Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perintömökillä kummittelee. Mitä asialle voisi tehdä?

Vierailija
06.06.2026 |

Kyse on alkujaan ihan asuintaloksi rakennetusta talosta. Ainakin yksi suvun henkilö on taloon aikanaan kuollut (luonnollinen kuolema). 

Olen yrittänyt viettää aikaa siellä ja tehdä siitä itseni näköistä mutta se sijaitsee syrjässä ja kovin pitkään en siellä pysyy kerrallaan olemaan kun alkaa ahdistaa liikaa. 

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kummitusta tarvitse pelätä. Sanot et haluaako kattoo Areenasta jotain...kesken jäänyttä? Laitat popparii ja pullo olutta toiselle pöydälle. Ompahan seuraa yksinäiselle!

On aika ikävä ajatella että edesmenneet katselee kun vaikka ryyppää ja onanoi.  Toisaalta ei se tietty lehtiin päädy mutta voivat jotain jekkua keksiä. Itse ainakin tekisin kummituksena niin.

Vierailija
102/170 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun vanhassa puutalossa. Täällä on keittiössä välillä hiivistävå tunnelma. Silloin sanon ääneen, että minä asun täällä nykyään ja te olette kuolleita. Jos olette eksyneitä, menkää valoon. Siellä teitä odottaa teidän rakkaat ja läheiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökillä alkoi hirveä ryske, kun aloitimme remontin. Seisottiin kaksin tuvassa tekemässä suunnitelmia, niin katolta alkoi yhtäkkiä kuulua koputussarjoja. Ryske jatkui, kunnes remppa loppui. Muut asukit eivät tykänneet, kun paikkoja revittiin auki.

Vierailija
104/170 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa ap. ikioma mökki. Siellä ei ole kummituksia kuten perintömökillä. 😁

Vierailija
105/170 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt että mikä voisi olla ongelmana niillä entisillä asukkailla. Olenko väärä henkilö talon omistajana tai onko siellä tehty jotain mitä ei olisi pitänyt? En ole keksinyt mitään selkeää syytä. 

Ap

Ei siellä välttämättä ole mitään ongelmaa. Osa hengistä voi olla kiintyneitä vanhaan paikkaan ja taloon. Osa voi olla ns. jumissa, jolloin heitä voi ohjata eteenpäin ja valoon. Joskus voi olla näitä häiritseviä henkiä. Osa heistä katkeria ja äkillisesti kuolleita. Silloin vaatii enemmän työtä, jotta rauha palaa taloon. Korkeimman, kirkkaimman ja pyhimmän nimeen rukoilu kannattaa. Mitä enemmän saa apua ja voimaa korkeimmalta, sen helpompaa ja vakuuttavampaa on toimia henkien kanssa. Omat voimat eivät aina läheskään riitä. Terveisin se 100v. talossa asunut ja sopimuksia henkien tehnyt.

Huh, Raamattu varoittaa olemasta yhteydessä kuolleisiin ja tekemästä sopimuksia niiden kanssa. Mitään sopimuksia ei saa tehdä. Ainoastaan uskova ihminen voi käskeä niitä pysymään poissa Jeesuksen antamalla auktoriteetilla. Jos ei ole antanut koko elämäänsä Jeesukselle, ei saa alkaa käskytellä itse henkivaltoja, se on turvallista niin.

Miten ihmiskunta selvisi ennen kuin Jeesuksesta oli kukaan kuullutkaan? Eikö koko ihmislajin olisi pitänyt tuhoutua pahojen henkivaltojen toimesta? 

Ei kun, sori. Unohdan aina, että kristittyjen maailma on vasta vähän yli 2000 vuotta vanha. 

Ap, kokeile kertoa hengelle ystävällisesti, että mökki on nyt sinun ja hän voi hyvillä mielin jatkaa matkaa tai jos haluaa jäädä, niin toivoisit, että hän ei pelottelisi sinua. Hän yrittää kertoa sinulle jotain. Ei välttämättä mitään sen enempää kuin, että hän on siellä ja jo se, että ilmaiset olevasi tietoinen hänen läsnäolostaan saattaa rauhoittaa tilanteen. Ei siinä mitään manaajaa tarvita paasaamaan Jeesuksesta. 

Jeesus on pelastaja ja meidän kaikkien auttaja, mutta lisäksi vanhat esiäitien taiat toimii.

Aina pitää pihistää pieni taimenalku naapurista oikeaan kuun kierron aikaan, että se hyvin kasvaisi.

Mitään pahaa ei naapurille tehdä tai tahdota. Mitään pahaa ei haluta, koska sen kärsisi itse kertaa seitsemän.

Vierailija
106/170 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sukumökillä ei varmaankaan kummittele, mutta kuvittelen silti niin kun siellä yksin pimeällä olen. Olen ratkaissut asian omalla mökkivaunulla tontin laidalla. Ei kummittele eikä pelota pimeälläkään! Lisäksi pystyy tarvittaessa pitämään etäisyyttä eläviinkin sukulaisiin.

Vierailija
107/170 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän sukumökillä ei varmaankaan kummittele, mutta kuvittelen silti niin kun siellä yksin pimeällä olen. Olen ratkaissut asian omalla mökkivaunulla tontin laidalla. Ei kummittele eikä pelota pimeälläkään! Lisäksi pystyy tarvittaessa pitämään etäisyyttä eläviinkin sukulaisiin.

Viimeksi mainittu kuulostaa ihanteelliselta!

Vierailija
108/170 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun vanhassa puutalossa. Täällä on keittiössä välillä hiivistävå tunnelma. Silloin sanon ääneen, että minä asun täällä nykyään ja te olette kuolleita. Jos olette eksyneitä, menkää valoon. Siellä teitä odottaa teidän rakkaat ja läheiset.

Lue isämeidän rukous. Se on auttanut minua unihalvaustilanteissa. 

Vierailija
109/170 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut useassakin vanhassa talossa, jossa on ihmisiä menehtynyt ja koskaan en ole mitään henkiolentoja tavannut.

Vain kerran on tullut tukala olo. Sekin johtui siitä, kun sattumalta muutaman vuoden asuttuani naapuri lipsautti, että edellinen asukas oli hypännyt parvekkeeltani katuun ja kuollut. Hetken olin että jestas ja jatkoin elämääni.

Vierailija
110/170 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi luopua tuosta mutta tuntuu ettei ole vaihtoehtoja. Olen miettinyt myös lyhytvuokrausta, ehkä vieraat ihmiset saisi olla siellä rauhassa? 

Ap

Vuokralle ja et pelottele ihmisiä kertomalla kummituksista. 

Ei, vaan ilmoitukseen reilusti, että kummitustalo vuokrattavana. Hinnan voi korottaa kolminkertaiseksi.

Vierailija
111/170 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue isämeidän rukous. Se on auttanut minua unihalvaustilanteissa. 

Unihalvauksessa et pysty puhumaan, mutta yritä saada sanat suusta. Tiedän 

Vierailija
112/170 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin itse yhteen asuntoon jossa kummitteli. 

Kerro niille selkeästi, että sinä asustelet siellä nyt, etkä tahdo heille pahaa. Kerrot että annat heidän olla siellä rauhassa kunhan hekin antavat sinulle rauhan. Tilaa on kaikille. Rehellinen puhuttelu siis ääneen. Kuulostaa hullulta,mutta oikeasti toimii. Itse sain kotiini näin rauhan. 

Ettei se vaan ollut psykologinen juttu sinun pääsi sisällä. Oletteko koskaan miettinyt miksi helvetissä joku jäisi kuoleman jälkeen kummittelemaan? Siis menettääkö ihminen viimeisetkin järjen hivenensä. "Ei hitto nyt välähti, odotan täällä autiossa talossa jopa vuosia ja jos joku tulee niin kummittelen 🤪 ei saatana mikä källi". Tämän takia en usko kuoleman jälkeiseen elämään. Ei tuossa ole mitään tolkkua 🤣

Vierailija
113/170 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kummitus vaan se saman kylän tylykatseinen ja puhumaton poikamies. Tykkää hiiviskellä ja katsoa ikkunoista sisään, varsinkin naiset on kohteena. Olipa kerran mennyt erään neiti-ihmisen sänkyyn nukkumaan. Ihan kiltti kaveri.

Vierailija
114/170 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kummitella.

Pitäisi olla lujahermoisempi, jotta voisi olla välittämättä. Eilenkin jouduin lähtemään illalla sieltä kesken kaiken pois, olen liian herkkä tuollaiseen. 

Ap

Eli  siellä  ei  ole  mitään,  vaan  pääsi  sisällä  kummittelee. 

Vierailija
115/170 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin itse yhteen asuntoon jossa kummitteli. 

Kerro niille selkeästi, että sinä asustelet siellä nyt, etkä tahdo heille pahaa. Kerrot että annat heidän olla siellä rauhassa kunhan hekin antavat sinulle rauhan. Tilaa on kaikille. Rehellinen puhuttelu siis ääneen. Kuulostaa hullulta,mutta oikeasti toimii. Itse sain kotiini näin rauhan. 

Ettei se vaan ollut psykologinen juttu sinun pääsi sisällä. Oletteko koskaan miettinyt miksi helvetissä joku jäisi kuoleman jälkeen kummittelemaan? Siis menettääkö ihminen viimeisetkin järjen hivenensä. "Ei hitto nyt välähti, odotan täällä autiossa talossa jopa vuosia ja jos joku tulee niin kummittelen 🤪 ei saatana mikä källi". Tämän takia en usko kuoleman jälkeiseen elämään. Ei tuossa ole mitään tolkkua 🤣

Pahimmat unet on hirveitä.

Itse olen nähnyt enneunia.:Enneunet tunnistaa enneuneksi siitä, että ne on todellisempi kuin ympäröivä todellisuus.jos ikinä olet nähnyt enneunen, niin tunnistat.

Muistan lapsena nähneeni unen, jossa oli Gorba, Irakin äijä ja Busch. Ne oli huoneessa ja yhtäkkiä huoneen katosta rupesi valumaan verta. Toimen uni oli laivasta. Jotain kävi Estonialle.

Vierailija
116/170 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän mökillä alkoi hirveä ryske, kun aloitimme remontin. Seisottiin kaksin tuvassa tekemässä suunnitelmia, niin katolta alkoi yhtäkkiä kuulua koputussarjoja. Ryske jatkui, kunnes remppa loppui. Muut asukit eivät tykänneet, kun paikkoja revittiin auki.

Vanhat asukkaat eivät tykkää, kun tehdään remonttia. Varsinkin jos muutetaan paljon. 

Vierailija
117/170 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapset löytää vesisuonet ihan mistä tahansa ja ihan milloin tahansa. Minä olen opettanut.

Vierailija
118/170 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi luopua tuosta mutta tuntuu ettei ole vaihtoehtoja. Olen miettinyt myös lyhytvuokrausta, ehkä vieraat ihmiset saisi olla siellä rauhassa? 

Ap

Voin tulla juhannuksena kokeilemaan, jos vuokra on edullinen 😄

Vierailija
119/170 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt että mikä voisi olla ongelmana niillä entisillä asukkailla. Olenko väärä henkilö talon omistajana tai onko siellä tehty jotain mitä ei olisi pitänyt? En ole keksinyt mitään selkeää syytä. 

Ap

No siellä on rottia kellarissa, orava vintillä ja itelläs lepakoita tapulissa. Vaihdevuodet, oletan?

Puutalo elää kosteus- ja lämpötilavaihteluiden vuoksi.

Vierailija
120/170 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kummitella.

Pitäisi olla lujahermoisempi, jotta voisi olla välittämättä. Eilenkin jouduin lähtemään illalla sieltä kesken kaiken pois, olen liian herkkä tuollaiseen. 

Ap

Hoidapa se  lääkityksesi kuntoon !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi