmaa. Osa hengistä voi olla kiintyneitä vanhaan paikkaan ja taloon. Osa voi olla ns. jumissa, jolloin heitä voi ohjata eteenpäin ja valoon. Joskus voi olla näitä häiritseviä henkiä. Osa heistä katkeria ja äkillisesti kuolleita. Silloin vaatii enemmän työtä, jotta rauha palaa taloon. Korkeimman, kirkkaimman ja pyhimmän nimeen rukoilu kannattaa. Mitä enemmän saa apua ja voimaa korkeimmalta, sen helpompaa ja vakuuttavampaa on toimia henkien kanssa. Omat voimat eivät aina läheskään riitä. Terveisin se 100v. talossa asunut ja sopimuksia henkien tehnyt.

Vierailija
51/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuolla ei ole ongelmaa. Hyväntahtoista pulinaa vaan kuuluu. Ja ne vanhat taulut, oletko huomannut että katse seuraa? 😅 

No hui, ei ole sentään sellaisia tauluja. Pari vanhaa raamatunlause-taulua olen ottanut pois seinältä koska niiden tekstit olivat jotenkin synkkiä, vaikka ei uskonnolliset taulut minua muuten häiritse. 

Ap

Vierailija
52/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No hui, ei ole sentään sellaisia tauluja. Pari vanhaa raamatunlause-taulua olen ottanut pois seinältä koska niiden tekstit olivat jotenkin synkkiä, vaikka ei uskonnolliset taulut minua muuten häiritse. 

Ap

Niin ei siis kaikki taulut vaan ne missä on alkuperäiset asukkaat. 

Vierailija
53/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita suolaa nurkkiin. Imuroi pois viikon päästä. Sitten kannatat pölypussin roskikseen. Seuraavat vaihtoehdot on happo ja tuli.

Vierailija
54/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole huomannut, vaikka sukua on kuollut läjäpäin talossa. Enemmän nukkumista häiritsee valoisuus, tulisipa taas pian elokuun pimeys, syksyn synkkyys ja talvi

Mä ratkaisin asian kätevästi koko seinän peittävillä pimennysverhoilla. Sun keinot on siis toivominen ja marina, hmm.

Vierailija
55/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, sekä rokotevastaisuus ja usko homeopatiaan.

Ap

Vierailija
56/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne. Aina ollut skeptinen noiden suhteen mutta ekaa kertaa suvun mökille mennessä iski tunne ennenkuin vene rannassa. Kyseessä 100v vanha talo.

Voi että, tunne iski. Ja tokihan sun tunne on faktaa!

Vierailija
57/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostit siis homotalon. Ei auta kuin laittaa tango soimaan ja korvis korvaan. Fantsua!

Vierailija
58/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan yliopistokoulutettu mutta en minä näistä töissä puhu. Ne jotka on vastaavaa kokeneet, ymmärtävät että on asioita joita ei voi nykytieteen avulla selittää. 

Ap

Joo, psykoosi on yksi sellainen. Tosin sitä yritetään selittää aivojen kytkentähäiriöillä, joissa mielikuvitus ja muisti vuotavat toisiinsa.

Vierailija
59/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No siellä on rottia kellarissa, orava vintillä ja itelläs lepakoita tapulissa. Vaihdevuodet, oletan?

Vierailija
60/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ininä nuku peiliä vastapäätä. Se pitää aina peittää. Mummo peitti aina nukkumapaikan peilit lastenlasten nukkumapaikoissa niitä suojellakseen. Pappa kävi aina asunnot varvulla läpi ja kertoi mitä täytyi laittaa mihinkin. 

minä jouduin vuokraamaan sängynpohjan foliolla, koska siellä oli papan mukaan vesisuoni ja hän ei halunnut minun sairastuvan

Varpu taipuu minullakin. Tiedän, missä on kaivon paikka ja missä vesisuonet menee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi