Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perintömökillä kummittelee. Mitä asialle voisi tehdä?

Vierailija
06.06.2026 |

Kyse on alkujaan ihan asuintaloksi rakennetusta talosta. Ainakin yksi suvun henkilö on taloon aikanaan kuollut (luonnollinen kuolema). 

Olen yrittänyt viettää aikaa siellä ja tehdä siitä itseni näköistä mutta se sijaitsee syrjässä ja kovin pitkään en siellä pysyy kerrallaan olemaan kun alkaa ahdistaa liikaa. 

Kommentit (189)

Vierailija
121/189 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapset löytää vesisuonet ihan mistä tahansa ja ihan milloin tahansa. Minä olen opettanut.

No mitä sillä on tekemistä  aloittajan asian kanssa  ?

Vierailija
122/189 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin virolainen heijurijiäijä ei ole valetta. Mun ukki asetteli asioita oikeaan suuntaan ja sitten varmisti varvulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/189 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun vanhassa puutalossa. Täällä on keittiössä välillä hiivistävå tunnelma. Silloin sanon ääneen, että minä asun täällä nykyään ja te olette kuolleita. Jos olette eksyneitä, menkää valoon. Siellä teitä odottaa teidän rakkaat ja läheiset.

Hoh hoijaa🥱

Vierailija
124/189 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ensin kummittelu yritetään tappaa suolalla.

Vierailija
125/189 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin virolainen heijurijiäijä ei ole valetta. Mun ukki asetteli asioita oikeaan suuntaan ja sitten varmisti varvulla. 

🤣😅 Buaahh !.🤣

Vierailija
126/189 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksinkertainen täytyy olla, että kuvittelee oman pään sisäisellä tunteella, ja ulkopuolen maailmalla olevan mitään yhteyttä.

Vierailija
127/189 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alkaa kummitella, niin toteat vaan itsevarmasti, että olet havainnut meiningin ja turhaan kummittelette. Niin minä puhelen yksin ollessa, kun tuulenvire heiluttaa vintillä ovia ja narina kuuluu. Semmosta kummittelua.

Vierailija
128/189 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelläkään vastaavaa kokemusta? 

Ei näille pysty tekemään mitään,yrität vaan elää sopuisasti.Jos ne häiritsee niin kehotat olemaan hiljaa.Kyllä ne uskoo.Itselläni on talo jossa selvästi kummittelee ja on siis kokemusta siitä.

Vierailija
129/189 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki manaaja. Lähimmästä katolisesta seurakunnasta löytyy, mutta en tiedä, palvelevatko luterilaisia.

Vierailija
130/189 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten logiikkaa.

Vierailija
131/189 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi luopua tuosta mutta tuntuu ettei ole vaihtoehtoja. Olen miettinyt myös lyhytvuokrausta, ehkä vieraat ihmiset saisi olla siellä rauhassa? 

Ap

Eivät saa. Vieraat kun menevät sinne, aloittaa henki poltergeistilmiön. 

Vierailija
132/189 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisu itsesi alasti, kummitus poistuu kiljuen.

Vierailija
133/189 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole nyt jämptimpi ja kovempi ap, niin kummitukset pelästyy eikä häiritse.

Vierailija
134/189 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ensin kummittelu yritetään tappaa suolalla.

Suola tai isämeidän rukous. Unihalvauksen saa pois myös uskontunnistuksella. On muuten paha tilanne, kun et saa sanaa suusta ja joudut kauhuissasi huutamaan jumalaa. 

Vierailija
135/189 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yksinkertainen täytyy olla, että kuvittelee oman pään sisäisellä tunteella, ja ulkopuolen maailmalla olevan mitään yhteyttä.

Niin kauan kun ei ole kokemusta itsellä,ei voi tietää.Minulla talossa valot syttyy ja sammuu,tavaroita liikutellaan,ovikelloa soitetaan ja ketään ei ole,on varjohahmoja.ovet aukeaa ja sulkeutuu itsestään,elektroniset laitteet sammuu itsestään,kuuluu puhetta vaikka kotona ei ole muita,astioita liikutellaan,kuuluu adkeleita ym.Useat ihmiset todistaneet tätä joten ei ole korvien välissä.

Vierailija
136/189 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen olevani järjissäni, mutta kamalin kauhu ei tunne mitään rajaa. Se, mitä näin ei ollut loogista..

Vierailija
137/189 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut poistumaan vanhalta sukumökiltä kummittelun takia, se tapahtui, kun olin siellä yksin. Lukuisat kerrat olen ollut siellä muiden ksnssa ja silloin ei ole tapahtnut mitään. Yksin en sen jälkeen ole mennyt. Kun muut ovat olleet yksin siellä, ei ole ilmeisesti tapahtunut mitään. Minulla on näitä kokemuksia tosin muistakin paikoista, mutta se mökki oli aika voimakas. Arvelen että se eristäytyneisyys ja luonnonrauha jotenkin voimistavat energioita.

Vierailija
138/189 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi joskus sanoo et jos tulee kummitus yöllä. Sanon et jos minä olisin kummitus niin en kyllä alkaisi lapsia kummetteleen vaan lähtisin kylille. Eli olisi varmasti parempaa tekemistä. Tuntuu helpottavan häntä...

Vierailija
139/189 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuuskodissa kuuluu sunnuntaisin puolen päivän jälkeen yläkerran huoneesta askeleet, jotka pysähtyvät huoneen ovelle. Koskaan nuo askeleet eivät tule alakertaan asti.  Nukumme tuossa huoneessa vierailujen aikana, ei mitään kummituksia ole näkynyt. Vanha naapuri kertoi, että talomme paikalla on ollut polku, jota saamelaiset ovat käyttäneet. Nyt he kulkevat samaa polkua sunnuntaisin. Vaikea oli olla nauramatta, kun ajattelin, että saamelaiset kipuavat palotikkaita pitkin  huoneeseen : ensin tulevat ikkunan läpi, mutta oven läpi he eivät pääse

Vierailija
140/189 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän jossain saattohoito-osastolla sitten ei suorastaan vilise kummituksia kun siellä on niin moni kuollut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä