Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masentuneen ei kannata ryhtyä parisuhteeseen

Vierailija
06.06.2026 |

Ensin oma mieli ja elämä tasapainoon ja sitten voi miettiä parisuhdetta. Masennus on sellainen voima, mikä vetää kumppanin mukaansa. 

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vielä, että masentuneilla ei pitäisi olla ystäviäkään.

Vierailija
42/127 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut tuskin edes miettii parisuhdetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aletaanko vähän uhriutumaan ja venytyämään aihetta.

Vierailija
44/127 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Tuskin masentuneita edes kiinnostaa moinen 🤔

Voi kuule, parisuhteesta moni masentunut hakee sitä ihastumisen euforiaa jonka lyhyen ajan masennus jää taka-alalle. Mutta sieltä ne ongelmat pian alkaa taas kurkistelemaan.

On myös palstalla ylistelty parantumiskeino masennukseen, kun löytää sen sopivan mielenterveyshoitajan joka jaksaa oikkuja niin ei muuta kun yhteen vaan niin alkaa paranemaan.

Kyllä näin kävi itsellenikin! Kun huomasin että toinen pysyi rinnalla ja kuunteli vaikka riehuin ja huusin ja paiskoin astioita seinään, koin oloni turvalliseksi ja aloin voimaan paremmin!

Riehuminen, huutaminen ja astioiden paiskominen EI ole masennusta, se on raivoamista!

Kovastipa tänne nyt tuli näitä asiantuntijoita jotka tietää että masennus on tasan sellaista millaisena se itsellä esiintyy. Ettei olisi vielä yksi ja sama spämmääjä.

Vierailija
45/127 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentuneen ei pidä olla missään tekemisissä ikinä ihmisten kanssa muutakun terapeutin ja lääkärin. Ehkä viranomaisten jos niitä tarvitaan. Ne on pahempia kun musta surma.

Ap

Vierailija
46/127 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aletaanko vähän uhriutumaan ja venytyämään aihetta.

Vali vali

Vierailija
47/127 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hemmetin tampiot, luuletteko että masennusta on vain sellaista että makaa zombina sängyssä.

Vierailija
48/127 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei varmaan päde kaikkiin.  Mutta ne masentuneet ihmiset joita olen elämäni aikana tuntenut, ovat kaikki olleet äärimmäisen itsekeskeisiä ja muutenkin raskasta seuraa. Niin itse välttelisin parisuhteeseen alkamista masentuneen kanssa.

Mulla on vaikea-sateinen toistuva masennus sekä ahdistuneisuus ja mua sanotaan jatkuvasti ystävälliseksi ja huomaavaiseksi ja saan ihmiset nauramaan. 

Parisuhteessa toisen hyvä olo on myös tärkeää. 

Vierailija
49/127 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentunut tuskin edes miettii parisuhdetta.

Välillä käy melessä. Mutta tulee toisiin aatoksiin kun tietää että se ei toimi. Uskoo että mikään ei toimi parempaan päin muutenkaan.

Vierailija
50/127 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaiden ei oitäisi edes tulla parisuhde markkinoille ennen kun saa hoidettua itsensä kuntoon. Onhan tuo äärimmäisen loukkaavaa toista kohtaan kun todellisuudessa ei edes etsi puolisoa vaan omaishoitajaa jonka vastuulla on maksaa ja tehdä kaikki toisen eteen

Mikäs Mengele siellä määrää ettei sairaat saa olla missään tekemisissä muiden ihmisten kanssa? Mene itse hoitoon!

Miksi mielestäsi masentuneiden pitäisi saada vapaasti mellastaa parisuhdemarkkinoilla sekoillen ja muutkin ihmiset sairastuttaen?

Niin totta! Läskitkin ulos tarjonnasta, samoin pisamia omaavat ja vasenkätiset. 

-eri 

Miten tämä liittyy asiaan?

Vierailija
51/127 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentuneen ei pidä olla missään tekemisissä ikinä ihmisten kanssa muutakun terapeutin ja lääkärin. Ehkä viranomaisten jos niitä tarvitaan. Ne on pahempia kun musta surma.

Ap

Ei ihme, että meillä on ihmisiä, jotka voivat ihan paskasti sitten. Kerta jos ainoa vaihtoehto on viranomainen tai yksinäisyys.

Masentaa varmasti vain vielä enemmän, että ainoat ihmiskontaktit saat vain maksamalla.

Vierailija
52/127 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei varmaan päde kaikkiin.  Mutta ne masentuneet ihmiset joita olen elämäni aikana tuntenut, ovat kaikki olleet äärimmäisen itsekeskeisiä ja muutenkin raskasta seuraa. Niin itse välttelisin parisuhteeseen alkamista masentuneen kanssa.

Mulla on vaikea-sateinen toistuva masennus sekä ahdistuneisuus ja mua sanotaan jatkuvasti ystävälliseksi ja huomaavaiseksi ja saan ihmiset nauramaan. 

No kiva. Eikä koskaan tule syviä vesiä ja tuskastuneisuutta ja hermostumista että toinen saa huutia?

Vierailija
53/127 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ihme, että meillä on ihmisiä, jotka voivat ihan paskasti sitten. Kerta jos ainoa vaihtoehto on viranomainen tai yksinäisyys.

Masentaa varmasti vain vielä enemmän, että ainoat ihmiskontaktit saat vain maksamalla.

Pitää sitten tarttua ilmiselvän trollin täkyyn?

Vierailija
54/127 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, parisuhteesta moni masentunut hakee sitä ihastumisen euforiaa jonka lyhyen ajan masennus jää taka-alalle. Mutta sieltä ne ongelmat pian alkaa taas kurkistelemaan.

On myös palstalla ylistelty parantumiskeino masennukseen, kun löytää sen sopivan mielenterveyshoitajan joka jaksaa oikkuja niin ei muuta kun yhteen vaan niin alkaa paranemaan.

Masennuin kun ensin meni työt, sitten lapsi sairastui vakavasti, ja sen jälkeen leikkauksessa pilasivat jalkani. Ei minulla mitään oikkuja ole, olen masentunut, en oikukas.

Yhdessä 12 vuotta

Vierailija
55/127 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaiden ei oitäisi edes tulla parisuhde markkinoille ennen kun saa hoidettua itsensä kuntoon. Onhan tuo äärimmäisen loukkaavaa toista kohtaan kun todellisuudessa ei edes etsi puolisoa vaan omaishoitajaa jonka vastuulla on maksaa ja tehdä kaikki toisen eteen

Varmaan me etsitään ihan tasavertaista ja sellaista itselle epätäydelllisyydessään täydellistä ihmistä, niinkuin muutkin. 

Useat pyrkii piilottamaan oireilunsa ettei rasita tai huolestuta muita. Mutta on myös se toinen ääripää, kaikki kaadetaan kumppanin niskaan. 

Mikäs sua on noin satuttanut? 

Eikö mt-ongelmainen saa haluta parisuhdetta? Ihan hyviä kumppaneita mekin voidaan olla. 

Vierailija
56/127 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kiva. Eikä koskaan tule syviä vesiä ja tuskastuneisuutta ja hermostumista että toinen saa huutia?

Monesti näissä parisuhteissa se huutaminen johtuu myös siitä että partneri on oikeasti tehnyt myös jotain väärin. Eivät vaan monesti osaa miettiä mitä tekee tai sanoo väärin.

Vierailija
57/127 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennuin kun ensin meni työt, sitten lapsi sairastui vakavasti, ja sen jälkeen leikkauksessa pilasivat jalkani. Ei minulla mitään oikkuja ole, olen masentunut, en oikukas.

Yhdessä 12 vuotta

Eli sinunkaan masennus ei näy mitenkään poikkeavana käytöksenä ja olet täysin normaali, aina iloinen ja kiltti ihminen kaikille.

Vierailija
58/127 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vedetäänkö tähän mukaan nyt sitten vielä monisairaat ja liikuntarajoitteisetkin, tai ylipäätään ihmiset, jotka saattavat tarvita arjessa tukea? Kehtaavatkin haluta rakkautta kun eivät ole täydellisiä.

Vierailija
59/127 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti näissä parisuhteissa se huutaminen johtuu myös siitä että partneri on oikeasti tehnyt myös jotain väärin. Eivät vaan monesti osaa miettiä mitä tekee tai sanoo väärin.

Ai että ihan monesti? Vähän kuulostaa taas siltä että syy ei koskaan ole itsessä kun alkaa nämä vierittelyt.

Vierailija
60/127 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei multa ainakaan, oon liiankin kiltti ja empaattinen. Yleensä ne toiset ottaa tän oikeutenaan käyttäytyä miten haluaa. 

Syvät vedet ja tuskat pohditaan läpi yleensä yksin hiljaisina hetkinä eikä pureta toisen päälle.

Mitä sä koitat kaivella esiin? Ei kaikki mt-ongelmaiset todellakaan riehu ympäriinsä. sä et heitä tunnista käytöksestä ja ne saattaa olla ihan hiton hienoja ja sydämellisiä tyyppejä.